В момента е Вто 20 ное 2018 13:39
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00





Създай нова тема  Отговори  [ 549 мнения ]  Отиди на страница Предишна 133 34 35 36 37 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Сря 12 сеп 2018 12:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Мнения: 804
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора
Имам, ама не зарежда. Като не разбирам, как да го оправя. Пък да купувам части за 100 лв, при положение че цял алтернатор е 40, май няма смисъл ..


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Сря 12 сеп 2018 12:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Мнения: 6415
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna
Да не пуснеш тема после за този от 40лв?
Вариантите са два - или отиваш при читав майстор, да ти ремонтира твоя, или купуваш цял рециклиран, който е с гаранция.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Пет 14 сеп 2018 21:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Мнения: 487
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv
Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Нед 30 сеп 2018 14:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Мнения: 1375
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
нормално е релето има температурна компенсация


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Нед 30 сеп 2018 14:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Ivaile написа:
Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?

Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Чет 04 окт 2018 20:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Мнения: 487
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv
ktamen написа:
Ivaile написа:
Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?

Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.


Мдааа... типично по нашенски....
Ами, колега, като ти е “ ПИСНАЛ да пиша 100 пъти едно и също” , просто не пиши!
Вместо да хабиш сили да напишеш тези два реда, след като ги разбираш нещата, просто можеше да напишеш само една или две думи, например - ,,реле”, или пък ,, диодна плочка”.....
Защото, представи си, отговор на моя въпрос не намерих в 36 - те страници!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Чет 04 окт 2018 20:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
А не забеляза ли, че след всеки подобен проблем, като твоя, следва въпрос от мен, къде си ги измерил тези волтове?
Примери:
ktamen написа:
Къде ги мериш тези волтове - на акумулатора или на алтернатора?

ktamen написа:
stefarata написа:
Набедил съм динамото, което е бош 120 ампера.

А не ти ли мина през ума да провериш колко волта излизат от "набеденото динамо"?

ktamen написа:
Кое кляка на 13,4В - акумулатора или алтернатора?

ktamen написа:
С този диод не трябва да се злоупотребява :!:
Мисля, че съм един от първите които са си сложили такъв диод (преди 7 - 8 години), но съм сложил след като съм се убедил, че регулатора ми поддържа стабилно, но твърде ниско напрежение.
Vesislav_E написа:
Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта :D,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...

Тези напрежения къде ги измери - на алтернатора или на акумулатора. Предполагам, че си мерил на акумулатора и причината за спадането при включване на консуматорите са окислените връзки по кабелите, а не неизправен регулатор.
Преди да слагате диод напрежението трябва да се измери на самите клеми на алтернатора и да се убедите, че то не се променя с повече от 0,2В при натоварване. Ако напрежението се променя с 1В като сложите диод може да си прецакате акумулатора от презареждане.



Ти трябва да измериш 4 напрежения - 2 напрежения при студен двигател на акумулатора и алтернатора и 2 напрежения при топъл двигател на акумулатора и алтернатора.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Съб 27 окт 2018 20:58 
Извън линия

Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Мнения: 331
Автомобил:
Двигател:
Здравейте иде зима, и реших да сменя реле реголатора на алтернатор бош 45А( 068 903 029 T) в бус Т3 1,6д. Смяната я предприех поради спад в напрежението под товар(фарове,парно),пада с 0,9в. Без товар напрежението е 14,1в и постояно мърда с 0,1в.
Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.
Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Съб 27 окт 2018 21:16 
Извън линия

Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Мнения: 774
Автомобил:
Двигател:
Възможно е. Четките на старото реле, така да са си изкопали колектора, че само те да си контактуват правилно с колектора. Затова при слагане на друго реле, то не контактува достатъчно добре с колектора, лампата не светва и генератора не зарежда...


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Съб 27 окт 2018 21:21 
Извън линия

Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Мнения: 9563
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца
Щом е окопан, ясна е работата.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Съб 27 окт 2018 21:48 
Извън линия

Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Мнения: 331
Автомобил:
Двигател:
batVenci написа:
Възможно е. Четките на старото реле, така да са си изкопали колектора, че само те да си контактуват правилно с колектора. Затова при слагане на друго реле, то не контактува достатъчно добре с колектора, лампата не светва и генератора не зарежда...

Точно това е и моито обяснение.
А някои ако е сменявал този колектор на бош нека помогне. Колектора го намерих като час, намерих и тема тук но вече без снимки, намирам и руски клип за смяна но много много не разбрах. Иначе това което разбрах е че вадя лагера с скоба , след това с поялника откачам кабелчетата 2 на брои от стария колектор , надевам новия и припоивам кабелчетата. Не разбрах защо мажат с смола примерно и имали някакви тънкости. Също така ако го отварям мисля и диодната плочка да сменя но не я намирам.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Съб 27 окт 2018 21:56 
Извън линия

Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Мнения: 774
Автомобил:
Двигател:
Пускай клипа и ще коментираме. Иначе за избиването на лагера и изобщо за лесно разглобяване на генератора, ползвай перфоратор: https://www.youtube.com/watch?v=Tsgs9DmKv9c


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Нед 28 окт 2018 8:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Нищо му няма на колектора. Най вероятно целия алтернатор си е бил в пълна изправност, преди да решиш да го развалиш.
Sstefaan84 написа:
Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.

Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Нед 28 окт 2018 9:32 
Извън линия

Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Мнения: 331
Автомобил:
Двигател:
[/quote]Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.[/quote]
Ще го имам предвид,щом казваш явно си на ясно, само не каза за кой реис,за кое село?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Иде зима, провери си алтернатора! Публикувано: Нед 28 окт 2018 11:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Мнения: 7405
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица
Sstefaan84 написа:
Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.

И друг колега имаше проблем с чисто ново реле Хела:
viewtopic.php?f=83&t=465582&start=165


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 549 мнения ]  Отиди на страница Предишна 133 34 35 36 37 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: potrebitel_666, Presli82 и 14 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design