Колеги-мотористи

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Нед 28 май 2017 11:10


Дойде време да отделя и някой друг ред за преживяването ми на писта Калояново. Ако досега мнението ми беше, че Серес е страхотна писта, то мамка му вече съм убеден. Идея нямам как би реагирал някой, който е карал 2-3 или повече пъти само на Калояново и след това отиде на Серес. Със сигурност няма да знае къде се намира. Като цяло съм човек, който подкрепя българското - филми, музика, абе каквото ще да е, дори да е най-тъпия филм - отивам и го гледам, ей така от уважение, за да влезнат едни 5-10 лв. и да продължат да се развиват нещата. Но да се върнем на пистите. Уважавам много, че се опитва по всякакъв начин да се подобри пистата, вече над 80% от пистата е с нов асфалт, което е адски похвално. Наясно съм и че без намесата на държавата, няма как едно такова съоръжение да се подобри до нивото, което всички желаем. Обсъждали сме го с колеги и реално минимума за да се направи една писта като хората, е от порядъка на 30-40 000. Това е тоталния минимум, който да покрие състезателен асфалт, боксове и всякакви други неща, които са необходими. Но няма смисъл да разтягаме локуми, кое как трябва да бъде, а да се върнем в действителността. Асфалта е нов, да, но не е състезателен. Да по-добре е от стария, но не е това, което трябва да бъде. Пистата не е разширена, което за колите е кофти. За моторите става, има къде да се атакуваме, но на места е рисковано. Новия асфалт свършва с банкет от 1 педя разлика, което автоматично значи, че ако предобриш си долу от мотора. Идва ред на завой номер 3 (ако не бъркам, началото на втрия S). Нов асфалт, подаваш газ, лягаш и в един момент има такава разлика в нивото на асфалта, че започваш да се бориш да се закрепиш на мотора, едни камшици, едно чудо. Идва ред на завой номер 4 (изхода от S-а), тъкмо го взимаш и започваш да подаваш смес и се сменя стария с новия асфалт, след което загряния ПЪЛЕН слик започва да поднася и не знаеш какво става, стабилността отива по дяволите. Идва правата и цялата газ, е все едно фирма на бойко я е правила. Да няма ги дупките от едно време, един хубав черен асфалт, само че след 150 км/ч не мога да си успокоя главата която подскача като топка нагоре надолу. Идват 150-те метра и усещаш колко не спира мотора на този така нов асфалт. След правата се пада ляв и на втория ляв, в който отваряш газта отново започва едно лашкане на задницата, губейки сцепление с пътя... След което идва последния завой, на който е толкова гнусен виража, че степенка, коляно и всичко, което стърчи опира, колкото и да се стараеш да ги прибираш и ако недай си боже подадеш по-рано смес, започва една борба с мотора да остане на пътя. Ако отвориш по-късно имаш само леки поднасяния. Това ми бе обиколка номер 4, предните 2 ми бяха загряващи и опознавах пистата, търсех си точки на завиване, апекси и точки на излизане. След по-бързата обиколка излезнах от пистата и затегнах демпфера с 3 деления, защото мотора бе неуправляем на тази писта. В следващите сесии, колкото повече дигах темпото, толкова по-страшно ставаше. Започвах да поднасям в 3-ти и 4-ти завои, които са с новия асфалт, което е недопустимо. Със street гуми на Серес не съм поднасял, тук стана мазало. Не знам за автомобили как е, но определено за мотори не става. Това ми бе първия и последния път. Организацията също куцаше, но няма да влизам в детайли. Това което бе най-недопустимо обаче, е че нямаха автомобил, който да извлича мотори и при падане се наложи да влизаме с наши ремаркета да вадим мотори... В крайна сметка, нервите и разочарованието бяха повече от позитивите. Голям + беше, че ни дадоха безплатно транспондери, което това на Серес струва 20 евро. Имайки в предвид, че за 5 сесии не успях да падна под 1.17, което е бавно темпо, се чудя на хората как оцеляват на по-ниско време. Имах амбицията и сигурността да сваля към 1.15, но дъжд провали сесиите и натоварихме моторите обратно към София.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение




Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Вто 30 май 2017 17:40


Едно готино клипче https://www.facebook.com/California.Sup ... 248909076/ Загледайте се в асфалта в началото и ще усетите разликата, която описах по-горе :th_up


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот phantom_ » Вто 30 май 2017 21:12


Не те видях на клипа :rolleyes Не че те познавам де,но след всичко това с кеф ще се запозная с теб да си побърборим :biggrin


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Вто 30 май 2017 21:16


Ами и аз не се видях :thumb_down На следващия клип. Ще се радвам да пием по бира и да побъбрим за мотори :)


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот kaiser666 » Чет 01 юни 2017 10:39


Изкарах го да му направя няколко снимки. И реших да се поупражнявам да правя обратни завои без да пускам крак. Два три опита бяха благополучни и на третия го изръсих. :mhihi Размина се само със счупен лост на съединиетля, но той така или иначе е заваряван, та не ме е яд толкова.
Прикачени файлове
18739113_1421899331199957_587740389846399670_o.jpg
18768263_1421911044532119_805094490537018331_o.jpg
_MG_4644 copy.jpg


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Чет 01 юни 2017 14:22


Случват се такива неща от време на време. Важното е да няма сериозни поражения. Аз моя мотор на втората година го изпуснах слизайки от него, защото забравих степенката :mhihi Може ли бе, след 17 000 км. да го изпусна така нелепо :D


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Чет 01 юни 2017 18:27


Kaiser666 погледа и главата в посока на завоя. Аз например почти си чупя врата като правя обратен. Просто погледа не ти ли в посока на завиване, падаш хаха


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот kaiser666 » Пет 02 юни 2017 8:24


Ей такива неща, като от клипчето се опитвах да правя, но се забавих с газта. Но истината е, че това си е голям мотор за да се учиш на него.



Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Пет 02 юни 2017 20:35


Не е вярно. Познавам един пич, дето има 14ска, преди това Хонда 1100ХХ. И с 2та мотора колена постоянно. На Хондата беше изтъркал спойлерите от лягане.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Пет 02 юни 2017 21:16


Говорим за учене, не за възможностите. Колкото е по-малък мотора е толкова по-врътлив. Не напразно на повечето писти, които имат повече завой от колкото прави, разликата между 600 и 1000 е около или под секунда. А разликата не е като да няма, 400 cc и към 40 конски сили...


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Съб 03 юни 2017 11:55


Дам, нещата стават по-бавно при по голените кубици. 600 е идеалка за старт. То затова взех моя кенеф де, хаха...


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Вто 13 юни 2017 21:10


Ей, пак затишие в любимата ми тема... Еми пак ще съм аз спамера :love.vwclub :beer

Преди седмица направихме поредния санитарен ден, този път с повече време и най-важното опит. Общо взето цялото упражнение отне около 3-4 часа и двойно толкова бири :beer Заслужаваше си, мотора е прибран и чака 30.06 и 03.07, за да събере прах от ремаркето по пътя за Серес и обратно :)

Отново веригата беше на гъз, както и мотора като цяло... Всъщност навъртените километри бяха около 100 от Калояново, но главното мазало, дойде от прибирането. През половината път ни валя дъжд и колата и ремаркето, хвърляха не малка гняз по моторите, резултата беше кален...

Изображение

След около 30-40 минути търкане на ръка с газ за горене и четка за боядисване, нещата вече изглеждаха доста приятно :Mr Green Fun

Изображение

През същото упражнение мина и каплата, първа скорост докато е на стойка и първо с четката, след това с гъбичка и много газ за горене, резултата е отличен:

Изображение

Дори не знаех, че са ми толкова надрани каплите, определено ще ги боядисам зимата, ако стигна до тях... Осъзнах, че ми е адски мръсна веригата от вътрешната страна. И там падна голямо търкане, но нямах нерви да я довърша като хората :screwy

Изображение

Напръскана и със спрей. Най-накрая си намерих начин как да я пръскам, без веригата да ми отхапе някой пръст на първа :Mr Green Fun И без да се изсера на метеното :mhihi

Изображение

Колегата си беше купил водоструйка на Bosch, колкото и да бях скептично настроен, свърши страхотна работа, беше с приставка за шампоан + малко търкане с гъбичка, мотора придоби блясък, който не бях виждал отдавна :beer

Изображение

Изображение

Изображение

Ама, че гняз изтече, чак не знам как да го опиша, но снимката говори сама за себе си. Това е само от веригата, която е на има няма 100 км, след почистване...

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Пет 16 юни 2017 22:42


Остават броени дни до следващата Калифорния а именно 01-02.07.2017 г. - https://www.facebook.com/California.Sup ... ol.Greece/

Който има желание и възможност да се запише може да се свърже с мен. Мероприятието е на така добре познатата писта Srerres в Гърция. Този път няма да карам, но ще помагам през тези 2 дни. Отделно ще направим Track Day на 30.06 и 03.07.2017 г. Така, че ако някой реши да опита нещо различно да заповяда в понеделник с 45 евро и малко бензин, да усети тръпката от пистата.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Кайзен » Съб 17 юни 2017 7:56


Малко градивна критика, без лоши чувства.
Не падай на нивото на Гошо от втория етаж, който си сменя маслото и спирачната течност на Москвича пред блока и оставя няколко литра петролни отпадъчни продукти след себе си, а следващия път качи моторите на ремаркето и ги измий на някоя автомивка на самообслужване. Така няма да я има "тая гняс" пред аптеката/блока, там където преминават сигурно стотици хора/деца.
Особено когато се използват продукти като газ за горене (чист метанол). А всички знаят какво е метанола:
Метанолът, също известен като метилов алкохол или дървесен спирт, е химично съединение с химична формула CH3OH. Това е най-елементарният алкохол и представлява лека, летлива, безцветна, запалима, отровна течност, която се използва като антифриз, разтворител, гориво и денатурант за етилов алкохол.

Действие върху човека
Метанолът е отровен. При приемане причинява слепота и смърт.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3360
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Съб 17 юни 2017 10:05


Блгадоря за критиката. Всичко е почистено след нас, има си канали, в които се отведе "гнязта". Иначе почти никой не минава от там, защото паркинга е задънен :th_up



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rld, svetlik и 227 госта