дали автомобилната индустрия няма да се промени и в още една посока :)
https://www.autoblog.com/2017/10/06/gm- ... de-7115474
https://www.topgear.com/car-news/electr ... ar-chassis
Без значение дали са батерии или горивна клетка, новият дизайн позволява целият задвижващ механизъм да се вмести с шасито. Така може да се произвеждат шасита, които всеки да надгражда както си иска. Примерно купуваш си новия Фауваген, който е просто едно шаси, а отгоре си слагаш какъвто искаш "скин".
Дори фауве да не го направят, китайците ще го пуснат :)
коли на водород
Re: коли на водород
някой, може ли да промени заглавието на темата на "коли с алтернативно задвижване" ...
Тесла продължават с разработките ... TESLA SEMI и TESLA ROADSTER
https://www.youtube.com/watch?v=h_SjAcQeU1A
Тесла продължават с разработките ... TESLA SEMI и TESLA ROADSTER
https://www.youtube.com/watch?v=h_SjAcQeU1A
- Bazikcho
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 21 апр 2011 15:03
- Автомобил: Поло Mark 5
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: коли на водород
icoico написа:VWGT написа:...КНДР действа и забранява бензиновите коли...
Ахам. Като гледам, май няма да видят много зор със забраната
Дали :) пък и са доста голям пазар на коли.
https://www.youtube.com/watch?v=O3kL6nMap2s
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: коли на водород
Bazikcho написа:Дали :) пък и са доста голям пазар на коли.
КНДР= Северна Корея
КНР = Китай
Re: коли на водород
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... na-6076408
от това аз разбирам, че петролните гиганти се преструктурират в посока следващото гориво на планетата да е водорода. Това пак ще постави цели сектори и държави в тяхна зависимост. Нещо тази технология почва да не ме кефи :)
През януари 2017 г. пет автомобилни компании (Toyota, BMW, Honda, Mercedes-Benz и Hyundai), съвместно с промишлени партньори (Air Liquide, Alstom, Anglo American, ENGIE, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total), създадоха Водороден съвет (Hydrogen Council). Учредяването му бе обявено на Икономическия форум в Давос. Преди дни в Бон, на Международната конференция по въпросите за глобалния климат, Водородният съвет направи достояние свое изследване, посветено на ролята на водорода в енергетиката на бъдещето.
от това аз разбирам, че петролните гиганти се преструктурират в посока следващото гориво на планетата да е водорода. Това пак ще постави цели сектори и държави в тяхна зависимост. Нещо тази технология почва да не ме кефи :)
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: коли на водород
А аз го разбирам, като най-тривиална, поредна рекламна PR акция.
Технически погледнато, водородът няма никакви шансове някога да стане реален заместител на петролните горива.
Няма откъде да се добива и няма използваем начин да се съхранява в автомобил.
Зависмостт на народонаселението от шепа мошеници е неизбежна.
Технически погледнато, водородът няма никакви шансове някога да стане реален заместител на петролните горива.
Няма откъде да се добива и няма използваем начин да се съхранява в автомобил.
Зависмостт на народонаселението от шепа мошеници е неизбежна.
Re: коли на водород
Водорода се получава при електролиза на водата.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
nikson85 написа:Водорода се получава при електролиза на водата.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.
А токът в джоб ли ще си го носиш?
Re: коли на водород
Piqndurnik написа:nikson85 написа:Водорода се получава при електролиза на водата.
Водорода се отделе на отрицателната клетка, а на положителната кислорода. За литър газ в минута е необходима мощност 140-200 вата прав ток. Не съм много сигурен но с увеличаване на напрежението в клетката се получава повече водород при един и същи ампераж и при по-малко мощност за литър газ в минута. Но горе долу върви на над 140вата за литър в минута. Ако това работи с увеличаване на волтажа и производството на газ да се увеличи примерно двойно можем даже да караме само на вода.
А токът в джоб ли ще си го носиш?
Трябва да е в батерии иначе не става. Нали се сещаш,
че има един закон за запазване на енергията. Това важи ако мощноста за 1литър водород е под 140вата . Иначе не става. Гледах едни руснаци как с 10вата на литър в минута имат производсво. Напрежението беше 220 волта. Но не съм много сигурен пак казвам.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
Ако имаш ток, за какъв XYZ ти е водород?
Най-ефективният начин да употребиш водородът за задвижване е, чрез горивна клетка, да го превърнеш в ток. Само че горивната клетка на водород има КПД към 50%. Бълбукатора също не работи на 100%.
Най-ефективният начин да употребиш водородът за задвижване е, чрез горивна клетка, да го превърнеш в ток. Само че горивната клетка на водород има КПД към 50%. Бълбукатора също не работи на 100%.
Re: коли на водород
Piqndurnik написа:Ако имаш ток, за какъв XYZ ти е водород?
Най-ефективният начин да употребиш водородът за задвижване е, чрез горивна клетка, да го превърнеш в ток. Само че горивната клетка на водород има КПД към 50%. Бълбукатора също не работи на 100%.
Ако става въпрос за кола с ДВГ с водородна клетка няма никаква икономия. Понеже тук се нарушава един от законите за запазване на енергията. Двигателя харчи гориво за производството на водород. Физичните закони не може да се прескочат. Само единсвено се претоварва генератора. Всичко е процес на тестеане все още.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: коли на водород
Водородна клетка и бълбукатор са различни неща.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%BA%D0%B0
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%BA%D0%B0
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: коли на водород
muns61 написа:Водородна клетка и бълбукатор са различни неща.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%BA%D0%B0
Горивната клетка е точно обратното на бълбукатор.
nikson85 написа:Ако става въпрос за кола с ДВГ с водородна клетка няма никаква икономия. Понеже тук се нарушава един от законите за запазване на енергията. Двигателя харчи гориво за производството на водород. Физичните закони не може да се прескочат. Само единсвено се претоварва генератора. Всичко е процес на тестеане все още.
Другият вариант е да ползваш водорода като гориво в ДВГ. BMW имат такава разработка от преди двайсетина години. Единственото добро е, че не пуши. КПД е към 30%.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 222 госта