Годишен технически преглед - защо съществува?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
И аз минах преди седмица. Пародия са тия прегледи, просто проверяващите не желаят да си вършат работата, което за много нередовни е добре. Миналата година само минах през валяците и провериха спирачките и след това колата седя 15-20 мин заради камерите. Сега малко са ги затегнали. Гледаха светлини, отваряха вратите и сваляха стъклата, коланите проверяваха, оглеждат и отдолу. Top Secret.
Последна промяна от evg_eni на Съб 19 окт 2019 17:57, променено общо 1 път.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Пишете, пишете, да видим другия път как ще минете ГТП [emoji850]
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
ако тази работа се опраеяше с писане, всеки ден ще повдигам темата
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Онзи ден карах зад една астра комби,която пушеше като влак.Сигурно на 100метра зад него не се виждаше нищо.На един легнал полицай го изпреварих и му свирнах,със знак през стъклото,че не е наред Оня само ми вдига рамене,че не знае за какво става въпрос.Такива направо спиране от движение на момента.
Иначе аз съм ок. да затегнат правилата и да си гледат работата,а не само прибират по 30 лв.
На мен и на двете ми коли всичко им е наред и си минавам прегледа без да има нищо нередно.
Ако пък измислят и закон за всякакви ксенони и ледове на рефлекторен фар ще е чудесно.
Иначе аз съм ок. да затегнат правилата и да си гледат работата,а не само прибират по 30 лв.
На мен и на двете ми коли всичко им е наред и си минавам прегледа без да има нищо нередно.
Ако пък измислят и закон за всякакви ксенони и ледове на рефлекторен фар ще е чудесно.
- VasilStoichkov
- Мнения: 158
- Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
- Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
- Двигател: CFGC
Re: RE: Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Точно така трябва да бъде. Познат на приятел е пътувал с някъв гробник а Австрия, спират го за проверка, виждат ражда по калниците и айде в ГТП-то. Разждата му беше най малкия проблем... наложи се да плати 2000 евро за да му бракуват колата... ето за това ние ще им караме гробниците, защото там си има правила, предписания и най -вече контрол. Когато отидеш на преглед там ти гледат колата от до, колкото повече неща намери нередни толкова повече се увеличава и цената накрая. Карането на стар автомобил и не поддържането на същия са различни неща, може да е стар , но изряден.silent написа:Готов не готов крайно време е да помислим за децата си ...за астмите алергиите които изведнъж избуяха през последните години...
аз специално съм готов ...колите ми тези които фабрично имат катализатор са с катализатори...старите са на на газ но те вече почти не се карат...така че да крайно време е ...който не минава да си ремонтира колата или да не кара...при това лесно е... само да има воля .... 10тина патрулки с мобилна техника за измерване на газовете за 3месеца ще изчисти таратайките в София...не минаваш газовете..свалят номерата репатрак в сервиз ...раптрак в КАТ...минаваш караш неминаваш пак в сервиза...това е пътя...но не и преглед в на друго място след спиране от движение защото се обезмисля всичко...
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Миналата година в един друг пункт младо момче ми проверяваше не само дали работят чистачките, а дали пръска течност от пръскалките, плюс пожарогасителя и аптечката, като за последната ми беше подхвърлено между другото, че не е окомплектована (става въпрос за оранжевите с кръста, които уж са по БДС).
В подлакътника на B7 отзад си има оригинална аптечка, значи имам две и въпреки това младежът се правеше на интересен, не знам такива гробища (примера от предишния ми пост) дали ги връща, или се мери с друг аршин.
В подлакътника на B7 отзад си има оригинална аптечка, значи имам две и въпреки това младежът се правеше на интересен, не знам такива гробища (примера от предишния ми пост) дали ги връща, или се мери с друг аршин.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
По колата те преценява, че си платежоспособен и гледа да те изюди с некой лев..."за кафе"
От циганите, освен таксата за прегледа, която не би изпуснал, няма какво друго да вземе.
От циганите, освен таксата за прегледа, която не би изпуснал, няма какво друго да вземе.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Мисленето е грешно. Едно е да кажеш, че колата не мина ГТП(просто си има съвсем обективно неизправности), друго е - "те не ме пуснАха...и ще ходя при други".
Да, някъде по света няма ГТП, дори в цивилизовани държави има само мерене на газове, без даже и спирачки да ги интересуват.
Но в икономическия и политически съюз, към който доброволно сме се присъединили(абе, даже зорлем ни взеха), има общи правила, от които следва, че няма как да отменим ГТП, докато сме в този съюз.
Може за някои да е прекалено излишно педантичното отношение към техническото състояние на автомобилите, и вероятно има доза истина, че лобито на големите автопроизводители също има полза от тези строги правила и строг контрол. Но въпреки това официалната версия, че всичко се прави в името на безопасността, хората и природата, е достатъчно правдоподобна и политически коректна, та едва ли скоро ще се промени нещо.
При нас е каквото е. Нито ще се изтрепем от неизправности, нито ще се изтровим от газове, дори при сегашното безхаберие. Но все пак не е лошо, поне по-фрапиращите случаи на минаване ГТП с много сериозни неизправности да намалеят.
Да, някъде по света няма ГТП, дори в цивилизовани държави има само мерене на газове, без даже и спирачки да ги интересуват.
Но в икономическия и политически съюз, към който доброволно сме се присъединили(абе, даже зорлем ни взеха), има общи правила, от които следва, че няма как да отменим ГТП, докато сме в този съюз.
Може за някои да е прекалено излишно педантичното отношение към техническото състояние на автомобилите, и вероятно има доза истина, че лобито на големите автопроизводители също има полза от тези строги правила и строг контрол. Но въпреки това официалната версия, че всичко се прави в името на безопасността, хората и природата, е достатъчно правдоподобна и политически коректна, та едва ли скоро ще се промени нещо.
При нас е каквото е. Нито ще се изтрепем от неизправности, нито ще се изтровим от газове, дори при сегашното безхаберие. Но все пак не е лошо, поне по-фрапиращите случаи на минаване ГТП с много сериозни неизправности да намалеят.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: RE: Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
cecoa1 написа:... "те не ме пуснАха...и ще ходя при други".
...
В момента не успееш ли да минеш ГТП, няма шанс да минеш другаде, без да отстраниш забележките преди това. Поне във Филибето е така.
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Точно днес минах ГТП. Хората прегледаха всичко - светлини (с уреда), спирачки, окачване, изгорели газове(карам на газ), даже ламбдата ми е жива, та чак се учудиха. Аптечка, жилетка, триъгълник, пожарогасител(зареден тази година, за мен си е важно). Човекът ми каза, че имам лек луфт на лагерите на задно ляво колело. Газовата ми е редовна. И това беше. Автомобилът е от аватара, 23 годишен е. Не са се заяждали, то нямаше и за какво де.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ето как трябва да се провежда ГТП : Audi A6 1.9TDI 90hp. 661 687km.
https://www.youtube.com/watch?v=0w0t49MBEto
https://www.youtube.com/watch?v=0w0t49MBEto
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
На служебен автомобил в Пловдив, и 4те спирачки бяха в червено на монитора на ГТП, изобщо не издържа теста за спиране! Но мина...за емисии да не говорим, едвам се дишаше, те не ги и мериха. Пляк нов стикер, парата и айде чао
ПП Не е мой автомобила, чаках си реда, пих кафе и гледах. Председателя се възмути, че няма спирачки, но собственика попълни фактурата и така. Няма да споменавам имена!
ПП Не е мой автомобила, чаках си реда, пих кафе и гледах. Председателя се възмути, че няма спирачки, но собственика попълни фактурата и така. Няма да споменавам имена!
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Нормално е. Хем ми е пределно ясно хем умрелите нафти ми лазят по нервите на трепане ама и тва го разбирам казал им някой че горят 5...
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Преди 7 години, когато си купих колата от аватара, тя беше с Пловдив регистрация. Кола на няма и 5 годинки. На последния преглед в Пловдив, който беше минала, имаше забележка за неизправни светлини за мъгла. Те бяха доста очукани от камъчета( после ги полирах, горе долу добре, накрая купих нови, минаха реглаж и сега са супер). Та когато сменях тогава номерата в КАТ-Кърджали, там минава пак преглед колата, един чичка с една синя манта ми каза, че тия фарове дори и в мъгла, ако ги пусна, и ме спрат, ще ми напишат акт за не помня за какво. След година отивам на преглед в един пункт, вече нови халогени, заприказвахме се с човека там- показвам му талона за стария пловдивски преглед... той го гледа гледа... вика тия пък кво искат от хората...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Това че автомобила е стар, не може да бъде оправдание за лошото му техническо състояние. Всичко може да бъде ремонтирано, всяка част може да бъде подменена, и колата да бъде приведена в изправност. Отделно че никой не е задължен да притежава личен автомобил. Но щом си решил да притежаваш машина която се движи със 100 + километра с/у други машини в които се возят хора, трябва да бъдеш задължен всичко по-нея да бъде в изправност!
В противен случай ти си опасен както за себе си, така и за тези които возиш, и за всички останали участници в движението.
Ниските заплати не са причината да се ожалиш в пункта че колата ти е неизправна, това е мърлявщина от страна на водача, и нагласата че ще си платиш и ще минеш метър.
В противен случай ти си опасен както за себе си, така и за тези които возиш, и за всички останали участници в движението.
Ниските заплати не са причината да се ожалиш в пункта че колата ти е неизправна, това е мърлявщина от страна на водача, и нагласата че ще си платиш и ще минеш метър.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта