Аз си сменям гумите в Медината и там препоръката е 5г или 50 000 км, което настъпи първо за нова гума.
За моят пасатор тази година ще купувам 2 нови зимни и размишлявам все още между Aplin 6, Continental TS870 или Goodyear Ultragrip performance модел. Някой може ли да даде отзиви, колата се кара в София и рядко се налага да ходя по чукарите зимата. Нямам лични наблюдения над първите 2 марки, а лятната Goodyear-ка е без грешка - тиха и стабилна.
За отзад съм оставил едни клебърки на 4ти сезон(които бяха предни на Б5-цата, отново без грешка), с тая разлика че са една идея шумни, а за отпред предпочитам нещо по-тихо.
Зимни гуми - кой с какви - оценка
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
В началото със сигурност няма да усетя. Аз същп смятам, че 1-2 години проблеми не би трябвало да има. Въпросът е, ако двамата с теб си вземем един и същ модел и ги експлоатираме сравнително еднакво, но твоите са примерно 3 годишни, а моите чисто нови, след още 3-4 години какъв ще е резултата. Това е по-интересното. Има хора, които карат сравнително малко и за това време не могат да им вземат ресурса. Пак казвам, че лично аз гума на 3 години на редовна цена не бих си взел. Просто ще подмина офертата. Както казах по-горе, гуми има навсякъде. Но аз и не се задълбочавам много, хвърлям бърз поглед на характеристиките, преглеждам още няколко други марки и си харесвам нещо. Обичам да експериментирам и обикновено вземам марка, която не съм ползвал. Държа основно на няколко неща - гумата да е нова, да не е нисък клас, да не е китайска или турска.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Бриджстоун с пресен дот си купих. Тая зима ще му е четвърта май, ако не бъркам. Ами станаха шумни малко. 7-годишния Мишелин стана шумен през последния сезон - т.е. като е бил 10-годишен. Да, различни модели гуми са, но са карани на една и съща кола с доста малък пробег зимата. Каквато и да е гумата, след третата година на употреба вече не е същата. Зимата минавам средно по 5к км, даже и по-малко някои години.
Докато имах една кола сменях гуми след 3 сезона. Сега сефте карам с гуми на 4 сезона... Даже се чудя дали да не ги разкарам, нищо, че грайферът им е на 80 процента.
Railfan - погледни и Bridgestone LM005. Отлични са на сухо и мокро. На сняг много малко съм ги тествал.
Докато имах една кола сменях гуми след 3 сезона. Сега сефте карам с гуми на 4 сезона... Даже се чудя дали да не ги разкарам, нищо, че грайферът им е на 80 процента.
Railfan - погледни и Bridgestone LM005. Отлични са на сухо и мокро. На сняг много малко съм ги тествал.
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
railfan написа:За отзад съм оставил едни клебърки на 4ти сезон(които бяха предни на Б5-цата, отново без грешка), с тая разлика че са една идея шумни, а за отпред предпочитам нещо по-тихо.
Според мен си вземи 4 еднакви гуми среден клас, ако нямаш бюджет. Иначе Алпин 6 е много комфортна и стабилна гума.
Бриджстоун LM005 също е добра гума.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19722
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Винаги е бил. Просто не разбирам какво помага тази информация. Темата е за оценки и аз съм дал своята след 3 години ползване.joro_kem написа:Vlad777 написа:Ако ще се хвалим аз да кажа, че си поръчах билети за концерта на Рамщайн в Прага през май
аз пък съм останал с впечатление, че форума е за взаимопомощ
- jordan17772
- Мнения: 675
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Liminat написа:jordan17772 написа:Много се радвам, че заложих на новия модел на Good Year - Ultragrip Performance 3. По тестове се справя отлично навсякъде. Днес на дъжда лепи.
С каква дата на производство (дот) са новите ви гуми, колеги? Първите на които зададох този въпрос ми отговориха, че не отчитат с какъв дот са гумите, които продават. Били 2020/2021 година, което май никак не ми допадна. По мое мнение, ако не са 22, 23 година, трябва да са с прилична отстъпка.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
stefan4o написа:Хайде на бас, че ако купиш нови Фулда, същите, но с пресен ДОТ от 2023 няма да усетиш никаква разлика
Купувал съм гуми с 5+ годишен ДОТ, купувал съм и с 2-годишен ДОТ, купувал съм и с пресен ДОТ. Разлика - ЙОК
Имах един Алпин А3, който беше 7-годишен (престоял на склад). Карах го 3 зими и го продадох, беше почти като нов (имам снимки, мога да ги покажа), когато го разтиках. Реално му взех същите пари, за колкото го бях купил
Те Фулда точно просто са зле и нови и стари, затова няма да усети разлика :)
Иначе може да няма особена разлика с нови и 4 годишни, но това е в началото. След 5г ще има 5 годишни или 9 годишни.
Редно е да има отстъпки най-малко поради причината, че и без това имат слонски надценки в общия случай. Малко от малко да си споделят печалбата щом държат гуми от по-предна година. Една от трудностите на тоя бизнес е да прецениш колко стока ще продадеш през предстоящия сезон, за да заредиш точно толкова. Което остане трябва да чака почти година. Хем старее, хем са затворени доста пари и заема място.
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
!R1 написа:railfan написа:За отзад съм оставил едни клебърки на 4ти сезон(които бяха предни на Б5-цата, отново без грешка), с тая разлика че са една идея шумни, а за отпред предпочитам нещо по-тихо.
Според мен си вземи 4 еднакви гуми среден клас, ако нямаш бюджет. Иначе Алпин 6 е много комфортна и стабилна гума.
Бриджстоун LM005 също е добра гума.
Не е проблема до бюджета. Винаги съм карал с различни гуми на осите - никакъв проблем няма в това. Защо да инвестирам в бюджетни гуми, за да са ми 4 еднакви, вместо да си купя 2 нови премиум клас за задвижващата ос, след 2 г отново 2 нови, а първите ще отидат отзад и така си гарантирам, че на задвижващата ос винаги имам гуми, които са нови или почти нови, а отзад такива, които имат прилично сцепление. Виж, ако бях с 4х4 тогава има резон в това, което казваш.
- Кайзен
- Мнения: 1538
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Масово забелязвам този начин на мислене, който според специалистите е погрешен.railfan написа:на задвижващата ос винаги имам гуми, които са нови или почти нови, а отзад такива, които имат прилично сцепление.
Пример:
https://autobild.bg/%D0%BD%D0%B0-%D0%BF ... BE-%D0%B8/
-
- Мнения: 1053
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
И един мармот завива шоколада в станиол (ама само швейцарския шоколад, щото у Своге мармоти няма).
Извинявам се за офф-а, ама ако всички във всяка сфера на живота и техниката правеха толкова обмислени избори и покупки, както Вие си купувате гумите... Щяхме да сме световна икономическа сила номер 1.
Иначе миналогодишен DIPLOMAT 195/65/15 отпред, а отзад Викинг на 4 години.
Не ги гледайте толкова гумите, погледнето си спирачни маркучи, тампони по окачването, амортисьорите дали държат.
Извинявам се за офф-а, ама ако всички във всяка сфера на живота и техниката правеха толкова обмислени избори и покупки, както Вие си купувате гумите... Щяхме да сме световна икономическа сила номер 1.
Иначе миналогодишен DIPLOMAT 195/65/15 отпред, а отзад Викинг на 4 години.
Не ги гледайте толкова гумите, погледнето си спирачни маркучи, тампони по окачването, амортисьорите дали държат.
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Само да вметна, че в цитираната статия има следните неща, които аз не нарушавам по този метод:
За да се постигне възможно най-равномерно износване, гумите трябва да бъдат ротирани редовно между отделните оси. В идеалния случай това трябва да става на около 15 000 километра или при следващата смяна на гумите.
Ротирам ги точно по предписанието - 2 сезона отпред, 2 сезона отзад, нова двойка.
Т.е. един сезон карам не повече от 5 хиляди км, особено зимен, така че съм доста добре в тези 15 хиляди, които посочват като ротация.
Важно е гумите да се сменят само в комплект за всяка ос, така че дълбочината на протектора да е поне еднаква за лявата и дясната гума.
Това също е спазено по този метод, така че са еднакви.
AUTO BILD препоръчва поне четири милиметра за зимни гуми
Задните са с 5.6 мм грайфер след 3 сезона каране, но са минали не повече от 15 хиляди км, мисля, че до 4 им остава 1 сезон, максимум 2(ще видим идната година колко ще е остатъчният грайфер).
Т.е. обобщено, когато имаш приличен грайфер навсякъде няма рискове от гледна точка на безопасност(важното е да са еднакви по осите).
Сега, ако караш без никакъв грайфер и си мислиш, че щом са отзад няма драма - тогава ще се наиграеш.
За летните го практикувам по същия начин, пак без никакви проблеми.
За да се постигне възможно най-равномерно износване, гумите трябва да бъдат ротирани редовно между отделните оси. В идеалния случай това трябва да става на около 15 000 километра или при следващата смяна на гумите.
Ротирам ги точно по предписанието - 2 сезона отпред, 2 сезона отзад, нова двойка.
Т.е. един сезон карам не повече от 5 хиляди км, особено зимен, така че съм доста добре в тези 15 хиляди, които посочват като ротация.
Важно е гумите да се сменят само в комплект за всяка ос, така че дълбочината на протектора да е поне еднаква за лявата и дясната гума.
Това също е спазено по този метод, така че са еднакви.
AUTO BILD препоръчва поне четири милиметра за зимни гуми
Задните са с 5.6 мм грайфер след 3 сезона каране, но са минали не повече от 15 хиляди км, мисля, че до 4 им остава 1 сезон, максимум 2(ще видим идната година колко ще е остатъчният грайфер).
Т.е. обобщено, когато имаш приличен грайфер навсякъде няма рискове от гледна точка на безопасност(важното е да са еднакви по осите).
Сега, ако караш без никакъв грайфер и си мислиш, че щом са отзад няма драма - тогава ще се наиграеш.
За летните го практикувам по същия начин, пак без никакви проблеми.
- fur1ous
- Мнения: 1368
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Кайзен написа:Масово забелязвам този начин на мислене, който според специалистите е погрешен.railfan написа:на задвижващата ос винаги имам гуми, които са нови или почти нови, а отзад такива, които имат прилично сцепление.
Пример:
https://autobild.bg/%D0%BD%D0%B0-%D0%BF ... BE-%D0%B8/
Статията е и да, и не. За мен лично е тотален шит.
По принцип гумите с по-малко износване трябва да бъдат поставени отзад. Тъй като задната ос осигурява стабилност при шофиране. Автомобилът следва по-прецизно зададената траектория. Най-вече на мокро може да имате проблеми с овладяването на автомобила, ако задните гуми са износени. Така например при аквапланинг колата ще изгуби контакт с пътя по-рано.
Реално да, но дефакто спираш с предните колела както и завиваш с тях.
Естествено,че най хубаво е да имаш 4 хубави гуми, но ако имаш 2 хубави и 2 гадни ти какво предпочиташ
Опция А - Гадните отпред - тоест предпочиташ да имаш по добро сцепление на мокро ако завиваш като дебил, да имаш по дълъг спирачен път заради по гадните си гуми отпред и съответно повече недозавиване (ако си с предно)
Опция Б - Гадните отзад - предпочиташ да не завиваш като дебил с висока скорост което всъщност си зависи от теб и да имаш по добър спирачен път и по малко недозавиване, с риск ако завиеш като дебил задницата да ти тръгне.
Аз като цяло предпочитам да спирам, за теб не знам.
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Купих си 4 нови Semperit Speed Grip 5 в размер 205/55/16.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
И аз си карам на същия принцип - отпред по-новите гуми и това е. Но всяка зима ги въртя (обикновено са с година разлика гумите ми на двете оси). Ако карах кола с 4 задвижващи колела - ща не ща - щях да карам с 4 еднакви.
- Кайзен
- Мнения: 1538
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Предполагам, че питаш мен, защото мен си цитирал..fur1ous написа:Аз като цяло предпочитам да спирам, за теб не знам.
Тази тема е за избор на гуми, а не да се учим как да шофираме, как да спираме, как да пренасяме тежестта на автомобил към предна или задна ос. Но поставен въпроса по този начин ме кара да си мисля, че не осъзнаваш какво се случва по време на спиране с автомобила и натоварването на предната и задната му оси. Та ако се поинтересуваш, ще разбереш че точно при по-добри задни гуми ще имаш по-добър контрол върху автомобила при спиране и завиване.
Не ми се е налагало да правя подобен избор. От както шофирам лични автомобили - не си спомням момент да съм карал с различни гуми на предната и задната ос. Начина ми на шофиране е такъв, че изкарвам с едни комплект гуми около 80-90хил.км и после си купувам 4 нови.fur1ous написа:но ако имаш 2 хубави и 2 гадни ти какво предпочиташ
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта