Един път акумулатор тръгне ли...няма оправия. Нов .
П.п. преди много години се опитвах да оправям слаба връзка в клетка на акумулатори. Много е опасен м/у другото този експеримент и не си заслужава опита !!
Накратко: дълъг кабел минимум 20-25метрта и поне 2х2.5 . Аз ползвах един трифазен 4х 2.5, много дълъг , като 2х2 свързах кабелите. Един пускател магнитен 100 амперов и една щайга . Трябва ви добро открито пространство ( поляна в моя случай ) . Маркуч с вода наблизо!! Вземат се предохранителни мерки! Облекло , очила и да няма в близост нито хора , нито коли, абе нищо !!
Акумулатора се подвързва с кабела на клемите . Отгоре му щайгата и един камък. Подвързва се контактора към 220в ( ел. мрежата ) и другия край на кабела. С два- три импулса на пускателя, се "заварява" слабото звено в акумулатора. Не трябва в никакъв случай да е в режим задържане пускателя! Чукваш бутона и като го пуснеш, да прекъсне връзката!
Резултатът: 50 на 100 ефективен. В останалите случаи или се постига някакъв кратковременен ефект, или гръмва . Затова е щайгата и затова е много опасен опита!
Помощ за избор на зарядно за акумулатор
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- sith
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 12 яну 2009 11:47
- Автомобил: Audi A3 + Peugeot 206
- Двигател: ASZ + RHY
- Местоположение: Петрич
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
От 27.02 в Лидл пускат зарядното с дисплей .. аз ще се възползвам и ще взема едно
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Електронно изключване на зарядното при зареден акумулатор........но са доста скъпички. Иначе само руско ........или старо българско зарядно. На битака в София са по 10 лева. Купих си руско/Иркутск/ - перфектно. Ментетата от магазини Метро........Не - благодаря.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
дърт милиционер написа:Електронно изключване на зарядното при зареден акумулатор........но са доста скъпички.
Едно време имаше и руски с изключване
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
А сега има Български и са много добри. С регулиране, с изключване и без изключване и до 20А заряден ток. Но са си цифра.
Стр. 12
Стр. 12
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Да поизтупам темата . Някой да и купувал това https://www.aliexpress.com/item/-/32858 ... 2e0eUCXi6t .Смятам да го пробвам че стария пернишки звяр сдаде.Тези бошове и лидълските не съм доволен. Стои 2 часа и вика ок. Да ама не. Сложа го на пернишкия звер и всичко е ок . Акумулатора ми си е добре в момента но да се застраховам.Карам доста градско и с тези фарове ала бала .....винаги преди зимния сезон му правя едно зареждане ей така.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
взех една такава щайга от Кауф-магазина
има 2 неща които много ми харесват - първо като го закачиш си прави някакъв анализ на батерията, променя напрежението и тока за няколко минути да го види в какво състояние е
второ - ако спре тока и пак дойде , тръгва само (макар и на мото-режим 0,8А)
накратко много доволен
има 2 неща които много ми харесват - първо като го закачиш си прави някакъв анализ на батерията, променя напрежението и тока за няколко минути да го види в какво състояние е
второ - ако спре тока и пак дойде , тръгва само (макар и на мото-режим 0,8А)
накратко много доволен
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Сега ли го взе и за какви пари.Ако акумулатора е на 9в примерно започва ли да зарвжда или...
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Започва.
Мисля към 35лв беше
Мисля към 35лв беше
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Преди няколко дни ми се скапа от зарядно акумулатора на мотора. Зарядното е купено от един известен хранителен магазин . Ако бях го сложил на добро и качествено зарядно, нямаше да стане така ( имам го, но в този момент зареждах друг акумулатор ) И сега съм с 120кинта назад , това здрав и хубав акумулатор да го скапеш от уж "ентелигентно" зарядно. Та внимавайте с него ( ако все още някой го има ) . Ще си отрежа кабелите със щипките , това май ще ми върши работа . После си купих нужните доп.зарядни, ама малко след дъжд качулка . Акумулатор пак ще се купува.
Акумулатора:
"фалшименто зарядно"
и купените доп.зарядни , две на ctek .
Акумулатора:
"фалшименто зарядно"
и купените доп.зарядни , две на ctek .
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Имах съмнения, но сега се убеждавам, че точно л-ското зарядно без дисплей ми скапа втори акумулатор.
Първия си мислех, че е от самия акумулатор на 5 год., но след втория на 2 год. вече се усъмних...
Верно, изтощих го до 8.5V, дръпнаха ме и запалих на 15ия метър, започна да зарежда след 10на мин. и след 150км и 2ч. в движение, на другия ден си беше върнал капацитета...
След няколко дена градско, беше на 12.5 някъде сутрин, а капацитета на около 85-90%. Реших да го държа на зарядното цяла събота, а в неделя вече беше под 100А капацитет...
Първия си мислех, че е от самия акумулатор на 5 год., но след втория на 2 год. вече се усъмних...
Верно, изтощих го до 8.5V, дръпнаха ме и запалих на 15ия метър, започна да зарежда след 10на мин. и след 150км и 2ч. в движение, на другия ден си беше върнал капацитета...
След няколко дена градско, беше на 12.5 някъде сутрин, а капацитета на около 85-90%. Реших да го държа на зарядното цяла събота, а в неделя вече беше под 100А капацитет...
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Странна работа, щом и на коли успява да ги прее..цака, смятай. Имам и едно много старо , но учудващо стабилно , ако го бях сложил на него и сега щях да си имам акумулатор, въпреки, че не беше за АГМ или гел тип акумулатор, но пък не прескача в никакъв случай 13.8в . Айде викам да го сложа "за малко" на уж умното . Грешка. Явно съм уцелил калпаво още тогава, щото преди време колеги доста го хвалеха. А аз заради невъзможността да се рестартира само след прекъсване на тока, още тогава изпитах неприязън към него и мноого рядко съм го ползвал и се чудех какво толкова го хвалят и харесват. Единствено дето е евтино , но нищо повече.
Донякъде май добре, че не мога си представя, ако ми скапе електроника по кола или мотор, да го оставям със седмици- абсурд.
Донякъде май добре, че не мога си представя, ако ми скапе електроника по кола или мотор, да го оставям със седмици- абсурд.
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
- Автомобил: VAG 5+
- Двигател: engine19
- Местоположение: XackoBo
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
samo_pechka написа:Преди няколко дни ми се скапа от зарядно акумулатора на мотора.
Как се скапа, какво прави зарядното, за да го скапе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Принципно, едно зарядно е опасно в два случая. Или презарежда акумулатора с напрежение над 15 волта, или незарежда, т.е. имитира заряд и изтощава акумулатора до опасни граници под 10 волта. Сега, какво е опасното поведение на зарядното, ще каже колегата. Но принципно, акумулаторната техника е сравнително, практически доста капризна и ненадеждна. Поне при мен съм имал случаи, акумулатори на Бош, едвам да изкарват 3 годишната си гаранция, а с критикуван Монбат да карам 9 години. Затова вече ползвам евтини акумулатори с 2 годишна гаранция. Например Бош за 150 лв., който кара 3 години ми струва 50 лв. на година. Евтиния за 80 лв., при 2 годишната гаранция, годишно ми струва 40 лв., но той вече гони 3 години, така че...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Доста пъти съм давал моето ''просто'' зарядно на колеги и приятели,защото техните''умни'' зарядни не могат да дозаредят или въобще не искат да започнат да зареждат поради изцедени акумулатори.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 220 госта