TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
M.Georgiev
Мнения: 208
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 21:18
Автомобил: Touran
Двигател: BSX-109hp-2009

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот M.Georgiev » Сря 13 фев 2019 11:07


Високо напрежение е прието да се нарича такова, над 1000V. По-скоро само бензинките имат такова  .

От 1000V до 20KV е средно напрежение, над 20 е високо по нашите стандарти.




Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот nikson85 » Сря 13 фев 2019 11:10


На Тесла батериите имат защита 3000 ампера.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1626
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот MMX » Сря 13 фев 2019 11:23


Lupender написа:Електромобила щеше да е върха на сладоледа, ако батериите бяха доста по-напреднали и устойчиви.
В Благоевград до Мосю Бриколаж има зарядна станция. Един ден там видях Тесла да се зарежда, собственика беше там и сподели, че му трябват три часа да се зареди за да стигне до Гърция. За това време на зареждане, трябваше да плати около 130 лева (по 72 стотинки на минута). Тогава разбрах, че "далаверата" всъщност въобще не е далавера - аз с дизел за 130 лева ще ида до морето и ще се върна...

Извод - става, ама за градска кола.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Piqndurnik » Сря 13 фев 2019 11:58


group® написа:Изравям тази тема, защото е много интересно, че горните мнения са от преди 13г., а все едно са писани днес :gruebel
https://www.kaldata.com/it-новини/след- ... eOACOZ5GZs

Само не ми е ясно къде видяха e-Tron за 60 000 EUR, като цената почва от около 80 000 EUR: https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron/linien-pakete.html

milmar написа:За безопасността- няма как да е безопасно, ако си седнал в средата на един акумулатор с огромен капацитет и оргомен потенциал на токоотдаване...

Най-големите им батерии са 100 кВч. Едва ли е по-опасно от 50 л. бензин, чиито енергиен потенциал отива над 400 кВч.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 13 фев 2019 12:07


Сигурно в щатите са видяли цената - 74800$ е стартова цена там.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот xalerrelax » Сря 13 фев 2019 20:16


В биографията на Мъск , има много информация за Тесла.
Като цяло този човек е неизчерпаем от към идеи.
Както винаги, по нашите географски ширини , всичко е изкривено и извратено.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот milmar » Сря 13 фев 2019 22:20


xalerrelax написа: .....
Както винаги, по нашите географски ширини , всичко е изкривено и извратено.

Кои са вашите географски ширини и кое ви е изкривено?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 13 фев 2019 22:36


milmar написа:
xalerrelax написа: .....
Както винаги, по нашите географски ширини , всичко е изкривено и извратено.

Кои са вашите географски ширини и кое ви е изкривено?

Сигурно това, че веднага се търси киселото - палежи, магнитни полета, малък пробега, etc. Говори се за някакви недостатъци без никаква обосновка (освен пробега, но там е въпрос на нужди).
А и твоето мнение няма нищо общо с темата. Откровено заяждане, което ще доведе до мацане в темата!
В интерес на истината темата не е и за Мъск, защото той си има много фенове, но и хейтъри. Темата е за ел. коли и дайте да се придържаме към тях!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот milmar » Чет 14 фев 2019 10:30


Филмче как принципно е изградена батерията на Tesla и другите литиеви автомобили на този етап на усъвършенстване на технологията. Подобно на батерията на винтоверт.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... -_Q8urTqyo

от тук

За мен навързването на хиляди отделни литиеви елементи, дори и по най-добрия начин е примитивна технология, дори и в лаптоп, където са 4-5 броя само.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Чет 14 фев 2019 10:47


А какви са другите варианти?
Аз предполагам, че причината е оптимизация на разходите. Така или иначе li-ion е временно решение. Общо взето всички производители го правят по този начин, като разликата е само във формата на елементите, т.е. подредбата им в отделните модули с цел охлаждане и тн. Отделно четох, че групирането на елементи в отделни модули се прави и с цел по-голяма сигурност, примерно при катастрофа с евентуален пробив на корпуса, от там и пожар.


Иначе мен специално подобни проблеми ме притесняват повече :) дали ще е само за кражба или за поемането на целият контрол върху една толкова автоматизирана кола все тая ...
https://eu.usatoday.com/story/tech/2017 ... 518430001/
https://www.wired.com/story/hackers-ste ... s-key-fob/

това съвсем скоро ще важи за всички коли


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Бай Иван » Чет 14 фев 2019 20:22


Ще видим как ще развият нещата с графена, като за сега нивото или по-скоро етапа на развитие е смартфон.

Иначе аз лично не виждам технологичен напредък или това което всички искаме е "скок".


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dobrin » Чет 14 фев 2019 21:11


Не знам защо се говори само за Тесла. За мен това е един преекспониран балон от гледна точка имидж, възможности и нужди. Да, старите производители започнаха по-късно, но в момента напредват със сериозни темпове.

Аз лично бих си взел един е-Голф, само да го правеха с визията на GTE нямаше да има грешка. е-Ъп (който днес покарах доволно) само за града е супер решение. Да, цените не са особено приятни. Но ако се направи точна сметка (мързи ме) сигурно дори и финансово има смисъл.

Критериите за мен относно оценяване на идеята за електромобилите би трябвало да са основно два, (реално според мен това си е един въпрос, но все пак има два аспекта, които могат да бъдат тълкувани поотделно):

1. Колко замърсяват? Електромобилът не замърсява в мястото, в което се използва, т.е. не отделя вредни емисии както автомобилите с ДВГ. Това е особено полезно в градовете с голям трафик и голямо население, където увеличаването на електромобилите би имало положителен ефект. Разбира се, не трябва да се гледа на тях като панацея за чистия въздух в големите градове, особено като София например, където има да се работи в много други насоки, като отоплението на твърди горива и т.н., но все пак е нещо, което ще помогне. За да се случи това обаче преференциите, които дават държавата И общината трябва да се много повече. Преди време имаше статия как в Щатите е възможно да си купиш е-Голф за ... 5 000 долара! След приспадане на всички субсидии от държавата и т.н.

2. Какъв въглероден отпечатък оставят в околната среда в глобален мащаб? Това вече е един съвсем различен въпрос. Проучванията показват, че един е-Голф и един обикновен Голф с бензинов двигател 1.4 ТСИ, за период от 7 години мисля беше, отделят същите вредни емисии, като за да се изчисли всичко това се започва изчисляването от момента на производството, като и разходите по рециклиране на батериите на електромобила и т.н. Та в тази връзка е добре да се оптимизира производството на батериите и утилизирането им след изчерпване на ресурса им. Защото в крайна сметка, е добре да извадим замърсяването от големите градове и населените места като цяло, но т.нар. въглероден отпечатък, или глобалното им въздействие върху околната среда е не по-маловажно. Като добавим, че голяма част от произвежданата енергия е от невъзобновяеми източници, уравнението става още по-сложно.

Та аз съм за електромобилите за градовете, защо не и извън тях, ако се намерят адекватни батерии и се изгради необходимата инфраструктура. Естествено, субсидиите, които се дават и са необходими да ги направят по-изгодни за крайния потребител, излизат от джобовете на всички нас и влизат в бюджетите на производителите, което реално си е почти пряко субсидиране. Канализирането на обществените блага (парите, които излизат от данъкоплатците, минават през държавата и се разпределят за общото благо) в посока опазване на околната среда не е от вчера и това е само част от тази глобална тенденция. Въпросът е къде е границата, с единица изхарчени средства какъв ефект се постига и дали няма други стъпки, които биха били по-ефикасни? Темата е безкрайна ...


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Lupender » Чет 14 фев 2019 21:35


Да, когато се говори за "екологичност" на едно изделие, то трябва да се има предвид целия жизнен цикъл от суровините, производството, употребата и утилизирането му. А в това отношение, екологичността на електромобилите е доста спорна. Но, така или иначе, светът трескаво търси енергоносители (батерии), които да удовлетворяват все по-нарастващите нужди на пазара (всякакви устройства). Попаднах на нещо интересно в тази връзка... което ако е вярно, ще бъде страхотно, но моите познания по електрохимия и електрофизика не са достатъчни за да преценя дали е кьорфишек или има смисъл: https://www.dunavmost.com/novini/ruski- ... a-bateriya


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот bobocamaro » Чет 14 фев 2019 22:30


Една литиево йонна батерия(не, че знам в колата Тесла какви са) има Charge/discharge efficiency, 80–90%.
При стойност на КПД 0.1–5% за атомната :biggrin
Все още имат много ниска плътност на мощността. В конкретния пример с никел 63:
10 микровата за сантиметър кубичен, достатъчни да захранват пейсмейкър за 10 години...или за 100 :surprised
Ето една добре звучаща статия от която преписвах. :biggrin
Диамант, никел...това са все стратегически, "евтини" материали. За цена не мога да си мисля.
Mунс, изпърдяното от една крава за година е около 30 кубика смрад, зависи какво е яло добичето, но си е смрад.
Та тая смрад има органична съставна, която с помощта на бактерия се довежда до чист метан. Метан, който е базата на CNG.
Със смрад, от едното добиче за година, една кола минава около 9000 км :surprised
Eколозите педерас'и, моите извинения, но такива са ми наблюденията :mhihi , твърдят, че газовете отделяни от говедото са основната
съсипия на озоновия слой.
Тъ, метана е вреден, лития се пали и цапа при производство/рециклиране, атома все още става само за часовници.
ко праим?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dobrin » Пет 15 фев 2019 7:44


Придържайте се към темата. Метанът е съвсем друг въпрос.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта