Колеги-мотористи
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колеги-мотористи
Сега и аз да се включа за тези ангренажни вериги. Карам скутер 4 тактов. Имам и сервизното ръководство, но в него никъде не пише колко е интервала за ангренажната верига а е доста подробно описано всичко за скутера в него. Четох вчера по чуждестранни форуми и там хората споделят мнение,че към 100 000км било добре да се смени. Не намерих нито един коментар на скъсана ангренажна верига за скутер, не знам при вас как е с големите мотори. Въпроса ми е какви са симптомите освен това причукване леко? Спад в мощността дали е възможно да има? Други коментари от чуждестранни мото форуми прочетох,че дори на мотори 1990-1992 не им е сменяна веригата и нямат никакви проблеми до днес, а са на много километри. Разговарях и с един майстор, който ми сподели че до сега не е виждал ангренажна верига скъсана. Разтеглени да, но скъсани не. :)
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Не е вариант да чакаш до късането и... Първо не е комфортно, второ чукането е адски неприятно. А избяга ли и центровка си аут... На моя готиното е, че я хванах веднага, смених я и сега си спестих едни 200 лева за регулиране на клапани например. Веригата е D.I.D около 140 левчета.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колеги-мотористи
А при вас как се осъществява смяната? Махате главата и после цепите блока за да я откачите от вала или махате звено закачате на старата, превъртате коляновия вал и после слагате звеното?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Нямам представа.... Закарах мотора при майстор.
- opsi4
- Мнения: 105
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 17:15
- Автомобил: BMW E91 06
- Двигател: Yamaha FZ6 S2 09
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Както е казал колегата се появява доста дразнещ шум и не е готино да се кара.
Иначе клапаните не е лошо да се видят, те и без това се регулират на доста километри. Поне на моя ръководството ги дава на всеки 40к км.
А относно обтегачите, мисля че на повечето мотори са хидравлични, като има опция да се сменят с афтър маркет механичен, с който да си обтягяш веригата по усет. :D в Америка гледам, че ги хвалят уж.
Иначе клапаните не е лошо да се видят, те и без това се регулират на доста километри. Поне на моя ръководството ги дава на всеки 40к км.
А относно обтегачите, мисля че на повечето мотори са хидравлични, като има опция да се сменят с афтър маркет механичен, с който да си обтягяш веригата по усет. :D в Америка гледам, че ги хвалят уж.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Жив съм! Върнах мотора цял, нищо не се счупи (е акумулатора умря и последните сесии имах двама, верни помощника)
Ако трябва да съм честен, в началото бях адски недоволен и нервен, но във втория ден, макар и не покри очакванията ми (за първия ден), то на фона на първия ден останах доста доволен.
Реших да не закачам транспондер в началото, за да не допусна грешката от последния път - слабо време = нерви + нови грешки и падане.
Първия ден, започна адски странно, така бях налял гипса, че не е истина, но някак си запазих спокойствие.
Първата сесия беше адски трагична, не намерих място нито на мотора, нито на пистата.
Върнах се в "първи клас" и започнах едно по едно да си припомням детайли.
В средата на деня, вече започнах да карам, горе долу добре (времето ми сигурно беше много над 1.5, което си е адски бавно). Бях бавен, но ми бе комфортно, движех се добре и постигнах рутина, а не на мускули, една обиколка 1.40, следващата 1.60, 1.50, 1.55, 1.42 и т.н.
До края на деня останах адски бавен, но пък сигурен в карането си. Завоя, на който се хвърлих, ме забавяше адски много, но за сметка на това, ми позволи да се фокусирам на други завои.
За разлика от обикновената тръпка да карам по 7-10 обиколки на сесия, карах по 3-4. В момента, в който започвах да трупам грешки, директно излизах. Отделно отново беше адска жега и макар и опита за по-добра физическа подготовка (който насрах), не се получи и след 5-та обиколка, едвам се движех.
Бях си взел много бира, оказа се, че след 4-та, щях да припадна и директно се наврях в палатката. В крайна сметка, отишли сме да караме, а не на алкохолен туризъм. Тъкмо успях да поспя повече. Нов ден, ново начало, още с излизането започнах да надграждам, сякаш, не бях карал предния ден. Нищо общо, започнах да се отпускам, и да ставам все по-бърз. Накрая, дори се престраших да пусна транспондера, за да видя къде съм. 1.50-1.40 ... Мамка му, 10 секунди разлика в 5 обиколки. Първо, че е малко над най-доброто ми лично време, но по-лошото, е че няма рутина. Сесиите започнах да ги удължавам до 7-8 обиколки, но колкото повече увереност трупах, толкова повече ги скъсявах заради физическото състояние. В крайна сметка успях да хвана темпо между 1.40-1.43, което е доста добре. Не е перфектно, но е добре. Бях се пренавил, да подобря личното си време, но за съжаление гипса от падането още тежеше и губех време в завои, в които обикновено съм адски по-бърз. Накрая на деня, грешките започнаха да зачестяват и си казах СТИГА. Събрахме катуна, преди да направя някоя глупост.
Не съм доволен, че съм далече от времето си, но съм доволен, че получих рутина, защото дори когато дадох 1.38 (което никак не е бързо време), останалите ми обиколки се различаваха до 10 секунди, което значи че просто съм направил една обиколка на мускули и много късмет. Има ли я рутината обаче, много по-лесно се надгражда. Доволен съм, че свалих разликата, между обиколките на 3 секунди, което на фона на всичко е доста добре. Края на месеца, обмислям още 2 дни на Serres, където да подобря, нещата, които ми изостават. Радвам, се че главата ми почва да се изчиства от доста грешки и имам възможност да надграждам
Ако трябва да съм честен, в началото бях адски недоволен и нервен, но във втория ден, макар и не покри очакванията ми (за първия ден), то на фона на първия ден останах доста доволен.
Реших да не закачам транспондер в началото, за да не допусна грешката от последния път - слабо време = нерви + нови грешки и падане.
Първия ден, започна адски странно, така бях налял гипса, че не е истина, но някак си запазих спокойствие.
Първата сесия беше адски трагична, не намерих място нито на мотора, нито на пистата.
Върнах се в "първи клас" и започнах едно по едно да си припомням детайли.
В средата на деня, вече започнах да карам, горе долу добре (времето ми сигурно беше много над 1.5, което си е адски бавно). Бях бавен, но ми бе комфортно, движех се добре и постигнах рутина, а не на мускули, една обиколка 1.40, следващата 1.60, 1.50, 1.55, 1.42 и т.н.
До края на деня останах адски бавен, но пък сигурен в карането си. Завоя, на който се хвърлих, ме забавяше адски много, но за сметка на това, ми позволи да се фокусирам на други завои.
За разлика от обикновената тръпка да карам по 7-10 обиколки на сесия, карах по 3-4. В момента, в който започвах да трупам грешки, директно излизах. Отделно отново беше адска жега и макар и опита за по-добра физическа подготовка (който насрах), не се получи и след 5-та обиколка, едвам се движех.
Бях си взел много бира, оказа се, че след 4-та, щях да припадна и директно се наврях в палатката. В крайна сметка, отишли сме да караме, а не на алкохолен туризъм. Тъкмо успях да поспя повече. Нов ден, ново начало, още с излизането започнах да надграждам, сякаш, не бях карал предния ден. Нищо общо, започнах да се отпускам, и да ставам все по-бърз. Накрая, дори се престраших да пусна транспондера, за да видя къде съм. 1.50-1.40 ... Мамка му, 10 секунди разлика в 5 обиколки. Първо, че е малко над най-доброто ми лично време, но по-лошото, е че няма рутина. Сесиите започнах да ги удължавам до 7-8 обиколки, но колкото повече увереност трупах, толкова повече ги скъсявах заради физическото състояние. В крайна сметка успях да хвана темпо между 1.40-1.43, което е доста добре. Не е перфектно, но е добре. Бях се пренавил, да подобря личното си време, но за съжаление гипса от падането още тежеше и губех време в завои, в които обикновено съм адски по-бърз. Накрая на деня, грешките започнаха да зачестяват и си казах СТИГА. Събрахме катуна, преди да направя някоя глупост.
Не съм доволен, че съм далече от времето си, но съм доволен, че получих рутина, защото дори когато дадох 1.38 (което никак не е бързо време), останалите ми обиколки се различаваха до 10 секунди, което значи че просто съм направил една обиколка на мускули и много късмет. Има ли я рутината обаче, много по-лесно се надгражда. Доволен съм, че свалих разликата, между обиколките на 3 секунди, което на фона на всичко е доста добре. Края на месеца, обмислям още 2 дни на Serres, където да подобря, нещата, които ми изостават. Радвам, се че главата ми почва да се изчиства от доста грешки и имам възможност да надграждам
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Това е щото си напраЙл мотора черен....
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Зимата ще му мислим цвят Засега ще чернее :D Имам страшна мускулна треска, почти по цялото тяло
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
И така, преди седмица направихме един кротък Serres, абстрахирах се от това, че съм бавен и започнах да си тренирам, без да гоня време. Нещата започнаха да се получават, но още съм далеч от там където искам. Затова и в неделя товарим, за да закрием сезона в понеделник и вторник отново там След това мотора се разглобява на съставни части и започва големия филм
Плановете за зимата са големи, маха се цялата спортна електроника и мотора се връща в стоков вариант. Ако някой търси, продавам Dynojet Quick Shifter, Power Commander и Ignition module. С леко доплащане от тяхната цена ще се купи Quick Shifter със собствена електроника. Такъв, за който не е нужен Ignition Module, за да работи. Притеснява ме единствено, че може да има проблем с генерацията, но не съм достатъчно в час, ще го мисля на място. За съжаление последните 3 дни и сега, в следващия 2 ще трябва да ме бутат, че стартера отказа... Предполагам, че ремонта няма да е кой знае колко голяма драма. Повечето проблеми ще са с ъпгрейда на окачването и отварянето на двигателя
Плановете за зимата са големи, маха се цялата спортна електроника и мотора се връща в стоков вариант. Ако някой търси, продавам Dynojet Quick Shifter, Power Commander и Ignition module. С леко доплащане от тяхната цена ще се купи Quick Shifter със собствена електроника. Такъв, за който не е нужен Ignition Module, за да работи. Притеснява ме единствено, че може да има проблем с генерацията, но не съм достатъчно в час, ще го мисля на място. За съжаление последните 3 дни и сега, в следващия 2 ще трябва да ме бутат, че стартера отказа... Предполагам, че ремонта няма да е кой знае колко голяма драма. Повечето проблеми ще са с ъпгрейда на окачването и отварянето на двигателя
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Ебре, да не зазимихте
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Колеги-мотористи
Момчета, дайте идея за евтино ендуро, да не е от най-малките кубатури.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Зависи от бюджета. Не съм много наясно, но ще "начертая", тези, до които съм имал допирни точки:
1. BMW GS 1200 (800 или 650) - въпреки, че съм далеч от тези мотори, това е един от малкото, които искам в гаража. Скъп, но уникално здрав и удобен. Прекрасен е за дълъг път, а с едни таралежки, прави чудеса в гората. Проблема му за гората, е че е тежък. Но ако не се гонят някакви свръх екстремни преживявания е идеален.
2. Ducati Multistrada 1200 - абсолютно същото като BMW, въпрос вече на предпочитание на марка.
3. Honda Transalp ... тук вече идва универсалното, има нови модели, които са си скъпи, но има и по-старички, които са сравнително бюджетни. Винаги съм си мислел, че няма по-скъпо от пистовите мотор, оказа се, че ендуро в техните години, е доста по-скъпичко. Уникално удобен, сравнително агресивен за градско, в гората нямам идея как се справя, но не съм чувал оплаквания. Предимството му, е че има наистина по-бюджетни варианти от предходните мотори. Също брутално здраво куче, що се отнася до 2002-3-та година, нагоре нямам наблюдения, но пък имаме доста колеги, еднуристи, които да споделят мнение.
Yamaha също пуснаха приятен мотор от класа на GS и Multistrada, но съм го виждал само в шоурума и нямам никакви наблюдения.
Толкова от мен :)
Edit: изпуснал съм "евтино ендуро", така че остава т.3
1. BMW GS 1200 (800 или 650) - въпреки, че съм далеч от тези мотори, това е един от малкото, които искам в гаража. Скъп, но уникално здрав и удобен. Прекрасен е за дълъг път, а с едни таралежки, прави чудеса в гората. Проблема му за гората, е че е тежък. Но ако не се гонят някакви свръх екстремни преживявания е идеален.
2. Ducati Multistrada 1200 - абсолютно същото като BMW, въпрос вече на предпочитание на марка.
3. Honda Transalp ... тук вече идва универсалното, има нови модели, които са си скъпи, но има и по-старички, които са сравнително бюджетни. Винаги съм си мислел, че няма по-скъпо от пистовите мотор, оказа се, че ендуро в техните години, е доста по-скъпичко. Уникално удобен, сравнително агресивен за градско, в гората нямам идея как се справя, но не съм чувал оплаквания. Предимството му, е че има наистина по-бюджетни варианти от предходните мотори. Също брутално здраво куче, що се отнася до 2002-3-та година, нагоре нямам наблюдения, но пък имаме доста колеги, еднуристи, които да споделят мнение.
Yamaha също пуснаха приятен мотор от класа на GS и Multistrada, но съм го виждал само в шоурума и нямам никакви наблюдения.
Толкова от мен :)
Edit: изпуснал съм "евтино ендуро", така че остава т.3
Последна промяна от Kuncavia на Сря 25 окт 2017 13:56, променено общо 1 път.
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
muns61 написа:Момчета, дайте идея за евтино ендуро, да не е от най-малките кубатури.
Какви изисквания трябва да покрива желаният мотор? Мотор за черно с повече кубатура или по-туристическо ендуро се търси?
- opsi4
- Мнения: 105
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 17:15
- Автомобил: BMW E91 06
- Двигател: Yamaha FZ6 S2 09
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Евтино ендуро може би някой трансалп или клр 650
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Имам познат с кава клр. Не знам цената ква ще е ама.нещо от сорта на 1500-1700лв
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта