TESLA електромобил...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: TESLA електромобил...
В петролната индустрия има още много потенциал за печалба и никой не захвърля печеливш бранш заради нещо ново. Първо ще се изчерпят възможностите на петрола, а най-вероятно експлоатацията на електричките ще се изравни с ДВГ-то. Отпадането на приходите към фиска от продажбата на горива ще се замени с акциз и такси върху тока.
Re: TESLA електромобил...
потреблението на енергия (респективно нуждата от петрол) постоянно се увеличава, така че появата на електро колите не е технологията, която ще окаже влияние в краткосрочен план. Преди около година някъде Арамко публикуваха очакванията си за пазара до 2050 ... е там нямаше някакви заложени спадове. А каквото мисли арамко, това се превърща в държавна политика на саудитска арабия, картела и САЩ.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: TESLA електромобил...
Абе малко не е по темата,но вие вярвате ли че толкова години ползваме петрол който според това което ни учат ,се е образувал от умрели растения и динозаври ? На мен това ми се вижда крайно несериозно като знам какво е дневното потребление на нефт !
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Ами изгнилата флора и фауна за 3-4 милиарда години не е малко.. Хората ползваме залежите от 100тина години и доказаните такива ще свършат след 50-100г. Добре се справяме.
Re: TESLA електромобил...
едва ли във всяка рафинерия има скрита инсталация за студен термоядрен синтез :)
да, за съжаление това ползваме. За всичките стотици милиони години доста биомаса е изгнила. Сериозната консумация е последните 50 години.
да, за съжаление това ползваме. За всичките стотици милиони години доста биомаса е изгнила. Сериозната консумация е последните 50 години.
Re: TESLA електромобил...
group® написа:Интересна е самата статистика в статията, макар да пише, че няма достатъчно данни за да се правят валидни изводи:
на 1 000 000мили (1 609 344км) има 5 запалени Тесли, срещу 55 запалени коли с ДВГ.
Всъщност това - км/пожар, ми се струва по-смислена мерна единица.
Теслите са почти нови в сравнение със средностатистическа кола с ДВГ. Важна подробност е, че пожарите при ДВГ обикновено са малко запалено гориво/масло около двигателя, което не винаги, но често може да се изгаси с редови пожарогасител. Докато при Тесла се разпалва батерията, а там и пожарната вижда зор докато се справи.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: TESLA електромобил...
С риск темата да отиде в друга посока, трябва да се спомене следното - т.нар. "пикова теория за нефта", макар и все още най-водеща губи популярност и излизат все повече доказателства в нейната несъстоятелност. Пиковата теория лансира идеята за органичния произход на нефта. Но още през 70-те години, при дълбоки сондажи в тогавашната СССР се установява наличието на нефт, на дълбочина при която няма начин петрола да е с органичен произход. Освен това, в момента продължават да се експлоатират находища, които по предварителни данни е трябвало да бъдат изчерпани още преди 20 години. Факт е, че техния дебит намалява, но в никакъв случай не се изчерпва. В момента е актуална теорията за неорганични произход на нефта в по-дълбоки пластове на земната кора под въздействието на температура и налягане, т.е. синтезирането на петрола е перманентен процес, макар в определени случаи добиването му да изпреварва генерирането му. В нета има доста материали на тази тема.
Re: TESLA електромобил...
това за петрола и аз съм го чел за американски пресъхнали кладенци, които отново се пълнят :)
иначе за пожарогасителя, статистиката гледам, че е американска ... там с пожарогасители по колите разполагат само големите ентусиастите. Не са задължителни като при нас. Средностатистическия американец е инструктиран да бяга и да звъни на 911.
Мисля също, че възрастта на автомобила няма голямо значение, защото батерията така или иначе е планирано да се подменя на 10 години. В по-голяма степен пожарите се дължат на инциденти, което изцяло се покрива от статистиката инциденти спрямо изминати километри.
иначе за пожарогасителя, статистиката гледам, че е американска ... там с пожарогасители по колите разполагат само големите ентусиастите. Не са задължителни като при нас. Средностатистическия американец е инструктиран да бяга и да звъни на 911.
Мисля също, че възрастта на автомобила няма голямо значение, защото батерията така или иначе е планирано да се подменя на 10 години. В по-голяма степен пожарите се дължат на инциденти, което изцяло се покрива от статистиката инциденти спрямо изминати километри.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Ей къдей е един сериозен, технически документ за някакво решение по случай тези спонтанни палежи.
Пояснено с мониторинг на температури и параметри в покой, в движение, алгоритъм на задействане и т.н.
С оповестяване на алармени и пред алармени прагове, та даже и GSM модул за SMS с текст: кенефа го огасихме.
Нищо по-сложно и по-скъпо от една ербег цялостна система.
Не схващам защо не се влага в тея адванс тролей мейкове.
Пояснено с мониторинг на температури и параметри в покой, в движение, алгоритъм на задействане и т.н.
С оповестяване на алармени и пред алармени прагове, та даже и GSM модул за SMS с текст: кенефа го огасихме.
Нищо по-сложно и по-скъпо от една ербег цялостна система.
Не схващам защо не се влага в тея адванс тролей мейкове.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: TESLA електромобил...
На посочения от колегата bobocamaro източник се намира и онова за което говорех за безопасността и покриването на системните изисквания.
https://www.researchgate.net/publicatio ... activities
https://www.researchgate.net/publicatio ... activities
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Публикувано във факти.бг: Изследването на немците обаче е подложено на критики заради сериозни фактологически грешки. От Ifo Institute напълно игнорират възможността батериите на електромобилите да се използват и след 10 години/150 000 км - например за съхранение на електричество в домашни условия (тип PowerWall). Вредните емисии на дизеловия Mercedes пък бил изчислявани не по разхода според новия стандарт WLTP, а по стария NEDC, който занижавал консумацията с до 42%.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: TESLA електромобил...
Навъдиха се вече много електрически коли и почва да се усеща един проблем - сервизите. Някъде четох, че без специално обучение, на автомеханиците тук не им е разрешено и гумите да сменят. Не зная до колко е истина или реклама на курсове за квалификация, но факт е, че повечето майстори хабер си нямат от тоци. Фирмените сервизи правят курсове за всеки нов модел, но работата с високо напрежение изисква повече от един курс набързо.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Интересен статия за поддръжка на Тесла:
https://hicomm.bg/auto/kak-se-poddrzha- ... sveta.html
https://hicomm.bg/auto/kak-se-poddrzha- ... sveta.html
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 88 госта