Особености на ДВГ на съвременните автомобили
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Аз визирам конкретно по-старите модели Ауди. И аз бях тръгнал към 80 Б4, като ми тотализираха старата бабичка, но в този момент на пазара по обявите не видях нещо, което да ме грабне и си взех пак същата бабичка, но 1990 модел. При мен новите модели автомобили никога не са били, вероятно няма и да бъдат на дневен ред. Така да се каже - към "отбора" на архаиците може да ме числите Харесвам музиката и автомобилите от 80-те и 90-те години.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
И аз ги харесвам.
Музиката я има,но автомобилите са на изчезване.
Музиката я има,но автомобилите са на изчезване.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Имам АБС на 380х....взех я на 9 години и 160х. по километраж...мотора не е отварян при мен на газ е ...делко бобина водна помпа при ме не са пипани.... е по периферията са сменявани разни неща но двигател скорости диференциал ...не...но това е контрапункт на колегата преди мен ...въпрос на късмет и вероятно експлоатация...иначе не споделям идеята на темата...че всичко старо е чук а новото вестник...
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Всичко не. Но повечето - да. Смяташ ли, че новата ти Шкода може да устиска такъв пробег без да й пипнеш мотора? Сега ще ме контрираш, че ти нЕма да векуваш с тая кола, нали?
- Кайзен
- Мнения: 1538
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
hooligan_sk написа:Кайзен написа:В сравнение с почти 8 000лв за ремонт на TSI..
Май е по-добре да смениш дюзите.
3500лв за пълен ребилд с читавите бутала и сегменти + нови дюзи, верига, масло и тн. Това за 1.8тси ea888 gen 2. Колега е описал процедурата в една друга тема тук.
Некоректно е когато се извади цитат от един текст и се коментира само той.
Когато се сравняват цени на части и труд от официален дилър/сервиз на една марка с "no-name" сервиз и ремонт на друга марка се получава изкривяване на реалната картина.
"почти 8 000лв за ремонт на TSI" е реална цена на официален дилър/сервиз в Германия и една "работилничка със семинари" в България. Цените със снимков материал са в съответната тема.
След като един ремонт е възможно да се направи на 45% от цената на официален дилър за една марка, то същото сигурно е възможно да се направи и за друга марка. И тогава от "5000лв за 4 дюзи в Автомотор, за дръта С4.", сигурно е възможно да се получи 2200лв за 4 дюзи за С4. Което от своя страна също е по-евтино от 3500лв за пълен ребилд за 1.8тси ea888 gen 2.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Така е, некоретно е. Не съм останал с вчепатление, че официален дилър прави ребилд на ТСИ, мислех че директно поръчват нов в кашон. За това и предположих, че цитираш някакъв случай от афтърмаркет ремонт. Междудругото, описаният тук във форума ремонт, не е от работилничката със семинари.
2 Неща:
1. Хората които могат да си позволят и си купуват нови автомобили, никой не ги кара нищо. Те СИ сменят колите на 3-10г. Това са клиентите на автомобилните производители, защо последните да се съобразяват с теб?
2. Планираното остаряване е факт от време оно. Еко нормите усложняват ситуацията доста. Но въпреки това, 280К до тотална повреда на 1.4ТСИ, на мен ми звучи напълно нормално за 4цил бензинов мотор. Надежден пробег над 300К, с малки изключения, винаги е бил територия на дизелите.
stefan4o написа:Могат всичко да създадат. Но нямат изгода да го правят. По-трудното е с малко пари да направиш що-годе читав мотор. Всички са устремени към снижаване на разходите. Не е ли по-добре да накарат някой да си купи 5 пъти нова кола, вместо да си кара неговата 20 години?
2 Неща:
1. Хората които могат да си позволят и си купуват нови автомобили, никой не ги кара нищо. Те СИ сменят колите на 3-10г. Това са клиентите на автомобилните производители, защо последните да се съобразяват с теб?
2. Планираното остаряване е факт от време оно. Еко нормите усложняват ситуацията доста. Но въпреки това, 280К до тотална повреда на 1.4ТСИ, на мен ми звучи напълно нормално за 4цил бензинов мотор. Надежден пробег над 300К, с малки изключения, винаги е бил територия на дизелите.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Може ли да ми посочиш, къде съм искал който и да е, да се съобрази с мен? То и телефони никой насила не кара да си купуват. Просто ако искаме да сме модерни - купуваме. Освен това през даден период се налагат определени еко-норми - нормално е човек като му вдигнат данъка да се замисли и за нова кола. Иначе за едно си прав - никой не ти слага вилата на врата, просто в нормалните държави хората вместо да кърпят и замазват старата си кола заради ТЮВ, предпочитат да си вземат нова и да не харчат пари за глупости.
И трето - за кое "време оно" говориш? Ако вдигнеш капака на едно Ауди от 80те, колко пластмасови детайла ще намериш там? Автопроизводителите в момента ако можеха и блока на мотора биха направили от пластмаса...
И трето - за кое "време оно" говориш? Ако вдигнеш капака на едно Ауди от 80те, колко пластмасови детайла ще намериш там? Автопроизводителите в момента ако можеха и блока на мотора биха направили от пластмаса...
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Не знам колега дали новата ми шкода дали ще изкара толкова колкото по-старият ми пасат...по големия и сериозен проблем е аз дали аз ще имам ресурса да и врътна едни триста хиляди за да видя....като се има в предвид че въртя по 10-15х. на година които напред във времето вероятно ще намаляват и в предвид на това че имам 20+ евентуално 10г. живот на доизживяване....а може и да съм в дълбока заблуда и да са много по-малко....така че да няма да векувам с тая кола ....както казах в първия си пост..колите са почти като телефоните излиза новия модел и почти всеки хвърля стария нищо че си работи и нищо му няма...обществото е все по консуматорско ...не се обвързва емоционално с вещите си и иска по ново по фвшън..защо производителите да се съобразяват с теб човека който иска да кара една кола 30г..вместо с тези които искат да я сменят през 5г....ти не си им в таргета...и не им носиш големите пари...
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Моя телефон е Хуавей П8 лайт 2017. Преди година си изпуснах телефона на паважа, джама стана на сол. Ще го ремонтирам, ще го сменям и така цяла година докато падна от 5тия етаж. Слязох да го събирам с метла и лопатка, за моя изненада телефона все ще си работеше, дисплея се беше дострошил, ама бачкаше. Поръчах си същия и докато го чаках две седмици си ползвах строшения.
Много хора се радват, докато си разучават новия телефон, ама за мен е досадно и неприятно. Не искам по-модерен телефон, този ми е достатъчен. Ако се строши, пак такъв ще си взема.
За колите разсъждавам по същия начин, много съм далеч от потребителското общество. Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Това че са по-сложни не може да е оправдание, че са трошливи. Телефонът ми също е сложен, ама е здрав като 3310.
Много хора се радват, докато си разучават новия телефон, ама за мен е досадно и неприятно. Не искам по-модерен телефон, този ми е достатъчен. Ако се строши, пак такъв ще си взема.
За колите разсъждавам по същия начин, много съм далеч от потребителското общество. Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Това че са по-сложни не може да е оправдание, че са трошливи. Телефонът ми също е сложен, ама е здрав като 3310.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Аз не искам никой да се съобразява с мен. Не живея в саксия. Осъзнавам напълно тенденциите в автомобилостроенето. Пазарът диктува тенденциите, автопроизводителите се съобразяват с тях. Не с мен, колегата Камен и още шепа хора, които пишем в темата.
Остана ли още някой от колегите, който да продължава да мисли, че искам някой да се съобразява с мен точно? Не ми приписвайте неща, които клавиатурата ми не е написала, а главата ми даже не си е помислила, моля.
Камене, знаеш ли, че в Китай още правят Мк2, макар и префасонирано?
Остана ли още някой от колегите, който да продължава да мисли, че искам някой да се съобразява с мен точно? Не ми приписвайте неща, които клавиатурата ми не е написала, а главата ми даже не си е помислила, моля.
Камене, знаеш ли, че в Китай още правят Мк2, макар и префасонирано?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Не се споменава нещо много важно.
Смяната на колите на запад, не е само мода, а се прави заради много фактори.
Много важен фактор е също, цените на труда и ремонтите по сервизите, като изтече гаранцията.
Ако е читава, никой не им пречи да не са много модерни и да не я сменят веднага след гаранцията с нова, обаче като не е, нямат избор. И като всички не са читави, нямат избор и от новите, за нещо което ще могат да карат и след гаранция. А това няма как да стане, ако производителите нямат скрити договорки, демек картелни споразумения.
В резултат и по-скромните хорица, купуват най-евтиното ново, с колкото се може по-дълга гаранция. Те пък най-евтините, им сложат по-стари агрегати, или пропуснат да ги надуят с мощност и екстри, които да доведат до проблеми, и някои от тях се превърнат изненадващо в бестселъри - най-добрия пример за това е Дачия.
Смяната на колите на запад, не е само мода, а се прави заради много фактори.
Много важен фактор е също, цените на труда и ремонтите по сервизите, като изтече гаранцията.
Ако е читава, никой не им пречи да не са много модерни и да не я сменят веднага след гаранцията с нова, обаче като не е, нямат избор. И като всички не са читави, нямат избор и от новите, за нещо което ще могат да карат и след гаранция. А това няма как да стане, ако производителите нямат скрити договорки, демек картелни споразумения.
В резултат и по-скромните хорица, купуват най-евтиното ново, с колкото се може по-дълга гаранция. Те пък най-евтините, им сложат по-стари агрегати, или пропуснат да ги надуят с мощност и екстри, които да доведат до проблеми, и някои от тях се превърнат изненадващо в бестселъри - най-добрия пример за това е Дачия.
- Кайзен
- Мнения: 1538
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
ktamen написа:Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Това че са по-сложни не може да е оправдание, че са трошливи.
Не зная на базата на какъв опит твърдиш, че днешните коли са трошливи, след като има достаъчно информация за автомобили достигнали 1 000 000 км.
Вероятно знаете за немския журналист, който достигна със своята Шкода Фабия 1 000 000км
И сега е на път да го повтори с MINI Cooper
Среща на австриец, който е изминал 1 252 448км с чех, който също е подминал 1 000 000км
Така, че не разбирам какво точно се иска в тази тема.
Проблема на сегашните автомобили е обслужването след изтичане на гаранцията и връщането на километри. Аз зная за трима колеги, които не сменят масло след изтичане на гаранцията. Те не инвестират нито цент в колата си. Само зареждат гориво. Дори си вземат безплатно чистачки от скрап коли. Виждам и кои автовози, какви коли товарят. Та тези с българска и румънска регистрация вземат само от там където си вземат чистачки онези тримата. А тия с платформите товарят само яко блъснати коли.
Ако си купите нова кола на изплащане, било то и Дачия, и си я поддържате, то тя сигурно също ще изкара 30г. Но когато си купиш неподдържан скрап с върнат километраж, не може да очакваш здрав и надежден екземпляр.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
ktamen написа: Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Телефонът ми също е сложен, ама е здрав като 3310.
И съотношението мощност/разход да е същото като тогава? Съмнявам се...
Иначе и аз съм с пишковей, Р10 и съм супер доволен.
П.П.Всъщност, напълно възможно е да ги направят здрави ката Г2, но с мноооого по-добро съотношение разход/мощност, но и цената ще е друга. И кой ще ги купува?
Последна промяна от ssssl на Съб 29 юни 2019 21:11, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Тези Фабия дали не са с бензиновия шкодов мотор? Който мотор идва от Фаворит.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous, lubomir911 и 44 госта