Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
genov1
Мнения: 804
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот genov1 » Сря 12 сеп 2018 12:07


Имам, ама не зарежда. Като не разбирам, как да го оправя. Пък да купувам части за 100 лв, при положение че цял алтернатор е 40, май няма смисъл ..




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6491
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vanesto » Сря 12 сеп 2018 12:35


Да не пуснеш тема после за този от 40лв?
Вариантите са два - или отиваш при читав майстор, да ти ремонтира твоя, или купуваш цял рециклиран, който е с гаранция.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 487
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Ivaile » Пет 14 сеп 2018 21:31


Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1375
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот quattro^^ » Нед 30 сеп 2018 14:24


нормално е релето има температурна компенсация


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5262
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Нед 30 сеп 2018 14:30


Ivaile написа:Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?

Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 487
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Ivaile » Чет 04 окт 2018 20:17


ktamen написа:
Ivaile написа:Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?

Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.


Мдааа... типично по нашенски....
Ами, колега, като ти е “ ПИСНАЛ да пиша 100 пъти едно и също” , просто не пиши!
Вместо да хабиш сили да напишеш тези два реда, след като ги разбираш нещата, просто можеше да напишеш само една или две думи, например - ,,реле”, или пък ,, диодна плочка”.....
Защото, представи си, отговор на моя въпрос не намерих в 36 - те страници!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5262
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Чет 04 окт 2018 20:33


А не забеляза ли, че след всеки подобен проблем, като твоя, следва въпрос от мен, къде си ги измерил тези волтове?
Примери:
ktamen написа:Къде ги мериш тези волтове - на акумулатора или на алтернатора?

ktamen написа:
stefarata написа:Набедил съм динамото, което е бош 120 ампера.

А не ти ли мина през ума да провериш колко волта излизат от "набеденото динамо"?

ktamen написа:Кое кляка на 13,4В - акумулатора или алтернатора?

ktamen написа:С този диод не трябва да се злоупотребява :!:
Мисля, че съм един от първите които са си сложили такъв диод (преди 7 - 8 години), но съм сложил след като съм се убедил, че регулатора ми поддържа стабилно, но твърде ниско напрежение.
Vesislav_E написа:Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта :D,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...

Тези напрежения къде ги измери - на алтернатора или на акумулатора. Предполагам, че си мерил на акумулатора и причината за спадането при включване на консуматорите са окислените връзки по кабелите, а не неизправен регулатор.
Преди да слагате диод напрежението трябва да се измери на самите клеми на алтернатора и да се убедите, че то не се променя с повече от 0,2В при натоварване. Ако напрежението се променя с 1В като сложите диод може да си прецакате акумулатора от презареждане.



Ти трябва да измериш 4 напрежения - 2 напрежения при студен двигател на акумулатора и алтернатора и 2 напрежения при топъл двигател на акумулатора и алтернатора.


Sstefaan84
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Sstefaan84 » Съб 27 окт 2018 20:58


Здравейте иде зима, и реших да сменя реле реголатора на алтернатор бош 45А( 068 903 029 T) в бус Т3 1,6д. Смяната я предприех поради спад в напрежението под товар(фарове,парно),пада с 0,9в. Без товар напрежението е 14,1в и постояно мърда с 0,1в.
Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.
Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.


batVenci
Мнения: 831
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот batVenci » Съб 27 окт 2018 21:16


Възможно е. Четките на старото реле, така да са си изкопали колектора, че само те да си контактуват правилно с колектора. Затова при слагане на друго реле, то не контактува достатъчно добре с колектора, лампата не светва и генератора не зарежда...


Zdravko Zankov
Мнения: 9637
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 окт 2018 21:21


Щом е окопан, ясна е работата.


Sstefaan84
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Sstefaan84 » Съб 27 окт 2018 21:48


batVenci написа:Възможно е. Четките на старото реле, така да са си изкопали колектора, че само те да си контактуват правилно с колектора. Затова при слагане на друго реле, то не контактува достатъчно добре с колектора, лампата не светва и генератора не зарежда...

Точно това е и моито обяснение.
А някои ако е сменявал този колектор на бош нека помогне. Колектора го намерих като час, намерих и тема тук но вече без снимки, намирам и руски клип за смяна но много много не разбрах. Иначе това което разбрах е че вадя лагера с скоба , след това с поялника откачам кабелчетата 2 на брои от стария колектор , надевам новия и припоивам кабелчетата. Не разбрах защо мажат с смола примерно и имали някакви тънкости. Също така ако го отварям мисля и диодната плочка да сменя но не я намирам.


batVenci
Мнения: 831
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот batVenci » Съб 27 окт 2018 21:56


Пускай клипа и ще коментираме. Иначе за избиването на лагера и изобщо за лесно разглобяване на генератора, ползвай перфоратор: https://www.youtube.com/watch?v=Tsgs9DmKv9c


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5262
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Нед 28 окт 2018 8:22


Нищо му няма на колектора. Най вероятно целия алтернатор си е бил в пълна изправност, преди да решиш да го развалиш.
Sstefaan84 написа:Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.

Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.


Sstefaan84
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 28 окт 2018 9:32


[/quote]Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.[/quote]
Ще го имам предвид,щом казваш явно си на ясно, само не каза за кой реис,за кое село?


Потребителски аватар
goppa
Мнения: 7450
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот goppa » Нед 28 окт 2018 11:28


Sstefaan84 написа:Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.

И друг колега имаше проблем с чисто ново реле Хела:
viewtopic.php?f=83&t=465582&start=165



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73, Moree, stefan4o, vanesto и 14 госта