Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

коли на водород

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4199
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пон 09 окт 2017 11:57


дали автомобилната индустрия няма да се промени и в още една посока :)
https://www.autoblog.com/2017/10/06/gm- ... de-7115474
https://www.topgear.com/car-news/electr ... ar-chassis

Без значение дали са батерии или горивна клетка, новият дизайн позволява целият задвижващ механизъм да се вмести с шасито. Така може да се произвеждат шасита, които всеки да надгражда както си иска. Примерно купуваш си новия Фауваген, който е просто едно шаси, а отгоре си слагаш какъвто искаш "скин".
Дори фауве да не го направят, китайците ще го пуснат :)




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4199
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пет 17 ное 2017 16:56


някой, може ли да промени заглавието на темата на "коли с алтернативно задвижване" ...

Тесла продължават с разработките ... TESLA SEMI и TESLA ROADSTER

https://www.youtube.com/watch?v=h_SjAcQeU1A


Потребителски аватар
Bazikcho
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 21 апр 2011 15:03
Автомобил: Поло Mark 5
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: коли на водород

Мнениеот Bazikcho » Пет 17 ное 2017 22:02


icoico написа:
VWGT написа:...КНДР действа и забранява бензиновите коли...


Ахам. Като гледам, май няма да видят много зор със забраната :mhihi :mhihi

DPRK_2560-5979c7a40d914__880.jpg

pjongjang_avtocesta_show.jpg


Дали :) пък и са доста голям пазар на коли.
https://www.youtube.com/watch?v=O3kL6nMap2s


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3486
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: коли на водород

Мнениеот icoico » Пет 17 ное 2017 22:29


Bazikcho написа:Дали :) пък и са доста голям пазар на коли.


КНДР= Северна Корея
КНР = Китай
:rolleyes


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4199
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Сря 22 ное 2017 12:27


https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... na-6076408

През януари 2017 г. пет автомобилни компании (Toyota, BMW, Honda, Mercedes-Benz и Hyundai), съвместно с промишлени партньори (Air Liquide, Alstom, Anglo American, ENGIE, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total), създадоха Водороден съвет (Hydrogen Council). Учредяването му бе обявено на Икономическия форум в Давос. Преди дни в Бон, на Международната конференция по въпросите за глобалния климат, Водородният съвет направи достояние свое изследване, посветено на ролята на водорода в енергетиката на бъдещето.


от това аз разбирам, че петролните гиганти се преструктурират в посока следващото гориво на планетата да е водорода. Това пак ще постави цели сектори и държави в тяхна зависимост. Нещо тази технология почва да не ме кефи :)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5235
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пет 24 ное 2017 4:53


А аз го разбирам, като най-тривиална, поредна рекламна PR акция.
Технически погледнато, водородът няма никакви шансове някога да стане реален заместител на петролните горива.
Няма откъде да се добива и няма използваем начин да се съхранява в автомобил.
Зависмостт на народонаселението от шепа мошеници е неизбежна.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1458
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: коли на водород

Мнениеот nikson85 » Съб 14 юли 2018 11:42


Водорода се получава при електролиза на водата.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 356
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBA B 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: коли на водород

Мнениеот Piqndurnik » Пон 16 юли 2018 12:10


nikson85 написа:Водорода се получава при електролиза на водата.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.

А токът в джоб ли ще си го носиш?


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1458
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: коли на водород

Мнениеот nikson85 » Вто 17 юли 2018 12:33


Piqndurnik написа:
nikson85 написа:Водорода се получава при електролиза на водата.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.

А токът в джоб ли ще си го носиш?

Трябва да е в батерии иначе не става. Нали се сещаш,
че има един закон за запазване на енергията. Това важи ако мощноста за 1литър водород е под 140вата . Иначе не става. Гледах едни руснаци как с 10вата на литър в минута имат производсво. Напрежението беше 220 волта. Но не съм много сигурен пак казвам.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 356
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBA B 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: коли на водород

Мнениеот Piqndurnik » Вто 17 юли 2018 14:02


Ако имаш ток, за какъв XYZ ти е водород?
Най-ефективният начин да употребиш водородът за задвижване е, чрез горивна клетка, да го превърнеш в ток. Само че горивната клетка на водород има КПД към 50%. Бълбукатора също не работи на 100%.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1458
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: коли на водород

Мнениеот nikson85 » Сря 18 юли 2018 8:36


Piqndurnik написа:Ако имаш ток, за какъв XYZ ти е водород?
Най-ефективният начин да употребиш водородът за задвижване е, чрез горивна клетка, да го превърнеш в ток. Само че горивната клетка на водород има КПД към 50%. Бълбукатора също не работи на 100%.

Ако става въпрос за кола с ДВГ с водородна клетка няма никаква икономия. Понеже тук се нарушава един от законите за запазване на енергията. Двигателя харчи гориво за производството на водород. Физичните закони не може да се прескочат. Само единсвено се претоварва генератора. Всичко е процес на тестеане все още.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6164
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: коли на водород

Мнениеот muns61 » Сря 18 юли 2018 13:40


Водородна клетка и бълбукатор са различни неща.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%BA%D0%B0


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 356
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBA B 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: коли на водород

Мнениеот Piqndurnik » Сря 18 юли 2018 14:52


muns61 написа:Водородна клетка и бълбукатор са различни неща.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%BA%D0%B0

Горивната клетка е точно обратното на бълбукатор.

nikson85 написа:Ако става въпрос за кола с ДВГ с водородна клетка няма никаква икономия. Понеже тук се нарушава един от законите за запазване на енергията. Двигателя харчи гориво за производството на водород. Физичните закони не може да се прескочат. Само единсвено се претоварва генератора. Всичко е процес на тестеане все още.

Другият вариант е да ползваш водорода като гориво в ДВГ. BMW имат такава разработка от преди двайсетина години. Единственото добро е, че не пуши. КПД е към 30%.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Joro_Markov и 15 госта