коли на водород

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пет 23 яну 2015 14:12


това само в бг я има тая схема с далавераджийницата и зелената енергия, ама ние за щастие не даваме уклон на тия технологии.

ако не бъркам баш течен водород (да, той също е вид течно гориво, ама имах предвид тия на петролна основа) до околоземна орбита, от там нататък знам ли, основния "двигател" е бил май земното притегляне + тия газовите дюзи за насочване, за ток са соларни панели сигурно, едва ли на дизел са карали :neutral
/ http://www.braeunig.us/space/propel.htm е, имало и вариант работещ с СН4, ок :) /

иначе леда намалява, ама темата е дълга и друга, но с две думи ... не е ясно, че ние сме го прецакали, по-скоро сме ускорили цикъла топло-студено, та в един момент ще обърне пак на ледникова епоха и тогава ще има лед :)




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пет 23 яну 2015 14:36


Соларни паразити има не само у нас, но и по света. И чуждоземните с нищо не са по читави от нашите.
VWGT написа: едва ли на дизел са карали

Я питай Гугъл за ракетата Сатурн и хер Браун още веднъж :mhihi
Стряскащите картинки за ледовете по телевизора обикновено са от Северния полюс. Обикновено пропускат да споменат, че разтапянето им не влияе на нивото на океана. На Южния полюс (които биха повишили нивото, ако се разтопят)ледовете се увеличават.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пет 23 яну 2015 15:34


поизместваме темата яко, ама ...

за зелената енергия ... не знам, в Северна Европа не бих казал, че са паразити от това, което съм чел за тях, ти не знам кой визираш :)

за сатурн 5 нещата са 50/50, гугъл каза, че само първата част е с керосин (а тя стига "само" до 67 км височина, което технически погледнато е все още Земята) от там нататък водород, кислород ...

за леда на юг си прав :) което не ме учудва де, не мисля че толкова й влияем на Земята, колкото на нас самите.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пет 23 яну 2015 17:15


VWGT написа:50/50,

Има нещо такова, ама керосиновото 50 е значително повече от водородното 50. Пък и на старта си изпушва също като TDI :mhihi
На руския аналог и петте степени са с керосин.
Крадците да субсидии и в Северна Европа са същите, ама хората там са по-богати и затова не са така чувствителни като нас на тази тема.
На практика всичките тези екопростотии са си легализирана измама за милиарди.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: коли на водород

Мнениеот rado_mit » Вто 27 яну 2015 9:56


ktamen написа:......
На практика всичките тези екопростотии са си легализирана измама за милиарди.

по мое мнение .. е и така .. и не ..
да не забравяме хипи движението .. което сега нагазва пенсионна възраст .. не са малко хората които го правят по собствени убеждения .. познавам лично двойка швабен пенсионери .. които са си изпразнили личните пенсионни фондове .. за да си построят т.нар. енерго-независима къща .. ако се разровя в нета даже и снимка на къщата им може да намеря ..
много от тези политически решения на ниво ЕС и ЕК се взимат от точно такива хора .. партията на Зелените са си точно "екс-хипита" на 100%


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Сря 28 яну 2015 10:03


илектро пауъ
0-100 = 3.2 sec
+ един sound емулатор на v8 за 50 $ = american muscle car 2.0

http://mashable.com/2015/01/27/tesla-insane-button/?utm_cid=mash-com-fb-main-link&utm_content=buffer86040&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Чет 12 фев 2015 14:16


айде и Вагените в групата на водородните коли
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24365-audi-postavia-udarenie-na-vodorodnite-avtomobili/

Добитата енергия постъпва в литиево-йонните батерии с капацитет 8.8 кВт/ч, разположени под багажника. Те могат да захранват автомобила и без помощта на водородните клетки, като в този случай енергията ще бъде достатъчна за пробег от 50 км. Самите батерии могат да се зареждат от стандартна електрическата мрежа, като за това са нужни около 4 часа.

Хечбекът се задвижва от 2 електромотора – по един на предната и на задната оси. Тяхната обща мощност е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч Audi A7 h-tron ускорява за 7.9 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.

Четирите резервоара, поставени в задната част на автомобила, събират около 5 кг. водород, който се съхранява при налягане от 700 бара. Този запас стига за изминаване на около 500 км.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пон 07 мар 2016 15:17


QUANTiNO
http://www.nanoflowcell.com/technology/

звучи прекалено хубаво, за да е истина, ама знае ли човек
дават му пробег около 1000км с едно зареждане
аз разбирам до толкова, че технологията да ме впечатли, някой инж. може да сподели по-конкретни работи


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пон 14 авг 2017 16:12


ktamen написа: И мнението ми за Тесла като продавачи на реклама и гълтачи на субсидии си остава.

Това съм го писал преди две години. За моя изненада не съм единствения, който мисли така:
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... es-6072643


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пон 14 авг 2017 16:45


аз го следя тоя мъск, странна птица ама все пак

http://scienceblogs.com/stoat/2008/06/0 ... on-and-wh/ коментарите отдолу също са доста интересни ... с две думи авторът на статията за мъск е един от върлите противници на GW (глобалното затопляне). Статистиката в статията на верси.бг също е малко спорна ... не знам какво значи "най-трудоспособното население", попринцип няма такава категория и подозорим, че са измислили нещо за да закръглят годините на 50.
Освен това ТЕСЛА продава повече коли отколкото миналата година в световен мащаб, сега не знам точно цитираните Дания и Хнг Конг, но за първата четвъртина на година са рипортнали 53% повече продажби отколкото през 2016.

https://techcrunch.com/2017/07/03/tesla ... f-of-2017/

Друг факт е, че акциите на ТЕСЛА са едни от най-атакуваните. Бях чел че минлата година са изхарчени 5 млрд долара в опит да им бутнат цената.

Общо взето войната м/у феновете и противниците на глобалното затопляне се води по всички фронтове с всички средства и аз не мога да взема страна. Ама попринцип съм за развитието на технологиите и захвърлянето на петрола като единствен енергоизточник.

Дори ВАГ се огледаха в тесла като най-голям враг на пазара на е-коли :) имаше скоро някви статии по въпроса


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пон 14 авг 2017 19:09


VWGT написа:Ама попринцип съм за развитието на технологиите и захвърлянето на петрола като единствен енергоизточник.


Това е много убаво, ама въпросът не е за или против петрола, а за или против субсидиите. Всички искаме елколи, ама нямаме толкова пари. А нямаме толкова пари, щото правителствата ни ги крадат за да ги подарят на такива като Мъск.
Поначало субсидиите се раздават от разни партийни функционери на разни измамници, дето им помагат при избори. Като разбира се по телевизора се дрънкат някви глупости за замазване очите на данъкоплатците.
Ако данъкоплатците, действително искаха да плащат за електроавтомобили, щяха да идат и да си купят и без субсидия. И нямаше да е нужно правителствата да бъркат в джобовете на всички ни за да плащат субсидии на богоизбрани.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пон 14 авг 2017 20:49


Това е идеята на субсидиите ... има хора които искат, ама нямат кинти (ние) и такива които имат кинти ама не искат (лошите корпорации). А само с желание не става ... трябва ракета носител. Тук е мястото на читавата държава ... чрез субсидии стимулира някой (човек фирма) да открие развие създаде продукт услуга и съпътстващата я инфраструктура, за да стане нещото по евтино и достъпно за нас.
Мъск може да лапа с две ръце субсидиите, но пък и сездава нещо ново интересно и полезно. СпейсХ вече разби монопола на НАСА. Щом и ВАГ говорят за тесла, знащи и там има напредък. Гигават фабриката ще разбие пазара на батерии.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пон 14 авг 2017 21:06


VWGT написа: но пък и сездава нещо ново интересно и полезно

Кое е това ново, дето го е създал? Схемата за източване на субсидии ли?
Интересен е само за шарените списания, и не разбрах кое му е полезното :gruebel
Поне засега е очеизвадно, че е любител на астрономическите цени, не виждам как това ще е от полза за обикновения данъкоплатец, който е първоизточникът на милиардите.
Частната му НАСА, май също се крепи на щедрите държавни субсидии.
Самата идея на субсидиите е, че данъкоплатците са глупави и не знаят за кво да си харчат парите, затова умните държавни чиновници трябва им ги вземат и да ги изхарчат по-разумно :th_up


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: коли на водород

Мнениеот muns61 » Вто 15 авг 2017 6:40


Идеята на субсидиите е да направят бизнеса зависим и управляем.
В интерес на управляващите...


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 815
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: коли на водород

Мнениеот Asko VW » Сря 16 авг 2017 12:53


Дейностите на И. Мъск ги следя и аз, от чисто любопитство. Не съм специалист по икономика, но цялата му дейност все повече ми прилича на гигантска пирамида, която се крепи на гръмки обещания, речи и субсидии. Скоро обаче сапуненият мехур може да се спука и тогава ще се повтори случката с Е-рон, ако си спомняте тази електрокомпания. Само бъдещето ще покаже дали опасенията ми са верни.
Сега за електромобилите, при сегашното ниво на технологиите, електричките нито ще ни направят по-малко зависими от изкопаемите горива (всички знаем от къде идва тока), нито ще подобрят състоянието на околната среда. Фактите говорят, че при производството на електромобили, в околната среда се отделят повече вредни вещества отколкото за конвенционални МПС (най-вече свързани с добива и преработката на суровините за батерии, както и самото производство на такива). Като добавиш вредните отделяния за производство на по-големи количества ел. енергия (не забравяте, че част от тях отиват на халос заради загуби по мрежата), то крайният резултат за природата е негативен. Подобрение ще има на локални места като големите градове, което е добре дошло за кметовете, защото това е тяхна грижа, ако могат да се отърват от проблема на местно ниво за тях е добре дошло, а какво става на държавно и световно ниво, това вече не е тяхна грижа.
Същото е и с автомобилните производители, осъзнаха, че електричките са начин да преодолеят проблема с все по-строгите еко норми (софтуерните номера вече не действат, хванаха ги :mhihi) , като го прехвърлят към енергийните дружества, а и за всичко това ще плати в крайна сметка потребителя.
Насред цялата тази негативна реалност, разбира се съществува и нещо положително, всичко това ще даде тласък за развитие на нови технологии, които (дай боже) в бъдеще наистина ще бъдат щадящи за природата и ще имат положителен ефект. Ако погледнем 100-тина години на зад ще видим какво представлявше ДВГ-то и какво представлява днес, вероятно (надявам се) в бъдеще и нещата с производството ел. енергия и ел. автомобили да се развие в положителна насока.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chriss и 56 госта