Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот ludiq1918 » Пон 21 май 2012 12:56


Не съм сигурен че пускам темата в правилния под форум и се извинявам ако съм сгрешил и нека модераторите я преместят където трябва. Също така знам че има подобни теми но не са това което ме интересува.

Както е известно на голяма част от четящите форума, се използва едно всеизвестно правило за проверка обтегнатостта на ремъка като се завърти по оста си до максимум 90градуса. Да обаче съм чувал, че това правило се прилага когато ролките между който се пробва са на разстояние около и над 20см, демек наистина най дългата свободна част на ремъка- това вярно ли е или не съвсем? Другото което знам но не съм сигурен в достоверността му, че това разстояние ако е под 20см , примерно 10см(или по малко) между ролките ремъка трябва да се завърта максимум до 45градуса. В което има логика, защото разстоянието между ролките е по малко и от там той е под малко по голямо напрежение. Също така това правило някой го прилагат когато проверяват ремъка между двата вала , на двувалови глави. Защото реално погледнато ако между двата вала(разстояние 2-3см между зъбните колела) ремъка се завърти до 90 градуса трябва да е бая хлабав.
Та давайте да го обсъдим това, и да видим дали съм с грешна информация или има доза истина, че от тази информация може да си навлече беля човек ако е подвеждаща.

П.П. Някой ще кажат :търсачкаа , е да ама точно това което съм питал го няма mhihi .




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот radotom » Пон 21 май 2012 14:04


Вярно е, няма го това обсъждано, ама местя в ОФФ-автомобили ;) Там е по- на чалъм. :lol:
По темата: Навярно на мнозина от вас е известно, че при преобтягане на ремъка почва да се чува един хъркащ или постъргващ (не знам как точно да го опиша) шум.
Обикновено се появява при напълно загрял мотор заради стягането на нишките на ремъка.
Е! И при мен тогава се появяваше :lol:
Отпуснах го леко, при все, че успявах без прекалено усилие да го усуча на 90* - не престана.
Реших, че е ролка -> смених я! Пак с една идея по-хлабав ремък
Е пак стържеше! :banghead:
Сега в събота събрах един консилиум от 4 автомобилни механика, собственици на малки сервизи в един и същи двор и им зададох задача да мислят :lol:
Както и да го мислиха - единственото, което измислиха е да отпуснат ремъка още :gruebel
Амиии... в момента мога да го завъртя на над 180*, отбягвам да спирам с двигател при по-високи обороти и се старая да помня поредноста, по която всеки от тях ми каза, че прескочи ли ремък - той ще ми оправя мотора! mhihi
Ама и шумове нямам! :dontknow:


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот azrod » Пон 21 май 2012 14:47


@Radotom : И аз го имах тоя проблем, смени ремъка :)

@Лудия1918 : И идея си нямам защо на малко разстояние някой ще тръгне да усуква на 90 градуса. Иначе за ангренажа и пистовия е добре тази хлабина доколкото съм запознат :)
П.П.: То ако някой майстори ги питаш може и трапецовидния ремък да ми въртят на 90 градуса :D


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот ludiq1918 » Пон 21 май 2012 21:45


azrod написа: И идея си нямам защо на малко разстояние някой ще тръгне да усуква на 90 градуса.


Честно казано това не съм сигурен че го разбрах :) . Искаш да кажеш че в първия ми пост има доза истина или....
Между другото очаквах повече хора да се включат и да изкажат мнения, тъй като съм останал с впечатление че има доста мойстори в форума. Ама нищо де , това е едва началото може и да потръгне :Mr Green Fun .


golfmk1
Low rider
Мнения: 5548
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот golfmk1 » Пон 21 май 2012 21:51


Какъв ти е ремъка Радо :?:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот radotom » Пон 21 май 2012 22:05


ГЕЙтс :gay fight
mhihi mhihi
Вярно е, че леко мърда, но е наистина леко :roll:


golfmk1
Low rider
Мнения: 5548
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот golfmk1 » Пон 21 май 2012 22:08


Една от най-+добрите марки, да не казвам най.Проблема със сигурност не е от него :idea:


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот rabotnika » Пон 21 май 2012 22:18


Аааа Гошка да не почваме тема за ремъците кой е по по най че ще стане мазало ако ти кажа на МОЯТА кола тоя ГЕЙтс кви бели ми направи не е истина от тогава слагам само Континентал
А по темата много относително е това с опъването на ремъка аз лично ги опъвам докато си дойде на белег автоматичната ролка и мааалко още защото после ремъка леко се отпуска а ако е с обикновена ролка честно казано по преценка нито го въртя нито нищо


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот azrod » Вто 22 май 2012 8:05


rabotnika написа:Аааа Гошка да не почваме тема за ремъците кой е по по най че ще стане мазало ако ти кажа на МОЯТА кола тоя ГЕЙтс кви бели ми направи не е истина от тогава слагам само Континентал
А по темата много относително е това с опъването на ремъка аз лично ги опъвам докато си дойде на белег автоматичната ролка и мааалко още защото после ремъка леко се отпуска а ако е с обикновена ролка честно казано по преценка нито го въртя нито нищо

И аз не съм доволен от Гейтс, както спомена колегата Контитек кърти отвсякъде. Мек и същевременно здрав каучук. А не като Геитс-а корав и докато не поработи колата да се позагрее звучи отвратително...


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот Symptom » Вто 22 май 2012 17:01


Малко встрани от марката но във фокуса на казуса. Митсубиши ползват инфразвуков (май) беше уред според който се мери хлабавостта на ремъка. Демек на слух по уреда.. за шваба май освен въртенето друга технология май няма. Може за къпите ВАГ-ове да има не съм запознат.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот stefan4o » Вто 22 май 2012 17:32


Въртенето и то е малко на усет, щото ако хванем някой Рамбо от близкото село може да успее да завърти ремъка на 180 градуса, дори и да е пренатегнат... Имам впредвид човек, чиито пръсти са като кебапчета :lol:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот muns61 » Вто 22 май 2012 17:45


Като поработи човек, свиква колко да опъва ремъка. Самообтяжните ролки ги направиха, за да се избегне субективния фактор и операцията да се извършва от по-нискоквалифициран персонал.


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот ludiq1918 » Вто 22 май 2012 19:06


То това е ясно че с времето и с увеличаване на броя сменени ремъци ще свикне да ги опъва както трябва. Обаче докато им хване цаката....... mhihi . Някой не е ли пробвал на двувалова глава да завърти ремъка между колелата на валовете и да види как е. Защото аз съм пробвал и наистина там се завърта до ~45-55* . И другото което е, дали е по добре да е малко по хлабав или да е по натегнат, и дали обтегнатостта му зависи дали е дизел или бензин. Защото дизела е с по голяма компресия, а и зимата студеното масло и голямата компресия + хлабав ремък ще доведат да сватба на бутала и клапани. Та май при дизела е по добре да е по обтегнат.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот joker » Сря 23 май 2012 20:24


radotom написа:ГЕЙтс :gay fight
mhihi mhihi
Вярно е, че леко мърда, но е наистина леко :roll:

Радо ,виждал съм и съм сменял 3 вида gates и само един от тях не дрънчеше...убедих се,че некачествените ремъци дрънчат...просто термосвиваемите нишки не отговарят на стандарта като степен на свиване и като твърдост...сега съм с "хубав" gates(хич не ме питай как го избирах...) и колата няма грам шум от ангренажа...говоря за бензинката.
Дрънчи ли ремъка...на боклука или си запушваш ушите + риска от скъсване...


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот Петър Петров » Сря 23 май 2012 22:52


ludiq1918 написа:То това е ясно че с времето и с увеличаване на броя сменени ремъци ще свикне да ги опъва както трябва. Обаче докато им хване цаката....... mhihi . Някой не е ли пробвал на двувалова глава да завърти ремъка между колелата на валовете и да види как е. Защото аз съм пробвал и наистина там се завърта до ~45-55* . И другото което е, дали е по добре да е малко по хлабав или да е по натегнат, и дали обтегнатостта му зависи дали е дизел или бензин. Защото дизела е с по голяма компресия, а и зимата студеното масло и голямата компресия + хлабав ремък ще доведат да сватба на бутала и клапани. Та май при дизела е по добре да е по обтегнат.

Я помисли ремъка какво върти и какво е общото между него и компресията!!! Помисли като е "по-обтегнат" ремъка и загрее мотора какво може да се случи!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 199 госта