Биалетки?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Ами аз като собственик на Бора , която разглеждам често и ти потвърждавам окачването е 80% като на Г3,2.
И Никси се убеди наскоро
И Никси се убеди наскоро
Последна промяна от L&R на Чет 12 окт 2006 19:58, променено общо 1 път.
Re: Биалетки?
scuba написа:Колеги, моля някой да ми каже за какво служат тия биалетки, освен да вдигат шум по дупките! Мога ли да карам с разбити биалетки, или е опасно?
Можеш да караш с разбити биелетки, колкото си искаш, аз не бих го правил, предвид предназначението им, което е следното, биелетките предават преместването на оста на предното колело (работейки основно на натиск) във верикално направление на 'торсионната щанга' (реактивната щанга, викат и торсионна щото работи на усукване), която пък е еластична връзка между двете предни колелета. Биелетката се надява на торсионната щанга (има ухо с гумена набивка около 20-21мм) и се завива към носача през два торообразни тампона. Инак е много важно за стабилността на автомобила, особено в завой, при спиране в завой, при преминаване през изпъкнала неравност на пътя и въобще еластичната връзка между предните колелета да 'работи' читаво.
Тропането идва от износените гумени тампони, но нещата по предницата са така направени, че да не се претрепеш при никакви обстоятелсва.
Съветвам те да ги смениш, елементарно е и е относително евтино. На мен ми остана една чистак нова биелетка МООГ (от Ауто+), ако я искаш ще ти я продам символично (ако си в София), а ти ще си купиш още една и за около 1 час ще си ги смениш. Ако имаш въпроси съм на твое разположение съм пиши ЛС да не задръстваме форума.
Успех
как така износване
kaloyan22 написа:Ами никой не регулира предницата с разбити биалетки.Карай ако не ти пука за износването на гумите
Биелетките нямат никакво отношение към износването на предните гуми, ако има някакво такова аз много бих искал да науча как точно става така, щото разбитите биелетки да се отразят на сходимоста на предните колелета на спрелия автомобил, състояние в което обикновено се прави реглаж на предницата. Освен това недоумявам как смяна на биелетките може да се отрази на сходимостта.
Аз понеже моите сам ги смених и затова съм учуден, може при някои други пасати да е по-различно.
Здравейте,
Отварям отново темата защото инфото в нея е от миналата година. Та ако някой може да ми каже за Пасат 5, колко струва тая пущина биалетката и дали се сменя лесно както казват колегите с П4. От горните мнения разбрах че ако не я сменя няма да е фатално но аз държа цялата предницата да е ОК така че и ако цената е сгодна и за монтаж не взимат много ще се бръкна.
10Х
Отварям отново темата защото инфото в нея е от миналата година. Та ако някой може да ми каже за Пасат 5, колко струва тая пущина биалетката и дали се сменя лесно както казват колегите с П4. От горните мнения разбрах че ако не я сменя няма да е фатално но аз държа цялата предницата да е ОК така че и ако цената е сгодна и за монтаж не взимат много ще се бръкна.
10Х
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
За цените виж тук (последните две препратки). Върти ми се нещо около 30-40 лв./брой. Ако дадеш малко повече подробности, мога да погледна и в ETOS. Относно трудността при смяната не мога да "доложа".
А цената зависи от магазина, от който се купува, и марката (производителя). Освен това ако купиш целия комплект носачи и въпросните биелетки, цената е някъде на 2/3 отколкото ако купуваш всичко поотделно.
А цената зависи от магазина, от който се купува, и марката (производителя). Освен това ако купиш целия комплект носачи и въпросните биелетки, цената е някъде на 2/3 отколкото ако купуваш всичко поотделно.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
На мен ми предлагаха за пасат 3ка по 20лв бройката.
Обаче! Има начин да се възстановят без смяна, които предпочетох.
Изважда се внимателно гумения пръстен, той е с ръбове по края и в средната му част се навиват отгоре 4-5 слоя изолирбанд.
После пак се монтира, внимателно да не се набере изолирбанда (може да се намаже с грес металния пръстен).
По този начин гумата се издува малко, ляга плътно на щангата и не тропат вече. Запазват си и напълно функцията. Изолирбанда не може да се измъкне, защото ръбовете му пречат.
Иначе не бива да се кара с тропащи, не за друго ами защото това означава че между тях и щангата има луфт, оттам корозия, а грапавата щанга още по-бързо яде гумата.
Другото важно - поне на пасата на са симетрични, трябва да се внимава как се монтират.
И друго - там има и гумени шайби - те също могат да предизвикват тропане ако са сплескани много. Намират се като рез. част и само шайбите обаче.
Обаче! Има начин да се възстановят без смяна, които предпочетох.
Изважда се внимателно гумения пръстен, той е с ръбове по края и в средната му част се навиват отгоре 4-5 слоя изолирбанд.
После пак се монтира, внимателно да не се набере изолирбанда (може да се намаже с грес металния пръстен).
По този начин гумата се издува малко, ляга плътно на щангата и не тропат вече. Запазват си и напълно функцията. Изолирбанда не може да се измъкне, защото ръбовете му пречат.
Иначе не бива да се кара с тропащи, не за друго ами защото това означава че между тях и щангата има луфт, оттам корозия, а грапавата щанга още по-бързо яде гумата.
Другото важно - поне на пасата на са симетрични, трябва да се внимава как се монтират.
И друго - там има и гумени шайби - те също могат да предизвикват тропане ако са сплескани много. Намират се като рез. част и само шайбите обаче.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Биалетки?
Ще съживя малко темата.
Винаги съм мислел,че биалетките са евтина част.Днес обаче ми обявиха цена от почти 50лв./бройката на лемфьордер за голф 3 ГТИ.
Ще споделите ли други читави марки,от къде да ги купя и нещо за цените ако имате пресни впечатления?
ФАГ намерих за 38,5лв/броя на пак ми се струва скъпо.Може и аз да се бъркам...?
Винаги съм мислел,че биалетките са евтина част.Днес обаче ми обявиха цена от почти 50лв./бройката на лемфьордер за голф 3 ГТИ.
Ще споделите ли други читави марки,от къде да ги купя и нещо за цените ако имате пресни впечатления?
ФАГ намерих за 38,5лв/броя на пак ми се струва скъпо.Може и аз да се бъркам...?
- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Биалетки?
Точно преди една година купих от Евро 07 Пловдив някакви биалетки за Пасат Б4, мисля че бяха марка Бирт или нещо такова, за 15 лв. комплект. Още са живи...Сам си ги монтирах, само трябва да се знае дебелината на стабилизиращата щанга.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13428
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Биалетки?
Мамка им тракала. Дойде в Бг и за 2 месеца взе да трака лявата . То хората карат по асфалт ние по лунен пейзаж и офрод.За 2000 км пробег не тракна нито веднъж тука се разтрака още в края на първия месец.
То и танка да е пак ще страда от ходови тракт.
То и танка да е пак ще страда от ходови тракт.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Биалетки?
И аз днес мених на Passat b4 биалетките, 16лв. комплекта, мисля че бяха от AUTO+
Много е важно да се смажат хубаво с грес отворите на биалетките и самата щанга преди монтажа, че иначе няма влизане, а то хич не е лесно, пада сериозно напъване, въртене и усукване
При мен ф-ито на щангата е 24!!!
Биалетката е с отвор ф-20!!!!
Да не се оплашите от разликата,когато я видите на живо! Просто трябва силни ръце и малко смазка и всичко заспива:)
Много е важно да се смажат хубаво с грес отворите на биалетките и самата щанга преди монтажа, че иначе няма влизане, а то хич не е лесно, пада сериозно напъване, въртене и усукване
При мен ф-ито на щангата е 24!!!
Биалетката е с отвор ф-20!!!!
Да не се оплашите от разликата,когато я видите на живо! Просто трябва силни ръце и малко смазка и всичко заспива:)
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Биалетки?
Да споделя и аз,на моята кола от 2 месеца при въртене на волона от 50% нагоре се чува едно като прискърцване-притропване и то повече сутрин-когато е студено.Ходих при майстор,два,и чак третия го откри-биелетките са за смяна.
Проучих малко цени:
Mapco-20 лв
Moog-40 лв
Lemforder-37 лв - мисля от тях да взема.Били добри.
Между другото чудех се за Mapco,но прочетох малко лошо отзиви и за това реших да заложа на по-скъпото
Та накрая да попитам след смяна на биелетките нужен ли е реглаж на предницата?
Проучих малко цени:
Mapco-20 лв
Moog-40 лв
Lemforder-37 лв - мисля от тях да взема.Били добри.
Между другото чудех се за Mapco,но прочетох малко лошо отзиви и за това реших да заложа на по-скъпото
Та накрая да попитам след смяна на биелетките нужен ли е реглаж на предницата?
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Биалетки?
brad4edat написа:И аз днес мених на Passat b4 биалетките, 16лв. комплекта, мисля че бяха от AUTO+
Много е важно да се смажат хубаво с грес отворите на биалетките и самата щанга преди монтажа, че иначе няма влизане, а то хич не е лесно, пада сериозно напъване, въртене и усукване
При мен ф-ито на щангата е 24!!!
Биалетката е с отвор ф-20!!!!
Да не се оплашите от разликата,когато я видите на живо! Просто трябва силни ръце и малко смазка и всичко заспива:)
Не трябват силни ръце ами акъл в главата и малко да поназнайваш - има тамън три размера те точно на тия щанги и оттам и биалетките, пък ти като си як напъвай, ама да не се очудиш като щангата е 20, па имаш у ръцете биалетка за 24 - ще свиеш гривната или как
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dispatch и 53 госта