Шкодата на Стуци

Раздел за най-стойностните и цялостни проекти!
Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 21:30


Здравейте!

Малко история. Казвам се Стоян. Наричат ме Стуци, Стуцата, Стуцан, Стуцко и т.н. :biggrin Започвам с това, че съм запознат с това как Сеат никога няма да бъде Шкода, Шкода никога няма да бъде VW, VW никога няма да бъде Ауди и т.н. Автомобилите, които съм притежавал са бюджетни, но са закупувани нови. Тук е моментът да вметна, че с удоволствие бих притежавал Arteon R Shooting Brake, например, но не ги дават "без пари" :) Първоначалната ми регистрация в този форум датира от 2011г. когато си купих единствения тогава Сеат Леон в България с фабричния Linea R кит, включващ освен оптиката, но също и спортно окачване и крайно гърн Ремус (viewtopic.php?t=264952). Да, взех го с едни неадекватни 17ски и естествено първите реакции и тук във форума бяха "сменяй с по-големи" :Mr Green Fun . По-натам ще стане ясно, че темата с джантите има брутално развитие в мозъка ми :screwy Но по онова време мислих малко по-консервативно и реално си бях купил и втори комплект...ноооо отново 17ски :Mr Green Fun Автомобилът бе 1.8tsi (160 коня, по-познат като масларникът на ВАГ групата). Ето така изглеждаше иначе симпатичното Леонче:
leon.jpg

леон 2.jpg


Леонът прослужи чинно и безпроблемно изминатите за 4 години крехки 40 000км когато рязко се принудих да потърся по-голям, семеен автомобил поради нарастващи брой на семейството. Така в началото на 2015г. прекрачих прага на дилъра и си закупих наличен, сравнително евтин ('айде, изгоден) Шкода Супърб, предняк, със средно ниво на оборудване, 6-степенна ръчна скоростна кутия и "убийствени" джанти 16ски. А...да, двигателят...същият "колос" - 1.8 TSI със 160 к.с. :11 Да обобщим - сива Шкода, без навигации, без кожи, без 4х4, без ксенон, но на изгодна цена, предвид задалото се на хоризонта трето поколение на модела.

Ето така изглеждаше чичомобилът като го извадих от шоурума:
с1.jpg

с2.jpg

с3.jpg

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 23:55, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 21:51


В заводско състояние имаше детайли, които чисто естетически, дори пропорционално, бих казал, не ми допадаха, но едно от най-нетърпимите неща бе умопомрачителното пътно поведение - люлеенето по магистралата след 140км.ч., което до много голяма степен се дължеше на малките за тази кола 16-ски, с които я купих (разбира се и на по-високото стоково окачване). Реших да посегна на едни черни ОЕМ 18ски джанти "Gemini" от Skoda Octavia 3 VRS. За щастие постигнах ефект "2 в 1", защото с тази стъпка реално пооправих малко както визията на колата, така и пътното й поведение - значително се редуцира лашкането при по-висока скорост.
с5.jpg

с4.jpg



Определено ми хареса как черното залепна на сивото като шамар на бразилиеро и започнах да мисля как да разширя малко "черния пакет". По колата има хром, доооста хром - около прозорците, хромирана рамка на предната решетка и малко хром по вертикалните ивици на средната част на предната решетка, хром около фаровете, хромирана линия, свързваща халогените, хром по емблемите, хром по багажника...абе, бая хром, а аз никак не го харесвам. Освен това огледалата бяха сиви. Та, най-лесното бе да започна с огледалата, чиито капаци лесно замених с черни (ОЕМ):
с6.jpg
с6.jpg (82.39 KиБ) Видяна 4874 пъти

с8.jpg


Смених и хромирана рамка на предната решетка с черна, без да сменям вътрешността, макар да има опция за това:
с9.jpg

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:39, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 21:57


Полека-лека започна да се проявява манията ми по джантите... Изпадна ми сравнително изгодно другия модел на Skoda Octavia 3 VRS - черни 19ски Xtreme :mhihi
с10.jpg

с11.jpg

с12.jpg

с13.jpg


Монтаж във VIP-a на Диана на околовръстното. Защо там ли? Защото много пазя и ненавиждам кварталните гумаджии, дето дерат на поразия.

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:41, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 22:14


Една от малкото промени в интериора, дори към днешна дата, са педалите, които са оригинален ВАГ аксесоар и footrest, който вече не помня защо беше aftermarket, неоригинален продукт:
с14.jpg
с14.jpg (86.84 KиБ) Видяна 4858 пъти



С 19ските автомобилът придоби доста по-приятен и различен вид. Пътното поведение с тях беше доста стабилно. На магистрала нямаше помен от полюшването със 16ките. Но както мнозина се досещат, големият цолаж си има и недостатъци...и то не един и два. Да не говорим, че 19ските са тежки, майка, ок.13,6кг. Ускорението се влоши неимоверно много, особено тромаво потеглях от спряло положение. Неравностите започнаха да се усещат повече, макар да не беше непоносимо. Спирачният път се удължи осезаемо. Започнах доста да се дразня например когато исках да изпреваря на двупосочен път, което ми се искаше да става по-пъргаво. Нахлуха мисли за увеличаване на мощността на Супърба. Започнах да мисля дали да прибегна към бокс (например Щайнбауер или Рейсчип) и истински ремап. Към днешна дата мога да кажа, че се радвам, че избрах ремапа. Прецених, че за софтуера ще се доверя на западна компания, а не на "бай Иван". За целта отидох в Овърдрайв, където Супърбът бе ремапнат със софтуер на APR (САЩ), с високооктановата, RON98 карта (имат и нискооктанова), която предполга каране само със 100 октанов бензин, което не ми е проблем. Преди мапването, на диното Супърбът е показал стокови 150 к.с. на колелата (oк.170 на двигател, вместо твърдяните от ВАГ 160), а след ремапа резултатът бе 179 к.с. на колелата (или ок.205 - 210 к.с. на двигателя) и 311 нютона. Колата живна! :bishop За мое съжаление трябва да споделя, че когато се караше с ниска скорост и обороти - под 2000, а предавката е от 3та до 6та, при подаване на пълна газ (WOT), в в един малък диапазон от ок.100-200 оборота, сякаш когато се стоварват нютоните в ниските, се появяваха едни вибрации, които издават, че съединителят, макар и да не приплъзваше, но се бори с нютоните. Това е нещо съвсем нормално, но за него по-надолу.
с15.jpg
с15.jpg (56.57 KиБ) Видяна 4858 пъти

с16.jpg
с16.jpg (87.94 KиБ) Видяна 4858 пъти



Реших да направя естетическа пилинг процедура на задницата и да премахна буквите от багажника (Skoda Superb). С конец за зъби лесно падат само буквите, но лепилото си остава върху боята, а с обезмаслител (Меглио) не пада :banghead . Всъщност лепилото трябва да се напои със спирт 90% (не прецаква лака) и след това с нова (за да няма нащърбени ръбове) пластмасова шпатула за винетки буквално да се избута. Стана, ама клечах поне 30-40 минути. Бях оставил само надписът APR. Тук е моментът да кажа, че от опита, който натрупах до момента грешката ми при тази процедура бе, че не ползвах сешоар :wink
Също така затъмних стъклата с фолио на марката Suntek (и то 'мериканско, ха бате :Mr Green Fun ), а фолирането бе изпълнено отново в Овърдрайв (ама както се сещате НЯМА смисъл да се прави там). Затъмняване на задно стъкло и задни странични на 85%.
с17.jpg
с17.jpg (46.64 KиБ) Видяна 4858 пъти

с18.jpg
с18.jpg (74.05 KиБ) Видяна 4858 пъти

Последна промяна от Стоянчо на Нед 10 яну 2021 0:01, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 22:53


Отново в Овърдрайв, Супърбът бе оборудван с APR downpipe + sport cat на 76мм. Звукът се промени осезаемо, макар след катализатора да си седеше стоковата генерация. Стана доста по-"гърлен". Отзивчивостта на педала на газта също се повиши. Колата се отпуши във високите.
с20.png

с21.png


Ето малко звук, като тук единствената промяна в генерацията е даунпайпът:


Реших още малко да отпуша колата, като монтирам проходно крайно гърне Ремус (с посинен титаниев накрайник, а не боичка :) ), отново закупено от Овърдрайв и монтирано в Крафт Дружба. Много бяха любезни и отзивчиви дружбенци, но заварката грознееше. Не, че не ми предложиха и TIG заваряване, но ми поискаха 200 лв. допълнително само за заварката, поради което отказах... Резултатът - наистина отпуши допълнително. Колата вървеше по един начин до 4000 оборота и по друг след 4000, сякаш се изстрелваше след 4000. С проходното гърне се премахна тази "граница" и ускорението стана плавно и линейно. Явно стоковите гърнета наистина затапват газовете. По-натам ще разкажа защо тази конфигурация (с Ремуса) бе променена.
с22.jpg
с22.jpg (67.22 KиБ) Видяна 4840 пъти

с24.jpg
с24.jpg (81.16 KиБ) Видяна 4840 пъти

с25.jpg
с25.jpg (57.76 KиБ) Видяна 4840 пъти


Още малко звук:




Последна промяна от Стоянчо на Нед 10 яну 2021 0:05, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:04


След като тръгнах в посока оптимизиране на вървежа, реших, че трябва да махна красивите, но тежки 19" Екстрийм (ок.13,6кг.) и да мина и лятото на 18". Не подходих оравилно и не търсих тегло като рових из нета за джанти. Избирах си да ми харесат на външен вид. Така се спрях на Oxigin 18 Concave 18", централен отвор 57,1, ЕТ45, с ТЮВ сертификат. Леки ми се струваха, но всъщност се оказаха егати кютуците - 14 кила парчето!!! :banghead Хората за 14кг. две джанти си купуват :D От трън та на глог... Както и да е, поне му седяха добре (на живо още повече!).
с26.jpg

с27.jpg
с27.jpg (75.99 KиБ) Видяна 4832 пъти


...така де, сън не спах и разкарах Оксиджина, а го бях карал само 50-100 километра. Тежаха! Като минавах през неравности, имах чувството, че колелата ще се откачат... След задълбочена проверка за данни за тегла в нета, се спрях на ENKEI YAMATO (SC 24), 18", ET 45, 9.900kg. Родих се! Олекна й на колата - ускорението се подобри, минава с лекота през неравности, намали спирачния път. Не ми харесват тънките спици, но логично - лекотата идва само с тях. Дебелата спица тежи. Сложих й и предни калобрани, противно на разбиранията, че загрозяват.
с28.jpg
с28.jpg (78.44 KиБ) Видяна 4832 пъти

с29.jpg

с31.jpg
с31.jpg (71.8 KиБ) Видяна 4832 пъти


Тегло:

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:07


Винаги много ми се е искало чичомобилът да зазвучи спортно. Постигнах го благодарение на Extreme tuning. Вече от край до край колата мина на фи 76 мм. Това, което Extreme tuning изработиха включва:
- средно проходнодно гърне на 76мм;
- крайно проходно гърне на 76мм,
като са изработени от неръждаема стомана. Заварките са красота! Погледната отдолу, генерацията изглежда брутално красива. Звукът е безкомпромисен, плътен, един път! Изработиха я за 2 работни дни. Драго - собственикът, е много коректен и търпеливо ми обясни всичко, което ме вълнуваше по проекта. Угоди ми и на мерака да е 76мм, макар че той мислеше по-скоро за 63мм. Грешка няма! Накрайниците са маниашки, брутална двуцевка, която е степенувана (външното дуло е по-късо), много пипнато стои.
с32.jpg
с32.jpg (63.4 KиБ) Видяна 4831 пъти

с34.jpg
с34.jpg (63 KиБ) Видяна 4831 пъти

с35.jpg
с35.jpg (65.42 KиБ) Видяна 4831 пъти

с36.jpg
с36.jpg (81.93 KиБ) Видяна 4831 пъти


Един cold start :cool :

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:15


Както споменах по-горе, мапът идва леко нагорно на стоковия съединител, който по дяволите е само 228 милиметров Luk (води се 230), вместо да го бяха монтирали 238 милиметровия (води се 240), каквито слагат на някои аудита, например, които заводски са също 160-170 коня бензин... Един ден се натоварихме 4 души в колата с багаж и по едни баири като подавах газ, усетих на няколко пъти оборотомерът да мръдва нагоре и след това да се застопорява, което си е приплъзване. Кипна ми и започнах да издирвам вариант за оптимизиране на стоковия съединител. Овърдрайв не помогнаха, а 3 седмици мълчаха. Супърбът е с двумасов маховик и с верига на мотора, поради което не ми се рискуваше с твърд маховик (а решения с твърд има на пазара). Общо взето не намерих "истинска" тунинг част, в смисъл на комплект с усилен притискател, а реших да пробвам продукта на Sachs, наречен Екстенд. Той представлява абсолютно стоков съединител и притискател, но с органично феродо като на спортните им съединители, с показатели почти двойно по-добри от тези на стоковото феродо (видно от графиката на прикачената снимка). За 10 дена, считано от поръчката, съединителят пристигна. На кутията има сребрист стикер, което по думите на Бодо Енгеман (бай Мениджър... в Закс), е единственият начин, по който реално може да се познае, че съединителят е модифицирания, а не стоков. Смяната бе извършена в "Трансексперт", без забележка! Между другото, стоковият съединител, макар, че е на ръба на силите си, реално не беше се амортизирал изобщо (вижда се от приложената снимка). С този съединител колата държи по-добре мощността си. Категорично захапва доста по-здраво. Вече ок.25 000+ км. Нямам ядове. Прилагам и снимка на сравнителна графика между параметри на оригиналното феродо и на органичното, изпратена ми от Закс.
с37.jpg

с38.jpg

с43.jpg

с45.png


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:21


Дойде време да си подсигуря доза безгрижие за летните жеги - интеркулер. Този път не се обърнах към запада, а към Majesty, Made in China, brother :mrgreen Кулерът обаче е далеч от боклучав китайски продукт. Не го казвам само защото съм си купил такъв. Както ще се види, не съм от тези, които пестят средства по колата си. Просто е изработен безгрешно - няма кофти заварки, няма ръбове, питата е перфектна, казаните също. Общо взето е копие на Вагнер и т.н. Монтиран педантично в "Трансексперт". Единствената спънка при монтажа бе с т.нар. бърза връзка, защото не разполагах с преходник от 63 на 64мм. Тук на помощ се отзова колега от шкода форума, който ми даде негов нов преходник (благодарности!), както и Евгени от "Трансексперт".

Голям, дебеланко - 57мм, с тръби на 70мм.
с45.jpg
с45.jpg (42.81 KиБ) Видяна 4824 пъти


...в сравнение със стоковия слаботелесник :)
с46.jpg


Тук стоковият е изваден:
с47.jpg


Китаецът е заел бойна позиция:
с48.jpg
с48.jpg (33.8 KиБ) Видяна 4824 пъти

с49.jpg
с49.jpg (79.57 KиБ) Видяна 4824 пъти

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:28


Ето го въпросният преходник (единият от двата, другият не стана):
с50.jpg
с50.jpg (39.63 KиБ) Видяна 4821 пъти


За мой ужас се оказва, че дори и преходникът, който уж трябваше да стане, не може да стане, защото на едно място алуминият е в повече.
Ето как трябва да влезе металната връзка на маркуча в пластмасата (на снимката се вижда как зъбчето на стоковата бърза връзка се прибира хубаво навътре):
с51.jpg
с51.jpg (43.38 KиБ) Видяна 4821 пъти


А ето как бързата връзка на дадения ми от колегата преходник не пасна отмах (зъбчето не се прибира навътре и няма как да бъде заскобена джаджата):
с52.jpg
с52.jpg (55.35 KиБ) Видяна 4821 пъти


Тук се намесва Евгени, който на фрезата издялка едно излишно количество метал така, че бързата връзка да щракне за пласмасовата чурка откъм турбото и да я зашие със щипката:
с54.jpg
с54.jpg (67.98 KиБ) Видяна 4821 пъти


Ето как след дялкането зъбчето вече влиза плътно навътре:
с55.jpg
с55.jpg (46.32 KиБ) Видяна 4821 пъти


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:35


Voila!
с58.jpg
с58.jpg (43.45 KиБ) Видяна 4817 пъти

с59.jpg
с59.jpg (65.26 KиБ) Видяна 4817 пъти

с60.jpg
с60.jpg (49.13 KиБ) Видяна 4817 пъти


А ето и малко сухи данни, замерени през зимата. На първия скрийншот (приложението е Торк) се виждат данни от замерването със стоковия кулер - при външна температура 19 градуса, даде отклонение 10 градуса:
с61.jpg
с61.jpg (59.03 KиБ) Видяна 4817 пъти


Данни от замерването с китайския Majesty - при външна температура 13 градуса, даде отклонение 7-8 градуса (шаваше между 20 и 21 градуса). Прави впечатление също така, че турбото не пиква толкова, колкото със стоковия кулер, което се дължи на подобрения поток. Т.е. турбираната вече е максимално разтоварена както откъм кулера, така и откъм генерацията.
с63.jpg
с63.jpg (64.46 KиБ) Видяна 4817 пъти


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:40


Дойде време и за малко интериорни подобрения. Богът на осветлението (и мултимедиен магнат, на когото много благодаря за свършеното!) - бай JORDITO "освети" :bishop Супърба с ледове:

1. Осветление в багажника.
2. Плафони над регистрационната табела.
3. Плафон над задния ред седалки.
4. Плафон над предния ред седалки.
5. Осветление в краката отпред.
6. Крушките в огледалата.


В този ред са и снимките:
с64.jpg

с65.jpg
с65.jpg (86.94 KиБ) Видяна 4814 пъти

с66.jpg
с66.jpg (62.58 KиБ) Видяна 4814 пъти

с67.jpg
с67.jpg (84.6 KиБ) Видяна 4814 пъти

с68.jpg
с68.jpg (45.4 KиБ) Видяна 4814 пъти

Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:44


с69.jpg
с69.jpg (48.39 KиБ) Видяна 4814 пъти

с70.jpg
с70.jpg (91.6 KиБ) Видяна 4814 пъти

с71.jpg
с71.jpg (89.01 KиБ) Видяна 4814 пъти

с72.jpg
с72.jpg (53.5 KиБ) Видяна 4814 пъти

с73.jpg
с73.jpg (90.88 KиБ) Видяна 4814 пъти


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:45


с74.jpg
с74.jpg (89.42 KиБ) Видяна 4813 пъти

с77.jpg
с77.jpg (78.29 KиБ) Видяна 4813 пъти

с78.jpg
с78.jpg (80.27 KиБ) Видяна 4813 пъти


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 08 яну 2021 23:51


Честно казано изобщо нямах намерение да оледявам предницата, защото винаги съм твърдял, че съм си ОК с жълтурчетата. Уви, след като оледихме интериора, това някак си "задължава" да се ъпгрейднат и предните светлини. В противен случай естетически никак не седи ОК. Получава се доста тъпо като отключиш колата вечерта, светне бялата светлина в купето и в огледалата, а отпред...кандилцето мъждука в мизерно жълтичко :D Първото нещо бе оледяване на фаровета за мъгла, които осветяват пътя и при завиване (cornering функцията). Цокъл H8, 6000 келвина (поне по описание от обявата в нета). Ледовете за късите и тези за дневните/дългите/габарит (последните 3 са на една крушка) също бяха вече поръчани и скоро след това монтирани. Така се получи, че първо смених крушките на фаровете за мъгла:

с79.jpg
с79.jpg (84.57 KиБ) Видяна 4811 пъти


Единият е левият е ЛЕД, десният е ОЕМ:
с80.jpg

с82.jpg

с83.jpg
с83.jpg (23.13 KиБ) Видяна 4811 пъти

с81.jpg
с81.jpg (34.05 KиБ) Видяна 4811 пъти



Върни се в “Цялостни проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта