В била продават добавка на лики-моли, ккъм 7лв е. Слага се последните 100км преди смяната на старото масло.
Някъде тук бях чел, че такова промиване крие рискове, тъй като отваряло хлабини, за това лично аз не съм пробвал.
Промивка на двигателя – мнения? Препарати за маслена промивка?
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 16 окт 2007 14:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"промивка "на двигателя преди смяна на масло
При смяна на маслото, майстора ми предложи промивка на мотора за нагар,което е наливане на някаква присадка в старото масло ,работа на двигатела 5-7 мин. и смяна на маслото.Има ли смисъл тази манипулация или е търговски трик?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Старата песен на нов глас. Или всяко ново е добре забравеното старо.
В инструкциите от преди 30-40 години се препоръчваше източване на старото масло, наливане на вретенно такова, работа определено време, наново източване и тогава наливане на новото двигателно масло. Оказа се, че това не е добър вариант - особено с напредването на технологиите за производство на двигателни масла.
1. Без разглобяване на двигателя не може да се гарантира на 100 % изчистване на двигателя от старото масло и всичко, свързано с това.
2. Новото масло съдържа в себе достатъчно присадки, добавки, и т.н., за да върши всичко това в определения му срок на работа.
Така че, най-вероятно, както сам казваш - търговки трик.
Колата е твоя, парите също - ти решаваш какво ще правиш.
В инструкциите от преди 30-40 години се препоръчваше източване на старото масло, наливане на вретенно такова, работа определено време, наново източване и тогава наливане на новото двигателно масло. Оказа се, че това не е добър вариант - особено с напредването на технологиите за производство на двигателни масла.
1. Без разглобяване на двигателя не може да се гарантира на 100 % изчистване на двигателя от старото масло и всичко, свързано с това.
2. Новото масло съдържа в себе достатъчно присадки, добавки, и т.н., за да върши всичко това в определения му срок на работа.
Така че, най-вероятно, както сам казваш - търговки трик.
Колата е твоя, парите също - ти решаваш какво ще правиш.
- axios
- Мнения: 108
- Регистриран на: Пон 02 юни 2008 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Vancouver, Canada
правите ли промивка на мотора, преди смяна на маслото?
Здравейте отново
преди като имах Фиат Браво (добре де, спокойно сега съм с правилната марка ) правих винаги промивка на мотора преди да сменя маслото.
Първо за 3-4мин наливах специална добавка -Motor Flush (купувах я от бензиностанциите) за разбиване на налепите, а после като махна старото масло слагах 2/3 от капацитета по фино, да речем турбинно масло да поработи 3-4мин и чак след това като махна и промиващото масло слагах новото.
Сега съм за първи път с дизел мотор и се чудя, дали тука е приложим тоя метод. виждал съм да продават Motor flush и за дизели, ама да питам все пак.
преди като имах Фиат Браво (добре де, спокойно сега съм с правилната марка ) правих винаги промивка на мотора преди да сменя маслото.
Първо за 3-4мин наливах специална добавка -Motor Flush (купувах я от бензиностанциите) за разбиване на налепите, а после като махна старото масло слагах 2/3 от капацитета по фино, да речем турбинно масло да поработи 3-4мин и чак след това като махна и промиващото масло слагах новото.
Сега съм за първи път с дизел мотор и се чудя, дали тука е приложим тоя метод. виждал съм да продават Motor flush и за дизели, ама да питам все пак.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
В България е добре през две смени на маслото / важи за дизелови автомобили с над 200 000 км. пробег / да се прави този фокус - просто заради качеството на дизеловото гориво - повишеното количество сяра в състава му надхвърля способността на миещите добавки в моторното масло да неутрализират вредното въздействие на So3 и So4 съединенията върху металите от които е изграден двигателя - но не твърдя това със 100 % компетентност ....
За Канада вярвам , че е по-добре положението и с горивото и с маслата .... така че сам си прецени дали ти е необходимо -
За Канада вярвам , че е по-добре положението и с горивото и с маслата .... така че сам си прецени дали ти е необходимо -
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
веселин написа:В България е добре през две смени на маслото / важи за дизелови автомобили с над 200 000 км. пробег / да се прави този фокус - просто заради качеството на дизеловото гориво - повишеното количество сяра в състава му надхвърля способността на миещите добавки в моторното масло да неутрализират вредното въздействие на So3 и So4 съединенията върху металите от които е изграден двигателя - но не твърдя това със 100 % компетентност ....
За Канада вярвам , че е по-добре положението и с горивото и с маслата .... така че сам си прецени дали ти е необходимо -
kolega веселин, как да се направи промивката...аз я разбирам да се сложи некво по ефтино массло , поредко с наква миеща добавка и се запали двигателя и работи известно време можеби 15 ...20 мин източи и налее истинското масло ?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 242 госта