Промивка на двигателя – мнения? Препарати за маслена промивка?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 19 мар 2008 14:33


В била продават добавка на лики-моли, ккъм 7лв е. Слага се последните 100км преди смяната на старото масло.

Някъде тук бях чел, че такова промиване крие рискове, тъй като отваряло хлабини, за това лично аз не съм пробвал.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 19 мар 2008 16:47


Аз ползвах такава добавка само при първата смяна на маслото, след като взех колата.
Ако се слага качествено масло, качествени филтри и се сменят навреме, няма много смисъл от такива неща.
Единствено след покупка на кола има смисъл, тъй като не знаеш как е гледана.


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот swissmad » Сря 19 мар 2008 23:29


Пробвал съм със STP добавка за промиване на двигателя.Преди да сложиме добавката мослото си беше с нормален цвят за километрите(не беше черно-колата беше бензинова).След като поработи 15 мин. от картера изтече катраненочерно масло.Сигурно е изчистило някои боклуци в двигателя.


drkpetrov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 16 окт 2007 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

"промивка "на двигателя преди смяна на масло

Мнениеот drkpetrov » Сря 16 юли 2008 11:36


При смяна на маслото, майстора ми предложи промивка на мотора за нагар,което е наливане на някаква присадка в старото масло ,работа на двигатела 5-7 мин. и смяна на маслото.Има ли смисъл тази манипулация или е търговски трик?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 16 юли 2008 12:09


Старата песен на нов глас. Или всяко ново е добре забравеното старо.
В инструкциите от преди 30-40 години се препоръчваше източване на старото масло, наливане на вретенно такова, работа определено време, наново източване и тогава наливане на новото двигателно масло. Оказа се, че това не е добър вариант - особено с напредването на технологиите за производство на двигателни масла.
1. Без разглобяване на двигателя не може да се гарантира на 100 % изчистване на двигателя от старото масло и всичко, свързано с това.
2. Новото масло съдържа в себе достатъчно присадки, добавки, и т.н., за да върши всичко това в определения му срок на работа.
Така че, най-вероятно, както сам казваш - търговки трик.
Колата е твоя, парите също - ти решаваш какво ще правиш.


Потребителски аватар
axios
Мнения: 108
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vancouver, Canada

правите ли промивка на мотора, преди смяна на маслото?

Мнениеот axios » Вто 11 ное 2008 20:03


Здравейте отново :D

преди като имах Фиат Браво (добре де, спокойно сега съм с правилната марка ) :lol: правих винаги промивка на мотора преди да сменя маслото.
Първо за 3-4мин наливах специална добавка -Motor Flush (купувах я от бензиностанциите) за разбиване на налепите, а после като махна старото масло слагах 2/3 от капацитета по фино, да речем турбинно масло да поработи 3-4мин и чак след това като махна и промиващото масло слагах новото.
Сега съм за първи път с дизел мотор и се чудя, дали тука е приложим тоя метод. виждал съм да продават Motor flush и за дизели, ама да питам все пак.


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Мнениеот boi4eto » Вто 11 ное 2008 20:37


Ми не е лошо според мен,но нали се сещаш че не трябва да ставаме роби на колите си.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Мнениеот Peteff » Вто 11 ное 2008 21:08


аз не правя , мисля че няма особенно голям смисъл . особенно на дизел кадето маслото веднага става черно :)


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Сря 12 ное 2008 0:14


не , защото слагам синтетично масло


Потребителски аватар
axios
Мнения: 108
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vancouver, Canada

Мнениеот axios » Сря 12 ное 2008 0:31


хмм, че това каква връзка има?


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Сря 12 ное 2008 7:50


axios написа:хмм, че това каква връзка има?


...интересувам се и специалисти казват ,когато колата се кара със синтетика не се налага промивка. а и в много технически специализирани списания го пише.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 12 ное 2008 9:06


В България е добре през две смени на маслото / важи за дизелови автомобили с над 200 000 км. пробег / да се прави този фокус - просто заради качеството на дизеловото гориво - повишеното количество сяра в състава му надхвърля способността на миещите добавки в моторното масло да неутрализират вредното въздействие на So3 и So4 съединенията върху металите от които е изграден двигателя - но не твърдя това със 100 % компетентност .... :oops:
За Канада вярвам , че е по-добре положението и с горивото и с маслата .... така че сам си прецени дали ти е необходимо - :wink:


Потребителски аватар
axios
Мнения: 108
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vancouver, Canada

Мнениеот axios » Сря 12 ное 2008 9:08


аха, ясно. Изводът за мен е, че ще трябва. Тука нафтата е ужасна. тия американските багери V6, V8 и V10 , по 6, 7 и 8 литрови мотори горят всичко, но знам от други приятели с малки коли(тук 2.0литра е мини кола), че и те са имали проблеми от горивото. затова - промивам, разийш

Благодаря!


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Сря 12 ное 2008 9:36


веселин написа:В България е добре през две смени на маслото / важи за дизелови автомобили с над 200 000 км. пробег / да се прави този фокус - просто заради качеството на дизеловото гориво - повишеното количество сяра в състава му надхвърля способността на миещите добавки в моторното масло да неутрализират вредното въздействие на So3 и So4 съединенията върху металите от които е изграден двигателя - но не твърдя това със 100 % компетентност .... :oops:
За Канада вярвам , че е по-добре положението и с горивото и с маслата .... така че сам си прецени дали ти е необходимо - :wink:

kolega веселин, как да се направи промивката...аз я разбирам да се сложи некво по ефтино массло , поредко с наква миеща добавка и се запали двигателя и работи известно време можеби 15 ...20 мин източи и налее истинското масло ?


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Мнениеот apa6o » Сря 12 ное 2008 11:48


Хубаво въпросче е това за промивката :) Аз се чудех за скоростната на един състезателен мотор, ама за Поло-вера чист дизел (aef) тфа няма смисъл :lol: се пак тоя двигател е дотолкова идиото устойчив за мене, че ... : само VW



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 242 госта