акумулатор марки ?
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: акумулатор марки ?
120А на къде повече ?
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: акумулатор марки ?
Карам вече две години с Varta 45 Ah 400A и нямам проблеми.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: акумулатор марки ?
Iezekil написа:..Или пък да му смениш алтернатора с по-мощен?Което и без това трябва да направиш,ако вземеш по-голям акумулатор...
Колега, това не е вярно, не подвеждай човека. Акумулатора е като кофа с вода, колкото изгребеш - толкова трябва да долееш. Няма никакво значение колко е голяма кофата. Разбира се ако се увеличи прекомерно консумацията ще се източва бързо батерията и е добре с по-мощен генератор да я пълни по-бързо. Но тук не говорим за такива крайности.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: акумулатор марки ?
Mihailov78 написа:Iezekil написа:..Или пък да му смениш алтернатора с по-мощен?Което и без това трябва да направиш,ако вземеш по-голям акумулатор...
Няма никакво значение колко е голяма кофата. ... и е добре с по-мощен генератор да я пълни по-бързо. Но тук не говорим за такива крайности.
Ето две противоречия в едно изречение.Когато е по-голям ак. се слага и по-голям алтернатор,за да не се увеличава времето за зареждане,понеже именно единицата време е фактор.За това и на дизелите са по-голеви алтернаторите,понеже и акум. са по-големи.Същото важи и за екстрите предполагам.А явно говорим и за крайности,щом батерията му "малее".
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: акумулатор марки ?
Не са противоречия, стандартният генератор зарежда добре батерия до 100 Ah, колко по-голяма да сложи? Това че големият акумулатори изисквал по-голям генератор са глупости. Консумацията на енергия изисква голям генератор, не големия акумулатор! На стандартна кола и 10 000 000 Ah батерия да се сложи, стоковия генератор ще я пълни, просто защото толкова се харчи от нея.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: акумулатор марки ?
Да бе,колега,напълно прав си/мнението ми беше в контекста на първото ми мнение/,ама що заобикаляш фактора ВРЕМЕ?По-големия алтернатор ще възстанови по-бързо липсващия ток.
Алтернатора се изчислява на база консуматорите в колата,като мощноста му трябва да надвишва мощноста на всички по-важни консуматори,пуснати едновременно/включвам и едни 5-15А за системите по самия мотор/,за да остава и за акумулатора.Когато го претоварим с консуматори,/както е случая с музиката на колегата примерно/,недостига на ток се компенсира от акумулатора.
Нещо,като да пълним варел с 1 цол тръба и едновременно да го точим с 2 цола тръба.
Голям акумулатор ще издържи повече време,но ще му трябва и повече време за зареждане.В общия случай алтернатора не е в пика си на ампери на ниски обороти на мотора,даже мисля е на 60% от капацитета си.Слагаме по-голям акумулатор-добре,повече време ще издържи като буфер между консуматора и алтернатора/на запален мотор/.
А нали капацитета/Ah/ на акумулатора е равен на тока/A/по време/h/?От тия трите величини в автомобила коя можем да променим?И как е по-добре,едната,другата,двете?
По големия акумулатор винаги е от полза,но същото важи и за алтернатора!
Или на практика,какъвто и акумулатор да сложи колегата, ще трябва според алтернатора да съобрази и фактора време.Което ще рече,че при думкане яко из града на ниски обороти е хубаво преди да угаси, да поработи малко мотора и без консуматори.
пп.Оня ден си взех Гигават,определящо беше съотношението цена/ марка.По техния каталог съм за 60Ан,а според Аутодата за 45Ан.На първо четене тоя техния 60Ан ми се видя малък,ще кажеш ги правят точно45 и им лепят табели 60.Нямам надежда да искара колкото стария ми Фиамм-почти 11години служба.
Алтернатора се изчислява на база консуматорите в колата,като мощноста му трябва да надвишва мощноста на всички по-важни консуматори,пуснати едновременно/включвам и едни 5-15А за системите по самия мотор/,за да остава и за акумулатора.Когато го претоварим с консуматори,/както е случая с музиката на колегата примерно/,недостига на ток се компенсира от акумулатора.
Нещо,като да пълним варел с 1 цол тръба и едновременно да го точим с 2 цола тръба.
Голям акумулатор ще издържи повече време,но ще му трябва и повече време за зареждане.В общия случай алтернатора не е в пика си на ампери на ниски обороти на мотора,даже мисля е на 60% от капацитета си.Слагаме по-голям акумулатор-добре,повече време ще издържи като буфер между консуматора и алтернатора/на запален мотор/.
А нали капацитета/Ah/ на акумулатора е равен на тока/A/по време/h/?От тия трите величини в автомобила коя можем да променим?И как е по-добре,едната,другата,двете?
По големия акумулатор винаги е от полза,но същото важи и за алтернатора!
Или на практика,какъвто и акумулатор да сложи колегата, ще трябва според алтернатора да съобрази и фактора време.Което ще рече,че при думкане яко из града на ниски обороти е хубаво преди да угаси, да поработи малко мотора и без консуматори.
пп.Оня ден си взех Гигават,определящо беше съотношението цена/ марка.По техния каталог съм за 60Ан,а според Аутодата за 45Ан.На първо четене тоя техния 60Ан ми се видя малък,ще кажеш ги правят точно45 и им лепят табели 60.Нямам надежда да искара колкото стария ми Фиамм-почти 11години служба.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: акумулатор марки ?
Здравейте, след 5 години и половина вярна служба вчера ме изостави моя акумулатор Hagen.
Чудя се да не си ли взема на същата марка след такава вярна служба.
Какво бихте ми препоръчали?
Чудя се да не си ли взема на същата марка след такава вярна служба.
Какво бихте ми препоръчали?
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: акумулатор марки ?
Аз карам с Банер 55 Ah . През декември ще навърши 7години вярна служба.
Колата нощува в гараж.
Колата нощува в гараж.
-
- Мнения: 1049
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: акумулатор марки ?
Аз карам вече почти 2 години с неизвестния немски акумулатор VEBER. 77АН и 720А стартов на 1.9 ТДИ досега засечка не е имало, освен това за скромната цена от 110 лв, мисля че е добре. Дори сайт не можах да намеря техен, но пък адски ми прилича на вече много известната и скъпа марка MOLL, така че нищо чудно да е бюджетен техен вариант, което ще е много добре(трябва да питам тия дето ги продават, дали ще ми кажат нещо под секрет)
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: акумулатор марки ?
На бившата ми кола (Passat B4/1Z) e Baner и още го карат. Тази зима ще направи 7 години.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: акумулатор марки ?
Iezekil написа:Да бе,колега,напълно прав си/мнението ми беше в контекста на първото ми мнение/,ама що заобикаляш фактора ВРЕМЕ?По-големия алтернатор ще възстанови по-бързо липсващия ток.
Алтернатора се изчислява на база консуматорите в колата,като мощноста му трябва да надвишва мощноста на всички по-важни консуматори,пуснати едновременно/включвам и едни 5-15А за системите по самия мотор/,за да остава и за акумулатора.Когато го претоварим с консуматори,/както е случая с музиката на колегата примерно/,недостига на ток се компенсира от акумулатора.
Нещо,като да пълним варел с 1 цол тръба и едновременно да го точим с 2 цола тръба.
Голям акумулатор ще издържи повече време,но ще му трябва и повече време за зареждане.В общия случай алтернатора не е в пика си на ампери на ниски обороти на мотора,даже мисля е на 60% от капацитета си.Слагаме по-голям акумулатор-добре,повече време ще издържи като буфер между консуматора и алтернатора/на запален мотор/.
А нали капацитета/Ah/ на акумулатора е равен на тока/A/по време/h/?От тия трите величини в автомобила коя можем да променим?И как е по-добре,едната,другата,двете?
По големия акумулатор винаги е от полза,но същото важи и за алтернатора!
Или на практика,какъвто и акумулатор да сложи колегата, ще трябва според алтернатора да съобрази и фактора време.Което ще рече,че при думкане яко из града на ниски обороти е хубаво преди да угаси, да поработи малко мотора и без консуматори.
Няма пряка връзка межу поставянето на акумулатор с по-голям капацитет и необходимостта от по-мощен алтернатор. Акумулатора работи като източник на енергия само когато двигателя не работи и докато той пали. Ако от два акумулатор с различен капацитет сме израсходили 20Аh зареждани с 5А все ще отнеме 4 часа да се възстановят. Писал съм го и преди, но явно трябва пак да го повторя, имах две 3-ки 1.4 с 45Ah акумулатор и 1.9TD с 75Ah. И двете коли са излезнали от завода с абсолютноедин и същи алтернатор.
Аналогията е водата е неправилна, но ще я използвам да ти задам гатанка. За да запали колата и трябват 5 литра вода. Има ли разлика дали са изсипани от 20 или 50 литра съд и няма ли да отнеме еднакво време да се налеят тия 5 литра обратно
Последна промяна от radi_nrj на Вто 20 сеп 2016 10:13, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: акумулатор марки ?
Добре ме цитираш но нещо не четеш внимателно.
Не говорим само и просто за палене,говорим за консуматори.
Отговора на гатанката:Нека са 5 литра за палене,20-30 за подгреви всякакви,15-20 фарове,20-40 музика,10 система.Нека тия примерни 100 литра ги изсипваш от 20 литрова туба.Колко трябва да ти е захранващата тръба към тубата?
И още една задачка:В моето семейство има 3 бензинови пасата.Оригинално са с 60,70 и 90А алтернатори.Единия няма нищо,даже и хидравлика.Другия има бегове и хидравлика.Третия има почти пълен ел.пакет.Кой алтернатор за коя кола е?
Не говорим само и просто за палене,говорим за консуматори.
Отговора на гатанката:Нека са 5 литра за палене,20-30 за подгреви всякакви,15-20 фарове,20-40 музика,10 система.Нека тия примерни 100 литра ги изсипваш от 20 литрова туба.Колко трябва да ти е захранващата тръба към тубата?
И още една задачка:В моето семейство има 3 бензинови пасата.Оригинално са с 60,70 и 90А алтернатори.Единия няма нищо,даже и хидравлика.Другия има бегове и хидравлика.Третия има почти пълен ел.пакет.Кой алтернатор за коя кола е?
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: акумулатор марки ?
При мен излезе че акумулатора си е жив и здрав въпреки изминалите 5.5г вярна служба :D
Като са ми ремонтирали алтернатора една гайка не са я завили докрай и от вибрациите и хубавите ни пътища се е доразвило и от там не подава към акумулатора и беше паднал. Завита е гайката и си дава точец и всичко е ток и жица :D Явно този Hagen 60ah е железен. До колкото разбрах е с немски лиценз и е дъщерна фирма на Exide.
Препоръчвам го с 2 ръце и крака
Като са ми ремонтирали алтернатора една гайка не са я завили докрай и от вибрациите и хубавите ни пътища се е доразвило и от там не подава към акумулатора и беше паднал. Завита е гайката и си дава точец и всичко е ток и жица :D Явно този Hagen 60ah е железен. До колкото разбрах е с немски лиценз и е дъщерна фирма на Exide.
Препоръчвам го с 2 ръце и крака
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: акумулатор марки ?
Iezekil написа:Добре ме цитираш но нещо не четеш внимателно.
Влезна в излишни подробности след като колегата вече написа, че е с най-големия за модела алтернатор - 120А. Също така и фактора време не зависи само от алтернатора, има батерии с еднакъв капацитет, които имат различено време за зареждане при еднакво зарядно напрежение заради различно вътрешно съпротивление.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: акумулатор марки ?
Прав си,приятелю.
На колегата просто дадох съвет,да си спира музиката известно време преди да спре колата.
А идеята е не да разреждаме и гоним време за зареждане,а да не изтощаваме батерията,подсигурявайки оптимално захранване на консуматорите.
Жив и здрав.
На колегата просто дадох съвет,да си спира музиката известно време преди да спре колата.
А идеята е не да разреждаме и гоним време за зареждане,а да не изтощаваме батерията,подсигурявайки оптимално захранване на консуматорите.
Жив и здрав.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 228 госта