Зимни гуми за автомобил 4х4
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: мнения 4х4
Винаги може да намериш останали непродадени гуми ,особенно от високия клас дето с пресен ДОТ са доста солени като цена :) Българина масово купува средна хубост нови гуми .
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения 4х4
Stivi написа:Само не разбрах, къде ги намирате тези нови, маркови гуми със стар ДОТ на половин цена ?? Ако може линкове към конкретната оферта...може пък да си харесаме нещо / ако може да не са 18 и 19", че с такива карат не повече от 10% от колегите/ ! Понеже скоро продадох две зимни гуми с ДОТ 2016 , но не нови, а карани 4 сезона, за 35% от цената им като нови ! Пък се оказва, че човека ако е знаел какво е Гугъл, е можел да си вземе чисто нови на 50% от цената им !?
А кой е казал, че са на половин цена
Ще кажа аз на каква цена съм вземал, понеже помня горе-долу:
1. Континентал ТС800 - взех 4бр. на цена 75лв. на брой размер 185-60-14. По него време Дебицата струваше къмто 70лв. с пресен ДОТ. Отидоха при опелчето на вуйчо ми след 3 зимни сезона, той ги търкаляше до миналата година зиме и лете на село и си изглеждаха горе-долу добре
2. Мишелин Алпин А3 - 185-60-14. Първо взех 2бр. на цена 70лв. бройката (пак нисък клас гума нова струваше толкова), после взех още две от същата година, но на цена 30лв. брой. Две от тях продадох за 50лв. комплекта след 3 сезона каране, другите две отиха отново при вуйчо. Тях и до момента си ги търкаля, ама казва, че са се одървили вече - те са 14-годишни към днешна дата.
3. Континентал ПремиумКонтакт 5 - 185-60-14 - вземам ги по 70-75лв. мисля 4 или 6бр съм претъркалял от този модел от Косер с отстъпката залежали 4 години. Миналото лято взех ЕкоКонтакт този размер за 70лв. Можеш сам да провериш този модел, колко струва в момента.
4. Това лято взех Дънлоп Спорт Блуреспонс - 205-55-16 за фокуса. ДОТ 2019 за 120 или 125лв. бройката бяха - горе-долу толкова са и с пресния ДОТ. За справка на същите пари щях да си купя 4бр Конти ПремиумКонтакт5 в този размер с 3 или 4-годишен ДОТ, не помня точно. Не ми се чакаше.
5. Лятото купих 2бр Конти УинКонтакт 860 - 205-55-16 ДОТ 2018 за 125лв. бройката от Косер с отстъпката.
6. За Сандерото купувах летни Дънлоп 185-65-15 за 70лв. 2бр, после й купих два Конти ПремКонтакт 5 пак със стар дот 2018 мисля беше за около 80лв. на брой.
Разликата в цената можеш да си я провериш сам. Не са на половин цена повечето, по-скоро са 20 до 30-40 процента надолу. Но понякога излизат и по-добри оферти.
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Passat B6 4motion
- Двигател: AXZ 2009
Re: мнения 4х4
Tsankovski написа:Със всесезонки си върви идеално двойното, не бих се върнал на зимни летни повече
Би ли споделил защо си предпочел категорично всесезонни гуми пред сезонни? И аз съм с 4х4 и ми е интересно да разбера. Взех си нови зимни и ми предстои да си купя летни, та затова искам да споделиш, пък мога да си взема и аз всесезонни.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: мнения 4х4
Веднага споделям моето впечатление
Като купиш нови 4 зимни и 4 летни ги ползваш по 6 месеца, останалото време се чудиш къде да ги складираш а гаранцията си тече а гумите дремят нейде по мазета
За пръв път карам автомобил с 4х4 и много му се чудех какви гуми да му взема, при положение че 4 колелета дърпат прецених че може да се спестят едни пари като се купят само 4 гуми а не 8, и така де, едни всесезонки ще са напълно достатъчни. До сега винаги съм се запасявал с 8 гуми с другите си коли, хамалска му работа, мъкни, прибирай, слагай, махай, абе лудница.
Купих миналия ноември 4 бройки NEXEN NBLUE 4SEASON изминал съм до сега 62000км с тях, останах изненадан че грайфер в момента 6мм при тия километри. Като падна снежец се юрнах по баирите Шипка, Витоша, Родопите, никъде не се е включвало ESP-то, отделно по моя край русенския е доста лудница зимно време, а лятото пек, очаквах гумите да се стопят през жегите но уви. Така като ги гледам спокойно ще ги търкалям поне 100000км и ще ги сменя пак със същите галоши. Дано съм ти бил полезен
Като купиш нови 4 зимни и 4 летни ги ползваш по 6 месеца, останалото време се чудиш къде да ги складираш а гаранцията си тече а гумите дремят нейде по мазета
За пръв път карам автомобил с 4х4 и много му се чудех какви гуми да му взема, при положение че 4 колелета дърпат прецених че може да се спестят едни пари като се купят само 4 гуми а не 8, и така де, едни всесезонки ще са напълно достатъчни. До сега винаги съм се запасявал с 8 гуми с другите си коли, хамалска му работа, мъкни, прибирай, слагай, махай, абе лудница.
Купих миналия ноември 4 бройки NEXEN NBLUE 4SEASON изминал съм до сега 62000км с тях, останах изненадан че грайфер в момента 6мм при тия километри. Като падна снежец се юрнах по баирите Шипка, Витоша, Родопите, никъде не се е включвало ESP-то, отделно по моя край русенския е доста лудница зимно време, а лятото пек, очаквах гумите да се стопят през жегите но уви. Така като ги гледам спокойно ще ги търкалям поне 100000км и ще ги сменя пак със същите галоши. Дано съм ти бил полезен
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: мнения 4х4
Малко съм оф, обаче използвам всесезонни Клебер на две водещи колела и нямам проблем. По същите причини като колегата Tsankovski. Разликата е, че колите ни се ползват предимно градско в София, където се чисти.
Re: мнения 4х4
Tsankovski написа:Купих миналия ноември 4 бройки NEXEN NBLUE 4SEASON изминал съм до сега 62000км с тях, Така като ги гледам спокойно ще ги търкалям поне 100000км и ще ги сменя пак със същите галоши.
Колега, извинявам се, но би ли споделил и стила ти на шофиране и къде основно се минават километрите. Защото за да си минал 62 хиляди и да си на 6мм означава, че си изключително спокоен водач, потегляш плавно винаги, предвиждаш ситуацията и не прекаляваш със спирачките, както и имаш надвес,гараж или място на сянка.
Аз също съм фен на Nexen, но изключително много км ми се виждат за всесезонна гума.
Поздрави и с уважение !
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: мнения 4х4
Да колега thanis имам навес и гараж, тук си много точен. Стила на каране ми е спокоен, автомобила ми е автомат и няма как да съм агресивен при потегляне. Повечето километри са извънградско, на магистрала си позволявам (понякога) скорост 200км/ч когато съм сам и магистралата е чиста. иначе си карам в ограниченията. Смятам че около 100000км ще избутам с тия галоши но явно от значение е стила и мястото на каране
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Passat B6 4motion
- Двигател: AXZ 2009
Re: мнения 4х4
Ами то с 4х4 няма как колкото и неспокоен шофьор да си, да превърташ гуми. Дали потегляш плавно или не също не е от значение с пълния привод и с диесджито. Мен ме шашна километрите, които е минал колегата- за една година 60 000 км- та това е страшно много. Ти явно всеки ден пътуваш по 200- 300 километра.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: мнения 4х4
Задачи като има средно по 5000км месечно си връткам с Пасата
- Re5Pec7
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Чет 06 дек 2007 13:37
- Автомобил: Passat B5 V6
- Двигател: AQD
- Местоположение: Варна
Re: мнения 4х4
И аз съм пред дилема за всесезонни. Зимните на пасата са вече доста стари и трябва да ги сменям. Та се чудя дали да взема хубави всесезонни или бюджетни зимни. Откакто го имам, сняг във Варна почти не е видял. Не знам ако в даден момент ми се наложи зимно време да се юрнем нанякъде и има сняг дали биха се справили. Не въртим и много километри - около 10-15к годишно и до сега не ми се е случвало да изтъркам гуми ... сменям ги защото остаряват, а реално грайфер си имат доста. Иначе колата е от гаража - Б5, 2.8, 4х4 автомат.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: мнения 4х4
100% всесезонки, най добрите са Нексън а най скъпите са Контито
-
- Мнения: 1053
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Зимни гуми за автомобил 4х4
Колеги, НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, че зимните гуми са за да може да СПРЕШ в зимни условия, а не да потеглиш.
Щото ако не потеглиш, най-много да си хванеш х*я под мишница и да се возиш в рейса.
НО ако не спреш, тогава вече бог знае кво може да стане.
А при спирането дали си с предно задно или щар по щар разликата е минимална.
Така че карайте с гуми, съобразени с пътната настилка, пък било то и най-евтините.
Щото ако не потеглиш, най-много да си хванеш х*я под мишница и да се возиш в рейса.
НО ако не спреш, тогава вече бог знае кво може да стане.
А при спирането дали си с предно задно или щар по щар разликата е минимална.
Така че карайте с гуми, съобразени с пътната настилка, пък било то и най-евтините.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми за автомобил 4х4
През последните 5-6 години всички мои лични автомобили са 4motion на ФВ. Винаги съм въртял зимни - летни, винаги на два комплекта джанти.
Ако трябва да съм честен, за зимни гуми (че и за летни), най-доволен съм бил от нов Континентал (не че е голяма новина). Купувал съм и втора употреба гуми със сравнително нов ДОТ и много грайфер, както и нови с по-стар ДОТ (в повечето случаи поне 50 % надолу от цената на нов комплект, че и повече). Ето моята субективна класация (от най-добри надолу):
1. Continental - чисто нови с пресен ДОТ. Супер на мокро, като сцепление, спирачен път и аквапланинг резерви, много добри на сухо, идеални на сняг, че дори и на доста заледени участъци (Пасат Б7 4motion дизел, 215 к.с. ремап);
2. Dunlop SP Winter Sport 3D- чисто нови с тригодишен ДОТ. За сега имам 2000 км с тях на мокро, съвсем малко на сухо и не съм ги пробвал на сняг, поради което ги слагам на второ място. Брутално добри са на мокро - сцепление, аквапланинг, спирачен път. На сухо също са супер (направих им един Петрохан ). (Голф Р, 370 к.с., Revo stage 1)
3. Dunlop - купени комплект с джанти, втора употреба с ДОТ на 2 години и 7мм грайфер. Добри са на мокро, малко лигави на спиране в началото, на сняг са супер, но бордовете им са сравнително слаби (вярно, че драпах по едни скали, листа, клони и сняг и може би някой остър камък си каза думата, но издържаха, просто бяха наранени отстрани). На сухо са ОК, но може би теглото на на Туарега си казва думата и при по агресивно каране започват да омекват, а и все пак бяха в размер 255 55 18, което предполага повече балонна гума, която се огъва повече. На спиране са ОК. (Туарег 2016 г., 340 к.с., Revo stage 1).
4. Good Year - дойдоха с колата, бяха на около 3 години ДОТ, имаха грайфер около 6 мм, не знам колко километра са карани преди това. Бяха отлични на мокро във всеки един аспект, на сухо бяха доста прилични, но на сняг и лед бяха доста зле. (Пасат Б7 4motion дизел, 215 к.с. ремап)
5. Pirelli - купени втора употреба с около 6-7 мм грайфер, 2 годишен ДОТ. За мен бяха ОК единствено на сухо. На мокро бяха ОК при потегляне, но на странично сцепление и спирачен път бяха сравнително зле (прекалено лесно правех донъти с тях). На сняг съм ги пробвал, но бяха по-скоро посредствени. (Голф Р, 300 к.с.)
6. ??? - имам в момента един Michelin X Ice- North4, който е с шипове в отлично състояние и тригодишен ДОТ. Не съм ги карал (не знам дали ще ми остане време да ги пробвам преди да продам колата). Тези гуми са забранени за каране в България, но колата, с която дойдоха, е от Швеция и там е нормално да се карат такива гуми поради сериозните зими и множество заледявания. Те са от типа т.нар. Nordic tires. Почти 100 % съм убеден, че ще бъдат ненадминати на сняг и лед, но на мокро и сухо ми е странно как ще се държат. Ако успея да ги пробвам, ще пиша отзиви и за тях. За да се карат в България, трябва да е някъде високо в планината, където през цялата зима има сняг и няма много полицаи, които могат да се заядат за това. Извън пътя разбира се няма да има проблем с органите на реда.
Преди 12 години карах служебна Тойота Рав4 2.2 136 к.с. дизел, която излезе от завода с всесезонни гуми. Като цяло бяха ОК, особено на сухо и сравнително на мокро. На сняг бяха ОК като сцепление при потегляне, но с доста по-скромни възможности на странично ускорение и особено на спиране. Всесезонните гуми може би са добър вариант, но ако се кара само градско или в район, в който не пада много сняг или където се чисти добре. За планински райони, за ски любители, всесезонните гуми са голям компромис. Генерално, както е писал колегата преди мен, с 4х4 ще тръгнеш сравнително навсякъде, по-важното е къде и как ще спреш. Защото екстремните ситуации най-често са при спиране, а то е доста по-важно от тръгването. Аз пътувам повечко, карам малко по-динамично, качвам редовно Петрохан, минавам и други проходи, макар и по магистрала (Витиня и т.н.) и за зимата винаги бих разчитал на зимни гуми. За градски автомобил, дори и в София, всесезонните гуми са ОК, особено ако е 4х4, но винаги трябва да се има едно на ум за спирачния път при сняг.
Ако трябва да съм честен, за зимни гуми (че и за летни), най-доволен съм бил от нов Континентал (не че е голяма новина). Купувал съм и втора употреба гуми със сравнително нов ДОТ и много грайфер, както и нови с по-стар ДОТ (в повечето случаи поне 50 % надолу от цената на нов комплект, че и повече). Ето моята субективна класация (от най-добри надолу):
1. Continental - чисто нови с пресен ДОТ. Супер на мокро, като сцепление, спирачен път и аквапланинг резерви, много добри на сухо, идеални на сняг, че дори и на доста заледени участъци (Пасат Б7 4motion дизел, 215 к.с. ремап);
2. Dunlop SP Winter Sport 3D- чисто нови с тригодишен ДОТ. За сега имам 2000 км с тях на мокро, съвсем малко на сухо и не съм ги пробвал на сняг, поради което ги слагам на второ място. Брутално добри са на мокро - сцепление, аквапланинг, спирачен път. На сухо също са супер (направих им един Петрохан ). (Голф Р, 370 к.с., Revo stage 1)
3. Dunlop - купени комплект с джанти, втора употреба с ДОТ на 2 години и 7мм грайфер. Добри са на мокро, малко лигави на спиране в началото, на сняг са супер, но бордовете им са сравнително слаби (вярно, че драпах по едни скали, листа, клони и сняг и може би някой остър камък си каза думата, но издържаха, просто бяха наранени отстрани). На сухо са ОК, но може би теглото на на Туарега си казва думата и при по агресивно каране започват да омекват, а и все пак бяха в размер 255 55 18, което предполага повече балонна гума, която се огъва повече. На спиране са ОК. (Туарег 2016 г., 340 к.с., Revo stage 1).
4. Good Year - дойдоха с колата, бяха на около 3 години ДОТ, имаха грайфер около 6 мм, не знам колко километра са карани преди това. Бяха отлични на мокро във всеки един аспект, на сухо бяха доста прилични, но на сняг и лед бяха доста зле. (Пасат Б7 4motion дизел, 215 к.с. ремап)
5. Pirelli - купени втора употреба с около 6-7 мм грайфер, 2 годишен ДОТ. За мен бяха ОК единствено на сухо. На мокро бяха ОК при потегляне, но на странично сцепление и спирачен път бяха сравнително зле (прекалено лесно правех донъти с тях). На сняг съм ги пробвал, но бяха по-скоро посредствени. (Голф Р, 300 к.с.)
6. ??? - имам в момента един Michelin X Ice- North4, който е с шипове в отлично състояние и тригодишен ДОТ. Не съм ги карал (не знам дали ще ми остане време да ги пробвам преди да продам колата). Тези гуми са забранени за каране в България, но колата, с която дойдоха, е от Швеция и там е нормално да се карат такива гуми поради сериозните зими и множество заледявания. Те са от типа т.нар. Nordic tires. Почти 100 % съм убеден, че ще бъдат ненадминати на сняг и лед, но на мокро и сухо ми е странно как ще се държат. Ако успея да ги пробвам, ще пиша отзиви и за тях. За да се карат в България, трябва да е някъде високо в планината, където през цялата зима има сняг и няма много полицаи, които могат да се заядат за това. Извън пътя разбира се няма да има проблем с органите на реда.
Преди 12 години карах служебна Тойота Рав4 2.2 136 к.с. дизел, която излезе от завода с всесезонни гуми. Като цяло бяха ОК, особено на сухо и сравнително на мокро. На сняг бяха ОК като сцепление при потегляне, но с доста по-скромни възможности на странично ускорение и особено на спиране. Всесезонните гуми може би са добър вариант, но ако се кара само градско или в район, в който не пада много сняг или където се чисти добре. За планински райони, за ски любители, всесезонните гуми са голям компромис. Генерално, както е писал колегата преди мен, с 4х4 ще тръгнеш сравнително навсякъде, по-важното е къде и как ще спреш. Защото екстремните ситуации най-често са при спиране, а то е доста по-важно от тръгването. Аз пътувам повечко, карам малко по-динамично, качвам редовно Петрохан, минавам и други проходи, макар и по магистрала (Витиня и т.н.) и за зимата винаги бих разчитал на зимни гуми. За градски автомобил, дори и в София, всесезонните гуми са ОК, особено ако е 4х4, но винаги трябва да се има едно на ум за спирачния път при сняг.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Зимни гуми за автомобил 4х4
Аз съм карал с всесезонни на Гудиар, сега вече имат и второ поколение, също много добро.
Бях доволен, а второто поколение ги препоръчах на приятел, карал съм му колата с тях, също са ОК.
На друг приятел му препоръчах Нексен(заради по-нисък бюджет), при него са на 4х4, но още не е пробвана на сняг.
По принцип бях чел разни тестове на всесезонни гуми, в сравнение с еталонни летни и зимни. В различните дисциплини разликите бяха различно големи. Специално Гудиар, бяха доста добри в дисциплините, които на мен ми бяха важни. Т.е. не са най-добрите във всичко, но ако са достатъчно добри за начина на каране(всеки си знае как кара и какво му е важно), защо пък не.
Отделно, имаше и тестове, които показваха определено предимство на всесезонните при мека зима... Т.е. при ниски температури, но не на сняг, и най-вече на мокро, биеха и зимни и летни(На сухо не помня, май летните бяха с една идея по-добри, въпреки ниската температура, но може и да бъркам).
Бях доволен, а второто поколение ги препоръчах на приятел, карал съм му колата с тях, също са ОК.
На друг приятел му препоръчах Нексен(заради по-нисък бюджет), при него са на 4х4, но още не е пробвана на сняг.
По принцип бях чел разни тестове на всесезонни гуми, в сравнение с еталонни летни и зимни. В различните дисциплини разликите бяха различно големи. Специално Гудиар, бяха доста добри в дисциплините, които на мен ми бяха важни. Т.е. не са най-добрите във всичко, но ако са достатъчно добри за начина на каране(всеки си знае как кара и какво му е важно), защо пък не.
Отделно, имаше и тестове, които показваха определено предимство на всесезонните при мека зима... Т.е. при ниски температури, но не на сняг, и най-вече на мокро, биеха и зимни и летни(На сухо не помня, май летните бяха с една идея по-добри, въпреки ниската температура, но може и да бъркам).
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми за автомобил 4х4
powerade написа:Колеги, НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, че зимните гуми са за да може да СПРЕШ в зимни условия, а не да потеглиш.
Щото ако не потеглиш, най-много да си хванеш х*я под мишница и да се возиш в рейса.
НО ако не спреш, тогава вече бог знае кво може да стане.
А при спирането дали си с предно задно или щар по щар разликата е минимална.
Така че карайте с гуми, съобразени с пътната настилка, пък било то и най-евтините.
Не само да спреш, а и да се движиш в желаната посока без странични отклонения (занасяния). Явлението често се случва при схемата: новите зимни отпред, а отзад едни стари или летни защото те "само се търкалят".
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта