Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Пон 30 сеп 2013 8:58


ivanovkbg написа:Колеги, снощи замервах моя и даде следните стойности:
 — Акумулатор 12,50V;
 — При палене пада на 11,60V;
 — Динамото зарежда 14,08V;
Според мен това са нормални стойности. Такива ли са?

идеално е по всички показатели :a045




Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот feikot » Пон 30 сеп 2013 12:52


Не трябва ли акумулатора да е поне около 13 волта ? Да не е на перфектните 13.2,ама поне там някъде ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Пон 30 сеп 2013 13:00


В покой няма как да е 13волта, много скоро след спиране на зареждането пада до тези стойности, зависи от това колко е заредена батерията, състоянието и околната температура.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Пон 30 сеп 2013 13:01




desert_fox
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот desert_fox » Пон 30 сеп 2013 14:30


200mV/0,2V нормален пад ли е по веригата генератор(+)->(+)стартер(-200mV)->акумулатор(+)? При работещ мотор от 13,9 на генератора до акумулатора достигат 13,7 .


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Пон 30 сеп 2013 15:28


При добри кабели и връзки не трябва да има разлика :th_up


transform
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот transform » Вто 01 окт 2013 21:54


desert_fox написа:200mV/0,2V нормален пад ли е по веригата генератор(+)->(+)стартер(-200mV)->акумулатор(+)? При работещ мотор от 13,9 на генератора до акумулатора достигат 13,7 .

Това при включени някакви консуматори(например фарове, нагревател за задно стъкло и т.н.) или без? Защото пада на напрежението зависи и какъв е тока. Измери разликата в напреженията без консуматори и със консуматори. Добре е да се измери и тока от алтернатора към акумулатора и тогава да се прецени какъв е пада, но едва ли имаш с какво да измериш тока - например амперклещи за прав ток.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Сря 02 окт 2013 18:29


desert_fox написа:200mV/0,2V нормален пад ли е по веригата генератор(+)->(+)стартер(-200mV)->акумулатор(+)? При работещ мотор от 13,9 на генератора до акумулатора достигат 13,7 .

Може и по-малък пад. Включи мултицета на 200мВ и мери пада върху всяка снадка като не забравиш и минусовите снадки. И така да го оставиш не е проблем.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Съб 12 окт 2013 23:21


На тази схема май има повечко диоди, някой може ли да ми обясни за какво са двата яки диода с пунктир, които тръгват от средната точка на звездата?
Прикачени файлове
13-10-13_0010.jpg


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Нед 13 окт 2013 0:59


ktamen написа:На тази схема май има повечко диоди, някой може ли да ми обясни за какво са двата яки диода с пунктир, които тръгват от средната точка на звездата?

Така свързан центъра на звездата не може да има потенциал по-висок от + и по-нисък от - . Нещо като замасяване но с толеранс. Индуктивност си е все пак. Също ако случайно намотка(две) или диод(два) прекъснат, ще продължи да работи...някак си. Така го виждам...


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот quattro^^ » Сря 16 окт 2013 23:42



това са гледания на кафе, нищо общо с реалността няма. скапан акумулатор няма ток, а волтажа може да е всякакъв.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот snuupy93 » Пет 18 окт 2013 19:55


При мен с парно на 4-та степен, запалени фарове - 13.9V


Потребителски аватар
yoyof1
Мнения: 288
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 18:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот yoyof1 » Съб 02 ное 2013 16:54


1,9TDI 77kW BJB
Днес ходих да си заверя гаранцията на акумулатора и се оказа, че до него стигат 13,60V!
На алтернатора са 13,90V, колкото трябва да са и на акумулатора...нещо някъде се губи. Това при работещ двигател.
Човека каза, че ще трябва да се пусне жица от алтернатора до "+" на акумулатора!?
Има ли според Вас друго решение и дали може да се открие загубата на ток и да се оправи, а не да се пуска жица?

Поздрави, :beach


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот sportul » Съб 02 ное 2013 17:29


Единствено на стартера се прекъсва кабела и оттам почва друг . виж там как е положението


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dlug » Съб 02 ное 2013 17:32


Според мен окислени връзки и клеми по веригата от алтернатора до акумулатора. На предишният ми пасат имах такъв проблем. Зареждането не влизаше в нормите след закупуване на нов акумулатор. Монтьора ми го вкара в норми за заверка със зачистване и запояване на някои клеми, но каза, че ако искам всичко да е като хората да ги сменя. Понеже го продадох скоро след това не сменях нищо.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта