Лека-полека лятото колата почна да пали трудно след престой(не искам да пиша марка за да не скочат че са си така, защото не е нормално). Премерихме налягането след престой и даде 4 бара на контакт и 3,5 бара докато върти стартера. Но и трябваха още 3-4 завъртания докато запали двигателя. Възможно ли е да е започнала да се износва, но все пак налягането да е в норма? Моята теория е че е на първо завъртване не успява да качи достатъчно гориво и затова не пали. На втория опит вече я дави с повече гориво и така още няколко пъти докато успее да запали.
Мислех и за задържащия клапан в помпата, но се твърди че той отговаря само да не се върне бензина в резервоара. И ако е той трябва да дам 2-3 пъти на контакт и да запали от първия път. Само че и така си пали по същия начин.
Колата е 1,4 газ-бензин 2007. Всичко останало, както и газта са проверени, така че остана само съмнение в помпата. Има ли логика в теорията ми?
Симптоми на заминаваща бензинова помпа
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Смени първо бензиновия филтър и пак измерете
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Покарай няколко дни само на бензин. Да има отсечки от по 5-10 километра с 2-3 паления и с различни натоварвания на колата, покарай в различни обороти от 1500 до към 4000-5000. И така няколко дни.
Ако се оправи после паленето, проблема е в газта, не е в бензиновата ти помпа.
Ако се оправи после паленето, проблема е в газта, не е в бензиновата ти помпа.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11904
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Почти никога не е бензиновата помпа, особено при наличието на газова. Трябва на диагностика да се гледат тримовете, да се установи богата или бедна смес и тогава да се предприемат мерки, но послушай този съвет
И пак след тази проба трябва да се видят тримонете за да се разбере газта малко ли е или е много и да се регулира като хората
Каспър написа:Покарай няколко дни само на бензин. Да има отсечки от по 5-10 километра с 2-3 паления и с различни натоварвания на колата, покарай в различни обороти от 1500 до към 4000-5000. И така няколко дни.
Ако се оправи после паленето, проблема е в газта, не е в бензиновата ти помпа.
И пак след тази проба трябва да се видят тримонете за да се разбере газта малко ли е или е много и да се регулира като хората
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
не е от газта, на бензин дългия трим е 2,3. На газ е настроена да е същия но може и да се измести с времето. Карал съм много на бензин, всякакви режими и няма ефект. Затова ми се струва че проблема е с някоя част и помпата е най вероятна
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Колко километра караш на газ? Дюзи чистил ли си?
Ако газта променя сериозно бензиновите времена и компютъра се нулира с разкачане на акумулатора, можеш да пробваш да го разкачиш за да си сигурен, че проблема не е там.
Ако газта променя сериозно бензиновите времена и компютъра се нулира с разкачане на акумулатора, можеш да пробваш да го разкачиш за да си сигурен, че проблема не е там.
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
адаптациите се нулират със софтуер но не дава ефект за паленето, въпреки че нулира тримовете. Тоест не е от газта. Почистиха бензиновите инжектори но отново без ефект. На рейката имам и регулатор но ако е той колата не би трябвало да се движи нормално, а в движение е супер
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Пробвал ли си да запалиш колата директно на газ? Повечето газови инжекциони имат такава възможност.
- jordan17772
- Мнения: 661
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Може да е регулатора на помпата (известен е и като блок за управление на помпата). Често дават дефекти, защото постоянно прегряват.
- buller
- Мнения: 2163
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Моите наблюдения са, че щом си задаваш въпроса дали е бензинова помпа - по-вероятно е да е бензинова помпа
Минах по този път с палене от втория път, докато не стигнах до отказ от палене. Хубавото е, че съм с ГИ и си я подкарах лятото без ядове директно на газ. Същите вълнения имаха двама приятели и при двамата помпата си бе тръгнала.
Цените не са толкова високи, че да правиш всякакви други гимнастики, а да оставяш най-логичния причинител за последен. При мен се смени самото тяло на помпата, без да се сменя кошницата и мисля дойде под 200 лв. След заманята - проблеми с паленето нямам.
Минах по този път с палене от втория път, докато не стигнах до отказ от палене. Хубавото е, че съм с ГИ и си я подкарах лятото без ядове директно на газ. Същите вълнения имаха двама приятели и при двамата помпата си бе тръгнала.
Цените не са толкова високи, че да правиш всякакви други гимнастики, а да оставяш най-логичния причинител за последен. При мен се смени самото тяло на помпата, без да се сменя кошницата и мисля дойде под 200 лв. След заманята - проблеми с паленето нямам.
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Мислех да я паля директно на газ и се отказах защото няма да я достигнала нужната температура и обороти за прехвърлянето - 800 обороти и 40 градуса на изпарителя. Според газаджиите така ще пусне течна, неизпарена газ в колектора и няма да работи добре. И ме е страх да не съсипя нещо.
Относно ел блока на помпата, вероятно той управлява прословутото количество гориво, достатъчно за запалване на двигателя. Първоначално мислех да пробвам веднъж да запаля и да сваля маркуча който влиза в рейката, за да видя има ли бензин. Но вероятно ще има някакъв и няма как да ме убеди достатъчно ли е или не.
Ако пробвам със спрей за стартиране и колата запали няма ли да се потвърди че помпата е проблем?
Спомняш ли си колко пъти въртеше стартера докато реши че няма да запали?
Относно ел блока на помпата, вероятно той управлява прословутото количество гориво, достатъчно за запалване на двигателя. Първоначално мислех да пробвам веднъж да запаля и да сваля маркуча който влиза в рейката, за да видя има ли бензин. Но вероятно ще има някакъв и няма как да ме убеди достатъчно ли е или не.
Ако пробвам със спрей за стартиране и колата запали няма ли да се потвърди че помпата е проблем?
Smeagol написа:Минах по този път с палене от втория път, докато не стигнах до отказ от палене
Спомняш ли си колко пъти въртеше стартера докато реши че няма да запали?
- buller
- Мнения: 2163
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Стартерът си въртеше 4-5 секунди и не го мъчех повече. Връщах ключа и от втория път палеше.
За каква кола става въпрос?
За каква кола става въпрос?
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Фиат браво. И аз не го мъча повече. Само че правя 2, 3,4, понякога 5 опита докато запали. Или реално казано не пали защото никой не пробва толкова
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Симптоми на заминаваща бензинова помпа
Що не почнете от най-баналните неща. Проверка на двата захранващи кабела с особено внимание към плюсовия. Кербовките след време не дават добър контакт и носят винаги изненади. Във всички форуми има писани цели докторати на тази тема...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 45 госта