Миризма от климатика.
- beseech
- VW експерт
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 16:20
- Автомобил: Subaru
- Двигател: H6
- Местоположение: Димитровград
- Контакти:
Re: Миризма от климатика.
от къде да купя ЛИЗОЛ
- X_PERT_166
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2010 20:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Миризма от климатика.
http://olx.bg/sprey-za-pochistvane-na-avto-klimatitsi-promotsiya-15lv-i47928727 наи доброто от това което съм слагал досега - и аромата е уникален и дълготраен
Re: Миризма от климатика.
Здравейте!
Карам PASSAT B6 2.0 TDI 2007г. и имам проблем с миризмата. Искам да направя описаната от JuStan процедура, но не зная къде е въпросната пита. Бихте ли ми обяснили как да стигна до нея?
Благодаря Ви предварително
Карам PASSAT B6 2.0 TDI 2007г. и имам проблем с миризмата. Искам да направя описаната от JuStan процедура, но не зная къде е въпросната пита. Бихте ли ми обяснили как да стигна до нея?
Благодаря Ви предварително
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Миризма от климатика.
Аз намерих решение на миризливия климатроник, след толкова години . Имах този проблем, от когато имам колата. Използвах куп химикали от тази и други теми и статии, позвах озон и какво ли не, спазвам да изключа компресора поне 3-4 мин преди да спра, но това в града е трудно. Има ефект за не повече от 2-3 седмици и пак започва.
Та решението е много просто - ползвайте режим "Auto" и проблемът изчезва. Поне при мен няма и следа от миризмата. Не е магия, има си съвсем ясно, при това елементарно физико-техническо обяснение . Просто вече няма проблем, дори да забравя да изключа компресора преди спиране.
Та решението е много просто - ползвайте режим "Auto" и проблемът изчезва. Поне при мен няма и следа от миризмата. Не е магия, има си съвсем ясно, при това елементарно физико-техническо обяснение . Просто вече няма проблем, дори да забравя да изключа компресора преди спиране.
Re: Миризма от климатика.
Не е магия, има си съвсем ясно, при това елементарно физико-техническо обяснение.
Моля те, сподели какво е обяснението.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Миризма от климатика.
batjoro написа:Не е магия, има си съвсем ясно, при това елементарно физико-техническо обяснение.
Моля те, сподели какво е обяснението.
Обяснението е наистина много просто. В режим "Auto" климатроникът работи по алгоритъм, който при "догонване" на заданието дава приоритет на силния поток въздух, т.е. ако свалиш температурата и има значима разлика между задание и температура в момента в купето, вентилаторът завърта на максимална скорост и така чак докато наближи много заданието, т.е. докато охлади, чак тогава намалява вентилатора, но и мощността на компресора. Поради тези две неща- голям дебит на въздух пред питата на изпарителя и на практика възможно най-малка мощност на компресора се постига резултата (охлаждане в купето) при възможно най-малко заскрежаване и кондензад в изпарителя.
А аз какво правех? Обичам студено и ненавиждам горещото :-) . Ограничавах ръчно скоростта на вентилатора (за да не прави течение на околните, че все им е студено), а свалях много температурата, климатроника реално никога не я постигаше, защото дебита на въздуха беше малко и не прави достатъчен обмен. Резултат: голям кеф, обдухва ме леден въздух, което не пречи много на околните. Обаче компресора е на максимум, питата много заскрежава, много влага и мухъл после като резултат.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Миризма от климатика.
milmar написа:Обаче компресора е на максимум, питата много заскрежава, много влага и мухъл после като резултат.
Не съм голям специалист, но мисля, че компресорът винаги е на максимум. Не може да му регулираш оборотите или нещо друго - само включен или изключен. Охлажда въздуха до 6 градуса (доколкото знам) и оттам си избираш с колко топъл въздух да го смесиш за да получиш крайния поток.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Миризма от климатика.
И аз не съм голям специалист по климатици, но по-съвременните компресори се регулират, т.е. може да се управлява движението на буталцата. На по-старите просто се изклюва съединителя. Така или иначе ефектът е един и същ, дали плавно или ON-OFF, пак си е начин за регулиране.
Още по-малко пък искам да навивам някой колега да се възползва от моя скромен опит .
Ето един дето си е разглобил компресора. Тази наклонена повърхност се върти непрекъснато от вала и движи буталата. Ъгълът на наклон определя работата. Ако е на 0 градуса нищо не се случва, понеже буталата си стоят неподвижно.
https://www.youtube.com/watch?v=cAPg3ivENcE
Това е хубаво, но моля без звук :-) .
https://www.youtube.com/watch?v=_VWQycIasC8
Още по-малко пък искам да навивам някой колега да се възползва от моя скромен опит .
Ето един дето си е разглобил компресора. Тази наклонена повърхност се върти непрекъснато от вала и движи буталата. Ъгълът на наклон определя работата. Ако е на 0 градуса нищо не се случва, понеже буталата си стоят неподвижно.
https://www.youtube.com/watch?v=cAPg3ivENcE
Това е хубаво, но моля без звук :-) .
https://www.youtube.com/watch?v=_VWQycIasC8
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 167 госта