Какво трябва да се направи при подмяна на двигател (сменям целия двигател щот моя замина). Ако някой може да опише процедурата. Предполагам че колата трява да се пререгистрира в кат (смяна на големия талон )
Моля който го е правил или има информация какво се прави да драсне два реда.
Благодаря предварително.
Какво се иска при смяна на двигател ?
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Ако сменяваш двигателя със същия тип двигател просто трябва да се мине през кат, да носиш документи за новия мотор и те да проверят дали номерата съответстват. Ако всичко е наред ти правят нов голям талон и си ти.
Ако сменяваш с друг тип мотор става сложно и доколкото знам трябва да се чака проверка от Технотест.
Аз лично съм правил само първия вариант и премина по начина, по който го описах.
Ако сменяваш с друг тип мотор става сложно и доколкото знам трябва да се чака проверка от Технотест.
Аз лично съм правил само първия вариант и премина по начина, по който го описах.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Чет 26 фев 2009 21:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Това което знам аз от наблюдения:
1. Закупуване на желания двигател + документи.
2. При положение, че е същият намираш свестен майстор да ти го качи и да накичи цялата електроника.
2.1. Добре е да му направиш и една обстойна ревизия преди да го качиш, за да си решиш бъдещи проблеми.
2.2. Ако не е същият, пак намираш свестен майстор, който да измисли как да го навре в коша правилно.
3. При вече работещ мотор отиваш в кат на технотест. До колкото знам, независимо, че е същият мотор, пак се минава теста. Там са едни чички (поне в София преди 2-3 години), за които устройството и механиката на Лада са върхово постижение в автомобилостроенето, така че да си знаеш какво те очаква.
3.1. При положение, че сменяш 1З с 1З т.3. Би трябвало да се оправиш.
3.2. При положение, че смяташ 1З с АФН например филма е голям, освен, че ти трябват документи и всичко останало, трябва да сменяш и цялата спирачна система + окачването, за да отговаря на стоковия стандарт на колата от която си взел мотора. Гледащ примерно за Г3 кои мотори излизат серийно производство за бензин/дизел (ДОБРЕ Е, ако караш бензинова кола например да търсиш бензинов двигател и така.) Да сложиш в Г3 двигател от Г4 за скептиците от технотеста е еквивалетно на това човек да стъпи на Марс утре (технически не е така обаче ). Може и да успееш да си изкараш редовни документи, но не е сигурно в кое необозримо бъдеще ще се случи това.
4.!!! - Ако си решил да не минаваш през кат и лудостта наречена технотест - следваш т.1 - без частта с документите(по-желание разбира се не пречи да си ги имаш и да не регистрираш мотора, поне евентуално при фал, няма да те обвинят в кражба) и т.2. Тогава според органите отговарящи за реда по пътните участъци в страната ти си един рецидивист еквивалентен на масов убиец. Нищо, че по всяка вероятност колата ти ще е в пъти по-изправна от техните таратайки.
П.С. - Много рядко, да не кажа си е чист прецедент някой да изгърми, за това, че е минал на малко по-мощен мотор и не го е регистрирал. КАТаджийте никога не те карат да отваряш капака, за да сверяват какво пише в талона и какво на двигателя. Все пак е добре да си спазиш законовите процедури, независимо, че са абсурдни.
П.С.2 - Извинявам се, че се отнесох, дано съм бил полезен. Карах го по спомени от преди две години. Мисля, че въпреки това бях максимално точен :))
Поздрави :)
1. Закупуване на желания двигател + документи.
2. При положение, че е същият намираш свестен майстор да ти го качи и да накичи цялата електроника.
2.1. Добре е да му направиш и една обстойна ревизия преди да го качиш, за да си решиш бъдещи проблеми.
2.2. Ако не е същият, пак намираш свестен майстор, който да измисли как да го навре в коша правилно.
3. При вече работещ мотор отиваш в кат на технотест. До колкото знам, независимо, че е същият мотор, пак се минава теста. Там са едни чички (поне в София преди 2-3 години), за които устройството и механиката на Лада са върхово постижение в автомобилостроенето, така че да си знаеш какво те очаква.
3.1. При положение, че сменяш 1З с 1З т.3. Би трябвало да се оправиш.
3.2. При положение, че смяташ 1З с АФН например филма е голям, освен, че ти трябват документи и всичко останало, трябва да сменяш и цялата спирачна система + окачването, за да отговаря на стоковия стандарт на колата от която си взел мотора. Гледащ примерно за Г3 кои мотори излизат серийно производство за бензин/дизел (ДОБРЕ Е, ако караш бензинова кола например да търсиш бензинов двигател и така.) Да сложиш в Г3 двигател от Г4 за скептиците от технотеста е еквивалетно на това човек да стъпи на Марс утре (технически не е така обаче ). Може и да успееш да си изкараш редовни документи, но не е сигурно в кое необозримо бъдеще ще се случи това.
4.!!! - Ако си решил да не минаваш през кат и лудостта наречена технотест - следваш т.1 - без частта с документите(по-желание разбира се не пречи да си ги имаш и да не регистрираш мотора, поне евентуално при фал, няма да те обвинят в кражба) и т.2. Тогава според органите отговарящи за реда по пътните участъци в страната ти си един рецидивист еквивалентен на масов убиец. Нищо, че по всяка вероятност колата ти ще е в пъти по-изправна от техните таратайки.
П.С. - Много рядко, да не кажа си е чист прецедент някой да изгърми, за това, че е минал на малко по-мощен мотор и не го е регистрирал. КАТаджийте никога не те карат да отваряш капака, за да сверяват какво пише в талона и какво на двигателя. Все пак е добре да си спазиш законовите процедури, независимо, че са абсурдни.
П.С.2 - Извинявам се, че се отнесох, дано съм бил полезен. Карах го по спомени от преди две години. Мисля, че въпреки това бях максимално точен :))
Поздрави :)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
най- лесно е , ако в талона не фигурира номер на двигател.
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Здравейте. Реших да сменям двигател и аз .. та темата ми се струва подходяща за един мой въпрос. В момента съм АБС, ще минавам на АФН евентуално. Колата не е на мое име, и предплагам, няма да е възможно да й извадя нов талон /да унищожа стария/. Ако "ъпгрейда" беше бензинов, въобще нямаше да се занимавам, ама така някак си няма да мине номера ,като ме спрът,да дрънчи на дизел, а.да пише "бензин" :D ..
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
ceco_sv написа:Здравейте. Реших да сменям двигател и аз .. та темата ми се струва подходяща за един мой въпрос. В момента съм АБС, ще минавам на АФН евентуално. Колата не е на мое име, и предплагам, няма да е възможно да й извадя нов талон /да унищожа стария/. Ако "ъпгрейда" беше бензинов, въобще нямаше да се занимавам, ама така някак си няма да мине номера ,като ме спрът,да дрънчи на дизел, а.да пише "бензин" :D ..
Технотест
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Продай тази и си купи готов афн. По-евтино ще е със сигурност и ще са по-малко нерви и ядове.
Преминаването през Декра(бивш Технотест) не става толкова лесно - трябва да имаш всички документи за собственост на колата и на мотора, договор за покупко-продажба на мотора и около 600лв. и мноооого време.
Преминаването през Декра(бивш Технотест) не става толкова лесно - трябва да имаш всички документи за собственост на колата и на мотора, договор за покупко-продажба на мотора и около 600лв. и мноооого време.
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
ясно. Просто колата не е на мое име, собствениците са в чужбина, лятото я боядисвах, правих и си мислех, че е добра опция смяната на двг.
Благодаря.
Благодаря.
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Добър ден. Ще използвам тази тема за да ви попитам един въпрос. Може ли да се сложи 1.9 ТД ааз от Голф 3, на Голф 4 1.9 ТДИ 1З. Знам че всичко е възможно дори и жена да роди дете от собствения си мъж, знам че въпросите в интернет са повече относно по-малък към по-голям мотор и затова исках да попитам. Благодаря.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Май имаше изискване двигателят да не е по-стар от заводския
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Няма такова изискване.Към по-голям мотор се минава техно,към по-малък не е проблем.
Техно тест няма във всеки град,да знаете.В Шумен се нарича ТИАТ и обслужва област Добрич и Варна включително,за другаде не знам.Не е лошо да се пита там какви са процедурите,изискванията и % успеваемост+разходи за тези,които мислят за по-мощни интервенции.
Техно тест няма във всеки град,да знаете.В Шумен се нарича ТИАТ и обслужва област Добрич и Варна включително,за другаде не знам.Не е лошо да се пита там какви са процедурите,изискванията и % успеваемост+разходи за тези,които мислят за по-мощни интервенции.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
CryptLord написа:Добър ден. Ще използвам тази тема за да ви попитам един въпрос. Може ли да се сложи 1.9 ТД ааз от Голф 3, на Голф 4 1.9 ТДИ 1З. Знам че всичко е възможно дори и жена да роди дете от собствения си мъж, знам че въпросите в интернет са повече относно по-малък към по-голям мотор и затова исках да попитам. Благодаря.
Че то 1Z няма на Г4 ... Не е съвсем лесно пригаждането. Виж ако беше за Г3-да, там е лесно ( дори може да се измисли нещо , без да се налага промяна мотор, ползва се стария блок и от AAZ се ползват буталата,главата, турбото и ГНП-ето . Блока си остава 1Z с оригиналния си номер). Не знам каква е целта, сподели ако можеш.
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
С удоволствие бих споделил. Ами имам голф 3 с ААЗ. Двигателя е много добър, (няма да изпадам в подробности, знаем го ААЗтът), обаче купето издиша. Раждата го е обхванала яко. Та се чудех, ако купя голф 4, само купето или с "изморен" дизелов двигател, да разкарам двигателя на четворката и да сложа моя, предлагам с кутията, жило за газта, обогатителя, таблото то ще трябва да се сменя, инсталацията да се преправя. Незнам как ще стане връзка между СК и колелата. Резервоар помпата. Общо взето чакайки отговора от вас, мислех по въпроса и си е доста работа. По добре с парите да ремонтирам купето.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
То само купе няма как да купиш.Или купуваш друга тройка и си прехвърляш твоя мотор,или си взимаш четворка и караш,а твоята бракуваш.Тези са опциите за друга кола.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 14 мар 2018 20:25
- Автомобил: Opel
- Двигател: Z 17 DT
- Местоположение: Сливен
Re: Какво се иска при смяна на двигател ?
Подкрепям lezekil.
Преди около 4-5 години искахме да прехвърлим един двигател от Пежо на Ситроен.Като двигателя си беше същият KDY 1,4 бензин(кубатура,кончета)всичко еднакво.Отидохме в сервиза на Ситроен да питаме колко ще ни струва цялата тази интервенция,а приемчика с който разговаряхме ни обясни следното:
-коша на мотора е различен в двете купета
-скоростната кутия няма да се напасне хубаво,от там на всеки 3до5хил.км. ще чупи полуоски.И ние се отказахме.
На базата на тази информация,аз не виждам как ще прехвърлиш ДВГ от тройка в купе на четворка.
Ако все пак стане,пиши в темата сервиза имястото където са извършили услугата
Преди около 4-5 години искахме да прехвърлим един двигател от Пежо на Ситроен.Като двигателя си беше същият KDY 1,4 бензин(кубатура,кончета)всичко еднакво.Отидохме в сервиза на Ситроен да питаме колко ще ни струва цялата тази интервенция,а приемчика с който разговаряхме ни обясни следното:
-коша на мотора е различен в двете купета
-скоростната кутия няма да се напасне хубаво,от там на всеки 3до5хил.км. ще чупи полуоски.И ние се отказахме.
На базата на тази информация,аз не виждам как ще прехвърлиш ДВГ от тройка в купе на четворка.
Ако все пак стане,пиши в темата сервиза имястото където са извършили услугата
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта