Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Volvo s40 1.6 - Още малко въпроси.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
mcfe
Мнения: 19
Регистриран на: Вто 27 ное 2018 15:08
Автомобил:
Двигател:

Volvo s40 1.6 - Още малко въпроси.

Мнениеот mcfe » Чет 11 юли 2019 18:43


Когато я взех колата скоростната кутия имаше едно хлопане. Тогава не му обърнах внимание. Не се чуваше много. След време кутията започна да вие на определени 1-ва, 2-ра и 3-та. Сменях кутията и нов съединител уж на ZACHS. Обаче...това хлопане пак го имаше, само дето беше много по-осезаемо с тази друга кутия. Когато натисна съединителя, това хлопане изчезва, докато не го пусна пак. Поглеждайки под капака, гледам вилката се тресе. Друго, когато я взех тогава колата от майстора, съединителя беше супер мек и тих. Още на втория, третия ден хем стана твърд като по старому, но вече скърца жестоко. При всяко натискане и отпускане скръц. Обаче, понякога като паля колата след престой през нощта, за известно време е тих, въобще не скърца, и после се връща. Съединителя е с помпа. Когато се върнах при този майстор, който ми сменя кутията+съединител, каза "Тей ший. Карай докато те остави." А платих 1200лв. Ходих при друг майстор за друг проблем, но го питах за това и ми каза, че може да е или вал или луфт в съединителя. Т.е може да имам и евтин съединител, а не такъв на ZACHS.

Второто което ме гложди е, че волана не се върти така свободно като преди. Когато си я бях взел, наистина можех да кажа като масло се върти, с изключителна лекота. А сега не е така. Едно по-твърдо е при въртене, не е като да няма хидравлика, просто по-твърдо и мудно. Но понякога, когато паля колата отново след престой през нощта и е нагрята от слънцето, сякаш се оправя макар и за кратко, докато не покарам дори 10 метра. А днес при паркиране на задна и пълен завой надясно, се чу едно "пук".

Третото нещо, което ми прави впечатление вече, е че колата притриса/вибрира при потегляне на полусъединител и към 1500 оборота. При потегляне на по-високи обороти като 2500 мисля, че го няма. Но също го има вече и при сменяне на друга предавка(най-често между 1,2 и 3-та скорост). Примерно от трета на втора ако наближавам легнал полицай и се усеща леко вибриране/притрисане. Също откакто сменихме кутията, когато карам и отнема газта, колата намаля скорост, и при натискане на педала за газта вече се чува "трак", отделно дето при рязко натискане на газта колата придърпва няколко пъти. Това го разбирам, че нещо вал, зъбно колело ли има луфт(спекулация) и при ускоряване "захапва". Същото става и при често спиране и тръгване на първа скорост(при задръствания). Сякаш го нямаше при старата кутия това тракане. Наскоро пък валя дъжд, така се случи, че потеглих на високи обороти, гумите се превъртяха, и след това от дясната страна се чуваше някакво закачане и стъргане на ламарина. Това изчезна след 2-3 минути.

Знам, че написах цял роман, но взеха доста кусури да се трупат, а майсторите ми взимат пари и накрая намирам болтове оставени под капака(единият от които е на скоростната кутия). И се чудя някой ако се е сблъсквал да сподели какво може да се случва тук.

Volvo S40 1.6 2002 бензин.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Темерут
Мнения: 7623
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Volvo s40 1.6 - Още малко въпроси.

Мнениеот group® » Пон 22 юли 2019 8:36


Разчистих темата, защото колегата търси решения на проблемите си, а не да му се обяснява как се е прецакал.

За целта mcfe да си напише от кой град е. Може да се потърси добър сервиз наблизо.

Който може да помага, да пише. Другите нямат място в такава тема!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Golf 3 Yahting GT, nikolay_v, К.Одаджийски и 9 госта