TESLA електромобил...
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Много интересна, няма що, състояща се от 5 изречения на кръст.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Ихаа недоволни потребители
От Бг медия толкова. Като искаш повече, търсиш - https://www.google.com/amp/s/electrek.c ... miles/amp/
Ако и това тие малко, търсиш още
А за другото - 2016та е колата
едит:
Ето още нещо за електромобилите:
Гумите им се износвали по-бавно - https://blogomobil.com/%D0%BD%D0%BE%D0% ... dsj1KximX0
От Бг медия толкова. Като искаш повече, търсиш - https://www.google.com/amp/s/electrek.c ... miles/amp/
Ако и това тие малко, търсиш още
А за другото - 2016та е колата
едит:
Ето още нещо за електромобилите:
Гумите им се износвали по-бавно - https://blogomobil.com/%D0%BD%D0%BE%D0% ... dsj1KximX0
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
hooligan_sk написа:Публикувано във факти.бг:
Огромни опашки по зарядните станции на Tesla
За без пари толкова
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: TESLA електромобил...
Харесва ми много P100D, ускорение само 2.2 секунди до 100 и 480 км пробег. За съжаление ще трябва да почакам още някоя година докато мога да си я позволя. Иначе гледах Рено Флуенс , но пробег от 200 км не ми върши работа по простата причина,че минавам повече на ден.
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: TESLA електромобил...
Кофти,европейският "електрически балон" май нацели първото трънче
https://fakti.bg/technozone/439351-shokovo-poskapvane-na-toka-za-elektromobili?fbclid=IwAR1PF-7aAn52q8f0xQf4xAXMHaGe3njj0tEXfMWIl0luMmpyaHfev_2kzzo
https://fakti.bg/technozone/439351-shokovo-poskapvane-na-toka-za-elektromobili?fbclid=IwAR1PF-7aAn52q8f0xQf4xAXMHaGe3njj0tEXfMWIl0luMmpyaHfev_2kzzo
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: TESLA електромобил...
Е,така е -агънцата станаха множко-трябва да ги подстрижем.Няма безплатен обяд...
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
https://m.fakti.bg/technozone/447607-ap ... volkswagen
Обяснение за разликата между млада технологична компания и традиционен авто производител.
Защо изостанаха най-големите?!
(не добре преписана статия, но дава поле за размисъл)
Обяснение за разликата между млада технологична компания и традиционен авто производител.
Защо изостанаха най-големите?!
(не добре преписана статия, но дава поле за размисъл)
Re: TESLA електромобил...
Покрай новогодишните празници попаднах на много интересен репортаж, то даже бяха няколко серии по AutoMotorUndSport (мисля, че така се водеше канала). Немски канал, бяха в Дубай с най-новите e-tron-и на Ауди и честно казано за първи път осъзнах наистина колко по-различно нещо е е-колата от колата с ДВГ. Да, и двете изглеждат от вън еднакво, но до там. Всичко останало дори и от гл.т. на физиката е коренно различно. И немците доста се бяха постарали да покажат всякакви гледни точки, като започнеш от видовете ел.двигатели, които всеки производител слага в колите си, софтуерните настройки, начин на каране, та до батерии, начин на зареждане и тн. Накрая моя извод беше, че Тесла е еталон. Много яко R&D, за тях колата е едно цяло, сами си разработват всичко, от софтуера, ел двигател, през батерии, та до колонките. Цялото ноу-хау е в тях, докато ... самия бизнес модел при традиционните автопроизводители е различен. Те работят и мислят по компоненти, цялата мрежа от доставчици ... бош им прави електрониката, лг батериите, еди кой си колонките и тн, те лепят накрая емблемата. Когато нещата се стандартизират, ноу-хау стане достъпно за всички, това сигурно ще върши работа и ще е много по-ефективно като разходи, но в момента като технология изостават, заради начина си намислене. Не знам, може би не искат да харчат собствени пари да развиват технологията, и чакат някой друг да го направи, може би още харчат големи суми за ДВГ (гледам статията за новия дизел, мазда пък мъчат бензина).
Ще потърся сериите, смятам, че ще са интересни.
това беше едната серия, в която имаше доста добри обяснения за технологията при е-колите попринцип ... само че я намирам само на немски, а аз 100% съм я гледал с някакъв превод :) (ако някой я намери с превод на енг или бг да пише, бих я изгледал отново)
https://www.youtube.com/watch?v=4H4UPMs2xMM
Ще потърся сериите, смятам, че ще са интересни.
това беше едната серия, в която имаше доста добри обяснения за технологията при е-колите попринцип ... само че я намирам само на немски, а аз 100% съм я гледал с някакъв превод :) (ако някой я намери с превод на енг или бг да пише, бих я изгледал отново)
https://www.youtube.com/watch?v=4H4UPMs2xMM
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Скоро писах в някоя тема, че VW винаги са имали проблем с програмирането и целия IT масраф в автомобилостроенето.
Сега разбирам, че цялата идея на новите електромобили е била отново да има отделни блокове за управление.
Този консерватизъм ще яде глави, особено сега.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... en-skandal
п.с. знам, че Кайзен ще се издразни на източника, но още не съм сядал да се разровя повече за проблема
Сега разбирам, че цялата идея на новите електромобили е била отново да има отделни блокове за управление.
Този консерватизъм ще яде глави, особено сега.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... en-skandal
п.с. знам, че Кайзен ще се издразни на източника, но още не съм сядал да се разровя повече за проблема
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Всички тези проблеми, вече не са на дневен ред: https://jalopnik.com/vw-and-daimler-are ... 1842523168
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: TESLA електромобил...
Положението изглежда тежко, но да не забравяме, че VW (а и другите немски производители) са преживяли втората световна война и последвалата я разруха на цялата страна, както и следващите години през които Германия беше разделена, ще се справят и с това сега.
Колкото до проблемите с ID3, нещо не разбирам защо се получава тази драма и защо търсят помощ от Даймлер при положение, че в семейството вече има работещи електрически модели, както при Ауди така и при Шкода. Е-Голф не го броя защото е по-стара концепция и вероятно технологията е неприложима към новата платформа.
Доста хора казват, че Тесла имат предимство защото всичко си разработват и правят сами, както и защото използват един общ модул за управление на цялата кола, а при VW са отделни модули. Аз съм на малко по-различно мнение. За компания, която прави половин или 1 милион автомобили общо от всички модели, системата направи си сам може и да работи, но ако целта е десетки милиони автомобили от различни марки и модели това надали е работещо, представете си какъв ресурс трябва да се вложи в нови производствени мощности, човешки ресурс и нови разработки и това при положение, че вече имаш партньори (и то какви , например Бош),които вече имат всичко това. Колкото до това един или множество управляващи ел. модули.... ми не знам, ако този единен модул издумка, умира целия автомобил и подмяната му вероятно ще струва 1/3 - 1/2 от цената на автомобила, при отделните модули, не всеки е критичен и отказ на такъв няма да доведе до пълен блокаж на автомобила, а и подмяната на един отделен модул ми се струва далеч по-поносима от тази на един общ.
Колкото до проблемите с ID3, нещо не разбирам защо се получава тази драма и защо търсят помощ от Даймлер при положение, че в семейството вече има работещи електрически модели, както при Ауди така и при Шкода. Е-Голф не го броя защото е по-стара концепция и вероятно технологията е неприложима към новата платформа.
Доста хора казват, че Тесла имат предимство защото всичко си разработват и правят сами, както и защото използват един общ модул за управление на цялата кола, а при VW са отделни модули. Аз съм на малко по-различно мнение. За компания, която прави половин или 1 милион автомобили общо от всички модели, системата направи си сам може и да работи, но ако целта е десетки милиони автомобили от различни марки и модели това надали е работещо, представете си какъв ресурс трябва да се вложи в нови производствени мощности, човешки ресурс и нови разработки и това при положение, че вече имаш партньори (и то какви , например Бош),които вече имат всичко това. Колкото до това един или множество управляващи ел. модули.... ми не знам, ако този единен модул издумка, умира целия автомобил и подмяната му вероятно ще струва 1/3 - 1/2 от цената на автомобила, при отделните модули, не всеки е критичен и отказ на такъв няма да доведе до пълен блокаж на автомобила, а и подмяната на един отделен модул ми се струва далеч по-поносима от тази на един общ.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Дайте да си запазим автомобилните теми и някак да не ги свеждаме всички до настоящия момент. Както историята е показала, някои неща ще ги четем и след години - да мислим за тогава.
Проблемът с модулите е голям, според моето слабо компетентно мнение. Всички знаем принципа - 'Простите неща са най-здрави'. Когато имаш 3-4... модеула, които са свързани и взаимонужни, неизбежно получаваш верига с 300-400...% повече шанс от дефектиране. Поне моята проста логика така работи.
Не искам да изпадаме в размисли за верига на доставчици, договори и ангажимент, но неизбежно има фактори, които диктуват забавяне в техническата логика и напредък при големите концерни.
Дано видим известна гъвкавост и пренастройване на логиката при VW,, с която да се измъкнат от изоставането.
При Тесла/Мъск е много видна възможността и борбата за взимане на гъвкави (така да ги наречем) решения в публична компания. От това има нужда и VW, поне според мен.
Проблемът с модулите е голям, според моето слабо компетентно мнение. Всички знаем принципа - 'Простите неща са най-здрави'. Когато имаш 3-4... модеула, които са свързани и взаимонужни, неизбежно получаваш верига с 300-400...% повече шанс от дефектиране. Поне моята проста логика така работи.
Не искам да изпадаме в размисли за верига на доставчици, договори и ангажимент, но неизбежно има фактори, които диктуват забавяне в техническата логика и напредък при големите концерни.
Дано видим известна гъвкавост и пренастройване на логиката при VW,, с която да се измъкнат от изоставането.
При Тесла/Мъск е много видна възможността и борбата за взимане на гъвкави (така да ги наречем) решения в публична компания. От това има нужда и VW, поне според мен.