Не съм сигурен че пускам темата в правилния под форум и се извинявам ако съм сгрешил и нека модераторите я преместят където трябва. Също така знам че има подобни теми но не са това което ме интересува.
Както е известно на голяма част от четящите форума, се използва едно всеизвестно правило за проверка обтегнатостта на ремъка като се завърти по оста си до максимум 90градуса. Да обаче съм чувал, че това правило се прилага когато ролките между който се пробва са на разстояние около и над 20см, демек наистина най дългата свободна част на ремъка- това вярно ли е или не съвсем? Другото което знам но не съм сигурен в достоверността му, че това разстояние ако е под 20см , примерно 10см(или по малко) между ролките ремъка трябва да се завърта максимум до 45градуса. В което има логика, защото разстоянието между ролките е по малко и от там той е под малко по голямо напрежение. Също така това правило някой го прилагат когато проверяват ремъка между двата вала , на двувалови глави. Защото реално погледнато ако между двата вала(разстояние 2-3см между зъбните колела) ремъка се завърти до 90 градуса трябва да е бая хлабав.
Та давайте да го обсъдим това, и да видим дали съм с грешна информация или има доза истина, че от тази информация може да си навлече беля човек ако е подвеждаща.
П.П. Някой ще кажат , е да ама точно това което съм питал го няма .
Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Вярно е, няма го това обсъждано, ама местя в ОФФ-автомобили Там е по- на чалъм.
По темата: Навярно на мнозина от вас е известно, че при преобтягане на ремъка почва да се чува един хъркащ или постъргващ (не знам как точно да го опиша) шум.
Обикновено се появява при напълно загрял мотор заради стягането на нишките на ремъка.
Е! И при мен тогава се появяваше
Отпуснах го леко, при все, че успявах без прекалено усилие да го усуча на 90* - не престана.
Реших, че е ролка -> смених я! Пак с една идея по-хлабав ремък
Е пак стържеше!
Сега в събота събрах един консилиум от 4 автомобилни механика, собственици на малки сервизи в един и същи двор и им зададох задача да мислят
Както и да го мислиха - единственото, което измислиха е да отпуснат ремъка още
Амиии... в момента мога да го завъртя на над 180*, отбягвам да спирам с двигател при по-високи обороти и се старая да помня поредноста, по която всеки от тях ми каза, че прескочи ли ремък - той ще ми оправя мотора!
Ама и шумове нямам!
По темата: Навярно на мнозина от вас е известно, че при преобтягане на ремъка почва да се чува един хъркащ или постъргващ (не знам как точно да го опиша) шум.
Обикновено се появява при напълно загрял мотор заради стягането на нишките на ремъка.
Е! И при мен тогава се появяваше
Отпуснах го леко, при все, че успявах без прекалено усилие да го усуча на 90* - не престана.
Реших, че е ролка -> смених я! Пак с една идея по-хлабав ремък
Е пак стържеше!
Сега в събота събрах един консилиум от 4 автомобилни механика, собственици на малки сервизи в един и същи двор и им зададох задача да мислят
Както и да го мислиха - единственото, което измислиха е да отпуснат ремъка още
Амиии... в момента мога да го завъртя на над 180*, отбягвам да спирам с двигател при по-високи обороти и се старая да помня поредноста, по която всеки от тях ми каза, че прескочи ли ремък - той ще ми оправя мотора!
Ама и шумове нямам!
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
@Radotom : И аз го имах тоя проблем, смени ремъка
@Лудия1918 : И идея си нямам защо на малко разстояние някой ще тръгне да усуква на 90 градуса. Иначе за ангренажа и пистовия е добре тази хлабина доколкото съм запознат
П.П.: То ако някой майстори ги питаш може и трапецовидния ремък да ми въртят на 90 градуса
@Лудия1918 : И идея си нямам защо на малко разстояние някой ще тръгне да усуква на 90 градуса. Иначе за ангренажа и пистовия е добре тази хлабина доколкото съм запознат
П.П.: То ако някой майстори ги питаш може и трапецовидния ремък да ми въртят на 90 градуса
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
azrod написа: И идея си нямам защо на малко разстояние някой ще тръгне да усуква на 90 градуса.
Честно казано това не съм сигурен че го разбрах . Искаш да кажеш че в първия ми пост има доза истина или....
Между другото очаквах повече хора да се включат и да изкажат мнения, тъй като съм останал с впечатление че има доста мойстори в форума. Ама нищо де , това е едва началото може и да потръгне .
