това само в бг я има тая схема с далавераджийницата и зелената енергия, ама ние за щастие не даваме уклон на тия технологии.
ако не бъркам баш течен водород (да, той също е вид течно гориво, ама имах предвид тия на петролна основа) до околоземна орбита, от там нататък знам ли, основния "двигател" е бил май земното притегляне + тия газовите дюзи за насочване, за ток са соларни панели сигурно, едва ли на дизел са карали
/ http://www.braeunig.us/space/propel.htm е, имало и вариант работещ с СН4, ок :) /
иначе леда намалява, ама темата е дълга и друга, но с две думи ... не е ясно, че ние сме го прецакали, по-скоро сме ускорили цикъла топло-студено, та в един момент ще обърне пак на ледникова епоха и тогава ще има лед :)
коли на водород
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
Соларни паразити има не само у нас, но и по света. И чуждоземните с нищо не са по читави от нашите.
Я питай Гугъл за ракетата Сатурн и хер Браун още веднъж
Стряскащите картинки за ледовете по телевизора обикновено са от Северния полюс. Обикновено пропускат да споменат, че разтапянето им не влияе на нивото на океана. На Южния полюс (които биха повишили нивото, ако се разтопят)ледовете се увеличават.
VWGT написа: едва ли на дизел са карали
Я питай Гугъл за ракетата Сатурн и хер Браун още веднъж
Стряскащите картинки за ледовете по телевизора обикновено са от Северния полюс. Обикновено пропускат да споменат, че разтапянето им не влияе на нивото на океана. На Южния полюс (които биха повишили нивото, ако се разтопят)ледовете се увеличават.
Re: коли на водород
поизместваме темата яко, ама ...
за зелената енергия ... не знам, в Северна Европа не бих казал, че са паразити от това, което съм чел за тях, ти не знам кой визираш :)
за сатурн 5 нещата са 50/50, гугъл каза, че само първата част е с керосин (а тя стига "само" до 67 км височина, което технически погледнато е все още Земята) от там нататък водород, кислород ...
за леда на юг си прав :) което не ме учудва де, не мисля че толкова й влияем на Земята, колкото на нас самите.
за зелената енергия ... не знам, в Северна Европа не бих казал, че са паразити от това, което съм чел за тях, ти не знам кой визираш :)
за сатурн 5 нещата са 50/50, гугъл каза, че само първата част е с керосин (а тя стига "само" до 67 км височина, което технически погледнато е все още Земята) от там нататък водород, кислород ...
за леда на юг си прав :) което не ме учудва де, не мисля че толкова й влияем на Земята, колкото на нас самите.
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
VWGT написа:50/50,
Има нещо такова, ама керосиновото 50 е значително повече от водородното 50. Пък и на старта си изпушва също като TDI
На руския аналог и петте степени са с керосин.
Крадците да субсидии и в Северна Европа са същите, ама хората там са по-богати и затова не са така чувствителни като нас на тази тема.
На практика всичките тези екопростотии са си легализирана измама за милиарди.
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: коли на водород
ktamen написа:......
На практика всичките тези екопростотии са си легализирана измама за милиарди.
по мое мнение .. е и така .. и не ..
да не забравяме хипи движението .. което сега нагазва пенсионна възраст .. не са малко хората които го правят по собствени убеждения .. познавам лично двойка швабен пенсионери .. които са си изпразнили личните пенсионни фондове .. за да си построят т.нар. енерго-независима къща .. ако се разровя в нета даже и снимка на къщата им може да намеря ..
много от тези политически решения на ниво ЕС и ЕК се взимат от точно такива хора .. партията на Зелените са си точно "екс-хипита" на 100%
Re: коли на водород
илектро пауъ
0-100 = 3.2 sec
+ един sound емулатор на v8 за 50 $ = american muscle car 2.0
http://mashable.com/2015/01/27/tesla-insane-button/?utm_cid=mash-com-fb-main-link&utm_content=buffer86040&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
0-100 = 3.2 sec
+ един sound емулатор на v8 за 50 $ = american muscle car 2.0
http://mashable.com/2015/01/27/tesla-insane-button/?utm_cid=mash-com-fb-main-link&utm_content=buffer86040&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Re: коли на водород
айде и Вагените в групата на водородните коли
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24365-audi-postavia-udarenie-na-vodorodnite-avtomobili/
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24365-audi-postavia-udarenie-na-vodorodnite-avtomobili/
Добитата енергия постъпва в литиево-йонните батерии с капацитет 8.8 кВт/ч, разположени под багажника. Те могат да захранват автомобила и без помощта на водородните клетки, като в този случай енергията ще бъде достатъчна за пробег от 50 км. Самите батерии могат да се зареждат от стандартна електрическата мрежа, като за това са нужни около 4 часа.
Хечбекът се задвижва от 2 електромотора – по един на предната и на задната оси. Тяхната обща мощност е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч Audi A7 h-tron ускорява за 7.9 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.
Четирите резервоара, поставени в задната част на автомобила, събират около 5 кг. водород, който се съхранява при налягане от 700 бара. Този запас стига за изминаване на около 500 км.
Re: коли на водород
QUANTiNO
http://www.nanoflowcell.com/technology/
звучи прекалено хубаво, за да е истина, ама знае ли човек
дават му пробег около 1000км с едно зареждане
аз разбирам до толкова, че технологията да ме впечатли, някой инж. може да сподели по-конкретни работи
http://www.nanoflowcell.com/technology/
звучи прекалено хубаво, за да е истина, ама знае ли човек
дават му пробег около 1000км с едно зареждане
аз разбирам до толкова, че технологията да ме впечатли, някой инж. може да сподели по-конкретни работи
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
ktamen написа: И мнението ми за Тесла като продавачи на реклама и гълтачи на субсидии си остава.
Това съм го писал преди две години. За моя изненада не съм единствения, който мисли така:
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... es-6072643
Re: коли на водород
аз го следя тоя мъск, странна птица ама все пак
http://scienceblogs.com/stoat/2008/06/0 ... on-and-wh/ коментарите отдолу също са доста интересни ... с две думи авторът на статията за мъск е един от върлите противници на GW (глобалното затопляне). Статистиката в статията на верси.бг също е малко спорна ... не знам какво значи "най-трудоспособното население", попринцип няма такава категория и подозорим, че са измислили нещо за да закръглят годините на 50.
Освен това ТЕСЛА продава повече коли отколкото миналата година в световен мащаб, сега не знам точно цитираните Дания и Хнг Конг, но за първата четвъртина на година са рипортнали 53% повече продажби отколкото през 2016.
https://techcrunch.com/2017/07/03/tesla ... f-of-2017/
Друг факт е, че акциите на ТЕСЛА са едни от най-атакуваните. Бях чел че минлата година са изхарчени 5 млрд долара в опит да им бутнат цената.
Общо взето войната м/у феновете и противниците на глобалното затопляне се води по всички фронтове с всички средства и аз не мога да взема страна. Ама попринцип съм за развитието на технологиите и захвърлянето на петрола като единствен енергоизточник.
Дори ВАГ се огледаха в тесла като най-голям враг на пазара на е-коли :) имаше скоро някви статии по въпроса
http://scienceblogs.com/stoat/2008/06/0 ... on-and-wh/ коментарите отдолу също са доста интересни ... с две думи авторът на статията за мъск е един от върлите противници на GW (глобалното затопляне). Статистиката в статията на верси.бг също е малко спорна ... не знам какво значи "най-трудоспособното население", попринцип няма такава категория и подозорим, че са измислили нещо за да закръглят годините на 50.
Освен това ТЕСЛА продава повече коли отколкото миналата година в световен мащаб, сега не знам точно цитираните Дания и Хнг Конг, но за първата четвъртина на година са рипортнали 53% повече продажби отколкото през 2016.
https://techcrunch.com/2017/07/03/tesla ... f-of-2017/
Друг факт е, че акциите на ТЕСЛА са едни от най-атакуваните. Бях чел че минлата година са изхарчени 5 млрд долара в опит да им бутнат цената.
Общо взето войната м/у феновете и противниците на глобалното затопляне се води по всички фронтове с всички средства и аз не мога да взема страна. Ама попринцип съм за развитието на технологиите и захвърлянето на петрола като единствен енергоизточник.
Дори ВАГ се огледаха в тесла като най-голям враг на пазара на е-коли :) имаше скоро някви статии по въпроса
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
VWGT написа:Ама попринцип съм за развитието на технологиите и захвърлянето на петрола като единствен енергоизточник.
Това е много убаво, ама въпросът не е за или против петрола, а за или против субсидиите. Всички искаме елколи, ама нямаме толкова пари. А нямаме толкова пари, щото правителствата ни ги крадат за да ги подарят на такива като Мъск.
Поначало субсидиите се раздават от разни партийни функционери на разни измамници, дето им помагат при избори. Като разбира се по телевизора се дрънкат някви глупости за замазване очите на данъкоплатците.
Ако данъкоплатците, действително искаха да плащат за електроавтомобили, щяха да идат и да си купят и без субсидия. И нямаше да е нужно правителствата да бъркат в джобовете на всички ни за да плащат субсидии на богоизбрани.
Re: коли на водород
Това е идеята на субсидиите ... има хора които искат, ама нямат кинти (ние) и такива които имат кинти ама не искат (лошите корпорации). А само с желание не става ... трябва ракета носител. Тук е мястото на читавата държава ... чрез субсидии стимулира някой (човек фирма) да открие развие създаде продукт услуга и съпътстващата я инфраструктура, за да стане нещото по евтино и достъпно за нас.
Мъск може да лапа с две ръце субсидиите, но пък и сездава нещо ново интересно и полезно. СпейсХ вече разби монопола на НАСА. Щом и ВАГ говорят за тесла, знащи и там има напредък. Гигават фабриката ще разбие пазара на батерии.
Мъск може да лапа с две ръце субсидиите, но пък и сездава нещо ново интересно и полезно. СпейсХ вече разби монопола на НАСА. Щом и ВАГ говорят за тесла, знащи и там има напредък. Гигават фабриката ще разбие пазара на батерии.
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
VWGT написа: но пък и сездава нещо ново интересно и полезно
Кое е това ново, дето го е създал? Схемата за източване на субсидии ли?
Интересен е само за шарените списания, и не разбрах кое му е полезното
Поне засега е очеизвадно, че е любител на астрономическите цени, не виждам как това ще е от полза за обикновения данъкоплатец, който е първоизточникът на милиардите.
Частната му НАСА, май също се крепи на щедрите държавни субсидии.
Самата идея на субсидиите е, че данъкоплатците са глупави и не знаят за кво да си харчат парите, затова умните държавни чиновници трябва им ги вземат и да ги изхарчат по-разумно
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: коли на водород
Идеята на субсидиите е да направят бизнеса зависим и управляем.
В интерес на управляващите...
В интерес на управляващите...
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: коли на водород
Дейностите на И. Мъск ги следя и аз, от чисто любопитство. Не съм специалист по икономика, но цялата му дейност все повече ми прилича на гигантска пирамида, която се крепи на гръмки обещания, речи и субсидии. Скоро обаче сапуненият мехур може да се спука и тогава ще се повтори случката с Е-рон, ако си спомняте тази електрокомпания. Само бъдещето ще покаже дали опасенията ми са верни.
Сега за електромобилите, при сегашното ниво на технологиите, електричките нито ще ни направят по-малко зависими от изкопаемите горива (всички знаем от къде идва тока), нито ще подобрят състоянието на околната среда. Фактите говорят, че при производството на електромобили, в околната среда се отделят повече вредни вещества отколкото за конвенционални МПС (най-вече свързани с добива и преработката на суровините за батерии, както и самото производство на такива). Като добавиш вредните отделяния за производство на по-големи количества ел. енергия (не забравяте, че част от тях отиват на халос заради загуби по мрежата), то крайният резултат за природата е негативен. Подобрение ще има на локални места като големите градове, което е добре дошло за кметовете, защото това е тяхна грижа, ако могат да се отърват от проблема на местно ниво за тях е добре дошло, а какво става на държавно и световно ниво, това вече не е тяхна грижа.
Същото е и с автомобилните производители, осъзнаха, че електричките са начин да преодолеят проблема с все по-строгите еко норми (софтуерните номера вече не действат, хванаха ги ) , като го прехвърлят към енергийните дружества, а и за всичко това ще плати в крайна сметка потребителя.
Насред цялата тази негативна реалност, разбира се съществува и нещо положително, всичко това ще даде тласък за развитие на нови технологии, които (дай боже) в бъдеще наистина ще бъдат щадящи за природата и ще имат положителен ефект. Ако погледнем 100-тина години на зад ще видим какво представлявше ДВГ-то и какво представлява днес, вероятно (надявам се) в бъдеще и нещата с производството ел. енергия и ел. автомобили да се развие в положителна насока.
Сега за електромобилите, при сегашното ниво на технологиите, електричките нито ще ни направят по-малко зависими от изкопаемите горива (всички знаем от къде идва тока), нито ще подобрят състоянието на околната среда. Фактите говорят, че при производството на електромобили, в околната среда се отделят повече вредни вещества отколкото за конвенционални МПС (най-вече свързани с добива и преработката на суровините за батерии, както и самото производство на такива). Като добавиш вредните отделяния за производство на по-големи количества ел. енергия (не забравяте, че част от тях отиват на халос заради загуби по мрежата), то крайният резултат за природата е негативен. Подобрение ще има на локални места като големите градове, което е добре дошло за кметовете, защото това е тяхна грижа, ако могат да се отърват от проблема на местно ниво за тях е добре дошло, а какво става на държавно и световно ниво, това вече не е тяхна грижа.
Същото е и с автомобилните производители, осъзнаха, че електричките са начин да преодолеят проблема с все по-строгите еко норми (софтуерните номера вече не действат, хванаха ги ) , като го прехвърлят към енергийните дружества, а и за всичко това ще плати в крайна сметка потребителя.
Насред цялата тази негативна реалност, разбира се съществува и нещо положително, всичко това ще даде тласък за развитие на нови технологии, които (дай боже) в бъдеще наистина ще бъдат щадящи за природата и ще имат положителен ефект. Ако погледнем 100-тина години на зад ще видим какво представлявше ДВГ-то и какво представлява днес, вероятно (надявам се) в бъдеще и нещата с производството ел. енергия и ел. автомобили да се развие в положителна насока.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта