Стоп-старт система на автомобил

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kris11
Мнения: 10392
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот kris11 » Пет 28 сеп 2012 19:23


слагай светодиодни дневни светлини не мисли за глупсоти. Днмес на 2 пъти налитах на радари ,но имах лъсмет нямаше и 10 км над 50 км/ч . Никаква реакция от зеленодрешковците. Карам със светодиодни дневниж без габарит.
Всяко палене преебава двигателя и стартера .




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот velinsl » Пет 28 сеп 2012 21:27


Stivi написа:Скоро четох в една друга тема мнение на колега по въпроса за тази система което гласеше " На кола съа старт-стоп система я изключвам още преди да сложа колана"

Някой от хулиганите беше.
В едно телевизионно предававане на име ТОПГИЪР с едно дизелово Ауди "дългия" казва, че за едно гасене и стартиране на двигателя ирзазходва гориво колкото за 5 мин работа на място. Предполагам е прав, тъй като двигателя изисква сериозна енергия за да задвижи всички подвижни части в двигателя.
Аналогично на движението на автомобила от т.А зо т.Б. Ако от т.А тръгваш да ускоряваш до 60км и по-малък би бил ако минеш през т.А с постоянна скорост 60км/ч и продължиш със същата скорост.




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот lozan67 » Съб 29 сеп 2012 5:23


Карам по маршрута от 2 месеца. Почнах да си правя експерименти под вредното въздействие на рекламата за новия двигател на Форд "убиец на дизели". Карам на метан и когато гася двигателя по светофарите успявам да мина още 10км. със същото зареждане. Вчера като посмятах идват към 1000км. на година. Което за моето гориво са 80лв. И ако спра да мисля екологично, не са голяма далавера. Ако махнем гадната втулка в двигателя, частите за ремонт на стартера не са повече от 50лв/ бендикс, четки, втулки/. Загрял двигател едва ли тормози толкова акумулатора. Но ми беше интересно дали и старите автомобили могат да се оборудват с такава система. Като четох за нея ми се стори удачна, натискаш съединителя и колата си пали. Не знам как колегата го е докарала до катастрофа. Но икономията при мен си е факт.




restless
Мнения: 1105
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот restless » Съб 29 сеп 2012 8:01


колите със старт-стоп имат "подсилени" акумулатори/батерии и съобразени с честото палене стартери - или спират буталата преди горна мъртва, или имат спец "съединител" за развъртане на коляновия вал.
Спестяваш 1лв на седмица... като дадеш 50лв за ремонт... а не далеч не всеки може сам да си отремонтира стартера




Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 6024
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот Stivi » Съб 29 сеп 2012 9:24


Само да вметна и момента със климатроника /понеже се предполага че кола с тая система не е с климатик/ ,едно че лятото за 1 мин. ще почнеш да се потиш /освен ако са го направили да работи на акумулатор/ но ако не е така как ще се отрази на компресора толкова често стартиране ??




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2786
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот fox_vt » Съб 29 сеп 2012 11:42


Къде ги сметнахте 40 минути престой ви се чудя.6-7светофара да ги сложим 7 по 70 сек са 490 сек или 8 минути грубо.Така при разход 1л на час пак вземаме най голямото се получава 133 грама ако нещо не съм объркал.Та при цена 1,30 я сложи за литър значи 17 ст икономия на ден колко дни ще трябват само да покрием разходите по зареждането на акуто не слагаме стартери и прочие.А това че при палене отива повече гориво а това че не винаги те хващат всички светофари или не за цялото си време.Спирам до тук че става идиотски безмислено.




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот lozan67 » Нед 30 сеп 2012 6:17


fox_vt написа:Къде ги сметнахте 40 минути престой ви се чудя.6-7светофара да ги сложим 7 по 70 сек са 490 сек или 8 минути грубо.Така при разход 1л на час пак вземаме най голямото се получава 133 грама ако нещо не съм объркал.Та при цена 1,30 я сложи за литър значи 17 ст икономия на ден колко дни ще трябват само да покрием разходите по зареждането на акуто не слагаме стартери и прочие.А това че при палене отива повече гориво а това че не винаги те хващат всички светофари или не за цялото си време.Спирам до тук че става идиотски безмислено.

Колега явно не караш във София. Всеки те хваща по няколко пъти докато минеш. Макар София в момента да е като пустиня в сравнение с 2008-2010. Убедих се че няма смисъл, ще насоча усилията в други ъпгрейди по колата.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2786
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот fox_vt » Нед 30 сеп 2012 8:39


Всъщност за това си прав не бях го предвидил в сметките че един светофар те хваща поне 2 пъти в най добрия случай.Аз и за това е мразя тая софия :D ти така или иначе можеш да си направиш експеримент колко ще изгориш ако гасиш или ако не гасиш няма какво толкова да му стане на клемореда или стартера за няколко опита.




renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот renault_19 » Нед 07 окт 2012 9:47


Колега lozan67, понеже съм карал доста време същия голф като твоя,най -полезното което можеш да направиш е да си намалиш оборотите на празния ход до към 700, доста километри минах с този голф и определено се постига някаква икономия.Вярно на газ ,не на метан,но предполагам няма да има значение.
Наистина помага,когато ми се е слчвало да вися много по светофари не ми се вдига толкова разхода,колкото на бензин примерно когато съм карал и там празния ход е 950-1000 оборота.Пробвай ще има полза.
Сега някой ще почне да обяснява ,че не е добре за двигателя, че налягането на маслото било ниско,че не знам какво.Не съм специалист,но проблеми не съм видял а съм минал над 100хиляди км така(не само градско разбира се) и не съм го пипал двигателя,нито някога ми е премигвала лампата за налягането на маслото нито нищо.




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стоп-старт система на автомобил

Мнениеот lozan67 » Пон 08 окт 2012 4:42


И моите обороти са толкова. Настроени са на абсолютния минимум. Не се оплаквам и от разхода, но ако може още малко, защо не. Лампата не ми е светвала, а го карам с 5-40. Иначе по темата. Гледам и Шевролет се накичиха с такава система и я рекламират усилено.





Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Joro_Markov, maloumnik, tuziko и 20 госта