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Какъв ти е ремъка Радо
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
ГЕЙтс
Вярно е, че леко мърда, но е наистина леко
Вярно е, че леко мърда, но е наистина леко
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Една от най-+добрите марки, да не казвам най.Проблема със сигурност не е от него
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Аааа Гошка да не почваме тема за ремъците кой е по по най че ще стане мазало ако ти кажа на МОЯТА кола тоя ГЕЙтс кви бели ми направи не е истина от тогава слагам само Континентал
А по темата много относително е това с опъването на ремъка аз лично ги опъвам докато си дойде на белег автоматичната ролка и мааалко още защото после ремъка леко се отпуска а ако е с обикновена ролка честно казано по преценка нито го въртя нито нищо
А по темата много относително е това с опъването на ремъка аз лично ги опъвам докато си дойде на белег автоматичната ролка и мааалко още защото после ремъка леко се отпуска а ако е с обикновена ролка честно казано по преценка нито го въртя нито нищо
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
rabotnika написа:Аааа Гошка да не почваме тема за ремъците кой е по по най че ще стане мазало ако ти кажа на МОЯТА кола тоя ГЕЙтс кви бели ми направи не е истина от тогава слагам само Континентал
А по темата много относително е това с опъването на ремъка аз лично ги опъвам докато си дойде на белег автоматичната ролка и мааалко още защото после ремъка леко се отпуска а ако е с обикновена ролка честно казано по преценка нито го въртя нито нищо
И аз не съм доволен от Гейтс, както спомена колегата Контитек кърти отвсякъде. Мек и същевременно здрав каучук. А не като Геитс-а корав и докато не поработи колата да се позагрее звучи отвратително...
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Малко встрани от марката но във фокуса на казуса. Митсубиши ползват инфразвуков (май) беше уред според който се мери хлабавостта на ремъка. Демек на слух по уреда.. за шваба май освен въртенето друга технология май няма. Може за къпите ВАГ-ове да има не съм запознат.
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Въртенето и то е малко на усет, щото ако хванем някой Рамбо от близкото село може да успее да завърти ремъка на 180 градуса, дори и да е пренатегнат... Имам впредвид човек, чиито пръсти са като кебапчета
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Като поработи човек, свиква колко да опъва ремъка. Самообтяжните ролки ги направиха, за да се избегне субективния фактор и операцията да се извършва от по-нискоквалифициран персонал.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
То това е ясно че с времето и с увеличаване на броя сменени ремъци ще свикне да ги опъва както трябва. Обаче докато им хване цаката....... . Някой не е ли пробвал на двувалова глава да завърти ремъка между колелата на валовете и да види как е. Защото аз съм пробвал и наистина там се завърта до ~45-55* . И другото което е, дали е по добре да е малко по хлабав или да е по натегнат, и дали обтегнатостта му зависи дали е дизел или бензин. Защото дизела е с по голяма компресия, а и зимата студеното масло и голямата компресия + хлабав ремък ще доведат да сватба на бутала и клапани. Та май при дизела е по добре да е по обтегнат.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
radotom написа:ГЕЙтс
Вярно е, че леко мърда, но е наистина леко
Радо ,виждал съм и съм сменял 3 вида gates и само един от тях не дрънчеше...убедих се,че некачествените ремъци дрънчат...просто термосвиваемите нишки не отговарят на стандарта като степен на свиване и като твърдост...сега съм с "хубав" gates(хич не ме питай как го избирах...) и колата няма грам шум от ангренажа...говоря за бензинката.
Дрънчи ли ремъка...на боклука или си запушваш ушите + риска от скъсване...
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
ludiq1918 написа:То това е ясно че с времето и с увеличаване на броя сменени ремъци ще свикне да ги опъва както трябва. Обаче докато им хване цаката....... . Някой не е ли пробвал на двувалова глава да завърти ремъка между колелата на валовете и да види как е. Защото аз съм пробвал и наистина там се завърта до ~45-55* . И другото което е, дали е по добре да е малко по хлабав или да е по натегнат, и дали обтегнатостта му зависи дали е дизел или бензин. Защото дизела е с по голяма компресия, а и зимата студеното масло и голямата компресия + хлабав ремък ще доведат да сватба на бутала и клапани. Та май при дизела е по добре да е по обтегнат.
Я помисли ремъка какво върти и какво е общото между него и компресията!!! Помисли като е "по-обтегнат" ремъка и загрее мотора какво може да се случи!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 199 госта