DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот versace » Нед 02 мар 2014 17:53


Моля някой да обясни за регенерация на ДПФ-а.
До колкото разбрах може да се регенерира като от софтуера през компютър се даде команда за принудително запалване на филтъра.
Също четах, че филтъра се чисти, ако се кара с 4000 оборота извънградско за 15-20 километра.
Уточнявам, че на таблото нищо не свети, колата не е в авариен режим. Искам да го направя превантивно.
Кое е по-ефективно.




Вълчан
Мнения: 858
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 20:11
Автомобил: Mazda 5
Двигател:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот Вълчан » Нед 02 мар 2014 18:11


Тъй като често се появяват теми за проблеми с DPF филтъра, ще споделя това, което съм изровил и научил от нета /а и от опит/ без да твърдя, че е 100% вярно.
Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но не открих такава.

Първият режим, който пожелавам на всеки е натрупване на сажди от 0 до 60%. В този режим нищо необичайно не се случва, не се включва автоматичната регенерация.

Вторият режим - натрупани сажди 60-80%. Тук вече се разрешава автоматичната регенерация. При нормална експлоатация на автомобила и ако нищо не свети и не мига, с помощта на автоматичната регенерация нивото на сажди се поддържа 60-80%. Веднъж стартирала, регенерацията продължава докато натрупаните сажди спаднат до 60%, не изгасим двигателя или не включим на първа /това по мое наблюдение/.
Според мен с правилното гориво и масло, това състояние може да се поддържа и за автомобили над 200к км.

Трети режим - сажди 80-100%. Автоматичната регенерация все още е разрешена, лампата DPF свети постоянно. В това състояние производителя препоръчва управление на автомобила с обороти на двигателя над 2000об/мин и скорост над 40км/ч за време от около 15 мин. Това време е достатъчно автоматичната регенерация да завърши пълен цикъл и би трябвало натрупването на саждите да спадне под 60%. Често съм срещал из нета коментари от колеги, че с "яка газ" се опитват "да продухат" филтъра. За мен това е грешка. Повече газ - повече сажди. Мисля си, че една спокойна разходка /най-добре по магистрала за избягване на трафика/ със 130км/ч, 2100об/мин е много по-добър вариант. Следил съм температурата на DPF-а в такъв режим по време на регенерация - поддържа си 650 градуса без проблем, тоест регенерира се съвсем успешно.

Четвърти режим - сажди 100-125%. Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч,. Нещо много важно в този режим - автоматичната регенерация се забранява от компа. Тоест няма смисъл да юркаме колата над 2000об/мин. Производителя препоръчва да отиваме директно в сервиза. Там ще бъде направена ръчна регенерация с нормална продължителност, което би трябвало да оправи нещата. Лично аз съм правил такава регенерация в домашни условия с познатите ни трикове http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm - колата работи на място с около 2000об/мин, а около нея е голяма жега от температурата на филтъра /отново около 650 градуса/ и това продължи около 15 мин. Не се препоръчва да правим регенерация когато ни хрумне, само ако се налага.

Пети режим - сажди 125- 140% същото като при четвъртия режим - Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка , но в сервиза би трябвало да изпълнят ръчната регенерация в продължителен режим.

Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч . Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.

Седми режим - над 200% същите сигнали и грешки като при шести режим, но тоя път в сервиза за смяна на филтъра.

Режим, който не е свързан с проблем на DPF-a - лампа DPF мига,
Регенерацията е режим при който:
1. Се затваря EGR клапана. По този начин постъпва повече кислород в цилиндъра и така се повишава температурата на горене;
2. Частично се затваря ISV клапана за да се повиши температурата на постъпващия въздух в цилиндрите;
3. Извършва се едно допълнително предварително впръскване в цилиндрите, за да се повиши температурата на горене чрез изгаряне на допълнителното гориво;
4. Извършват се две допълнителни впръсквания по време на изпускателния такт на буталото, така постъпва гориво във филтъра, което изгаря там и повишава температурата допълнително. Точно поради това се просмуква и нафта в маслото, което води до повишаване на нивото му.

Надявам се с тази информация да съм бил полезен.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот gamble » Сря 05 мар 2014 15:39


В книжката на Тоуран 2008 г. 2.0 ТДИ си пише - да се кара на 4та скорост с минимум 2000 оборота 15-20 мин. от време на време. Най-добре така се чисти. А, ако лампата светне колата не трябва да се гаси и е хубаво веднага да я покараш по посоченият начин. Принудителната регенерация не е за всеки - може да подпалиш колата - според VW. Иначе най-добрият вариант е да се премахне. Има фирми дето се занимават с това. Основно гледам са такива, които се занимават с чип тунинг. Даже предлагат премахването му + чип на добра цена. А и също не е хубаво да се кара през 2 км. Примерно: качаваш се в колата, караш 2 км. и спираш пред магазина - гасиш. Качваш се и след малко видиш познат - гасиш. Така по-бързо се трупат сажди. Чисто нов джип от онези Jeep дето са... запушиха му филтъра за 2 месеца с такова каране.
Моето е кратка версия :mhihi


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7146
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот santo_trafficante » Сря 05 мар 2014 15:46


Мерцедеса от всички коли който съм имал с дпф е с най хубавия филтър :mhihi От какъв зор да го регенерираш принудително? Моя от една година каране градско всеки ден нито веднъж не се е включил на регенерация :c020


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 701
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот plamikcho » Сря 05 мар 2014 17:06


Тук пише доста неща за ДПФ и видовете регенерации при ВАГ. "Редовната" може да бъде пасивна или активна, принудителната се пуска софтуерно, но пак иска каране. От моя скромен опит установих, че филтъра регенерираше най-бързо при обороти от 2000 до 2500 (3, 4 или 5 скорост). Но все пак става въпрос за филтър, който е свършил. 4000 об. според мен са много, ако се търси пасивна или активна регенерация. При редовно извънградско каране не би трябвало да се задръства филтъра, тъй като има условия за пасивна регенерация. На кратки разстояния + студен мотор процентите нарастват и рано или късно (зависи от състоянието на филтъра) ще светне лампата. Не е лошо да се погледне състоянието на филтъра (за моята кола това са каналите от 068 до 075) и особено степента на запълване с пепел (ash mass). При мен при гранична стойност 60 г имах 78 г. Ефекта се изразяваше в много бързо задръстване и светване на лампата при градско каране (~ 100 км) и чести активни регенерации при извънградско каране (на 300 - 400 км). Така и не разбрах защо ги пуска тези активни регенерации :gruebel, когато саждите са на 10 % примерно. Активната регенерация определено не е много желателна - температурата на изходните газове става много висока, на някои от моите логове е стигала до 800 градуса :death . При пасивната температурата се движеше между 400 - 550 градуса макс и в повечето случай беше достатъчна да изгори саждите (примерно за 100 км извънградско нормално каране от 12 % стига до 0).

Моето мнение е, че стар ДПФ е по-добре да се махне. Причинява само неудобства и рискове от повреда (заради високата температура при регенерациите и вкарването на дизел в маслото). Ако пък автомобила е сравнително нов и ДПФ-а има резерв, тогава пък трябва да се внимава с маслата и горивата (от опит - ШЕЛ скъпия дизел затрудняваше регенерацията и вдигаше температурата до тези 800 градуса).


tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот tabu_bg » Сря 05 мар 2014 20:29


В маднес махат егр и дпф иди да ти ги махнат и си свиркай, не ти трябва да байр лозе и то в България.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот gamble » Сря 05 мар 2014 23:33


А като цена нещо да знаете? Говоря за премахването де :rolleyes В сайта на Маднес гледам са писали, че отнема един час програмирането на ЕКУ'то. http://www.madness-motorsport.com/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=12135&Itemid=45


tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот tabu_bg » Сря 05 мар 2014 23:36


За цена незнам, зависи от колата предполагам защото премахването на компоненти на някой марки си е майсторска работа, пиши им мейл, звънкай и питай.


Потребителски аватар
GALIANO
Мнения: 642
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
Автомобил: Audi A4 B8
Двигател:
Местоположение: Germany,Austria,Bulgaria

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот GALIANO » Сря 05 мар 2014 23:49


tabu_bg написа:В маднес махат егр и дпф иди да ти ги махнат и си свиркай, не ти трябва да байр лозе и то в България.


А аз се питах защо немците го слагат а ние българите го махаме :thumb_down То ще е защото ние сме по умни И после отиваш в данъчното и декларираш че колата ти е Евро 4 :death А по темата,в VW ако грамажа е над 80гр се препоръчва да се смени филтъра.


tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот tabu_bg » Чет 06 мар 2014 6:20


GALIANO написа:
tabu_bg написа:В маднес махат егр и дпф иди да ти ги махнат и си свиркай, не ти трябва да байр лозе и то в България.


А аз се питах защо немците го слагат а ние българите го махаме :thumb_down То ще е защото ние сме по умни И после отиваш в данъчното и декларираш че колата ти е Евро 4 :death А по темата,в VW ако грамажа е над 80гр се препоръчва да се смени филтъра.


Много обичате да биете палците надолу нали... немците го слагат щото имат стандарт може би, щото без тия истории не можеш да влезеш в центъра на града Х или изобщо в града, щото има е*ати ограниченията, само че немците както и други западноевропейци пак по същата причина - стандарт си сменят колата на 5-7 години (масова практика) а не като нас тепърва на толкова да я зимат, и като дойдеш тука няма значение какво излиза от ауспуха, данъците и таксите са свързани със съвсем друго нещо и няма значение нали караш евро 4,5,6 или -2 .. се си е тая.Ама аз съм Българин прост бии ми минуса и не ме слушай.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот gamble » Чет 06 мар 2014 9:03


GALIANO написа:
tabu_bg написа:В маднес махат егр и дпф иди да ти ги махнат и си свиркай, не ти трябва да байр лозе и то в България.


А аз се питах защо немците го слагат а ние българите го махаме :thumb_down То ще е защото ние сме по умни И после отиваш в данъчното и декларираш че колата ти е Евро 4 :death А по темата,в VW ако грамажа е над 80гр се препоръчва да се смени филтъра.


Ти поне от всички най-добре трябва да знаеш колко струва смотаният филтър. ХХХХ лв. Ако е под 3000 лв. тука в Бг пак е добре. Иначе и аз искам да карам нова кола от магазина ама... евро норми, евро не знам к'во си и накрая - българска заплата. Ами за това го махаме филтъра като се преебе колега. А не от кеф. Аз съм съгласен да карам с DPF, да не замърсявам въздуха ама... да се смени филтър за няколко хил.лв. на кола, която струва между 10-12 хилки :screwy А и до сега не съм чул/видял някой в Бг да го сменя тоя DPF (без значение от марката).
Да не говорим, че никой не те пита какъв стандарт ти покрива колата. Гледат смотаново kW и толкова. На 2.0 TDI 140 коня хииииич не им пука какъв е евро стандарта. Такъв ни е закона...


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 701
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот plamikcho » Чет 06 мар 2014 11:57


Аз, глупака, първо мислех да сменя ДПФ-а. Не съм голям фен на "доработки" и тунинги, предпочитам колата ми да е близо до това, което е проектирал и направил завода. Даже бях попаднал в ибей на някакви за 1000 паунда, което е под 3000 лв :mrgreen. Докато се чудех какво да правя, продължавах да сърбам попарата на това еко изобретение. Новия филтър не решава проблема с неудобството - просто по-рядко ще трябва да се гледат процентите с VCDS-a. Ето как захапах дръвцето първия път (нямах сегашния опит): случи се така, че колата се караше само в града повече от месец през есенно-зимния период. Нямах VCDS и не знаех къде да гледам. В задръстване ми светна лампата на ДПФ-а. Имах наистина спешна и важна работа и нямаше как да ходя на разходки. Карах така около 20 км. Колата си вървеше нормално. След като се прибрах, прочетох за особеностите на ДПФ-а и тръгнах да "разходя" колата да го чистя. Да, ама не :twisted. Загасих само на светеща лампа на ДПФ-а. Като запалих, докато изляза от квартала светна реотана и после чек енджина. Стана като камион (влязла в сервизен режим, научих по-късно :death ). Не знаех, че вече няма смисъл от разходката и направих едно кръгче така. Нищо не стана. Последва посещение в сервиз и принудителна регенерация. Общо един загубен ден и 70 лв за диагностика и регенерацията. Научих си урока и прочетох повече за тези филтри. Купих си и VCDS. Ако не беше той, щях много пъти да посетя сервиза. Гледах си процентите веднъж седмично и като (ако) станат 15-20 излизах на разходка. Е вервайте ми, всичките ми екологични пориви изчезнаха за няколко месеца :banghead :censored2 . Тотално се отказах да го сменям тоя тъп филтър и се обадих на Брезел да го махне. Откакто го махна, настъпи щастие и спокойствие :smile
Ако живеех в Германия, ама хич нямаше да имам против да си карам новата кола с новия филтър само извън града на разходка и да нямам никакви проблеми. Щото в града просто кола няма да ми трябва, хората имат транспорт. На германците едва ли ДПФ-ите им създават неудобства (иначе щяха да измислят нещо по-добро). Като се доближим поне малко до техния стандарт, може и да си помисля. Дотогава - DPF OFF :11


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот gamble » Чет 06 мар 2014 12:27


plamikcho написа: Като се доближим поне малко до техния стандарт, може и да си помисля. Дотогава - DPF OFF :11


Прав си... жалко, ама си прав.


VWpassatBest
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 18 авг 2017 23:08
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот VWpassatBest » Пет 18 авг 2017 23:27


Колко пъти съм чувал и казвал тази фраза за разликите в стандарта на живот, но съм убеден, че и при Германска заплата - пак не бихме си взели нов ДПФ. Просто 1000-1500 евро са си цифра навсякъде за нещо, което колата работи с него и без него. И при условие, че има алтернативен вариант и можем да премахнем дпф-а ...и никой документално не ни кара насила да имаме такъв...няма логика. Е, ако вземат да глобяват е друго нещо - ама пак ще се допитваме до автоморгите ;)


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 670
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: AUDI A4 TDI
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Гоце Делчев Boston
Контакти:

Re: DPF регенерация - редовна и принудителна/ Въпрос

Мнениеот lokva » Съб 19 авг 2017 8:10


Напротив.... в Германия ако не смените дпф колата се обявява за износ. а и цената не е фрапираща като в България. Наскоро смених такъв на опел инсигния 2006 г 2,0сдти

дпфтруд
смяна масло и филтри
в опел сервиз 517,67 евръ



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта