Snuupy написа:...
Новите дават някакви ненормално ниски стойности, които направо ме втрещиха и си казах "Брей, двигатели с вътрешно горене бая са подобрени, директно впръскване, турбиниране, всичко това явно спомага за ниския разход"
Именно-подобрени са, оттам идва икономията.
Моторите са с повишена степен на сгъстяване. Съвсем грубо-средно с 1.5-2 единици над колите от 90-те години. Само от това разххода е и 15-20% теоретично надолу. В момента една кола с принудително пълнене има същата степен като атмосферна от 90-те. (Естествено едната може да работи с бензин 91, другата с мин. 98, т . е не може да се говори за революция в горивната камера, но кма подобрения по отношение на детонационо устойчивост.)
Ползват се масово ползват промениво газоразпределение и всмукателен тракт, коитл оптимизират работата на мотора, съответно и разхода.
Моторите са масово на принудително пълнене. Такъв мотор има по-голямо кпд от атмосферен.
Полват се по-добре изчислени кутии, с повче предавки, така че при е при извънградско, колата да върви с по-ниски обороти.
Моторите се правят да вървят с леко обеднени смеси.
За директното впръскване нищо не мога да кажа, не съм запознат.
Та оттук идват и икономиите. Единн стар мотор от 80-те и 90, след определени модификации, от изброените, също срава доста икономичен, и се доближава до новите. Доказано.