Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
vlado_georgiev
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 12 дек 2010 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот vlado_georgiev » Съб 10 мар 2012 20:57


Колеги, моля да ми обясните как се кара на различните положения на лоста на автоматичната скоростна кутия. Положенията са P, R, N, D, 1, 2 и 3.
Аз съм карал до сега само на R и на D, т. е. назад и напред. Не ми е ясно как се ползват 1, 2, и 3.
Позволява ли се превключване докато колата се движи, защото са ми казали, че всички превключвания се правят при спряла кола и натисната спирачка.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Доктора
Мнения: 5646
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Passat B5 2000
Двигател: AHU
Местоположение: Търговище

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот gr_kanev » Съб 10 мар 2012 21:11


P - "паркинг". При това положение от скоростната кутия се блокират движещите колела.
R - reverse, т.е. заден ход;
N - neutral, или почти еквивалента на "нулева" скорост при ръчните скоростни кутии;
D - drive, движение напред. Скоростната кутия сама си избира и превключва скоростите според условията (скорост, колко е натиснат педала на "газта", и т.н.). При това положение са достъпни всички предавки.
1, 2, 3 - при тези положения скоростната кутия не превключва на по-висока предавка от означената. Използват се за по-специфични условия - сняг, пясък, кал.

Превключване между D и "цифрите" мисля се допуска по време на движение, евентуално и между D и N; продължително движение на N не е желателно. Това за спряло МПС и натисната спирачка се отнася за R и P. Също мисля не може да се освободи от P ако не е натисната спирачката.




mufin
Мнения: 1017
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот mufin » Съб 10 мар 2012 22:52


1, 2, 3 се ползват при спускане по наклон.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола. mhihi




Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3634
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот Милослав » Нед 11 мар 2012 9:45


mufin написа:1, 2, 3 се ползват при спускане по наклон.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола. mhihi


Само да споделя - четвърти автоматик карам в живота си.
Тези историйки с превключванията е нещо странно мнение.
Как може да караш градско " без излишна 4та"?
скоростната кутия не случайно се казва именно автоматична - за да може сама, автоматично да си върши работата - всичко друго е опит да с.
чупиш и намалиш живота на скоростната си кутия.
Слагаш на D и караш напред.
1 2 3 са направени за моторна спирачка и хора, който още се запознават с реакциите на кутията на автомобила си.
Автоматик се кара с десния крак.




Потребителски аватар
BOOKO
Мнения: 41
Регистриран на: Пет 30 мар 2012 7:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот BOOKO » Нед 01 апр 2012 11:59


Имам следното питане към колегите с автоматици - преминавате ли на "N" когато сте спрели на светофар ?




mufin
Мнения: 1017
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот mufin » Нед 01 апр 2012 19:09


BOOKO написа:Имам следното питане към колегите с автоматици - преминавате ли на "N" когато сте спрели на светофар ?


Не




mufin
Мнения: 1017
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот mufin » Нед 01 апр 2012 19:11


Милослав написа:Тези историйки с превключванията е нещо странно мнение.
Как може да караш градско " без излишна 4та"?
скоростната кутия не случайно се казва именно автоматична - за да може сама, автоматично да си върши работата - всичко друго е опит да с.
чупиш и намалиш живота на скоростната си кутия.
Слагаш на D и караш напред.
1 2 3 са направени за моторна спирачка и хора, който още се запознават с реакциите на кутията на автомобила си.
Автоматик се кара с десния крак.


Ако беше прав, до ръчката щеше да пише само NDRP.
:D
Само че там има 1,2 и 3. А щом ги има там, не се притеснявай за " опит да счупиш и намалиш живота на скоростната си кутия"
А за карането в града си има и други варианти, режим city, sport и т.н. взависимост от производителя.
Ограничаване до 3-та според мен в задръстванията е нормално, а 4-та там ако искаш вярвай ама е излишна, защото и да стигне до нея колата ще е за малко, а вече ще е трябва да връща надолу. Което е малко излишно... същия ефект има и режим спорт (според модела) когато 3-та става по-дълга и 4-та пак се оказва излишна
Това е според мен, разбира се и се отнася за кутия 097 на VAG. Може на други коли и кутии да не се налага, но определено на мен ми беше по-удобно в града
Всичко е до стил на каране и обобщаващи твърдения в случая са доста самоуверени




Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 972
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: Touran 1.9TDI DSG
Двигател: BLS 2006
Местоположение: Поморие

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот Ицку® » Нед 01 апр 2012 19:46


Има ли проблем, ако в движение се премине от D на S при DSG скоростна кутия.




Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 877
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2016 VW GOLF GTI
Двигател:
Местоположение: London
Контакти:

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот slavi tsvetkov » Нед 01 апр 2012 20:01


mufin написа:Ако беше прав, до ръчката щеше да пише само NDRP.

На много модели коли точно това пише до лоста. Според мен Милослав е напълно прав




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 6755
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот group® » Нед 01 апр 2012 20:41


аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?




Потребителски аватар
goshy
Мнения: 257
Регистриран на: Нед 14 мар 2010 21:15
Автомобил: 2009 VW Tiguan
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Стара Загора/Панагюрище

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот goshy » Нед 01 апр 2012 21:10


Ицку® написа:Има ли проблем, ако в движение се премине от D на S при DSG скоростна кутия.

Няма проблем, колега. :да:




Потребителски аватар
ALESYZ
Мнения: 1069
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:13
Автомобил: BMW 525d
Двигател: M57D25 -01

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот ALESYZ » Пон 02 апр 2012 9:32


group® написа:аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


Къде го видя това? Моята няма 1, 2, 3, а е типтроник. Също така бих препоръчал на колегата пуснал темата, да не спира директно колата на Р, когато е под наклон, а първо спирачка, дърпа ръчната и тогава да дава на Р. Така усилието остава в спирачката, а не в кутията. С цел пазене на кутията и по-дълъг живот.




Потребителски аватар
Espero
Мнения: 253
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот Espero » Пон 02 апр 2012 9:35


ALESYZ написа:
group® написа:аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


Къде го видя това? Моята няма 1, 2, 3, а е типтроник. Също така бих препоръчал на колегата пуснал темата, да не спира директно колата на Р, когато е под наклон, а първо спирачка, дърпа ръчната и тогава да дава на Р. Така усилието остава в спирачката, а не в кутията. С цел пазене на кутията и по-дълъг живот.

При Пасатите е така.Типтроник и има 2-3-4. :Mr Green Fun




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 6755
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот group® » Пон 02 апр 2012 12:55


ALESYZ написа:Къде го видя това?


в гаража ми :roll:




eddyman
Мнения: 670
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.

Мнениеот eddyman » Пон 02 апр 2012 14:02


group® написа:аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


И на мен ми е чудно това, в по- стари теми също съм питал. От време на време минавам на режимите 2-3-4 за кратко, чувал съм, че е полезно с цел по- дълъг живот на кутията поне за малко да се превключва и на тях :roll:





Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта