Биалетки?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 12 окт 2006 10:37


Ами някои майстори викат биалетка на рамената образуващи окачването на Ауди А4 и Бора. И понеже те дори променят вертикалното положение на гумите в зависивост от натоварването на автомобила, си мисля че не може да нямат значение за износването на гумите?!




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 12 окт 2006 10:43


kaloyan22 написа:Ами някои майстори викат биалетка на рамената образуващи окачването на Ауди А4 и Бора.

Малко са общите неща по предницата.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 12 окт 2006 10:51


А бе то окачвания разни да се ошашавиш....Магазинера ми каза че окачването на Бората било като моето на Б4 със класически носач, а собственика на една Бора с петцилиндровия двигател каза че вместо носач имал 3 биалетки... :talk:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 12 окт 2006 10:53


Ами аз като собственик на Бора , която разглеждам често и ти потвърждавам окачването е 80% като на Г3,2.
И Никси се убеди наскоро :twisted:

Последна промяна от L&R на Чет 12 окт 2006 19:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Биалетки?

Мнениеот Emo » Чет 12 окт 2006 19:54


scuba написа:Колеги, моля някой да ми каже за какво служат тия биалетки, освен да вдигат шум по дупките! Мога ли да карам с разбити биалетки, или е опасно?


Можеш да караш с разбити биелетки, колкото си искаш, аз не бих го правил, предвид предназначението им, което е следното, биелетките предават преместването на оста на предното колело (работейки основно на натиск) във верикално направление на 'торсионната щанга' (реактивната щанга, викат и торсионна щото работи на усукване), която пък е еластична връзка между двете предни колелета. Биелетката се надява на торсионната щанга (има ухо с гумена набивка около 20-21мм) и се завива към носача през два торообразни тампона. Инак е много важно за стабилността на автомобила, особено в завой, при спиране в завой, при преминаване през изпъкнала неравност на пътя и въобще еластичната връзка между предните колелета да 'работи' читаво.

Тропането идва от износените гумени тампони, но нещата по предницата са така направени, че да не се претрепеш при никакви обстоятелсва.

Съветвам те да ги смениш, елементарно е и е относително евтино. На мен ми остана една чистак нова биелетка МООГ (от Ауто+), ако я искаш ще ти я продам символично (ако си в София), а ти ще си купиш още една и за около 1 час ще си ги смениш. Ако имаш въпроси съм на твое разположение съм пиши ЛС да не задръстваме форума.

Успех


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

как така износване

Мнениеот Emo » Чет 12 окт 2006 20:02


kaloyan22 написа:Ами никой не регулира предницата с разбити биалетки.Карай ако не ти пука за износването на гумите :wink:


Биелетките нямат никакво отношение към износването на предните гуми, ако има някакво такова аз много бих искал да науча как точно става така, щото разбитите биелетки да се отразят на сходимоста на предните колелета на спрелия автомобил, състояние в което обикновено се прави реглаж на предницата. Освен това недоумявам как смяна на биелетките може да се отрази на сходимостта.

Аз понеже моите сам ги смених и затова съм учуден, може при някои други пасати да е по-различно.


kosio_v
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kosio_v » Пет 14 сеп 2007 18:34


Здравейте,
Отварям отново темата защото инфото в нея е от миналата година. Та ако някой може да ми каже за Пасат 5, колко струва тая пущина биалетката и дали се сменя лесно както казват колегите с П4. От горните мнения разбрах че ако не я сменя няма да е фатално но аз държа цялата предницата да е ОК така че и ако цената е сгодна и за монтаж не взимат много ще се бръкна.
10Х


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 14 сеп 2007 18:59


За цените виж тук (последните две препратки). Върти ми се нещо около 30-40 лв./брой. Ако дадеш малко повече подробности, мога да погледна и в ETOS. Относно трудността при смяната не мога да "доложа".
А цената зависи от магазина, от който се купува, и марката (производителя). Освен това ако купиш целия комплект носачи и въпросните биелетки, цената е някъде на 2/3 отколкото ако купуваш всичко поотделно.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 14 сеп 2007 20:37


На мен ми предлагаха за пасат 3ка по 20лв бройката.
Обаче! Има начин да се възстановят без смяна, които предпочетох. :-)

Изважда се внимателно гумения пръстен, той е с ръбове по края и в средната му част се навиват отгоре 4-5 слоя изолирбанд.
После пак се монтира, внимателно да не се набере изолирбанда (може да се намаже с грес металния пръстен).
По този начин гумата се издува малко, ляга плътно на щангата и не тропат вече. :-) Запазват си и напълно функцията. Изолирбанда не може да се измъкне, защото ръбовете му пречат.
Иначе не бива да се кара с тропащи, не за друго ами защото това означава че между тях и щангата има луфт, оттам корозия, а грапавата щанга още по-бързо яде гумата.

Другото важно - поне на пасата на са симетрични, трябва да се внимава как се монтират.

И друго - там има и гумени шайби - те също могат да предизвикват тропане ако са сплескани много. Намират се като рез. част и само шайбите обаче.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Биалетки?

Мнениеот tisho_psg » Сря 16 ное 2011 13:57


Ще съживя малко темата.
Винаги съм мислел,че биалетките са евтина част.Днес обаче ми обявиха цена от почти 50лв./бройката на лемфьордер за голф 3 ГТИ.
Ще споделите ли други читави марки,от къде да ги купя и нещо за цените ако имате пресни впечатления?
ФАГ намерих за 38,5лв/броя на пак ми се струва скъпо.Може и аз да се бъркам...?


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Биалетки?

Мнениеот swir4o » Чет 17 ное 2011 18:06


Точно преди една година купих от Евро 07 Пловдив някакви биалетки за Пасат Б4, мисля че бяха марка Бирт или нещо такова, за 15 лв. комплект. Още са живи...Сам си ги монтирах, само трябва да се знае дебелината на стабилизиращата щанга.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Биалетки?

Мнениеот kris11 » Чет 17 ное 2011 19:47


Мамка им тракала. Дойде в Бг и за 2 месеца взе да трака лявата . То хората карат по асфалт ние по лунен пейзаж и офрод.За 2000 км пробег не тракна нито веднъж тука се разтрака още в края на първия месец.
То и танка да е пак ще страда от ходови тракт.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Биалетки?

Мнениеот brad4edat » Чет 17 ное 2011 19:53


И аз днес мених на Passat b4 биалетките, 16лв. комплекта, мисля че бяха от AUTO+

Много е важно да се смажат хубаво с грес отворите на биалетките и самата щанга преди монтажа, че иначе няма влизане, а то хич не е лесно, пада сериозно напъване, въртене и усукване :mrgreen:

При мен ф-ито на щангата е 24!!!
Биалетката е с отвор ф-20!!!!

Да не се оплашите от разликата,когато я видите на живо! Просто трябва силни ръце и малко смазка и всичко заспива:)


Потребителски аватар
Cheater
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Биалетки?

Мнениеот Cheater » Чет 17 ное 2011 23:47


Да споделя и аз,на моята кола от 2 месеца при въртене на волона от 50% нагоре се чува едно като прискърцване-притропване и то повече сутрин-когато е студено.Ходих при майстор,два,и чак третия го откри-биелетките са за смяна.
Проучих малко цени:
Mapco-20 лв
Moog-40 лв
Lemforder-37 лв - мисля от тях да взема.Били добри.
Между другото чудех се за Mapco,но прочетох малко лошо отзиви :( и за това реших да заложа на по-скъпото :bowdown
Та накрая да попитам след смяна на биелетките нужен ли е реглаж на предницата?


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Биалетки?

Мнениеот Петър Петров » Чет 17 ное 2011 23:49


brad4edat написа:И аз днес мених на Passat b4 биалетките, 16лв. комплекта, мисля че бяха от AUTO+

Много е важно да се смажат хубаво с грес отворите на биалетките и самата щанга преди монтажа, че иначе няма влизане, а то хич не е лесно, пада сериозно напъване, въртене и усукване :mrgreen:

При мен ф-ито на щангата е 24!!!
Биалетката е с отвор ф-20!!!!

Да не се оплашите от разликата,когато я видите на живо! Просто трябва силни ръце и малко смазка и всичко заспива:)

Не трябват силни ръце ами акъл в главата и малко да поназнайваш - има тамън три размера те точно на тия щанги и оттам и биалетките, пък ти като си як напъвай, ама да не се очудиш като щангата е 20, па имаш у ръцете биалетка за 24 - ще свиеш гривната или как :beat_butt2



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dispatch и 53 госта