най-добрата халогенна крушка?!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот barutchiev » Нед 27 ное 2016 12:19


Колеги,знам колко трудно се кара с лоши фарове,но преди не отдавна, за малко се разминах от качване върху огромен бордюр.На леко ляв завой срещу мен се появи кола със светлини,които заслепяваха всичко.Най-вероятно на колегата му е било страхотно с тях,но никога не бях заслепяван така.Все едно бяло платно имах пред очите.Добе,че знаех завоя,иначе бях върху бордюра.
Знам трудностите при кофтито фарове.На гърба си го изпитвам.Хубаво е човек да експериментира,за да спомогне за по-добрата си видимост,но моля Ви-нека да мислим и за останалите на пътя,защото във всеки един момент може ние да се озовем на тяхно място.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk




radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Нед 27 ное 2016 14:31


barutchiev, абсолютно съм съгласен с теб, случвало ми се е почти същото, с тази разлика, че след като присветнах с дългите, за да покажа, че съм заслепен, отсрещния изви рязко и тръгна срещу мен. Аз може и да експериментирам, но и знам как да настроя фаровете. Държа много да има повече светлина под светлотъмната граница и да е почти нулева над нея, както и съм осигурил необходимите 1,3 % наклон на светлинния сноп, също и хоризонтална настройка, всичко проверено на добър стенд, че има и такива по сервизите, които не знаят как да боравят със стенда - слагат го както им кефне, без центровка по височина и хоризонтал, някои даже не знаят, че фаровете си имат център, отбелязан на стъклото, камо ли да ми бъде проверено с вградения светломер всичко наред ли е, има ли опасност от заслепяване и т.н. Всъщност, оттам и тръгна всичко, просто преди време отидох да ми настроят фаровете в реномиран сервиз, в резултат врътките за настройка бяха счупени, двата фара бяха яко забити в земята, единия от натиска ( пред мен) му бе счупено долното захващане и пича просто го залепи с полиуретан, без да се интересува, че фара става труден за настройка. Купих два нови и си реших сам проблема, на друг стенд ги настроихме перфектно. Оттогава съм разглобил и възстановил известно количество фарове, настройка с лазерен нивелир и проверка на добър стенд е рутина. Не ми е основна дейност, а просто интерес.


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот barutchiev » Нед 27 ное 2016 16:01


Да.Няма лошо в експериментите.Все пак сме беден народ и трябва да се оправяме по по-интовативен начин.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 27 ное 2016 19:00


radobs написа: че има и такива по сервизите, които не знаят как да боравят със стенда - слагат го както им кефне, без центровка по височина и хоризонтал, някои даже не знаят, че фаровете си имат център, отбелязан на стъклото, камо ли да ми бъде проверено с вградения светломер всичко наред ли е, има ли опасност от заслепяване и т.н.

Винаги ми е било интересно,как един път не направиха нови настройки на този стенд,а съм ходил с различни автомобили,от Хонда Сивик,до Пасат В5.5.
Провлича го пред фара,дай къси,дай дълги,дай 5 лева и чао.


radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Нед 27 ное 2016 22:51


Точно за това става въпрос, изобщо не си вършат работата и после що имало НЛО-та по пътищата. А трябва да проверят също при наличие на коректор на фаровете, в какво положение е ( при настройка да е на нулева позиция, т.е. най-горе), трябва да изискват шофьора да е на мястото си, за да е коректна настройката и т.н. На един от пунктовете имаше съмнително мургав работник, който и представа си нямаше какво да прави с апарата, ама иначе беше с напомпено самочувствие - не стига, че нищо не знаеше, ами на всичкото отгоре и трябваше да го чакаме над половин час, беше духнал нанякъде, заплатката му си тече иначе. Цялата ни държава е един разграден двор, всеки си прави каквото си иска и няма управия!
Между другото, на над половината сервизи и пунктове за технически прегледи, където се прави проверка и евентуално настройка на фарове, уредите не работят коректно, не са калибрирани и настроени, мръсни и прашни са, нямат нивелация и в повечето случаи липсва долната летва, която се опира в предната част на гумите и с която се осигурява перпендикулярност на уреда. Един служител даже искаше да ме убеди, че нямало никакво значение дали оптичния уред е сложен на криво и дали е настроен по височина - това в отговор на въпроса ми, защо има 15 см разлика между центъра на уреда и този на фара. Изисквания има, няма кой да ги изисква и контролира...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Пон 28 ное 2016 10:31


radobs, с Корсите приключих още когато разкарахме първата кола на жената. Железарките бяха я нападнали. Фаровете посредствена работа. И Магьосник да бях.... нищо не можеше да се направи повече. Но поне почти не съм сменял крушки там. Можеби веднъж.
Само не разбрах какви са тези крушки които трябва да се кривят за да се донастройват. Но едва ли ще разбера. Аз на такива крушки не съм попадал !!! Даже и най евтините Китайски крушки са били с стандартен цокъл отзад и не е имало проблем с фокусирането им.

Правил съм фар на Пежо 206+. Бяха пипали спецове след като е била удряна и кабелите към цокъла на късата крушка бяха запоени доста некадърно и стояха оголени. Съответно поради лошите връзки гореше често крушката на късата светлина в този фар. Разкарахме и тази Френска кола. Но поне тя имаше доста изцъклени и големи прозрачни фарове които даваха по добра осветеност от Корсата на която ти се опитваш да направиш някакви модификации и да изкараш от нищото повече осветеност.
Сега Жената кара Компресорен Мерцедес С180 -2008 с лупи и халоген + авто режим. Понеже колата е доста нова и заради наличието на Авто режима контактният ключ представлява платка с фото клетки и потенциометри които управляват фаровете. Общо взето няма мощни контакти. Осветеността е като на моя Пасат и донастройките бяха само на Халогена. Вдигнах го леко. Ключа го свалях и пръсках с Мотип- контактен защото не даваше добър контакт в Потнциометара. Ръчният режим създаваше проблеми при управлението на късите. Премигаха.

С това искам да ти кажа че първо проблема не е в донастройването на крушката, а в самите фарове на авотмобила. Една 55 ватова халогенка може да даде различна осветеност при различните фарове.
Вече ако има скапани халогенки и криви, това не е моят случай !

Борил съм се с нови и стари коли. Като съм почнал от Лада 1600. Много и различни неща съм оправял и по ел инсталацията, но крушки не съм кривил никога ! Не се е налагало. Имам доста техника, инструменти и поялници. Маркови и евтини. Правотокови Амперклещи и евтини Мултицети. Последно купих и газов поялник и такъв на батерии.

Презапоявал съм и по моят пасат брави, ключа за фаровете и какви ли не завряни работи по тази доста усложнена кола. Пълна с платки и трудна за ремонт.

И пак недоумявам необходимостта от огъване на крушки. За мене това е глупаво и безмислено. Аз лично бих върнал такава крушка директно на продавача.

Виждам че ти си уверен в това което правиш и се изживяваш като голям експерт, заради това мисля да не се разправям повече с теб. Определено не разбирам и не одобрявам нещата които ти смяташ за правилни.
Но във форумите има доста такива като теб, които дават подобни мнения. Поради което и на мене ми се налага когато търся информация за даден ремонт да отсявам подобни мнения и да чета доста докато достигна до реален ефект.
Последният случвай е за зададен въпрос за Виско перката ми. Получих доста неверни отговори. Накрая разбрах какво ми трябва и купих необходимите ми инструменти за работата. Аз питам за дизел те ми отговарят за бензин.....
Така и не получих точен отговор на въпроса дали виското излиза без сваляне на предница. Ясно е защо мисля. Разбрах истината след още ровене в нета. Което естествено ме подразни и ми бе отговорено че много питам ! :bowdown

Та представи си решавам че фаровете ми са слаби и прочитам че решението е да изкривя пиновете на цокъла на крушката за да подобря осветеността. Накрая вероятно ще има ослепителни фарове за отсрещните и счупена крушка.
Така е, но всеки трябва да може да отсява глупостите от реалните решения и възможностите.
Така че пиши каквито искаш работи. Явно ги разбираш нещата и си голям експерт в сферата. И понеже разводняваш нещата с разни учени за да демонстрираш познания, вероятно ще сложиш Едуин Хъбъл и Галилео Галилей в малкият си джоб......... :smile
Дразня се от небивалици най вече както споменах и преди. А това че знаеш повече от мене, ама колко повече ..... :Mr Green Fun Е вярно аз няма познания в кривенето на авто крушки, но и не ми е трябвало. :smile
Видях че в предишните ти мнения си изсипал доста обиди и обидни коментари по мой адрес. Явно и тук знаеш повече от мене.
В едно съм съгласен с теб за фразата от филма "Оркестър без име" - "Качило се секо на кола и писка" -прав си !
Даже я бяха забравили в култовите фраза от старите филми и аз я добавих тогава. Сега ще се сещам за тебе когато се сетя за тази фраза ! :mhihi
А моят опита е в настройване на турбини с ПГ, презапояване на платки, смяна на фисове, смяна и обезвъздушаване на спирачки, запълване и изчистване на деруги направени умишлено и каквото можеш или не можеш да се сетиш още възникнало като проблем при експлоатацията на МПС.
А и действително не е моя работа да предпазвам никого от нищо. :no


Късите съм ги настройвал и сам и в сервиз с апарат и ефекта е бил един- винаги коректни фарове ! Но за да стане правилно този реглаж се иска крушката да лежи коректно в цокъла си. :smile

barutchiev, нали и аз оня ден се разминах с едно спряло НЛО. Трябваше да си взема маската за заваряване за да не се ослепя. Човека беше сложил Ксенон на рефлекторен фар. При направена от мене забележка той видимо грухтеше от кеф от постигнатите резултати. Поради което се и подразних сега за тези свободни съчинения. Но едва ли аз ще оправя..... Те вярват в правотата си.

Последна промяна от kossis на Пон 28 ное 2016 14:59, променено общо 6 пъти.


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот barutchiev » Пон 28 ное 2016 11:20


За съжаление си напълно прав.Това си ни е манталитет.Може би беззаконието ни е дало "право" да правим каквото си искаме и да се мислим за недостъпни [emoji17]



Sent from my GT-I9301I using Tapatalk


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Пон 28 ное 2016 11:38


Проблема е по скоро в луфтове в самият цокъл на фаровете. Поне аз съм забелязал че точно на тези Корси има подобни луфтове. Но те са пренебрежимо малки.
12 волтовите инсталации не са нещо кой знае какво. Там рядко може да те удари тока. Виж трифазните инсталации са по интересни и ако те удари тока не може да му го върнеш. :mhihi Сам си направих защита от пренапрежение с Варистори и бързо-действащи автоматични предпазители.
На Вилата имам над 100 крушки в различни полюлей и осветителни тела по двора, беседката и в помещенията. Миньонки на Е14 и на Е27. Почти всичките ги смених с диодни.
В интерес на истината с тези лампи ми се е налагало повече подбиране на мощности за постигане на оптимална осветеност отколкото при авто-фаровете. :smile Просто защото там нещата са профилирани както споменах. Но .......
-----

Не ми се мисли когато разбирачите започнат да карат коли с фарове с диодни матрици и започнат донастройките. Ще има окьоравели водачи тогава. :mhihi


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Spas » Пон 28 ное 2016 14:42


Кротнете се и двамата. Това е форум за взаимопомощ, който реши - да помага, който не желае, да чете само! :banghead


radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Вто 29 ное 2016 1:26


Че аз точно това правя, споделям и помагам. Колегата kosis, явно не ме е разбрал правилно и се е подразнил, според мен безпричинно и почна с подигравателното си отношение към мен, не мисля, че с нещо съм провокирал това. Изобщо не съм споменал никъде, че фаровете ми светят слабо, съвсем друго писах. Светят си даже много добре, силно и както трябва, явно ще трябва да направя няколко снимки какво значи крива крушка. Не се изживявам като никакъв експерт, просто чета и се ровя за това, което ме интересува. При поставянето на различни крушки в един и същ фар, примерно левия, срещу стена, ясно се вижда как качествените си имат необходимото отрязване отгоре с чупката на 15 градуса, а ментетата не само че нямат рязка граница, но съм попадал и на такива с права линия и това изобщо не е от фара, толкова ли не може да се разбере какво точно имам предвид. И не е от гнездото на фара, лягат си плътно. Като се погледне отпред крушката, ясно се вижда дали има необходимият наклон, някои са с право поставен балон, а трябва да е под ъгъл. Нямам предвид перпендикулярността относно оста й.
Аз нямам вина, че някакъв малоумник те е заслепил и даже се е кефил на простотията си, в резултат си го изкара на мен! Като не познаваш човекът отсреща, не обиждаш безпричинно. И аз се дразня на такива, загнездил се на 25-30 м зад мен и чак тавана ми осветен яко! Всеки потребител, четейки постовете ми, може да си направи адекватно мнение, че при мен светлините са правилно настроени и не заслепявам никого. Напълно съм съгласен с теб, че човек, който не знае какво прави, изобщо не трябва да пипа тези пинове, просто аз знам точно какво става, защото съм се занимавал с оптика. Реших да споделя нещо от моя опит, но наистина не е за всеки. Но и че съм успявал да накарам жичката на крушка с накриво закрепен фланец да влезе във фокуса на рефлектора, е факт, мога да обясня нагледно със снимов материал какво имам пред вид. Просто големият фланец с трите пина, на въпросната крушка, бе закрепен под ъгъл спрямо цилиндричната част. Чертежче или снимка могат много лесно да обяснят нещата. Защо да не споделя нещо, което може да е интересно за някои.
Относно фаровете на Корсите - явно не си бил с нови такива, нищо общо със стар. Новото си е ново. Иначе да, веднага при възможност я сменям за Фолсваген, щото съм им фен и аз, ама не е моя, на жената е ;) Когато съм с Голф, ми правят път, с Корсетата ми сечат пътя. Колега kosis, разбираемо е, надявам се, защо и аз се подразних, само 10-15 мин. на живо, щеше да имаш друго мнение за мен...
Както казах, имам два кашона с различни крушки и би било интересно, предполагам, както е и на мен, коя как се представя. Един приятел даже се опули, като ги видя, каза - човек, ти представяш ли си, какво би било да те спре полиция за проверка и случайно да ти иска наличие на резервен комплект крушки! Ей ти на, два кашона ;)


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот forski » Вто 29 ное 2016 8:53


Да споделя ...
Преди два дена сложих Philips Vision Plus 60%, преди това колата беше с някакъв Осрам Стандард, които светеха с доста разсеяна светлина особенно на дълги.
Филипса светят с осезаемо по-наситена светлина, в смисъл че не се получават тъмни петна на платното както със стария Осрам. На дълги видимоста се подобри значително, като осветяват добре и в страни от платното.
За 22лв. съм доволен от това което получих, разбира се като го сравнявам със незнайко колко стара като години и модел крушка. В началото се бях засилил към Philips X-treme 130% но и заполовината пари намерих това което търся.
Чисто субективно мога да кажа че крушката е добра, за тези които търсят добра светлина на добра цена :smile


radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Съб 03 дек 2016 12:15


В някои тестове на крушки Philips Premium ги изкарват с една милимунда по-ярки от Philips Vision Plus, имам ги и двата модела, включително Extreme Vision (от която едната изгоря вече, по-ненадеждни се оказаха от Найтбрейкърите на Осрам, а са по-скъпи от тях!), на практика наистина почти няма разлика между двата Вижъна, само тези с плюс са сякаш една идея по-бели, т.е. пак са си жълти, но да кажем са не 3200 К, а 3400 К. За невярващи хейтъри-разбирачи - ето й инфо от сайта на Филипс http://www.philips.bg/etc/philips/b2c/c ... 2,35038830. 1815 лумена на Премиума срещу 1650 лумена за останалите две. Ако това е вярно, то най-добрата халогенна крушка явно е Philips Vision/Premium - на много добра цена, с прекрасно осветяване на пътя, плътна светлина, дълговечни, кво още да се иска...
Довечера ще си направя една проба и сравнения на пътя между двата Вижъна, с кой как е.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Iezekil » Сря 07 дек 2016 21:54


Въобще не подбирам крушките,взимам от дет сваря най-простите.За 11 години смених по 1 крушка на късите на двата фара,нямам ядове със светенето.Обаче забелязвам,че левия нещо се опуши в бяло стъклото,явно рефлектора е тръгнал.Та си викам,на тая дърта баба да взема да и подаря за коледа едни фарове с ангелски очички...Ама като не съм виждал на живо,да не са някой кич?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 08 дек 2016 15:26


Вземи си оригинален истински фар. Тия ейнджъл айс са Пунта мара.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Чет 08 дек 2016 16:21


Действително, и отделно аз как пък веднъж да не харесах вида на добавян фар с лупи или други такива на каквато и да е кола.

Колега а ти искаш Лупи или Ангелски очи. Понеже реално аз до колкото знам второто е габарит тип ореол като на БМВ-тата при кръглите фарове.
Понеже говориш за скапан рефлектор, та не виждам с какво тия габарити ще ти помогнат на по добрата осветеност ?

Струва ми се че искаш фар с Лупи.

И за мене оригиналното решение е най доброто.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта