Биалетки?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Биалетки?

Мнениеот passenger » Пон 21 ное 2011 9:53


bachest написа:Когато правите ремонти вдигайте и двете предни колелета във въздуха. Така колелетата падат надолу заедно със стабилизиращата щанга, без тя да се усуква. В това положение, биалетките и вътрешните тампончета не са под напрежение.

Стана ми любопитно. Това означва ли че не трябва да спирам на бордюр или тротуар като цялата лява страна примерно да е върху тротуара ?




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Биалетки?

Мнениеот bachest » Пон 21 ное 2011 18:25


На тротоар, на неравности, колата си е стъпила на четирите колелета и купето натиска надолу. Дали трябва или не трябва да се оставя, не мога да отговоря. Но всеки може да си направи експеримента, да види как седи щангата, когато едното колело е вдигнато на крик и когато не е.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Биалетки?

Мнениеот vladovelin » Вто 22 ное 2011 18:56


Според мен, ролята на стабилизиращата щанга е да противодейства на страничното накланяне на колата,при вземане на завой с по-голяма скорост. При странично наклоняване усукването на щангата е максимално, защото външното на завоя колело отива нагоре в калника, а другото колело надолу. Когато само едното колело подскочи нагоре или потъне надолу/ в някоя дупка / усукването на стабилизиращата е по-малко.Тя и затова се нарича стабилизираща.
Относно качване на едната страна на колата на тротоара : просто колата ще бъде наклонена на страни,разликата в окачването/ пружини и амортисьори / ще бъде минимална.


Потребителски аватар
pinko07
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 08 апр 2012 16:26
Автомобил: Golf 4
Двигател: 1.9 TDI AVS
Местоположение: bulgeria

Re: Биалетки?

Мнениеот pinko07 » Пет 11 май 2012 18:16


имали някой снимки да покаже как изглеждат биалетките и колко са от едната страна за В5


Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Биалетки?

Мнениеот batko_miro » Съб 12 май 2012 1:31


По една биелетка има от всяка страна. Лява и дясна са, не са двустранни, разликата е в положението на тампончетата, но има и аналози(не оригинални), на които не им е монтиран тампона и можеш да го обърнеш тампончето и респектино да "смениш" ориентацията на биелетата :beer


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Биалетки?

Мнениеот 2.4I » Съб 12 май 2012 8:15


bachest написа:На всички пасати Б4, стабилизиращата им щанга е 24 мм. Обърнете внимание, че когато вдигнете едното колело на крик, усуквате щангата максимално. При един по-продължителен ремонт с едното колело на крик, и оригинални да са биалетките пак ще се разхлопат. Когато правите ремонти вдигайте и двете предни колелета във въздуха. Така колелетата падат надолу заедно със стабилизиращата щанга, без тя да се усуква. В това положение, биалетките и вътрешните тампончета не са под напрежение. Най-добре се усеща липсата на натиск от стабилизиращата щанга, извънградско по време на завой, когато се премине през малка неравност. Усеща се все едно предницата приплъзва странично. Виждал съм кола в сервиз да си седи на едно трупче със седмици - на какво ще прилича ухото на биалетката след това само тя си знае - после шофьора вика - д'*ба тия пътища, ми се разтропаха биалетките. :D

Колега биалетките не са от кашкавал .
То ако от толкова се разбиват биалетките не ми се мисли какво ще стане като попадне гумата в дупка.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Биалетки?

Мнениеот milen_1975 » Нед 18 ное 2012 18:00


Вчера е усетих, че се е скъсала! Громаше, скърцаше, почукваше при най-малката неравност по асфалта. Разглобих да видя, какво се случва, и ето scare Откъснало се е цялото ухо на биелетката, и е изпаднало някъде! Само, че си купих биелетка с диаметър на отвора на тампона 24 мм. Сега разгледах темата, и видях, че понеже стабилизиращата щанга ми е 24 мм биелетката трябва да е с 20 - 21 мм на отвора. Та тия дни ще е сменя с такава 20 -21 мм диаметър, при първа възможност е и слагам :beer
Снимка0018 (1) - Копие.jpg


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Биалетки?

Мнениеот relaxxx » Чет 21 мар 2013 18:21


2.4I написа:
bachest написа:На всички пасати Б4, стабилизиращата им щанга е 24 мм. Обърнете внимание, че когато вдигнете едното колело на крик, усуквате щангата максимално. При един по-продължителен ремонт с едното колело на крик, и оригинални да са биалетките пак ще се разхлопат. Когато правите ремонти вдигайте и двете предни колелета във въздуха. Така колелетата падат надолу заедно със стабилизиращата щанга, без тя да се усуква. В това положение, биалетките и вътрешните тампончета не са под напрежение. Най-добре се усеща липсата на натиск от стабилизиращата щанга, извънградско по време на завой, когато се премине през малка неравност. Усеща се все едно предницата приплъзва странично. Виждал съм кола в сервиз да си седи на едно трупче със седмици - на какво ще прилича ухото на биалетката след това само тя си знае - после шофьора вика - д'*ба тия пътища, ми се разтропаха биалетките. :D

Колега биалетките не са от кашкавал .
То ако от толкова се разбиват биалетките не ми се мисли какво ще стане като попадне гумата в дупка.



Стават за боклука... ей тва става.. преди 2 седмици минах през 1 малко по голямя дупка с 50... леш... биалетката роди, така се разлопа че направо не се караше...


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Биалетки?

Мнениеот javor_bg » Чет 06 авг 2015 13:51


Извинявам се, че повдигам темата. Да попитам сам на канал мога ли да си сменя биалетката ? За Ибизата става въпрос. Като на Голф 4 е.


Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Биалетки?

Мнениеот batko_miro » Съб 15 авг 2015 12:52


Да.


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Биалетки?

Мнениеот Johnsword » Нед 16 авг 2015 11:06


Аз лично я смених на канал, но на пасат б3.. увери се,че колата е стабилна и тогава действай :wink Успех !


lubopa4kata
Мнения: 415
Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re:

Мнениеот lubopa4kata » Нед 16 авг 2015 11:26


K22 написа:Ами никой не регулира предницата с разбити биалетки.Карай ако не ти пука за износването на гумите :wink:

.... :mhihi .... :mhihi ..... :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Биалетки?

Мнениеот Iezekil » Чет 02 авг 2018 14:22


На 24мм щанга,биалетите са с отвор 23мм.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта