Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот pe6kata » Нед 15 яну 2017 10:33


Snuupy написа:...
Новите дават някакви ненормално ниски стойности, които направо ме втрещиха и си казах "Брей, двигатели с вътрешно горене бая са подобрени, директно впръскване, турбиниране, всичко това явно спомага за ниския разход"

Именно-подобрени са, оттам идва икономията.
Моторите са с повишена степен на сгъстяване. Съвсем грубо-средно с 1.5-2 единици над колите от 90-те години. Само от това разххода е и 15-20% теоретично надолу. В момента една кола с принудително пълнене има същата степен като атмосферна от 90-те. (Естествено едната може да работи с бензин 91, другата с мин. 98, т . е не може да се говори за революция в горивната камера, но кма подобрения по отношение на детонационо устойчивост.)

Ползват се масово ползват промениво газоразпределение и всмукателен тракт, коитл оптимизират работата на мотора, съответно и разхода.

Моторите са масово на принудително пълнене. Такъв мотор има по-голямо кпд от атмосферен.

Полват се по-добре изчислени кутии, с повче предавки, така че при е при извънградско, колата да върви с по-ниски обороти.
Моторите се правят да вървят с леко обеднени смеси.
За директното впръскване нищо не мога да кажа, не съм запознат.

Та оттук идват и икономиите. Единн стар мотор от 80-те и 90, след определени модификации, от изброените, също срава доста икономичен, и се доближава до новите. Доказано.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4668
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот hvp800 » Нед 15 яну 2017 10:57


pe6kata написа:В момента една кола с принудително пълнене има същата степен като атмосферна от 90-те. (Естествено едната може да работи с бензин 91, другата с мин. 98, т . е не може да се говори за революция в горивната камера, но кма подобрения по отношение на детонационо устойчивост.)
.

Предполагам, че не съм те разбрал правилно, и затова е цитата. Нали не искаш да кажеш, че съвременно ТСИ ( ако става дума за vw ) не може да работи обикновен бензин от, която и да е бензиностанция?


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот pe6kata » Нед 15 яну 2017 11:16


Въобще не си ме разбрал, колега.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6650
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Golf GTI 2016 + A3 8L AGU Auto
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот hooligan_sk » Нед 15 яну 2017 11:50


Прозиводителите рядко предписват А98 за 4 цилиндровите мотори, масово изискването е за А95, така е и при TSI. FSI само по себе си не виждам да носи някакво значително повишение на КПД, най-простия пример е първата генерация 2.0TSI, който не представлява някакъв напредък при разхода на гориво. При EA888 Gen 3 обаче работят синхронно MPI + FSI впръскване, термостат няма, заместен е изцяло от водната помпа, има допълнителен воден кръг към главата и като цяло е доста различен мотор. А разхода вече е доста по-нисък. :arrow


drotomir
Мнения: 448
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот drotomir » Пон 16 апр 2018 19:29


Елате във варна , тръгваме в 7.30 (студен мотор) , караме из града да речем 1 час гасим , на обяд в 12.00 (студен мотор) караме из града 1 час , и така последно към 17.00 до към 18.30.
Гарантирам че тука похвалилите се с разходи от порядъка на 9/100 за мощните си 2.0 голфове с по 200 коня ще останат силно изненадани като ударят 15-така на 100.

Тук повечето са с модерни коли с БК , нека хвалбарите да кажат разход градско но и средната скорост , защото средна скорост в порядъка около 30 км/ч за мен не е градско , във варна при гореспоменатото каране трудно се прехвърля ( по скоро не е повече ) границата от 16км/ч средна скорост.


Mishonti
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: CLK55 w208 AMG
Двигател:
Местоположение: Бургассс

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Mishonti » Пон 16 апр 2018 21:03


Абсолютно невъзможен е каталожния разход дори на новите коли. На майка ми Айгото с 1.0 мотор ввти на 4 години и 36К км разхода варира около 5-5,5/100 извънградско и 7-8/100 градско. Това при спокойно каране, а каталожните данни са коренно различни - 3,9/100 извън града и 5,5/100 в града.
Наскоро карах Хюндай i20 active по маршрут Бургас-София и обратно общо 2 пъти. Колата е на няколко месеца с мотор 1.4 100кс атмосферен бензин. По каталожни данни и дават 5,5/100 смесено. Обаче реално не стана точно така - първото отиване и връщане разхода ми беше 9,8/100 ?!?! и това с каране до 140... Второто отиване и връщане с каране до 130 ми стъпи на 9,2/100... Отказах се да остане в мен да я покарам градско ... това е пълен абсурд.
Знам само че такъв подобен кенеф не бих си купил никога.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 6997
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Stivi » Пон 16 апр 2018 22:39


Mishonti написа:мотор 1.4 100кс атмосферен бензин. По каталожни данни и дават 5,5/100 смесено. Обаче реално не стана точно така - първото отиване и връщане разхода ми беше 9,8/100 ?!?! и това с каране до 140...

При определяне на каталожните данни колата не развива скорости над 90км,така че магистралнто каране на която и да е кола ,няма как да има нищо общо с тези данни....особено пък за атмосферен мъртвец изпънат на дълго ! Тоест,ако искаш да разбереш реално колко повече от обявения разход дава един автомобил....не трябва да го караш с повече от 90 :mhihi


Mishonti
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: CLK55 w208 AMG
Двигател:
Местоположение: Бургассс

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Mishonti » Пон 16 апр 2018 22:42


Това ми е абсолютно ясно... но при смесен 5.5/100 означава, че трябва да гори под 4 извън града с 90... следователно със 130 около 6 макс... а не близо 10 :)


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1228
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 16 апр 2018 23:09


Възможностите за намаляне на разхода са доста изцедени, някои собственици полират отвътре смукателни тръби, за да се засмуква повече въздух, ама това дава примерно 0,5% по-малък разход. Специално при новите коли всички нововъведения са търговски трикове, за да се прави реклама и да вървят продажбите.

Преди доста години се говореше много за керамични двигатели, няма да има охлаждане, няма да има загуба на енергия чрез него, висок кпд, оттам нисък разход. Но вече не се говори.

И трябва да ни е ясно, че енергията в литър бензин или дизел не се е увеличила, тя е константна величина. Така че остава да вдигат кпд-то на двигателите.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1731
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 16 апр 2018 23:24


Колкото и да го дъвкаме тоя разход- няма да намерим обикновен автомобил горящ количество колкото или близо до зададеното. От всичките коли, които съм имал, имам и съм карал, а те са и малки и големи ще кажа така- най-нисък разход реален най-близо до заводките цифри беше Дайхатсу Куоре 8 от 2008г. На тая кола градско съм постигал 4.8/100, извън- 3,6/100. Най- якия разход висок- беше на една Х5 3,0 бензин/газ- зимата на моя режим на каране-само студена- около 32на 100 газ+ бензин не знам колко докато мине на газ. На сегашните коли, дето имам, а те са- полото от аватара, едно тико, и един шевролет матиз. От 3те най-малко харчи полото- с около кило две по-малко от другите, НО то е дизел, а ония са на газ- удряш чертата и какво излиза- че тикото и матиза като пари харчат наполовина. А нали това се гледа в колата като гледаш разхода- ЦЕНАТА НА ГОРИВОТО.... :beer


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот pe6kata » Вто 17 апр 2018 11:07


Mishonti написа:Това ми е абсолютно ясно... но при смесен 5.5/100 означава, че трябва да гори под 4 извън града с 90... следователно със 130 около 6 макс... а не близо 10 :)


е тук си в много голяма грешка.
Малък бензинов мотор, всеки 10 км/ч над някаква базова скорост (70-90км/ч), започва си качва разхода с по около 1 литър.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1228
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 17 апр 2018 19:13


Друга възможност за падане на разхода е коефициента на обтекаемост на купето. В момента за серийни коли е около 0,3.

Защо си мислите, че повечето автомобили от различни марки, но в един клас бая си приличат по форма? Разликата е в детайлите. Като ги качат на канала с вентилаторите режат оттук-оттам и га ги погледнеш все едно са правени по калъп!

А коефициент на обтекаемост около 0,2 в серийна кола може само да сънуваш или да чакаш от дядо Коледа!

Примери
Порше 911, произведено 2012 г. – C x =0,31.
Концептуален модел „Mercedes Bionic” от 2005 г. – C x=0,19. (не е влязъл в производство)

Последна промяна от Курт Деликуртев на Вто 17 апр 2018 19:49, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6165
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот muns61 » Вто 17 апр 2018 19:28


А ръбестата 124-ка на Мерцедес знаеш ли колко е коефициента на въздушно съпротивление?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14440
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот stefan4o » Вто 17 апр 2018 19:31


Коефициентът на въздушно съпротивление няма толкоз голяма роля, колкото челната площ. В миналото е имало коли с коефициент около 0.2, а в днешно време има и далеч по-слабо аеродинамични коли. Не е там ключът за палатката.


batVenci
Мнения: 539
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот batVenci » Вто 17 апр 2018 20:12


Коефициента на въздушното съпротивление се пренебрегва при съвременните коли, дори чистата им челна площ става все по-голяма. Все повече се търсят разните му там модерни джипки, ванчета и т.н., а оттам пазара диктува на производителите да не се обръща голямо внимание на аеродинамиката като цяло. Това се оплакваше наскоро един от инженерите на VAG, във връзка с проблемите и възможните резерви при снижението на разхода на гориво. Все пак отчиташе заложените резерви в аеродинамиката и обещаваше, че при новия Голф 8 щяла да бъде доста подобрена. Та нали тук в този форум колега с Голф 7 каза, че му горял 10 на 100, разход постижим и с 40-годишен Голф 1. Така че всеки да си прави извода доколко има напредък по отношение на разхода на гориво при новите автомобили...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chriss и 16 госта