Ний ще се возим ли или ще разцъкваме? Или ще отключваме колата с профила си във фейсбук и Ако Цуки ни разреши, може ида се повозим?
В тази връзка да припомня една по- стара лакърдия
https://news.bg/your-voice/ako-ot-gener ... osoft.html.
Манията всичко да е IT вече почва да придобива уродливи размери.
Всичкото бизнес иска да шитка софтуеар,че е леко и доходно, ама с развиването на хардуеар (батерии) се занимава с неохота защото знае,че там разходите са големи, а успехите хомеопатични.
TESLA електромобил...
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: TESLA електромобил...
Уродливи форми и мащаби придобива целия социум. Съвременната индустрия си реже клона на който седи, докато се възползва от глупостта и енергоспестителността на потребителите... защото същите тези потребители, "работят" в предприятията на тази индустрия... Добре, че има Китай. В днешно време, младите не искат да работят в индустриалния сектор защото е шумно, прашно, вдига се тежко. Не искат да усвояват технически специалности защото е сложно... и някакси не е модерно.
Не знам дали ще има трета световна война, но техногенен апокалипсис със сигурност!
На една снимка на инженерно-техническия състав на Боинг, около стотина човека, имаше само 5 бели човека, останалите бяха азиатци (индийци, пакистанци, японци, китайци, корейци). При това, нито един от белите не е американец... американците са в състава на мениджмънта и финансите.
Не знам в Тесла дали ситуацията не е същата. Младите келеши щрапачи, дори не знаят процесора на компютъра на който пишат кодове от какво и как е направен. Ако нещата вървят в това русло, не само батерии на електромобили, но и електроцентрали ще почнат да се взривяват... особено ако ги стопанисват хора като Ковачки.
Не знам дали ще има трета световна война, но техногенен апокалипсис със сигурност!
На една снимка на инженерно-техническия състав на Боинг, около стотина човека, имаше само 5 бели човека, останалите бяха азиатци (индийци, пакистанци, японци, китайци, корейци). При това, нито един от белите не е американец... американците са в състава на мениджмънта и финансите.
Не знам в Тесла дали ситуацията не е същата. Младите келеши щрапачи, дори не знаят процесора на компютъра на който пишат кодове от какво и как е направен. Ако нещата вървят в това русло, не само батерии на електромобили, но и електроцентрали ще почнат да се взривяват... особено ако ги стопанисват хора като Ковачки.
Re: TESLA електромобил...
Lupender написа:В днешно време, младите не искат да работят в индустриалния сектор защото е шумно, прашно, вдига се тежко. Не искат да усвояват технически специалности защото е сложно... и някакси не е модерно.
Съвсем не са виновни само младите. Много от старите, които държат парите казват "защо да правя завод и да плащам заплати и т.н. като мога да поръчам нещата в Китай и само да прибирам парите от надценка 3 пъти (примерно). Качеството ще е лошо - ее, какво толкова. Ще подменям гаранционно и пак ще съм на печалба. Пък и конкуренцията и тя продава боклуци, така че няма кой да ме подбива с качество".
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: TESLA електромобил...
bayspiro написа:...
Всичкото бизнес иска да шитка софтуеар,че е леко и доходно, ама с развиването на хардуеар (батерии) се занимава с неохота защото знае,че там разходите са големи, а успехите хомеопатични.
Всъщност в развоя на батерии се наливат милиарди и който пръв пусне читава батерия, ще удари джакпота. Само че тази работа не е по силите на всеки и дори големите автомобилни производители се обединяват за да смогнат с разходите.
Re: TESLA електромобил...
Трябва да се мисли за лесна сменяемост на батериите, а не за мега капацитет. Освен ако не измислят компактен генератор, но там нещата отиват към ядрена енергия, което е още по-зле от горяща батерия. Батерия за пробег 200км, вериги електростанции за замяна за 30 секунди плюс нещо като пътна помощ, която ти докарва батерия на пътя без да те одира като такси на летище.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: TESLA електромобил...
Какво ли мислят петролните компании по въпроса?
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: TESLA електромобил...
muns61 написа:Какво ли мислят петролните компании по въпроса?
Купуват лицензи за батерии и ги покриват.
Re: TESLA електромобил...
muns61 написа:Какво ли мислят петролните компании по въпроса?
Петролните компании са собственост на хора, които се интересуват от пари, а не точно от петрол. Като видят, че с батерии се печели повече ще пренасочат парите си натам и готово. Все на някого му се привиждат някакви милиардери, които държат непременно да се занимават с нефт.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
MMX написа:Като видят, че с батерии се печели повече ще пренасочат парите си натам и готово.
Те отдавна са го направили.
И независимо какво ни е мнението за Мъск, той го направи!
Показа им, че бъдещето е в това.
Re: TESLA електромобил...
трудно ще намериш нещо, което да носи толкова лесни пари като петрола ... регулиран картел, световна валута. Зад него стоят много повече неща от парите, инструмент за влияние и огромни икономически и политически интереси.
С други думи съм съгласен с пияндурника.
Немците нямат петрол, те са само консуматор, както и повечето индустриално развити страни. И са зависими от интересите зад него. Положението без война няма как да се промени в момента. Но чрез технологии, може :) Автомобилният сектор е изстрел в тази посока, ако е успешен след него много неща в икономиката ще се променят. Ще видим ... но това е още една причина поради която ТЕСЛА ми е симпатичен проект. Техническите проблеми са в основата на техническия прогрес, няма как.
С други думи съм съгласен с пияндурника.
Немците нямат петрол, те са само консуматор, както и повечето индустриално развити страни. И са зависими от интересите зад него. Положението без война няма как да се промени в момента. Но чрез технологии, може :) Автомобилният сектор е изстрел в тази посока, ако е успешен след него много неща в икономиката ще се променят. Ще видим ... но това е още една причина поради която ТЕСЛА ми е симпатичен проект. Техническите проблеми са в основата на техническия прогрес, няма как.
Re: TESLA електромобил...
Това че 10% от колите минат на ток не означава, че петролът спира да се ползва. Кораби, самолети, хим. промишленост ще дърпат достатъчно. Като пуснат Боинг 737-Е на ток, тогава вече е сериозно положението.
Re: TESLA електромобил...
Цялата автомобилна индустрия ще премине на ток. Говоря за производството, не за вторичната търговия.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Цялата автомобилна индустрия ще премине на ток. Говоря за производството, не за вторичната търговия.
И не само.
Камиони също (Волво, Тесла,...). Но при тях по-бавно ще е.
edit:
Всъщност...
Докладът представя момент, в който големите производители на камиони и новосъздадените фирми предлагат камиони от клас 8, задвижвани от батерии. Досега Volvo (Nasdaq OMX: VOLV) и Daimler (FRA: DAI) са най-близо до пускането на пазара на електрически камиони до 2021 година.
Що се отнася до Tesla (Nasdaq: TSLA) и Никола Моторс, те имат „добър потенциал да произвеждат и продават“ батерии-електрически камиони, но нито един от тях не разполага с търговски наличен продукт в момента.
https://www.freightwaves.com/news/truck ... ailability
Но за малки градски камиони:
Volvo Trucks обяви, че е доставила първите си електрически камиони на двама клиенти в Швеция, като част от програма за развитие, за да изведе електрическите превозни средства на пазара.
https://electrek.co/2019/02/21/volvo-de ... ic-trucks/
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Lupender написа:Тука има два момента - 1-во, едва ли някой е в състояние да направи точна статистика...
Реших да проверя от любопитство. Нямам претенции за надеждна статистика, просто един бърз сърч:
515 833бр. - продадени Тесли от 3то тримесечие на 2015г. до 1во на 2019г.
източник: https://www.statista.com/statistics/502 ... eliveries/
Тук се споменава, че към Май 2018г. са регистрирани 40 пожара на Тесли (до тогава са били продадени 335 333бр. според горната статистика и от 2015г)
https://money.cnn.com/2018/05/17/news/c ... index.html
Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars.
But Risser said still there's not enough data to make valid comparisons at this point.
Интересна е самата статистика в статията, макар да пише, че няма достатъчно данни за да се правят валидни изводи:
на 1 000 000мили (1 609 344км) има 5 запалени Тесли, срещу 55 запалени коли с ДВГ.
Всъщност това - км/пожар, ми се струва по-смислена мерна единица.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: TESLA електромобил...
Интересна статистика. Може да се окаже нещо като полетите и самолетните катастрофи - те са малко, но всички разбират за тях. От друга страна, инциденти на изминат километър не е много коректна статистика, понеже Теслите се палят в покой. Същевременно електромобили се експлоатират от скоро, а транспорта с ДВГ има повече от 1 век история. Освен това, електротранспорта не са само автомобили, но и ЖП и тролеен транспорт, но като цяло автономни са само леките коли на ток. Докато с ДВГ са почти всички транспортни средства, освен реактивния въдушен транспорт. Иначе казано сравняваме несравними величини, както като мащаби, така и като съдържание.
С това не искам да кажа, че съм против електрическото задвижване, напротив. Към момента няма по-ефективна задвижваща система от електродвигателя... като изключим велосипеда, но и с него могат да стават ужасяващи инциденти
Не знам защо Тесла се превърна в нещо като символ, но отнесени към общия брой електромобили, вероятно са незначителна част. Имам предвид китайците, които смело нагазиха в тази територия и в тях ми е надеждата за евтино решение. От три-четири години вече ми спамят пощата разни китайски доставчици, понеже веднъж търсих в алибаба лекотоварни електромобили от любопитство и виждам какъв асортимент имат - от веспичка, през триколка, различни автомобили до камиончета и микробуси - всичко на ток. При това с цени започващи от 1200 долара. Автомобилчетата стартират от 8500 долара.
С това не искам да кажа, че съм против електрическото задвижване, напротив. Към момента няма по-ефективна задвижваща система от електродвигателя... като изключим велосипеда, но и с него могат да стават ужасяващи инциденти
Не знам защо Тесла се превърна в нещо като символ, но отнесени към общия брой електромобили, вероятно са незначителна част. Имам предвид китайците, които смело нагазиха в тази територия и в тях ми е надеждата за евтино решение. От три-четири години вече ми спамят пощата разни китайски доставчици, понеже веднъж търсих в алибаба лекотоварни електромобили от любопитство и виждам какъв асортимент имат - от веспичка, през триколка, различни автомобили до камиончета и микробуси - всичко на ток. При това с цени започващи от 1200 долара. Автомобилчетата стартират от 8500 долара.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта