Здравейте колеги ,
Малко по темата и лекинко встрани около нея :)
Избирайки зарядно за акомулатор :
1 Трябва да се има в предвид какъв акомулатор ще се зарежда ... стандартни до ~65 70 Ач , или големи .
2 Небходимо е също да имате в предвид че бързата зарядка (големи ампери) по никакъв начин не спомага за дългият живот на акомулатора.
2.1 Зареждането на неразкачен "през запалката" акомулатор не следва да има показания по високи от примерно от 13.8-14 V. 2 А. не вреди на колата поради простата причина че не излиза извън параметрите на стандартната електроинсталация.
3 Преди да се пристъпи към зарядка , по възможност (да не кажа задължително) отвиите капачките и проверете нивото на електролита във всички клетки.
4 Долива се (когато е необходимо) дестилирана вода , и тогава се пристъпва към зареждане.
5 След зареждане не е желателно веднага да се стартира двигатела, добре е да се изчака 20 30 минути .
6 Желателно е акомулатора да се проверява за ниво на електролит на около 3 месеца. Отнема 10 минути.
7 Има едни "помпички- примерно тази" http://www.automotodar.com/tester-antifriz-i-elektrolit който мерят има ли мужда от зареждане или не. За 6 лева дали си струва да се знае ще запали ли утре или няма да мога да отлепя !!
Общо взето това е :) Успешно палене и безавариино шофиране :)
Помощ за избор на зарядно за акумулатор
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
joro_kem написа:А защо не ползваш функцията поддръжка на лидлското зарядно - тя е точно за това. Имитира ежедневна употреба и редува заряд с разряд.
Функцията поддръжка се активира сама автоматично щом се зареди акумулатора нали ?
П.П: petrushkov
Масово новите акумулатори ги правят капсуловани и не можеш да премериш или видиш електролита.
Има един трик за акумулаторите който са с бяла/сива пластмаса. С фенерче се осветяват отвън и се вижда до къде е нивото на електролита. С черната пластмаса е по трудно но понякога се получава особено ако е по силен фенера. Ако е извън гаранция от стърни на клетката се пробива малка дупка с нажежена игла/тел и със спринцовка се долива електролит. После с поялника или нещо горещо, запечатваш дупката.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
valio_ написа:Тази седмица в Лидъл пак са пуснали от техните зарядни.
Има ли някой със стария модел на лидълското зарядно, който да е зареждал системно акумулатора, докато е свързан с автомобила?
Писал съм някъде по-горе, но ще кажа пак...с това зарядно зареждам около 20 акумулатора месечно без да ги разкачам. Буквално не се вади от контакта, само сменям колите. До сега на няма автомобил, който да е имал проблем с това. В период от една година се представя повече от перфектно. Много съм доволен от зарядното
- hristodj
- Мнения: 716
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Зарядното си е перфектно.Само да не спира тока.
Имам и китайско с траф пак върши работа.Ползвам го на много разредени да вдигне малко волтажа после пак лидълското.понеже е автомат и не се налага да го дебна.
Имам и руско голям змей.Не съм го мерил с колко ампера зарежда но на 20та минута акуто яко кипи.Гледано на старо аку с капачки преди години.Затова и не го плзвам.Седи за преправяне но не му идва ред.Ако има колега навит да го преправи ще си платя услугата.
Имам и китайско с траф пак върши работа.Ползвам го на много разредени да вдигне малко волтажа после пак лидълското.понеже е автомат и не се налага да го дебна.
Имам и руско голям змей.Не съм го мерил с колко ампера зарежда но на 20та минута акуто яко кипи.Гледано на старо аку с капачки преди години.Затова и не го плзвам.Седи за преправяне но не му идва ред.Ако има колега навит да го преправи ще си платя услугата.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Вчера и аз взех лидълското ULG 3.8 B1 - без дисплей.
Нормално ли е да зарежда само 3 мин. и светва диода, че е зареден акумулатора?
Наблюдавах го 10 часа. Акумулатора го тестваха малко преди това и имам бележка, че е на 50% ампеража. AFA Plus HS-N4 80Ah / 740A. Свален от колата и закачен след 1 час да зарежда.
За 3 мин. зареди от 12.61 до 14.28V.
След това диода светна, че е зареден и волтажа започна да пада до 12.85 за 30 мин.
След това отново започна да покачва волтажа бавно и до 10-я час стигна до 13.08V, като диода светеше, че е зареден, през цялото време.
Изключих го и тази сутрин, след 12 часа престой, акуто показваше 12.60V.
Пак го закачих и пак за 2-3 мин. зареди до 14.4 и изключи. Падна до 12.8 и пак бавно започна да вдига волтажа.
Пробвах и на 6V акумулаторче за детска количка и там зареди за 1-2 мин. и изключи. От 5.8 до 6.4V.
Нормално ли е да зарежда само 3 мин. и светва диода, че е зареден акумулатора?
Наблюдавах го 10 часа. Акумулатора го тестваха малко преди това и имам бележка, че е на 50% ампеража. AFA Plus HS-N4 80Ah / 740A. Свален от колата и закачен след 1 час да зарежда.
За 3 мин. зареди от 12.61 до 14.28V.
След това диода светна, че е зареден и волтажа започна да пада до 12.85 за 30 мин.
След това отново започна да покачва волтажа бавно и до 10-я час стигна до 13.08V, като диода светеше, че е зареден, през цялото време.
Изключих го и тази сутрин, след 12 часа престой, акуто показваше 12.60V.
Пак го закачих и пак за 2-3 мин. зареди до 14.4 и изключи. Падна до 12.8 и пак бавно започна да вдига волтажа.
Пробвах и на 6V акумулаторче за детска количка и там зареди за 1-2 мин. и изключи. От 5.8 до 6.4V.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
georgebonev написа:и имам бележка,
Покажи бележката на зарядното и пробвай пак
Ако историята се повтори, свържи една лампа от мигач или фар между зарядното и акумулатора да видим какво ще стане.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Бележката е разпечатана от уред за тестване на акумулатори Bosch Bat 121 и разпечатката е:
Волтаж: 12.76V / Start capacity: 50% Това е след 2 пъти палене и 5-6 км пробег, при 12.5V преди първо стартиране.
Това с крушката може да го пробвам в понеделник, като направя втори тест с уреда, там където ходих.
По време на зареждането със зарядното, мултицета беше закачен постоянно да следя.
Става въпрос за 4 год. акумулатор (трябваше да го напиша преди това...) каран на къси разстояния основно, въпреки, че проблема го направи за първи път 1-2 дена след дълго пътуване (350км/5-6ч.) и сутрешна температура около 3-5 градуса... Просто стартера завъртя един път и дотам...
При закачен мултицет на запалката, при първо палене на двигателя (1.9 TD AAZ), от 12.50V в покой, при подгряване пада до 11.50-11.60V и след изключване на подгрева и завъртане на стартер и палене падаше до около 10.5-10.7V. По-ниски стойности не съм засичал.
Волтаж: 12.76V / Start capacity: 50% Това е след 2 пъти палене и 5-6 км пробег, при 12.5V преди първо стартиране.
Това с крушката може да го пробвам в понеделник, като направя втори тест с уреда, там където ходих.
По време на зареждането със зарядното, мултицета беше закачен постоянно да следя.
Става въпрос за 4 год. акумулатор (трябваше да го напиша преди това...) каран на къси разстояния основно, въпреки, че проблема го направи за първи път 1-2 дена след дълго пътуване (350км/5-6ч.) и сутрешна температура около 3-5 градуса... Просто стартера завъртя един път и дотам...
При закачен мултицет на запалката, при първо палене на двигателя (1.9 TD AAZ), от 12.50V в покой, при подгряване пада до 11.50-11.60V и след изключване на подгрева и завъртане на стартер и палене падаше до около 10.5-10.7V. По-ниски стойности не съм засичал.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Лампата няма да може да излъже зарядното, така, че може и да не пробваш. Горното го написах малко прибързано
Колкото зарядния ток е по-малък, толкова зареждането е по-пълноценно. Ако имаш възможност закачи акумулатора за една седмица за същото зарядно.
А все пак може и с лампа, но вързана паралелно, а не последователно. Обаче лампата трябва да се подбере според действителния заряден ток, така че, ако зарядното зарежда с 5А през лампата да минават поне 4,5, а през акумулатора 0,5А или по-малко. Не мисля, че ще можеш да си намалиш тока по този начин, така, че е по-добре да не опитваш.
Ако напрежението при палене наистина пада толкова малко, значи акумулатора е добър, ама ако си мерил посред лято в жегите, измерването вече не важи.
Бележката е интересна с качеството на хартията (дали е мекичка )кво пише на нея и къв е уреда са четвъртостепенни фактори.
Колкото зарядния ток е по-малък, толкова зареждането е по-пълноценно. Ако имаш възможност закачи акумулатора за една седмица за същото зарядно.
А все пак може и с лампа, но вързана паралелно, а не последователно. Обаче лампата трябва да се подбере според действителния заряден ток, така че, ако зарядното зарежда с 5А през лампата да минават поне 4,5, а през акумулатора 0,5А или по-малко. Не мисля, че ще можеш да си намалиш тока по този начин, така, че е по-добре да не опитваш.
Ако напрежението при палене наистина пада толкова малко, значи акумулатора е добър, ама ако си мерил посред лято в жегите, измерването вече не важи.
Бележката е интересна с качеството на хартията (дали е мекичка )кво пише на нея и къв е уреда са четвъртостепенни фактори.
- DanZki
- Мнения: 201
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Защо му е крушка? Първата степен на зареждане пуска 0,8 ампера.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
До сега за 4 год. не е имало признаци на слаб акумулатор. Първия път беше в началото на месеца, сутрин и около 3-5 градуса. Замерванията ги правих последните две седмици, сутрин (около 4-8 градуса) и на обед (около 15 градуса).
На предните страници имаше добри отзиви за зарядното, и това даде превес, да го купя, още повече, че има възможност за зареждане и на 6 волтови, и 12V за мотори и автомобилни акумулатори... Пише, че има функция и за поддържащо зареждане и регенерация (дисулфатизация) за акумулатори с над 7.5V...
Максималния ток от зарядното е 3.8А до достигане на 12.8V, 3A до 14.1V (80%), след това зарежда с 0.8A до 14.4V, после с 0.1A от 14.1V до 12.8 и завършва с покачващо 0.8A до 12.8V. Това го има на картинка на кутията на зарядното.
Но никъде не видях колко време отнема всеки етап от зареждането (и може би няма да видя, защото за всеки акумулатор си е специфично). Затова боднах мултицета и си записвах стойностите. Нямам друг амперматър и ме достраша да пробвам по време на зареждане с мултицета.
Учуди ме само това, че светодиода за зареждане изгасна на 3-тата минута и светна този, че е зареден акумулатора. Мислех, че ще продължи да свети за зареждане при периодите след достигане на 14.4V.
Утре вечер ще пиша за резултата от повторната проверка с тестера от магазина за акумулатори.
На предните страници имаше добри отзиви за зарядното, и това даде превес, да го купя, още повече, че има възможност за зареждане и на 6 волтови, и 12V за мотори и автомобилни акумулатори... Пише, че има функция и за поддържащо зареждане и регенерация (дисулфатизация) за акумулатори с над 7.5V...
Максималния ток от зарядното е 3.8А до достигане на 12.8V, 3A до 14.1V (80%), след това зарежда с 0.8A до 14.4V, после с 0.1A от 14.1V до 12.8 и завършва с покачващо 0.8A до 12.8V. Това го има на картинка на кутията на зарядното.
Но никъде не видях колко време отнема всеки етап от зареждането (и може би няма да видя, защото за всеки акумулатор си е специфично). Затова боднах мултицета и си записвах стойностите. Нямам друг амперматър и ме достраша да пробвам по време на зареждане с мултицета.
Учуди ме само това, че светодиода за зареждане изгасна на 3-тата минута и светна този, че е зареден акумулатора. Мислех, че ще продължи да свети за зареждане при периодите след достигане на 14.4V.
Утре вечер ще пиша за резултата от повторната проверка с тестера от магазина за акумулатори.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
georgebonev написа:Максималния ток от зарядното е 3.8А до достигане на 12.8V, 3A до 14.1V (80%), след това зарежда с 0.8A до 14.4V, после с 0.1A от 14.1V до 12.8 и завършва с покачващо 0.8A до 12.8V.
Тва изречение нещо си го объркал.
Я качи снимка на картинката да я видим и ние.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
georgebonev написа:Максималния ток от зарядното е 3.8А до достигане на 12.8V, 3A до 14.1V (80%), след това зарежда с 0.8A до 14.4V, после с 0.1A от 14.1V до 12.8 и завършва с покачващо 0.8A до 12.8V
Като Притежател на въпросното зарядно от около година, мога да кажа че максималния ток който подава към разреден акумулатор не е 3,8А(както му пише на етикета) а по скоро малко над 5 ампера(при което загрява доста). Мерил съм го многократно с клещи на "Дитци". Като през това време самото зарядно консумира около 72 W(според едно мобилно елекромерче), при зададени максимални 60W на етикета. Обикновено зареждам едни гелови акумулатори на 12 волта 9ah, и при някой от тях се наблюдава странно бързо зареждане, но аз винаги ги оставам поне 10 часа. След като светне зеления диод тока пада до около 0,4-0,5 ампера. Миналата година го използвах и за един разреден акумулатор за кола(60ah) и тогава успя да го зареди за около 2 часа или поне след толкова светна зелената лампа. Но за съжаление тогава нямах време да измеря ампеража. Акумулатора все още се ползва, тогава не беше каран известно време волтажа му беше паднал под 12 волта.
Дали работят нормално нямам на идея. Довечера ще включа пак един малък акумулатор и ще го по замеря.
Поздрави!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Стар и сулфатизирал акумулатор не се зарежда с умно зарядно.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Тази картинка е за програма 3 - зареждане на 12 в. акумулатор за автомобил.
1-Диагностика
2-Разреждане/Десулфатизация (Ако акум. е между 7.5V и 10.5V.)
3-Старт на зареждането с максимален ток
4-Зареждане до 80%
5-Зареждане до 100%
6-Мониторинг (Trickle charging)
7-(Demand recharging) Повишаващо зареждане до 12.8V.
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Зарежда се стар и сулфатизирал с умно зарядно. Аз имам "Ctek" има функция десулфатизиране.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 223 госта