коли на водород
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: коли на водород
Че какво му е на класическия ДВГ с гориво метан?
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
Не е модерен.
Той е прост, стар, икономичен, екологичен и надежден, ама друго си е да си фиешън
Той е прост, стар, икономичен, екологичен и надежден, ама друго си е да си фиешън
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
Обаче, макар и малко по-чист от бензина и дизела, си ги има изгорелите газове. Освен това пак си е същото ниско КПД на ДВГ.
А горивните клетки на метан, макар и с по-високо КПД (47-70%) не са подходящи за автомобили - големи са и работят при много високи температури(450–1000°C). За захранване и отопление на къща са идеални.
То вярно, че промишленото производство на водород в момента е именно от метан, но с водород поне замърсяването не се концентрира в градовете.
А горивните клетки на метан, макар и с по-високо КПД (47-70%) не са подходящи за автомобили - големи са и работят при много високи температури(450–1000°C). За захранване и отопление на къща са идеални.
То вярно, че промишленото производство на водород в момента е именно от метан, но с водород поне замърсяването не се концентрира в градовете.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: коли на водород
Какво отделя метанът при горене?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: коли на водород
Двуводороден оксид и въглероден двуоксид, и двете много опасни химически съединения
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
Преди време четох, че тези съединения са били открити в много голяма концентрация в някаква газирана напитка, ама забравих в коя точно.
Едното съединение се съдържало и в домашната ракия,ама не било опасно заради високото съдържание на етилов алкохол
Едното съединение се съдържало и в домашната ракия,ама не било опасно заради високото съдържание на етилов алкохол
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
То, като погледнеш, и бензинът би трябвало да изгори до вода и въглероден двуокис, ама на практика не е така.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
Къде го прочете това за бензина?
Продуктите на горене от метана на практика са точно такива, каквито и на теория.
Продуктите на горене от метана на практика са точно такива, каквито и на теория.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: коли на водород
Piqndurnik написа:То, като погледнеш, и бензинът би трябвало да изгори до вода и въглероден двуокис, ама на практика не е така.
Ев@си, трябва да го погледнеш от някаква много метафизична гледна точка, за да изглежда и на теория така
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: коли на водород
Докато не се изчерпят възможностите за печалба от класическите технологии, няма да бъдат изместени от друго. Също цената на техниката и цената за експлоатация не трябва да бъдат по-ниски от сегашните.
Друг е въпроса, че сега натискът за сваляне на цените на петрола е политически, затова е и финансирането на алтернативите.
Друг е въпроса, че сега натискът за сваляне на цените на петрола е политически, затова е и финансирането на алтернативите.
Re: коли на водород
това за цените е малко наобратно ... при високи цени на петрола има сметка да търсиш алтернативи, докато при ниски цени, няма.
ОПЕК го знае, както им е ясно, че петрола е на умирачка, затова в момента няма синхрон при тях, копат яко, цените са ниски и всеки разкешва като за последно. Дори САЩ добиват яко от кладенци, които дълго време бяха запечатани за черни дни.
ОПЕК го знае, както им е ясно, че петрола е на умирачка, затова в момента няма синхрон при тях, копат яко, цените са ниски и всеки разкешва като за последно. Дори САЩ добиват яко от кладенци, които дълго време бяха запечатани за черни дни.
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
Ето малко за метана: Wie sauber ist ein Erdgas-Auto?
Инвестирано е в поточни линии и никой няма интерес да ги подменя, докато не се амортизират. Tesla, обаче, почнаха на чисто и създават натиск на пазара. Дано има полза.
muns61 написа:окато не се изчерпят възможностите за печалба от класическите технологии, няма да бъдат изместени от друго...
Инвестирано е в поточни линии и никой няма интерес да ги подменя, докато не се амортизират. Tesla, обаче, почнаха на чисто и създават натиск на пазара. Дано има полза.
Re: коли на водород
Най-големият автопроизводител към този момент Нисан-Рено-Митсубиши е обявил, че ще развива електроколите на батерии, не водородни.
До края на 2022 в програмата трябва да бъдат лансирани 12 електромобила на пазара. През 2020 г. ще се появи „ново семейство” електромотори. Групата ще разчита на опита на Mitsubishi с хибридните автомобили, използвайки новата технология PHEV във всички модели от сегменти С и D.
Групата обещава, че през посочения период литиево-йонните батерии вече ще трябва да осигуряват пробег до 600 км по цикъла NEDC, като цената им трябва да спадне с до 30%.
Скоростта на зареждане на батериите също ще нарасне значително. Смятат, че за 15 минути батерията ще може да се заради за пробег от 230 км (NEDC), като към края на 2016 г. съотношението е било 15 минути за 90 км.
До края на 2022 в програмата трябва да бъдат лансирани 12 електромобила на пазара. През 2020 г. ще се появи „ново семейство” електромотори. Групата ще разчита на опита на Mitsubishi с хибридните автомобили, използвайки новата технология PHEV във всички модели от сегменти С и D.
Групата обещава, че през посочения период литиево-йонните батерии вече ще трябва да осигуряват пробег до 600 км по цикъла NEDC, като цената им трябва да спадне с до 30%.
Скоростта на зареждане на батериите също ще нарасне значително. Смятат, че за 15 минути батерията ще може да се заради за пробег от 230 км (NEDC), като към края на 2016 г. съотношението е било 15 минути за 90 км.
Re: коли на водород
е това е, докато ние все още само си пишем, КНДР действа и забранява бензиновите коли. От утре само електрички :)
http://eurocom.bg/news/article/severna- ... -na-benzin
http://eurocom.bg/news/article/severna- ... -na-benzin
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: коли на водород
VWGT написа:...КНДР действа и забранява бензиновите коли...
Ахам. Като гледам, май няма да видят много зор със забраната
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта