Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Колеги-мотористи

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia/София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Milenkatara » Съб 16 сеп 2017 19:51


Сега и аз да се включа за тези ангренажни вериги. Карам скутер 4 тактов. Имам и сервизното ръководство, но в него никъде не пише колко е интервала за ангренажната верига а е доста подробно описано всичко за скутера в него. Четох вчера по чуждестранни форуми и там хората споделят мнение,че към 100 000км било добре да се смени. Не намерих нито един коментар на скъсана ангренажна верига за скутер, не знам при вас как е с големите мотори. Въпроса ми е какви са симптомите освен това причукване леко? Спад в мощността дали е възможно да има? Други коментари от чуждестранни мото форуми прочетох,че дори на мотори 1990-1992 не им е сменяна веригата и нямат никакви проблеми до днес, а са на много километри. Разговарях и с един майстор, който ми сподели че до сега не е виждал ангренажна верига скъсана. Разтеглени да, но скъсани не. :)




Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3372
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Съб 16 сеп 2017 23:32


Не е вариант да чакаш до късането и... Първо не е комфортно, второ чукането е адски неприятно. А избяга ли и центровка си аут... На моя готиното е, че я хванах веднага, смених я и сега си спестих едни 200 лева за регулиране на клапани например. Веригата е D.I.D около 140 левчета.


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia/София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Milenkatara » Нед 17 сеп 2017 8:19


А при вас как се осъществява смяната? Махате главата и после цепите блока за да я откачите от вала или махате звено закачате на старата, превъртате коляновия вал и после слагате звеното?


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3372
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Нед 17 сеп 2017 9:11


Нямам представа.... Закарах мотора при майстор.


Потребителски аватар
opsi4
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 17:15
Автомобил: BMW E91 06
Двигател: Yamaha FZ6 S2 09
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот opsi4 » Нед 17 сеп 2017 16:01


Както е казал колегата се появява доста дразнещ шум и не е готино да се кара.
Иначе клапаните не е лошо да се видят, те и без това се регулират на доста километри. Поне на моя ръководството ги дава на всеки 40к км.
А относно обтегачите, мисля че на повечето мотори са хидравлични, като има опция да се сменят с афтър маркет механичен, с който да си обтягяш веригата по усет. :D в Америка гледам, че ги хвалят уж.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Сря 20 сеп 2017 0:29


Жив съм! Върнах мотора цял, нищо не се счупи (е акумулатора умря и последните сесии имах двама, верни помощника) :Mr Green Fun
Ако трябва да съм честен, в началото бях адски недоволен и нервен, но във втория ден, макар и не покри очакванията ми (за първия ден), то на фона на първия ден останах доста доволен.
Реших да не закачам транспондер в началото, за да не допусна грешката от последния път - слабо време = нерви + нови грешки и падане.
Първия ден, започна адски странно, така бях налял гипса, че не е истина, но някак си запазих спокойствие.
Първата сесия беше адски трагична, не намерих място нито на мотора, нито на пистата.
Върнах се в "първи клас" и започнах едно по едно да си припомням детайли.
В средата на деня, вече започнах да карам, горе долу добре (времето ми сигурно беше много над 1.5, което си е адски бавно). Бях бавен, но ми бе комфортно, движех се добре и постигнах рутина, а не на мускули, една обиколка 1.40, следващата 1.60, 1.50, 1.55, 1.42 и т.н.
До края на деня останах адски бавен, но пък сигурен в карането си. Завоя, на който се хвърлих, ме забавяше адски много, но за сметка на това, ми позволи да се фокусирам на други завои.
За разлика от обикновената тръпка да карам по 7-10 обиколки на сесия, карах по 3-4. В момента, в който започвах да трупам грешки, директно излизах. Отделно отново беше адска жега и макар и опита за по-добра физическа подготовка (който насрах), не се получи и след 5-та обиколка, едвам се движех.

Бях си взел много бира, оказа се, че след 4-та, щях да припадна и директно се наврях в палатката. В крайна сметка, отишли сме да караме, а не на алкохолен туризъм. Тъкмо успях да поспя повече. Нов ден, ново начало, още с излизането започнах да надграждам, сякаш, не бях карал предния ден. Нищо общо, започнах да се отпускам, и да ставам все по-бърз. Накрая, дори се престраших да пусна транспондера, за да видя къде съм. 1.50-1.40 ... Мамка му, 10 секунди разлика в 5 обиколки. Първо, че е малко над най-доброто ми лично време, но по-лошото, е че няма рутина. Сесиите започнах да ги удължавам до 7-8 обиколки, но колкото повече увереност трупах, толкова повече ги скъсявах заради физическото състояние. В крайна сметка успях да хвана темпо между 1.40-1.43, което е доста добре. Не е перфектно, но е добре. Бях се пренавил, да подобря личното си време, но за съжаление гипса от падането още тежеше и губех време в завои, в които обикновено съм адски по-бърз. Накрая на деня, грешките започнаха да зачестяват и си казах СТИГА. Събрахме катуна, преди да направя някоя глупост.

Не съм доволен, че съм далече от времето си, но съм доволен, че получих рутина, защото дори когато дадох 1.38 (което никак не е бързо време), останалите ми обиколки се различаваха до 10 секунди, което значи че просто съм направил една обиколка на мускули и много късмет. Има ли я рутината обаче, много по-лесно се надгражда. Доволен съм, че свалих разликата, между обиколките на 3 секунди, което на фона на всичко е доста добре. Края на месеца, обмислям още 2 дни на Serres, където да подобря, нещата, които ми изостават. Радвам, се че главата ми почва да се изчиства от доста грешки и имам възможност да надграждам :screwy

Изображение


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3372
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Сря 20 сеп 2017 11:31


Това е щото си напраЙл мотора черен....


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Сря 20 сеп 2017 13:33


Зимата ще му мислим цвят :death Засега ще чернее :D Имам страшна мускулна треска, почти по цялото тяло :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Сря 11 окт 2017 9:57


И така, преди седмица направихме един кротък Serres, абстрахирах се от това, че съм бавен и започнах да си тренирам, без да гоня време. Нещата започнаха да се получават, но още съм далеч от там където искам. Затова и в неделя товарим, за да закрием сезона в понеделник и вторник отново там :11 След това мотора се разглобява на съставни части и започва големия филм :scare3

Плановете за зимата са големи, маха се цялата спортна електроника и мотора се връща в стоков вариант. Ако някой търси, продавам Dynojet Quick Shifter, Power Commander и Ignition module. С леко доплащане от тяхната цена ще се купи Quick Shifter със собствена електроника. Такъв, за който не е нужен Ignition Module, за да работи. Притеснява ме единствено, че може да има проблем с генерацията, но не съм достатъчно в час, ще го мисля на място. За съжаление последните 3 дни и сега, в следващия 2 ще трябва да ме бутат, че стартера отказа... Предполагам, че ремонта няма да е кой знае колко голяма драма. Повечето проблеми ще са с ъпгрейда на окачването и отварянето на двигателя :death
Прикачени файлове
vih5.jpg
vih4.jpg
vih3.jpg
vih2.jpg
vih1.jpg


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Вто 24 окт 2017 18:26


Ебре, да не зазимихте :stumm

Изображение


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6209
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот muns61 » Вто 24 окт 2017 19:45


Момчета, дайте идея за евтино ендуро, да не е от най-малките кубатури.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Сря 25 окт 2017 5:35


Зависи от бюджета. Не съм много наясно, но ще "начертая", тези, до които съм имал допирни точки:

1. BMW GS 1200 (800 или 650) - въпреки, че съм далеч от тези мотори, това е един от малкото, които искам в гаража. Скъп, но уникално здрав и удобен. Прекрасен е за дълъг път, а с едни таралежки, прави чудеса в гората. Проблема му за гората, е че е тежък. Но ако не се гонят някакви свръх екстремни преживявания е идеален.
2. Ducati Multistrada 1200 - абсолютно същото като BMW, въпрос вече на предпочитание на марка.
3. Honda Transalp ... тук вече идва универсалното, има нови модели, които са си скъпи, но има и по-старички, които са сравнително бюджетни. Винаги съм си мислел, че няма по-скъпо от пистовите мотор, оказа се, че ендуро в техните години, е доста по-скъпичко. Уникално удобен, сравнително агресивен за градско, в гората нямам идея как се справя, но не съм чувал оплаквания. Предимството му, е че има наистина по-бюджетни варианти от предходните мотори. Също брутално здраво куче, що се отнася до 2002-3-та година, нагоре нямам наблюдения, но пък имаме доста колеги, еднуристи, които да споделят мнение.

Yamaha също пуснаха приятен мотор от класа на GS и Multistrada, но съм го виждал само в шоурума и нямам никакви наблюдения.

Толкова от мен :)

Edit: изпуснал съм "евтино ендуро", така че остава т.3

Последна промяна от Kuncavia на Сря 25 окт 2017 13:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 582
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Peugeot 308 Yamaha TDM
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Burner_inc » Сря 25 окт 2017 12:37


muns61 написа:Момчета, дайте идея за евтино ендуро, да не е от най-малките кубатури.


Какви изисквания трябва да покрива желаният мотор? Мотор за черно с повече кубатура или по-туристическо ендуро се търси?


Потребителски аватар
opsi4
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 17:15
Автомобил: BMW E91 06
Двигател: Yamaha FZ6 S2 09
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот opsi4 » Сря 25 окт 2017 13:19


Евтино ендуро може би някой трансалп или клр 650


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3372
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот vucata » Чет 26 окт 2017 18:30


Имам познат с кава клр. Не знам цената ква ще е ама.нещо от сорта на 1500-1700лв



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта