Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12867
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 28 юни 2019 11:53


К.Одаджийски написа:Много точно го каза между другото

Кое?
Че с 4 барабана и без АБС спира по-бързо и безопасно?
Ти що ъпгрейдва Пасата тогава?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Пет 28 юни 2019 11:59


DoH_KuXoT написа: При нормален пробег от 30-60хил км на година вярвай ми и Вашето ауди още преди 20 години щеше да е приключило.

Ти съвсем очевидно никога не си отварял 30 годишен двигател на голф, на Аудито двигателят е същия. Аз съм отварял, хонингът е непокътнат, само аз съм му навъртял 150 000км. Понеже не помирисва бензин, вътре няма и следа от чернилка и всичко свети като ново. Все още си ми стои двигателя от първия голф, бивше такси, не съм го отварял, ама съм сигурен, че вътре и той е в перфектно състояние. Ако имаше здраво купе Аудито без никакъв проблем ще надживее всеки друг съвременен двигател.
За съжаление и Аудитата ръждясват. Годините, солта и километрите си казват думата.
Здравко, по-мек и чувствителен педал не означава и по-добри спирачки, ама няма начин да го разбереш. Дисковете се охлаждат по-добре, други предимства нямат, ако не си състезател и не спускаш много баири, дискове не ти трябват. Сигурно много ще се изненадаш, ама спирачният път зависи 99,99% от качеството на гумите, налягането в тях и пътната настилка. ABSът ти позволява да въртиш волана докато спираш, но увеличава спирачния път и това не е тайна, поразпитай чичо Гошо.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 28 юни 2019 12:09


Asko VW написа:
DoH_KuXoT написа:едно време голф 1 и 2 бяха здравите голф 3 беше провал, после изчезнаха 1 и 2 и тройката стана железен автомобил за разлика от скапания голф 4 и голф 5 , в момента голф 4 е машината всичко след 5 не става и така.

И да смятам, че сегашните автомобили са много по-зле като надеждност от старите, замислете се, в момента VW няма нито един читав бензинов двигател, кога в миналото е имало такава ситуация.


Че те VW нямат читав бензинов двигател от 20 години, за кое минало говорите, до парният локомотив ли ще се върнем?


powerade
Мнения: 1053
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот powerade » Пет 28 юни 2019 12:13


Колеги със всичко е така за съжаление, давам пример с марка с безкомпромисна слава за качество допреди няколко години - Miele. Всички сме чували за какво става въпрос и наистина допреди 3-4 години уредите бяха на топ ниво, но оттогава се правят компромиси с материали, сглобка и процеси, които неминуемо водят до по-кратък живот на машините(нищо че пише - тествано да изкара 20 години) По-старите наистина са като танкове - по 110 кила стомана и чугун, ама вече няма такива машини.
По темата за автомобилите - нека някой модерен дизел мине 40 км без капка антифриз(беше около 0 градуса навън) и без никакви последици за двигателя (1.9 тди AGR) и тогава ми разправяйте как няма разлика :) Поздрави и безаварийни


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 924
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Пет 28 юни 2019 12:16


Asko VW написа:И да смятам, че сегашните автомобили са много по-зле като надеждност от старите, замислете се, в момента VW няма нито един читав бензинов двигател, кога в миналото е имало такава ситуация.
Относно последното поколение ТСИ:
ssssl написа:220 коньовия вариант, както и тоя с 280 коня , нямат никакви проблеми. Имам наблюдения на 4 колеги с Октавия ВРС, 220 коня, които в момента са си ремапнали моторите до и над 400 коня. И хардуер са ъпдейтнали, разбира се. Единия вече мина 100к, без никакви проблеми.


MMM1
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 20:43
Автомобил:
Двигател: Petrol

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот MMM1 » Пет 28 юни 2019 12:19


Asko VW написа: ... замислете се, в момента VW няма нито един читав бензинов двигател, кога в миналото е имало такава ситуация.


Кога е този "момент"? Някои го броят 10г. назад, когато пристигат втора употреба у нас.
Няма друга компания като VAG, която да предлага толкова голям избор на двигатели. Няма и други такива, които да държат толкова на силов тунинг. От 2.0л. спокойно изкарват 300к.с. при разход аналогичен на ABF.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 28 юни 2019 12:34


ktamen написа:
DoH_KuXoT написа: При нормален пробег от 30-60хил км на година вярвай ми и Вашето ауди още преди 20 години щеше да е приключило.

Ти съвсем очевидно никога не си отварял 30 годишен двигател на голф, на Аудито двигателят е същия. Аз съм отварял, хонингът е непокътнат, само аз съм му навъртял 150 000км. Понеже не помирисва бензин, вътре няма и следа от чернилка и всичко свети като ново. Все още си ми стои двигателя от първия голф, бивше такси, не съм го отварял, ама съм сигурен, че вътре и той е в перфектно състояние. Ако имаше здраво купе Аудито без никакъв проблем ще надживее всеки друг съвременен двигател.
За съжаление и Аудитата ръждясват. Годините, солта и километрите си казват думата.
Здравко, по-мек и чувствителен педал не означава и по-добри спирачки, ама няма начин да го разбереш. Дисковете се охлаждат по-добре, други предимства нямат, ако не си състезател и не спускаш много баири, дискове не ти трябват. Сигурно много ще се изненадаш, ама спирачният път зависи 99,99% от качеството на гумите, налягането в тях и пътната настилка. ABSът ти позволява да въртиш волана докато спираш, но увеличава спирачния път и това не е тайна, поразпитай чичо Гошо.


Та на колко километра бракувате аудито не разбрах , защо не го реставрирате и да се пази още 10-15 години , пък аз мотори съм отварял , не ме мисли :c020 , пробег 30-60 хил км се отразява на всички агрегати , не съм акцентирал двигател. Гледам и здравко си нахранил, че няма как да разбере "ясни" за теб неща, ама малко те съветвам да свалиш гарда и да не раздаваш квалификации наляво и надясно на всеки, който не споделя идеята ти за 30 годишния свещен автомобил.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Asko VW » Пет 28 юни 2019 12:36


Имам предвид от последните 15-тина години, последните читави бензини бяха по времето на Пасат Б5.5 (т.е. до окло 2005 г.), то и едно време колите идваха у нас на по 10 и повече години, но можеше да си избереш нещо с читав мотор, които да изкара още толкова, я сега ми кажи ако търсиш кола на около 10 г., от групата на VAG, кой бензинов двигател би препоръчал? В раздела избор на автомобил, колега е пуснал такава тема и всички се чудят какво да му кажат.

Колега ssssl, за последното поколение ТСИ не мога да коментирам, но можеш ли да кажеш, че е по надежден от например старото 1.8Т?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Пет 28 юни 2019 12:45


Кои са тези агрегати в 30 годишна кола, там не са толкова много.
Идея си няма на колко километра е било, за километрите съм сигурен само за жигулито и ладата щото бяха нови от магазина. Имал съм 5 такива двигателя, как пък и 5те са ми се паднали с новички двигатели :gruebel Или просто двигателите са здрави и километрите не им се отразяват толкова драматично.
Ти като си отварял голфов двигател, какво му беше износено? Щото аз на единия съм сменил гумичките на клапаните по левче бройката и на другия гарнитура за 15лв и това е, друго не съм пипал.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 28 юни 2019 12:45


Asko VW ти си казал, че в момента няма читав ДВГ , а очевидно говориш за 2005 , затова те питаха кой точно момент визираш, защото в момента има много читави бензинки, skoda имат и много малки MPI-та , TSI ще стане вече 5-6 години са ОК. Аз понеже си реставрирам едно Caddy mk1 от-до та не знам кое пък толкова качество коментираме, дето го няма сега. Правя всичко от сантиментална стойност , хората са казали , карай ново, хвали старо.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1259
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот netizen » Пет 28 юни 2019 13:06


Какво означава читав двигател ?
30 годишният бензинов вади 45 коня от литър , съвременният дизелов вади 120 коня от литър обем при двойно по-нисък разход, несъществена разлика може би ?

Само да вметна, Ауди 80 влиза в завой като чук без дръжка - факт, е че е интересна кола за времето си, но с ужасно пътно поведение.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Пет 28 юни 2019 13:13


DoH_KuXoT написа:
Малко са хората които 30 години карат един автомобил... по-скоро такъв тип хора са ми странни отколкото производителите , които дават гаранция която се спазва и след това ти продават нов автомобил. При нормален пробег от 30-60хил км на година вярвай ми и Вашето ауди още преди 20 години щеше да е приключило. Друг е въпроса ако майка ти е като моята тъща и за 7 години има 6хил км и вика най-здравия автомобил е пежо 206 автомат, за нищо не го сменям. Общо взето идеята да имаш 30 години автомобил, на който си навъртял малко обезмисля притежанието на автомобил изобщо, защото сумите които си дал просто да притежаваш автомобила си се трупат.
А за качеството на материалите и издръжливостта... си се носят едни легенди че старото видиш ли е най-доброто и всичко ново е боклук, малко като лисицата и гроздето, но интересното е, че едно време голф 1 и 2 бяха здравите голф 3 беше провал, после изчезнаха 1 и 2 и тройката стана железен автомобил за разлика от скапания голф 4 и голф 5 , в момента голф 4 е машината всичко след 5 не става и така. Та и новичкото ауди дето го дъвчете след 12 години ще е много по - качествено за Вас от модела 2035 дето докато лети има страшни вибрации вътре :mrgreen


Супер свежа тема.

100% съгласен с казаното казаното по-горе.

Може да се направи автомобил, който има гарантиран живот от 30 години и да речем 1 000 000 км пробег, но най-големият недостатък ще бъде липсата на клиенти. Прост пример: седите пред избора на нова пералня и има две опции с еднакви характеристики, но с различен живот и съответно цени, тази с 7 годишен живот струва 1000 лв, тази с 25 годишен живот 2500 лв. Коя логика ще последвате:
1. Ще си купя тази с 7 годишен живот, тъй като смятам, че след 7 години ще има ново поколение перални, по-икономични, с по-малък разход на вода и т.н.
2. Ще си купя тази с 25 години живот, смятам да я ползвам 12 години, но след това ще я продам и този който я купи, ще може да я ползва още толкова без да я ремонтира.

Е, отговорът смятаме е ясен. И при автомобилите е подобно и производителите знаят за това. Като качество сегашните автомобили са много по-добри от предишните - вижте само линии, форми, фуги, всичко пасва почти идеално, пътното поведение е супер, но никой не иска да го ползва 20 год, в това е проблемът, защото след макс. 10 години ще има нещо по-добро.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Asko VW » Пет 28 юни 2019 13:14


Не говоря за 2005 г., а за периода от тогава до сега, MPI e стара концепция за това са по-читави, за жалост най-големия такъв е 1.6 (ако не се лъжа) и за по-голямо и тежко купе (Пасат, Супърб) не най-доброто решение, както казах за последното поколение TSI не мога да коментирам, нямам наблюдения, но и май е рано още да се каже, 4-5 години за мен не е критерий, макар, че явно има подобрение предишните, те се чупеха още на по 2-3 години и на по 20-50 х. км.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Пет 28 юни 2019 14:15


При камионите вече ги поосъдиха, въпроса е ако ги хванат за картел и при автомобилите, колко ли голям ще е цирка.
https://money.bg/business/nay-golemite- ... artel.html


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7823
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Пет 28 юни 2019 14:35


Аз пък не съм имал късмет да попадна на тези вечни и безгрижни стари мотори.

Толедо 1, 1.8 моно(ADZ, последната ревизия) 1996г: Разхарчи масло на около 250 000км, реални. Сменихме му гумички, оправи се за малко и после пак - димна завеса. Къде ли не е хвърлял котва този най-здрав и изпитан мотор - делко, стартер, бенз. помпа - по едно закъсване за всяко от тези. И това е кола купувана и гледана в отлично състояние, не работно добиче, не е виждала газ дори. Вече 14г си я имаме, супер "здрава е", ще ме надживее. Няма никисили ала бала. :mhihi :mhihi

Сивик 5та ген, 1.3 карбуратор 1994г - ей това животнУ над година е висяло по сервизи и така и не му оправих празния ход/смукача. Иначе и тя е бесмъртна, сигурно е изкарала поне още 100К така...
CRX 2gen - яката ралта, т-рекса... кола видимо запазена, на 196 000км., харчеше масло наравно с бензин и в крайна сметка разтропа нещо дълбоко, този вечен хондов мотор, биелен лагер вероятно - така си замина.

Голф 4 AHF. Тук издържах 70 000км и 5г., бях още млад и наивен. По груба сметка - към 12 000лв за този период. По мотора всичко съм сменял - тресчотни ролки блокиращи, ГНП със стружки, вал износен, капак клапани течащ, пружини повдигачи омекнали, актуатори, цяла турбина накрая... Иначе ТДИ 110ката е чук - вечна. :th_up :th_up :th_up

Е39 535i V8. Олеле. Дойде на 190 000км с една хубава дебела папка сервизна история, с 3 ключа. И тая кола - гледана. Какво може да се обърка, нали? Малък пробег, поддържана, голям разтоварен мотор. Е, на кратко, за 6 месеца и 7000км - 6000лв назад. Уж го гледаш мотор от старата школа, пък той една голяма недомсилица.

Та там някъде реших да си карам по-новичките коли, пък нека са кекави. Понеже успоредно с това държа и някой стар кокъл, трябва да призная че последните ми 2бр 1.8Т се оказаха корави. Но и 2та са от еднорозите на под 200К.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта