Здравейте.
Прекипяването/изхвърлянето на антифриз през разш.съд на двигателя в следствие на пробив на гарнитурата на главата и нахлуване на компресия от цилиндрите в охл.система ли е или на прекалено висока температура на охл.течност?
С други думи - възможно ли е даден двигател да хвърли антифриза през съда поради неизправност в охл. система и съответно прегряване двигателя да остане невредим ,ако се угаси веднага или хвърлянето на антифриза е гарантиран проблем с гарнитура на глава или др.?
Причина за хвърляне на антифриз
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Възможно е да остане невредим,но най-вече зависи от конкретния случай. Френски кашкавал като го прегрееш 1 път и си дотам, ВАГ и то стария материал-2ка,3-ка 1.6-1.8.2.0 няма никви грижи. Не се притеснявай, сипи си пак антифриз и водичка и си карай колата,не се вкарвай във излишни филми.
Смени си капачката с нова- все пак е 4лева.Започни от там. Другото е хвърляне на боб на сляпо,наблюдавай си я, и ако почне да пие или да надува маркучите загряла ,тогава ще я мислиш.
Смени си капачката с нова- все пак е 4лева.Започни от там. Другото е хвърляне на боб на сляпо,наблюдавай си я, и ако почне да пие или да надува маркучите загряла ,тогава ще я мислиш.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Двигателя е от Polo 2f 92г 1,4D 1W монтиран в лодката ми.Вентилатора го включвам ръчно ,но вчера пропуснах и хвърли водата през съда.Долях около 2.5л ,запалих и се прибрах без проблеми ,но не се сетих да погледна за балончета в разш.съд и ми се стори ,че се появи едно прекъсващо скърцане от двигателя като от задрало бутало и сега се притеснявам да не съм го.........
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Направи му една ел.инсталация с датчик, как ти се ззанимава да щракаш копчета.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Причина за хвърляне на антифриз
На старата лодка го бях направил така - с датчик за вкл. на перка от кола и с реле ,но на тази още не съм.Аз по принцип не забравям,но бутона е с 2 положеиния и неутрално и съм го вкл. на другата страна където не задейства нищо и за това иначе не е толкова трудно да се вкл.ръчно при всяко палене.
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Причина за хвърляне на антифриз
На вода ли е само или разреден 2:1вода/концентрат антифриз.
Вентилатора ще смъкне налко температурата, но предполагам, че имаш въздух в системата, освен, ако не си само на вода в системата.
Вентилатора ще смъкне налко температурата, но предполагам, че имаш въздух в системата, освен, ако не си само на вода в системата.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Вода и антифриз съм.Но от оригиналната охл система нищо не е оставено.Радиатора е от Audi A6 2.5TDI,разширителния съд е от Рено Трафик ,а вентилатора е от Mazda Premacy.Никога не съм имал проблем с въздух в системата.Пълня и потеглям.Сама ли се обезвъздушава не знам,но аз не се занимавам с това и проблеми не е имало.Въпроса беше дали прекипяването е в резултат от пробила гарнитура или от висока температура на антифриза?
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Причина за хвърляне на антифриз
То ще си проличи, вероятно нищо и няма на гарнитурата.
Сложи си датчик да включва вентилатора
Сложи си датчик да включва вентилатора
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Двигателя си работи,гарнитурата не е избила ,но малко се разтрака! Поздрави от морето :
http://www.dailymotion.com/video/x60icpn
http://www.dailymotion.com/video/x60icpn
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Ехеее,супер
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Такова изпълнение за море е твърде сложно,особено ако се ползва активно.Трябва да е просто,понеже влагата и солта не прощават ни на кабели,ни на датчици,ни на алуминий.
Радиатора се заменя с тръба 1 цол,която върви под лодката и обикаля кила,отдавайки температурата си на морската вода.
Радиатора се заменя с тръба 1 цол,която върви под лодката и обикаля кила,отдавайки температурата си на морската вода.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Ясно ми е,но не съм привърженик на пробиването на дъното на лодката.И не съм съгласен,че тръба стърчаща под лодката е по-просто и безпроблемно изпълнение от моето.За 1.5г проблеми не съм имал като съм го тествал на преходи по 3-4ч без спиране.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Причина за хвърляне на антифриз
Нито искам да споря,нито да ти давам акъл...но с морето шега не бива и по-простото е винаги по-надеждно.При теб охлаждането разчита само и единствено на добратата ти воля да го включиш...което е недопустимо,понеже излиза,че без вентилатора,охлаждане няма.