Зареждане-разреждане-зареждане се прави за десулфатизация.
Стефане, ти няма ли да извадиш едно виртуално шише и да почерпиш за имен ден? Наздраве, да си жив и здрав!
Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
Пийте за мое здраве. Аз вече похапнах
Честито на всички адаши във форума
Честито на всички адаши във форума
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
Moeto e stek нещо си не знам как се пише...има 4ри режима рекогнайз, нормал, фрозен и съплай.....първия е за умрели акута и ако не е прекъсната веригата в акуту и от 0в ги дига , нормалното е нормално,фрозен мисля вдигаше волтажа над 15в...и съплай е поддъжащ заряд...а има по хубави...
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
Не знаех, че с разреждане посредством товар ( като се знае и колко ще е "товарът" постигнат със зарядноото ) се постига ефективна десулфатизация. То един път лепнал..... Преди много години доколкото съм се информирал, става малко от малко с обратни импулси . Някои от умните зарядни имат тази фукнция или греша?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
Става с импулси, като тока тече в същата посока както при зареждане. Кратки импулси с голям ток. Това е единият вариант. Другият е с контролиран пре-заряд - електролита кипва и самият процес на отделяне на газове откъртва част от наслояванията по плочите.
Първото според руснаците е по-ефективно. CTEK-а ми ги прави и двете неща. На акумулатор който е с ниско напрежение почва да го зарежда на импулси. Така докато достигне някакво приемливо напрежение. После зарежда нормално. След като приключи със зареждането качва напрежението на 15.6 волта и държи така някакви часове с идея да "recondition"-не акумулатора.
Първото според руснаците е по-ефективно. CTEK-а ми ги прави и двете неща. На акумулатор който е с ниско напрежение почва да го зарежда на импулси. Така докато достигне някакво приемливо напрежение. После зарежда нормално. След като приключи със зареждането качва напрежението на 15.6 волта и държи така някакви часове с идея да "recondition"-не акумулатора.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
Някога отварял ли си такъв сулфатизиран акумулатор да видиш с очите си как изглежда този сулфат по плочите?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
Не. Но съм чел какво се практикува и се припокрива с тоя което зарядното на CTEK правят. Също съм чел, че ефекта е толкова по-малък колкото повече е заминал акумулатора.
На паднал акумулатор до почти 9 волта заради половин ампер утечка CTEK-а върна живота. Карах още 2 години след това без проблеми и продадох колата с него. Капацитета след първото зареждане беше около 10 амперчаса. След 4-5 цикъла със CTEK-а подмина 50 амперчаса. Акумулатора фабрично беше 100 амперчаса. Тестер за акумулатор след първото зареждане показа 20% живот, след последното показваше >90% живот. Явно е паднало вътрешното съпротивление при този процес, щото тия тестери основно това мерят.
На паднал акумулатор до почти 9 волта заради половин ампер утечка CTEK-а върна живота. Карах още 2 години след това без проблеми и продадох колата с него. Капацитета след първото зареждане беше около 10 амперчаса. След 4-5 цикъла със CTEK-а подмина 50 амперчаса. Акумулатора фабрично беше 100 амперчаса. Тестер за акумулатор след първото зареждане показа 20% живот, след последното показваше >90% живот. Явно е паднало вътрешното съпротивление при този процес, щото тия тестери основно това мерят.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
На съвременните акумулатори активната маса пада преди да е сулфатизирал и не остава какво да десулфатизираш.
А най-добра десулфатизация се получава, като излееш електролита и налееш дест. вода. Пускаш заряд 1А за 24 часа, после сменяш водата и повтаряш. След това нов електролит. На старите акумулатори тази процедура правеше чудеса.
А най-добра десулфатизация се получава, като излееш електролита и налееш дест. вода. Пускаш заряд 1А за 24 часа, после сменяш водата и повтаряш. След това нов електролит. На старите акумулатори тази процедура правеше чудеса.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
brum написа:Не. Но съм чел.
Ако беше отварял, щеше да видиш, че кафявите плочи на стар акумулатор са се разпаднали, не просто е изпаднала активната маса, а самата носеща решетка е на малки парченца, които са окончателно и безвъзвратно отделени от изводите на клетките и никакво зарядно не е способно да ги завари обратно към изводите.
И прави разлика между дълбоко разреден акумулатор и умрял акумулатор. Да се хвалиш как твоето зарядно е възкресило силно разреден акумулатор е все едно аз да хваля кварталната бензиностанция, че е възкресила колата ми след като съм изпразнил резервоара и после съм я възкресил с шише магически бензин, дето се продава само в нашата бензинджийница.
А предполагам, че на всеки се е случвало да забрави фаровете за няколко дни и после да си зареди акумулатора с квото зарядно е имал и да кара години със същия акумулатор, повярвай ми това е лесно с всякакво зарядно.
А начини за десулфатизация на активна маса, която все още има галванична връзка с изводите има много и всичките работят. На мен най ми харесва зареждането с постоянен, но много слаб ток или редуването на 10 секунди зареждане с 20 секунди разреждане с токове от порядъка на няколко ампера.
И да повторя съвета си към автора -Откачай си акумулатора, ШИМа в тва ментеливо зарядно може да ти прецака електрониката в колата, на самия акумулатор му е все тая кво е зарядното.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор с IMAX B6 смарт-зарядно.
muns61 написа:На съвременните акумулатори активната маса пада преди да е сулфатизирал и не остава какво да десулфатизираш.
А най-добра десулфатизация се получава, като излееш електролита и налееш дест. вода. Пускаш заряд 1А за 24 часа, после сменяш водата и повтаряш. След това нов електролит. На старите акумулатори тази процедура правеше чудеса.
Абе чак чудеса мани тая работа ....ама соц дефицит няма в магазина....от пет я оправиш един я не....инак така беше...разреждаш с фарова крушка изливаш...промиваш няколко пъти с дистилирана вода зареждаш на селеновия токоизправител със фарова крушка за да е малък тока ма в повечето случаи келфайда...тогава повечето коли се караха веднъж дваж месечно и това скапваше акумулаторите...напоследък съм върнал доста акуулатори с едно зарядно Сириус брандирано от Бета...ако можете да си го позволите ви го препоръчвам около 200лв мисля че струваше...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта