ГО и бонус малус системата

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
bayspiro
Мнения: 774
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Сря 05 дек 2018 18:21


Iezekil написа:.После що сме с най-много убити,бити,джигити и пр.
А устава-това съм аз!

И по полицаи........Ти май си от последните,а? Все наказания, строева, катаджийски палки ти се искат... новобранци, стари кучета ти се привиждат.. и всеки е виновен,дори да докаже противното. Само децимация на шофьорите не си предложил,. Ама не е късно, комисията още заседава..

* децимация - наказание в римските легиони при кофти пърформанс на войската -екзекутират всеки 10-ти легионер..




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Iezekil » Сря 05 дек 2018 19:33


По полицаи на глава от населението-друг път.Искам правова държава без престъпност и ако начина е такива като теб да ме подиграват-така да е.Нарушителите да си плащат-така трябва да е.И да,не може да има престъплание без наказание.


bayspiro
Мнения: 774
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Сря 05 дек 2018 20:05


Правовата държава, колега има един основен принцип, който ти категорично отричаш: по добре десетки ненаказани виновни, отколкото един наказан невинен! А по твоите разсъждения, трябва да се отнасяме към всички като с престъпници, да не би някой виновен да не остане ненаказан. И кои нарушители трябва да плащат? Всички? На ограничението на скоростта? На паркирането? На постите? На следобедната дрямка?. И на кого да плащат? На частни компании, играещи си на пирамиди- плащат всички печелят отбрани. Да ти прилича на Националната Лотария? И какво от всичко това има общо с безопасността на пътя? И с покриване на щети при настъпило събитие? Разбира се застрахователния риск трябва да влияе на полицата, но той трябва да се оценява по предизвикани в историята застрахователни събития определящи рисковия водач (автомобил свързан с този водач), а не по нарушения, в повечето случаи абсолютно незначителни и безопасни за движението нарушения и санкционирани предупредително с глоби. И да бъде с мярка, а не доживотни финансови присъди в размери водещи до отказване от автомобил или каране без каквито и да е правила и документи.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Iezekil » Сря 05 дек 2018 22:11


Ти ли се чувстваш наказан,колега,защото аз не.Ама никак,даже виждам някак по-спокойни пътища и движение,толерантност.
Кои нарушители ще плащат?Всички,щом са нарушители,естествено.А като си толкова загрижен,изкоментирай защо сега младите шофьори са наказани ,без застрахователни събития?Нима според теб рисков шофьор с маса нарушения но без ПТП не е рисков?Застрахователя трябва да си затвори очите за гамените и да разчита на късмета и майсторлъка му.Останалати водачи също трябва да си затворят очите,да му правят път,да си отстъпват предимството и да треперят,че им сече пътя,че е залепен на багажника им или че не летят и го бавят?
Защо въобще се коментира по този начин?Има закон и той трябва да се спазва.От тук насетне всякакъв коментар е излишен,защото спазва ли се,последствия няма.Ако не ви харедват законите и правилата,не е това темата.Кучето скача според тоягата.
Всеки има право да си представи от коя страна на закона ще е,но явно не му се носи отговорност.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 465
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Lupender » Сря 05 дек 2018 22:40


За да бъде един нормативен документ приложим, той трябва да почива на общите принципи на правото и да бъда в духа на общоприетите норми в обществото. Не може да бъде приет документ, който съдържа хипотези за виновност и създава предпоставки за несправедливост, неравнопоставеност и двоен стандарт. Другото което е много важно, както за нормативен документ, така и за конструктивен диалог при обсъждане е терминологията - дафинирането на използваните ключови понятия и критериите които стоят зад тях. Не може в официален нормативен документ да съществува термин като "война по пътищата", понеже това е журналистически термин с привкус на булеварден жаргон. Когато става въпрос за понятие като "рисков водач", то следва да се дафинира прецизно, като подробно се опише неговото съдържание и смисъл в който се използва. Освен това трябва да се заложат критериите за неговото прилагане, т.е. кога един водач от нерисков, става рисков. Важно е да се разнищят и причините за катастрофите, но обективно, а не лобистки и елементарно с интелектуално ниво 4-ти клас, втория срок. Това дразни! Вие как мислите - може ли един невъзпитан, недисциплиниран, принципно агресивен и арогантен човек, изведнъж като седне зад волана да става кротък като агънце? Или същия този човек, като отиде на работа да се превърне в перфектния работник/служител? Естествено, че НЕ! Дори на база на някакво възпиращо, външно обстоятелство, той да успява временно да подтиска характера си, то това нито ще е дълго, нито ще е трайно. По-скоро ще се натрупа едно напрежение, което ще избие на друго място (къде, може само да се гадае).
Затова, акцентът винаги трябва да е личността на водача - той не е просто водач, а човек - учил, възпитавал се и живеещ в същото това общество в което живеем и ние. Промяната за да бъде трайна и ефективна, трябва да дойде от горе, респ. от държавата във вид на една устойчива, последователна и принципна политика, следвана от всички политически субекти, независимо от цвета им... и това няма да стане за два дена... и за две години няма да стане, но си струва.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3520
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот icoico » Чет 06 дек 2018 7:14


Имаш право донякъде. Отнемат ли на бае Ганя възможността да си излива негативните емоции на пътя остават му малко варианти. Да си набие жената или да отиде на мач :Mr Green Fun

П.С. Имаме прекалено големи очаквания и изисквания към родния законотворец. Та все пак той е един от нас, демек трудно му е да си напише името без правописна грешка :Mr Green Fun


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4525
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот VWGT » Чет 06 дек 2018 8:12


както казах закони имаме но ченгетата не упражняват необходимия контрол. това е тяхно задължение, а не на застрахователите.

аз съм против контролът над гамените да се вменява на застрахователите.

https://www.dnes.bg/notifikacii/2018/12 ... eva.395657
Индивиди като този само полицията може да възпре ... би трябвало, но на нашите са им метки палките.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3520
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот icoico » Чет 06 дек 2018 9:35


Имаме, каквото имаме. Към момента то е следното:

ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

В сила от 01.09.1999 г.
Отразена деноминацията от 05.07.1999 г.
Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2000г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.76 от 6 Август 2002г., доп. ДВ. бр.16 от 18 Февруари 2003г., доп. ДВ. бр.22 от 11 Март 2003г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2004г., изм. ДВ. бр.70 от 10 Август 2004г., изм. ДВ. бр.85 от 28 Септември 2004г., изм. ДВ. бр.115 от 30 Декември 2004г., изм. ДВ. бр.79 от 4 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.92 от 18 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.102 от 20 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.61 от 28 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.64 от 8 Август 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.85 от 20 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.102 от 19 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.22 от 13 Март 2007г., изм. ДВ. бр.51 от 26 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.97 от 23 Ноември 2007г., изм. ДВ. бр.109 от 20 Декември 2007г., изм. ДВ. бр.36 от 4 Април 2008г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април 2008г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.88 от 10 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.74 от 15 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.75 от 18 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.54 от 16 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.98 от 14 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.100 от 21 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.10 от 1 Февруари 2011г., изм. ДВ. бр.19 от 8 Март 2011г., изм. ДВ. бр.39 от 20 Май 2011г., изм. ДВ. бр.48 от 24 Юни 2011г., изм. ДВ. бр.20 от 9 Март 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г., изм. ДВ. бр.53 от 13 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.54 от 17 Юли 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.60 от 7 Август 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.75 от 2 Октомври 2012г., доп. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.68 от 2 Август 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.53 от 27 Юни 2014г., изм. ДВ. бр.107 от 24 Декември 2014г., изм. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.19 от 13 Март 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.37 от 22 Май 2015г., изм. ДВ. бр.79 от 13 Октомври 2015г., доп. ДВ. бр.92 от 27 Ноември 2015г., изм. ДВ. бр.95 от 8 Декември 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 22 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.102 от 29 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2016г., изм. ДВ. бр.50 от 1 Юли 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.81 от 14 Октомври 2016г., доп. ДВ. бр.86 от 1 Ноември 2016г., изм. ДВ. бр.98 от 9 Декември 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 20 Декември 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.9 от 26 Януари 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.11 от 31 Януари 2017г., изм. ДВ. бр.54 от 5 Юли 2017г., изм. ДВ. бр.58 от 18 Юли 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.77 от 26 Септември 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.97 от 5 Декември 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.2 от 3 Януари 2018г., доп. ДВ. бр.7 от 19 Януари 2018г., изм. ДВ. бр.17 от 23 Февруари 2018г., доп. ДВ. бр.55 от 3 Юли 2018г., изм. ДВ. бр.59 от 17 Юли 2018г., доп. ДВ. бр.62 от 27 Юли 2018г.


Така като гледам практически всеки мераклия-куцо, кьораво и сакато вече го е използвал, за да се упражнява в законотворчество :Mr Green Fun :screwy


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1784
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 06 дек 2018 21:59


Вчера Макрон е отменил планираното увеличение на акциза на бензин, дизел и други горива. Това показва, че натискът от улицата може да има успех!

Разрешени протести във връзка с плануваните промени на ГО може да заявят СБА или автоклубовете, за да е всичко законно и да не могат полицайте да глобяват. Ако се включим много собственици на леки коли може властта да ни чуе.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1160
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот MMX » Пет 07 дек 2018 10:43


По ТВ продължават да развиват теория колко полезно е малус за превишение на скоростта. Застрахователите са загрижени да превъзпитават шофьорите, но съвсем случайно чрез лично облагодетелстване с пари. По тяхната логика и аз мога да кажа - хайде всички шофьори без нарушения и ПТП да започват с ГО от 100лв. А нагоре надувайте за нарушителите. Само че те искат базата да е 300лв, от която щедро дават отстъпка 25% (максимум), т.е. 225лв, което е повече от ГО до миналата година.


Mishonti
Мнения: 1634
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: CLK55 w208 AMG
Двигател:
Местоположение: Бургассс

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Mishonti » Пет 07 дек 2018 11:30


В Англия също има малус като превишаваш скоростта, знаете ли? На повечето коли като монтират GPS тракери и спрямо шофирането има бонуси и малуси, там защо никой не реве като вас?
225лв ГО това някаква голяма сума ли е? Като ви е голяма слизайте от колите.
Звучи адски несериозно, защото в Англия с едни доста добри доходи аз не мога да си позволя кола над 150 коня, защото застраховката и другите такси са убийствени.
Тука се качваш на 300 коня кола и имаш застраховчица 250лв, пишеш я товарна и данъка ти е 15лв, винетчицата 100тина лева годишно и медец. Рай - всеки иска така.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6841
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот hooligan_sk » Пет 07 дек 2018 11:41


Ще се вдига цената да притежаваш автомобил, това е неизбежно. И така е редно.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 7179
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Stivi » Пет 07 дек 2018 12:41


Поне ще намалеят тези които имат по 2-3 скрапера,ей така според зависи за какво му трябва и заемат половин улица /паркинг/ с тях :th_up Като станат годишните разходи колкото цената на колата му,ще помисли дали да си ги държи или да заминат към Надин :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6841
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот hooligan_sk » Пет 07 дек 2018 14:34


Да, такива има много. Пред всеки блок висят по няколко паметника. И баща ми си държи Толедото и го кара по 1000км на година. Щото е 90кс, данъка е смешен, една ГО и едно ГТП са му разходите, няма никаква причина да го скрапира.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1160
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот MMX » Пет 07 дек 2018 15:07


Mishonti написа:В Англия също има малус като превишаваш скоростта, знаете ли? На повечето коли като монтират GPS тракери и спрямо шофирането има бонуси и малуси, там защо никой не реве като вас?
225лв ГО това някаква голяма сума ли е? Като ви е голяма слизайте от колите.
Звучи адски несериозно, защото в Англия с едни доста добри доходи аз не мога да си позволя кола над 150 коня, защото застраховката и другите такси са убийствени.
Тука се качваш на 300 коня кола и имаш застраховчица 250лв, пишеш я товарна и данъка ти е 15лв, винетчицата 100тина лева годишно и медец. Рай - всеки иска така.

Първо не става дума за 225лв, а за 300. 225 е с максималния бонус от цели 25%. Като се правиш на умен, я кажи в Англия какви обезщетения дават като се наложи да плащат. Дали имат нещо общо с нашите. И твоите добри доходи в Англия добри по техните стандарти ли са или по нашите?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bayspiro, lubo007, ogogin, storms и 10 госта