@ktamen човек какви неща научава от нищото... Колкото да маслото, го сменям винаги в сервиз, защото ме мързи
Макар, да не ме мързи 2-4 часа да търкам мотора да светне. Но все пак имам леген, който при смяната не оставя и капка по земята, така, че няма кой да се оплаче :)
@Lupender Ще коментирам тази тема с последен път, направих го вчера във FB, отчитам се тук и ще подминавам всеки следващ пост на тази тематика. Разбира се, не задължавам никой с мнението си, а ако съм обидил случайно някого е има защо
. 95% от мотористите... оп, да перефразирам - 95% от мотористите каращи пистови мотори са пълни идиоти! Една голяма част от тях заслужават доживотен затвор, без право на обжалване... Да повечето не вредят на никой освен на себе си, но защо някой нормален човек, трябва да носи вината за твоята смърт години наред? Карат със 160+ в града и виновен им е друг водач, че направил обратен завой на двойно непресечена линия. Да виновен е, ама ако глупака караше с 50-80, нямаше да си счупи врата и роднините му да палят свещи. Да може би щеше да има тежки наранявания, но в 99% от случаите всичко щеше да е наред. За тези хора, винаги са виновни другите, не ги видели... Еми как да те видят бе брат, преди 5 секунди си на 500 метра, след 5 си ми на задната броня, аре багай на село. Сложили номерата под опашките (не че моя не е там), дават цялата газ където може и не може и все някой им е виновен. Това не са мотористи, това са мърши... Моториста в България е като шофьора на BMW, като таксиметров шофьор, едно нарицание, което има далечни корени. В България а и като цяло на Балканите, хората с BMW-та са като мАтАристите. А защо, какво му е на BMW? Да не би то само да кара? Просто в нормалните страни такъв клас коли, се купуват от улегнали хора, които могат да си ги позволят, не им е проблем да дадат 80 - 800 000 лв. За тях никой нищо не казва... Но тук картинката е по-различна, ганьо си купува 20 годишно BMW, в най-честия случай E36 1.8 IS и е голямата работа, слага заварка на дифа и ако колата по някаква причина дигне 200 е по таван, на всеки завой прибира стълб или ходи по канавките, щото му е "много голяма патката"... Същото е и при моторите, куцо кьораво и сакато си купува вече мотор, за да си избие комплексите, на мизерното съществуване, купуват 180 коня мотор и всеки вече удря 299 на километража, дава 600 лв и слага електроника, да върви по-бързо, разбираш ли. Идвам аз с 250 кубика, двутактов на писта и му обръщам огледалата, ама нали кара турбо бързия мотор. Кара го, ама на право и се мисли, че е хванал господ за макарите и някакви малолетни проститутки му се кефят. Дава целата газ с каска за 200 лв, за да не му влиза вятър в очите, с къси ръкави и панталони и родителите му палят свещи да се прибере жив и здрав. На повечето моторите харчат маслото на равно с бензина, ама нали са мотористи... Да не говорим, че всички топ "гъзари" карат с гуми на по 5-10 години, къде им се виждат теловете, къде бегло се виждат протекторите, рискувайки собствения си живот за 100 лв, ама нали са гъзари, ще си вземат слик за 20 лв, в който живота го е напуснал преди 20 обиколки, но с тях държало повече. Да не говорим, че никога в градски или извън градски условия няма да стигнат оптималната работна температура за слик и полу слик и обикновената street гума ще е доста по-адекватна, но това е друга тема. Няма какво да обяснявам, защото се изнервям от тази тема, но ето пресен пример...
Най-добрия ми приятел го гледам идва ми на дълги, викам нещо ти е запекло копчето. Той ми вика, абе аз така си карам да ме виждат. Абе кой ще те вижда бе олигофрен. Искаш да те уважават на пътя, да не ти викат донор, а ти правиш всичко възможно да си утайката на пътя...
И така, благодаря за вниманието