TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пон 25 фев 2019 13:56


https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... xQxlayJq2M

тази новина не знам за коя тема е ... електричките или автономните коли, но каршеринга е третата мега новост в автомобилната индустрия. Статията я пускам тук, щото споменахме спарк-а (които вече имат нови зони в Сф ако не знаете).

Та тези три неща показват бъдещето, което може да е на споделените автономни електрички :)
Интересното е, че Даймлер и БМВ се обединяват, за да противостоят на компании като Юбер, Уаймо и подобни ... нищо чудно, че шефа е нервен на тема ТЕСЛА :)


ето и едно пряко сравнение на електрички от премиум сегмента ... ТЕСЛА се представя доста по-добре от е-трон и ягуара, който е форд, които пък обявиха кооперация с VW.
https://electrek.co/2019/02/21/tesla-ef ... ar-i-pace/


и още един линк с нещо интересно от шефа на СЕАТ (такава сапунерка Рено имат от няколко години май)
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 4058521600

1. We’re introducing the SEAT Minimó, our company’s vision of the urban mobility of tomorrow. The Minimó is a 100% electric concept car that has been developed to be integrated in every mobility platform. A carsharing operator dream come true. Now we want to listen to citizens and institutions to further develop the concept.
2. SEAT is going to lead the Volkswagen Group’s micromobility strategy by coming up with ideas and products designed for short commutes under 10 km.




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hooligan_sk » Сря 27 фев 2019 10:22


VWGT написа:Та тези три неща показват бъдещето, което може да е на споделените автономни електрички :)
Интересното е, че Даймлер и БМВ се обединяват, за да противостоят на компании като Юбер, Уаймо и подобни ... нищо чудно, че шефа е нервен на тема ТЕСЛА :)


As for Audi, I think that they are intentionally giving up their efficiency in order to protect the battery pack and get a higher charge rate.

They clearly have a large buffer for their battery pack, which has a capacity of 95 kWh, but I don’t think you get access to more than 85 kWh out of it.

That’s how they manage to achieve an impressive charge rate of over 150 kW and maintain it for so long since the battery is not actually as full as you’d think and it also enables a lower average state-of-charge, which could be good for the longevity of the pack.


google translate:

Що се отнася до Audi, мисля, че те умишлено се отказват от ефективността си, за да предпазят батерията и да получат по-висока такса.

Те очевидно имат голям буфер за батерията, който има капацитет от 95 kWh, но не мисля, че получавате достъп до повече от 85 kWh от него.

По този начин те успяват да постигнат впечатляваща скорост на зареждане от над 150 кВт и да я поддържат толкова дълго, тъй като батерията всъщност не е толкова пълна, колкото бихте си помислили и също така позволява по-ниско средно ниво на зареждане, което може да бъде добро за дълголетието на опаковката.


Получаваш едно, губиш друго. Това изглежда е основния наратив при електромобила, от както съществува. :mhihi


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Чет 21 мар 2019 17:36


да споделя какво видях тия дни на една магистрала извън БГ ... за съжаление нямам снимки, защото стана много бързо.
Nissan Leaf паркирал в аварийната лента, явно останал без ток, а пред него спряла една баничарка с ел.генератор или батерии, която му "преливаше" ток.
Интересно решение :) явно вече има подобни сервизни автомобили из града или по магистралите и ако останеш без ток, идват да те обслужат.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1631
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот MMX » Пет 22 мар 2019 10:49


Ето ти снимка без баничарката:
Прикачени файлове
tesla.png
Тесла Хибрид


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот nii » Пет 22 мар 2019 15:25



Накратко, с генератор трудно (или поне не с какъв да е), а е по-далавера да я дърпаш.
Във видеото теглят 10км и генерират 7.3 киловатчаса.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hooligan_sk » Пет 22 мар 2019 15:48


Един от най-добрите канали за ревюта на нови автомобили според мен:



Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 24 мар 2019 10:54


Ето една интересна статия, която описва положението в Европа: http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili ... 7HBgCaztLs


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот bayspiro » Нед 24 мар 2019 13:00


Тия електокари,май всъщност са .....тролеи.. :mhihi.
Докато батерията не стане с размерите на резервоар, с енергийния капацитет на резервоар, с безопасността на резервоар, с цена не по голяма от тази на 10 -тина резервоара, електрокарите, ще са по скоро гъзария и демонстрация на лайф стайл отколкото транспортно решение.
Разбира се електродвигателя е безспорно най -добрия транспортен двигател, но болните батерии свеждат това предимство почти до " 0 " Хибрида е едно палиативно решение - практически носиш си зарядно с ДВГ.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Lupender » Пон 25 мар 2019 12:07


group® написа:Ето една интересна статия, която описва положението в Европа: http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili ... 7HBgCaztLs

Хе-хе... по-евтино ще излезе да внесат велорикши... барабар с индийците :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Чет 04 апр 2019 8:38


bayspiro написа:но болните батерии

Аз не мисля така.
Ел. колите правят без проблем около 400км+
Развитието им и по-точно налагането им се препятства от ограниченото производство - оттам високите цени - липсата на достатъчно инфраструктура. Всичко това ще се промени в близко бъдеще.
Според мен, технологично ще се търси основно по-бърз заряд. Не толкова увеличаване капацитета на батерията.

Другият проблем пред по-голямото търсене е неясното обезценяване. Тесла дават 8г. гаранция на батериите. Цената на нови е над 20к $. А капацитета им спада във времето. Авто индустрията и клиентите не са имали такъв казус. Аз ако реша да си взема Тесла на 7г. колко трябва да струва за да ми е икономически оправдана покупката?! Сложна работа ...


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Чет 04 апр 2019 10:06


https://www.engadget.com/2018/04/16/tes ... ve-longer/

Подобна статистика за батериите на ТЕСЛА бях писал някъде, но и тук ще я пусна ... с две думи представят се доста по-добре от планираното.
При батериите амортизацията идва от циклите разряд/заряд, нередовното зареждане, съхраниението, климатичните условия и тн. Плюс това гаранацията е условна и беше нещо от сорта, че след N години капацитета на батерията ще е над 90% примерно, т.е. все още ще може да гарантира първоначалният пробег. T.e. батерията може да изкара и 20 години, но с по-малък капацитет.

Обезценяването не мисля, че е такъв критерий, но сервизното обслужване със сигурност е ... най-близкият до нас фирмен сервиз на ТЕСЛА е в Австрия.


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот bayspiro » Чет 04 апр 2019 16:27


group® написа:
bayspiro написа:но болните батерии

Аз не мисля така.
Ел. колите правят без проблем около 400км+
Развитието им и по-точно налагането им се препятства от ограниченото производство - оттам високите цени - липсата на достатъчно инфраструктура. Всичко това ще се промени в близко бъдеще.
Според мен, технологично ще се търси основно по-бърз заряд. Не толкова увеличаване капацитета на батерията.

Другият проблем пред по-голямото търсене е неясното обезценяване. Тесла дават 8г. гаранция на батериите. Цената на нови е над 20к $. А капацитета им спада във времето. Авто индустрията и клиентите не са имали такъв казус. Аз ако реша да си взема Тесла на 7г. колко трябва да струва за да ми е икономически оправдана покупката?! Сложна работа ...


Забелязвам някакво противоречие между началото и края на написаното. Хем не са болни, хем се притесняваш дали ще са живи след 8г. Този срок 8 г., е нищожен за такава инвестиция като автомобил! Е снобарията сменя и на 2 години, ама това е демонстрация на финансова мощ, а не необходимост от средство за транспорт.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Чет 04 апр 2019 17:13


Не се притеснявам дали ще е жива колата! Писах за обезценяването, което ще проличи на вторичен пазар и влиянието му върху желанието за покупка.
Иначе казано - купувайки си нова кола (примерно за 60000лв, можеш да прогнозираш някаква стойност след 8години (примерно 15000лв). Следващия собственик също ще е наясно какво го чака и след 3г. ще я продаде ( за 9000).
Ремонти ала бала - най-лошия сценарий е основен ремонт на двигател и скорости и т.н. Всичко е ясно.
А тук?
Ти купуваш колата и искаш да я продадеш след 8г. Батериите вече са извън гаранция и капацитета им спада бавно, но сигурно. Аз за колко я взимам, дори и да знам че батериите ще издържат планираните 3г.? Защото следващия собственик ще трябва да извади 20+ к $ ... Тоест колко ще е реалната стойност още на вторичния пазар? Още няма надеждни данни. Няма как да има. Тепърва ще се яде тоя ....
И това не е мое притеснение, щот нямам :Mr Green Fun
Но тази неяснота е фактор на пазара!

Това не е в противоречие с казаното от мен. Простое част от ценовата история (грубо да се изразя). Сигурно ще има рециклаж и т.н. решения (ако вече няма де). Каквото и да е, трябва да придобие популярност решение на този въпрос.

П.с. гаранцията на Тесла се активира при спад под 60%, мисля беше. Ама може да греша в спомените си.


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот bayspiro » Чет 04 апр 2019 17:33


Ся, като я продадеш (ако някой се набута да я купи), колата не възкръсва за нов живот.Това,че някой друг ще го боли главата, не прави продукта по- качествен. А именно това ми беше мисълта- батериите, скапват качеството на автомобила. Те и за това се мъчат да наложат тоя план "ГОЕЛРО" (по Ленин) с административни мерки - забрани, поставяне на неизпълними норми за екология за конкуриращите ДВГ, като едновременно с това освобождават електрокарите от данъци и еко норми (електрокарите замърсяват не по- малко от ДВГ.) Иначе последните нямат шанс пред класическия автомобил.
В крайна сметка,ще се намери решение на проблема с батериите - в това съм уверен, но целта на сегашните мерки предприемани от Администацията е ние (не само българите имам предвид) да бъдем едни щедри бетатестери на новия продукт и да осигурим едни добри печалби на концерните, независимо от издънките или успехите на процеса.
Според мен основната цел,даже не екологията, а свиването на влиянието на петрола и съответно неговите притежатели върху световната икономика и политика.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Чет 04 апр 2019 18:04


Аз няма да променя мисленето ти и ти моето, това е яснУ.
Остава говорилнята, в която е хубаво да снасяме някаква що годе смислена информация.
Тези митове за НЕекогологичното производство на ел. колите, на ел. енергията, батериите, etc. са си въпрос на гледна точка.
Ето моите 5 стинки:
1. Кола кат кола. Ще глътне толкова НЕекология за производството, колкото всяка друга. Напредъкът на други технологии определят това, да се правят екологично коли.
2. Производство на ел. енергия - тук вече е доста по-различно. Ел. енергия се добива от слънце, вятър, дори вълни. Въпрос на време е тези технологии да станат достъпни и да повишат разпространението си. В момента можеш да си купиш за 100000$ покрив за къщата (толкова е за моята) и да си зареждаш колата и цялото домакинство. Има как! Ама е скъпо. Значи само цената е проблем, а както се казва 'един проблем, ако се решава с пари, значи не е проблем, а разход'.
За батериите и екология не съм компетентен да говоря. Чел, недочел, предпочитам да си трая.

ДВГ е бита карта - харесва ни или не. Въпрос на време. Всички виждаме вече екологията с очите си!

Едит: и да знаеш, всичко се повтаря:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 165 госта