Ако нямаше субсидии , в театрите щеше да се лее чалга , и Азис , и Софи Маринова да са със статуетки "златен аскеер"!
Това е пример , че намесата в пазарните отношения не винаги е за лошо.
Темата е за коли с водород, или за всякакви коли на алтернативно задвижване ?
коли на водород
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
VWGT написа:
За субсидиите предлагам да сложим край, можем да си говорим много, има всякакви разнополюсни мнения мнения, но няма държава, която да не ги прилага и икономика без държавна намеса ... кой колко пари ще изкара от тях също е странен спор, защото ... който може изкарва - пазарна икономика. (разбира се не говоря за нашата милародина)
Това изречение поне аз го разбирам, че който е конкурентно способен ще получи субсидии - Правилно ли съм го разбрал?
И защо вадиш от уравнението нашата родна действителност, мислиш, че съмо тук субсидиите се дават на тези, дето имат вуйчо владика ли?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: коли на водород
VWGT написа:...A за джипката използва горивна клетка за съхранение на водорода...
Малко поправка: горивната клетка е онова, което произвежда електричество от водорода. Съхранява се в резервоар
Re: коли на водород
Субсидиите за мен са вид финансиране в посока на някаква държавна политика/цел. В случая се стимулират потребителите на конкретен пазар, на който производителите се конкурират.
Пряка връзка м/у дръжавата и някой нейн роднина или конкретен производител няма. Връзката е индиректна ... държавата дава пари на потребителите (под формата на данъчни отстъпки и тн), те плащат на производителя, който те си изберат, той реализира печалба, плаща заплати и данъци, които заплати отиват отново в потребителите, които плащат данъци и стимулират потреблението. По-добрите производители ще привличат повече пари, сътоветно ще плащат повече данъци, повече заплати и ще стимулират повече родното си потребление. Е, и в личен план ще станат по-богати, но това е част от пазарната иконимика.
Нашата милародина я вадя, защото тя много бърка хората. Подсъзнателно я ползваме за сравнение и градим грешни представи и очаквания, че винаги някой ни мами, прецаква и тн. И в световен мащаб стават държавни далавери, но не са насочени срещу собствените данъкоплатци.
Това ми е мнението, и мисля да спирам до тук, защото темата наистина е за водородните коли. Които са си частен случай на електро колите ...
така е, прав си, то си го пише и в текста :)
водорода се съхранява в течна форма в резервоар под налягане
Пряка връзка м/у дръжавата и някой нейн роднина или конкретен производител няма. Връзката е индиректна ... държавата дава пари на потребителите (под формата на данъчни отстъпки и тн), те плащат на производителя, който те си изберат, той реализира печалба, плаща заплати и данъци, които заплати отиват отново в потребителите, които плащат данъци и стимулират потреблението. По-добрите производители ще привличат повече пари, сътоветно ще плащат повече данъци, повече заплати и ще стимулират повече родното си потребление. Е, и в личен план ще станат по-богати, но това е част от пазарната иконимика.
Нашата милародина я вадя, защото тя много бърка хората. Подсъзнателно я ползваме за сравнение и градим грешни представи и очаквания, че винаги някой ни мами, прецаква и тн. И в световен мащаб стават държавни далавери, но не са насочени срещу собствените данъкоплатци.
Това ми е мнението, и мисля да спирам до тук, защото темата наистина е за водородните коли. Които са си частен случай на електро колите ...
icoico написа:
така е, прав си, то си го пише и в текста :)
водорода се съхранява в течна форма в резервоар под налягане
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
Твърде идеализирано ги представяш нещата. Реалността е, че държавата дава парите на богоизбрани, това че минават, поне на хартия през потребителя решил да купи нещо си, преди да стигнат до джоба на въпросния богоизбран, нищо не променя, въпреки, че по телевизора дрънкат някви врели некипели за някви високохуманни ценности, като запазване на природата и прочее небивалици. Винаги има някви малки буквички, дето елиминират истинската конкуренция. Самият ти пишеш, че колите на водород пак са електроколи, и за тях ли субсидиите са същите като за теслите на мъск а има ли значение дали водорода минава през ДВГ или през горивна клетка?
Ето това на снимката е електрокола. Има си двигател и акумулатор и като натиснеш копчето и тръгва. За покупката на такава чудесия, дали се полага субсидия
Гледах по Дискавъри филмче за строителство в щатите, направиха хубава офис сграда на няколко етажа, сичко как си требе. И после бучнаха един кол до сградата и на върха му перка да прави ток. Точно тази перка е изключително важна, щото с нея сградата ставала ЕКО е било голяма данъчна далавера, като е ЕКО. А перката си е съвсем мъничка, при силен вятър ще захрани най много една слабичка крушка и произведената енергия от перката е 0,0001% от енергията, дето постъпва в сградата по дебелите жици от ТЕЦа, ама няма значение, пак е ЕКО и пак субсидии.
Ето това на снимката е електрокола. Има си двигател и акумулатор и като натиснеш копчето и тръгва. За покупката на такава чудесия, дали се полага субсидия
Гледах по Дискавъри филмче за строителство в щатите, направиха хубава офис сграда на няколко етажа, сичко как си требе. И после бучнаха един кол до сградата и на върха му перка да прави ток. Точно тази перка е изключително важна, щото с нея сградата ставала ЕКО е било голяма данъчна далавера, като е ЕКО. А перката си е съвсем мъничка, при силен вятър ще захрани най много една слабичка крушка и произведената енергия от перката е 0,0001% от енергията, дето постъпва в сградата по дебелите жици от ТЕЦа, ама няма значение, пак е ЕКО и пак субсидии.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: коли на водород
ktamen написа:...Точно тази перка е изключително важна, щото с нея сградата ставала ЕКО е било голяма данъчна далавера, като е ЕКО...
Това е нагледна демонстрация на факта, че думата "тарикат" не е измислена в България Същото нещо между впрочем се случва и в Германия, няколко слънчеви батерии на покрива ти докарват на първо място доста прилични данъчни облекчения. Електроавтомобилите пък са освободени от данък за 10 години от момента на регистрация(не важи за хибриди).
Re: коли на водород
https://electrek.co/2017/01/04/automoti ... uel-cells/
с няколко думи, автопроизводителите повече вярват на водордните коли, но в краткосрочен план инвестират в електроколите ...
водорните коли vs електроколите с батерии
- по-бързо зареждане, това е препъни камъка на колите с батерии
- по-голям пробег
- 3 пъти по-скъпа инфраструктура и доста по-сложен процес по снабдяване. За електроколите трябва само ел станция, каквито дори у нас се правят за домашно ползване. Реално това е препъни камъчето на хидроген колите.
Тесла засега има най-големи постижения в изравняването на технологиите, като неговите станции успяват да напълнят големата батерия за 30 минути. Към тази технология може би трябва да добавим и европейските производители VAG и БМВ. Първите са обявили инвеститорска програма за 6 млрд за следващите 5 години за коли с батерии. ЕС е огромен пазар на автомобили, на който може би ще пробият електричките.
Срещу тях са японските и южнокорейски производители, Тойота, Нисан, Хюндай.
Иначе субсидии има и за водородните коли, но те са силно зависими от инфраструктурата и няма смисъл да ги купуваш, ако няма къде да ги зареждаш. Мисля че само Калифорния субсидира изграждането и на инфраструктурата. В момента в САЩ само там се продават, защото само там има изградена някаква мрежа от станции за зареждане. Общо взето само там има конкуренция между двете технологии. За останалите щати превес взимат може би колите с батерии.
Най-големият пазар на коли в момента е Китай, те като че ли още не са избрали технология.
с няколко думи, автопроизводителите повече вярват на водордните коли, но в краткосрочен план инвестират в електроколите ...
водорните коли vs електроколите с батерии
- по-бързо зареждане, това е препъни камъка на колите с батерии
- по-голям пробег
- 3 пъти по-скъпа инфраструктура и доста по-сложен процес по снабдяване. За електроколите трябва само ел станция, каквито дори у нас се правят за домашно ползване. Реално това е препъни камъчето на хидроген колите.
Тесла засега има най-големи постижения в изравняването на технологиите, като неговите станции успяват да напълнят големата батерия за 30 минути. Към тази технология може би трябва да добавим и европейските производители VAG и БМВ. Първите са обявили инвеститорска програма за 6 млрд за следващите 5 години за коли с батерии. ЕС е огромен пазар на автомобили, на който може би ще пробият електричките.
Срещу тях са японските и южнокорейски производители, Тойота, Нисан, Хюндай.
Иначе субсидии има и за водородните коли, но те са силно зависими от инфраструктурата и няма смисъл да ги купуваш, ако няма къде да ги зареждаш. Мисля че само Калифорния субсидира изграждането и на инфраструктурата. В момента в САЩ само там се продават, защото само там има изградена някаква мрежа от станции за зареждане. Общо взето само там има конкуренция между двете технологии. За останалите щати превес взимат може би колите с батерии.
Най-големият пазар на коли в момента е Китай, те като че ли още не са избрали технология.
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
Съхраняването на водорода не е никак проста работа.
- Asko VW
- Мнения: 816
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: коли на водород
Според мен двете технологии ще се развиват паралелно и след 10-15 години ще можем да избираме между електромобил задвижван от батерии и такъв задвижван от водородна клетка, както сега избираме между бензин и дизел. Като всеки ще преценява според личните си предпочитания и нужди предимствата и недостатъците на коя от технологиите да избере. Предимството на водородните е бързото зареждане, недостатък е, че може да се зарежда само на специализирани места (бензиностанции/водородстанции), а и си мъкнеш потенциална бомба на борда (въпреки многото защити опасността е по-висока от тази при батериите). Предимството на батериите е, че можеш да се зареждаш и в къщи и по-ниската опасност от експлозивен инцидент. Основен недостатък е бавното зареждане.
Всичко това важи при условие, че не се направи технологичен пробив при батериите, който да позволи време за зареждане близко до това с водородно гориво. Ако това се случи водородните клетки вероятно ще загубят битката.
Всичко това важи при условие, че не се направи технологичен пробив при батериите, който да позволи време за зареждане близко до това с водородно гориво. Ако това се случи водородните клетки вероятно ще загубят битката.
Re: коли на водород
то има алтернативно решение ... сменяема батерия. Реално няма станция за зареждане, а място където си оставяш изхабената батерия и взимаш нова.
Аз мисля, че преди да се появи водородна инфраструктура ще се реши проблема със зареждането на батериите.
За емдрайв чували ли сте :) няма общо с баварките, ама си е цяла нова тема
Аз мисля, че преди да се появи водородна инфраструктура ще се реши проблема със зареждането на батериите.
За емдрайв чували ли сте :) няма общо с баварките, ама си е цяла нова тема
- Asko VW
- Мнения: 816
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: коли на водород
Еееее, къде отиде, ако изобщо излезе нещо от тази технология, то ще е в далечното бъдеще, а и като гледам тя се проучва за космически кораби.
Ето нещо по-реално и сегашно : https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... il-6073757
А колкото до това, кое ще се развие по-бързо, батериите или водородната инфраструктура, само времето ще покаже. Принципно появили се търсене, бързо се появява и предлагане, виж какво стана с колонките за газ у нас, само за няколко години (в средата на 90-те години) изведнъж се появиха на всякъде, само няколко години преди това бяха рядкост (в София имаше 2 или 3). Все си мисля, че е по-лесно да направиш резервоари и колонки, от колкото да пребориш основни технически/научни проблеми, НО ще видим, предстои ни интересно бъдеще.
Ето нещо по-реално и сегашно : https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... il-6073757
А колкото до това, кое ще се развие по-бързо, батериите или водородната инфраструктура, само времето ще покаже. Принципно появили се търсене, бързо се появява и предлагане, виж какво стана с колонките за газ у нас, само за няколко години (в средата на 90-те години) изведнъж се появиха на всякъде, само няколко години преди това бяха рядкост (в София имаше 2 или 3). Все си мисля, че е по-лесно да направиш резервоари и колонки, от колкото да пребориш основни технически/научни проблеми, НО ще видим, предстои ни интересно бъдеще.
Re: коли на водород
ха! точно и аз днес попаднах на това :) чудех се защо няма водореден хибрид, нещо което да има и водородна клетка и батерии и Мерцедес го изкараха ... жалко няма да мога да патентовам идеята :)
иначе и водорода е "тръгнал" като ракетно гориво за космическите кораби :) та за това
иначе и водорода е "тръгнал" като ракетно гориво за космическите кораби :) та за това
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
VWGT написа:... чудех се защо няма водореден хибрид...
Заради ниското КПД на горивните клетки с водород. Единственото положително на това е, че няма да смърди като ДВГ, но цената става прекалено висока. Вероятно ще си остане прототип.
- Asko VW
- Мнения: 816
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: коли на водород
В статията пише, че това не е концепт и ще влезе в серийно производство, а колкото до цената : "Важен е и фактът, че използването на платина в горивните клетки е редуцирано с 90%, което намалява цената на цялата система".
Така пише в статията.
Така пише в статията.
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
Имам в предвид цена на километър. При цена десетина EUR/kg си е колкото с бензинова кола и около 30-40% по-скъпо от дизел. Като сложиш и липсата на инфраструктура...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта