Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
genov1
Мнения: 804
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот genov1 » Сря 12 сеп 2018 12:07


Имам, ама не зарежда. Като не разбирам, как да го оправя. Пък да купувам части за 100 лв, при положение че цял алтернатор е 40, май няма смисъл ..




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6479
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vanesto » Сря 12 сеп 2018 12:35


Да не пуснеш тема после за този от 40лв?
Вариантите са два - или отиваш при читав майстор, да ти ремонтира твоя, или купуваш цял рециклиран, който е с гаранция.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 487
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Ivaile » Пет 14 сеп 2018 21:31


Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1372
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот quattro^^ » Нед 30 сеп 2018 14:24


нормално е релето има температурна компенсация


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5257
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Нед 30 сеп 2018 14:30


Ivaile написа:Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?

Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 487
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Ivaile » Чет 04 окт 2018 20:17


ktamen написа:
Ivaile написа:Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?

Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.


Мдааа... типично по нашенски....
Ами, колега, като ти е “ ПИСНАЛ да пиша 100 пъти едно и също” , просто не пиши!
Вместо да хабиш сили да напишеш тези два реда, след като ги разбираш нещата, просто можеше да напишеш само една или две думи, например - ,,реле”, или пък ,, диодна плочка”.....
Защото, представи си, отговор на моя въпрос не намерих в 36 - те страници!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5257
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Чет 04 окт 2018 20:33


А не забеляза ли, че след всеки подобен проблем, като твоя, следва въпрос от мен, къде си ги измерил тези волтове?
Примери:
ktamen написа:Къде ги мериш тези волтове - на акумулатора или на алтернатора?

ktamen написа:
stefarata написа:Набедил съм динамото, което е бош 120 ампера.

А не ти ли мина през ума да провериш колко волта излизат от "набеденото динамо"?

ktamen написа:Кое кляка на 13,4В - акумулатора или алтернатора?

ktamen написа:С този диод не трябва да се злоупотребява :!:
Мисля, че съм един от първите които са си сложили такъв диод (преди 7 - 8 години), но съм сложил след като съм се убедил, че регулатора ми поддържа стабилно, но твърде ниско напрежение.
Vesislav_E написа:Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта :D,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...

Тези напрежения къде ги измери - на алтернатора или на акумулатора. Предполагам, че си мерил на акумулатора и причината за спадането при включване на консуматорите са окислените връзки по кабелите, а не неизправен регулатор.
Преди да слагате диод напрежението трябва да се измери на самите клеми на алтернатора и да се убедите, че то не се променя с повече от 0,2В при натоварване. Ако напрежението се променя с 1В като сложите диод може да си прецакате акумулатора от презареждане.



Ти трябва да измериш 4 напрежения - 2 напрежения при студен двигател на акумулатора и алтернатора и 2 напрежения при топъл двигател на акумулатора и алтернатора.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта