коли на водород

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Сря 16 авг 2017 14:26


Пирамида не е. Балон ... може би, зависи дали ще успее или не :)
Мъск може и да гръмне, но самото му появяване разтресе автомобилната индустрия. Не искам да го защитавам, а само твърдя, че е полезен.
Статията, която ВЕСТИ.бг публикуваха не е вярна, също както не е вярна оная статия, която твърдеше, че ел.колите не са "по-чисти" от тези с ДВГ ... там се наблягаше само на производството, но не се говореше нищо за експлотацията и всичкита съпътсваща инфраструктура.
Двете статия твърдят, че Мъск е измамник, който харчи парите на хората за глупости и че електро колите са една голяма измама, защото са "по-мръсни" от сегашните. Нито Мъск е измамник (и колите му вървят, и ракетите му летят ... ) нито ел колите изхвърлят повече въглеродни емисии.

Също така не мисля, че ДВГ е мръднал много от създаването си насам, предвид цялостния технологичен скок, който човечеството извърши. Говоря за КПД-то му, което я е мръднало с 10%, я не ... и то главно заради развитието на други технологии.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Сря 16 авг 2017 16:37


А ел колите мръднали ли са?
Те съществуват откакто съществуват и бензиновите коли и напредъкът им очевидно не е по-голям от колите с ДВГ, въпреки глупостите, които се проповядват от шарените списания.
Балонът на Мъск ще гръмне секунди след като му резнат субсидиите. Примерите с Дания и Хонг Конг са пределно ясни.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Чет 17 авг 2017 11:07


нещата са доста по-сложни.
Конкретно за Дания ... https://www.bloomberg.com/news/articles ... ctric-cars
с две думи Дания, които са пионери във всякакво естество екологични оптимизации, решават, че пазара вече е узрял и субсидии вече не са необходими, съответно спадът през 2016 в продажбите е драстичен, и те променят малко плановете (април 2017), като правят прехода по-плавен. Т.е. дори датчанините все още не са готови да си сменят фосилната кола с електрическа такава. Това не е проблем само на Мъск, а на цялата индустрия, просто неговата Тесла държи най-голям дял и той е най-засегнат. За сметка на това, има графика, която показва как се развива пазара в останалата част на Европа - пука се по шевовете.

Така или иначе в Европа фосилните горива остават в историята, първо дизела от 2025, после и бензините. Субсидиите в отделните страни няма да спрат рязко. И това засяга абсолютно всеки производител (ВАГ, НИСАН - които са продали повече електрички от Мъск и други). Просто Мъск е най-лабилен, защото той прави само електрички. За това според мен това не е точно балон, но ако субсидиите спрат педи 2025, за Мъск ще стане много трудно (което вече може да изглежда като балон).


Относно ел.колите ... сигурно не са мръднали и те, защото никой не се е занимавал с тях сериозно. Коментари ми за ДВГ беше като отоговор на предходния коментар, че се били развили.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Чет 17 авг 2017 11:21


С други думи нямаш нищо против политиците да крадат пари от данъкоплатците и да ги подаряват на мошеници като Мъск.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Чет 17 авг 2017 12:51


Напротив, имам много против политици да крадат пари и да ги подаряват на мошеници.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 815
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: коли на водород

Мнениеот Asko VW » Чет 17 авг 2017 15:06


Балона на Мъск може да се спука много скоро ако се потвърди това което четох скоро в една статия, САЩ, Канада и Англия обмислят отмяна на субсидиите, ако това се случи всичко ще рухне, първите две страни са основния пазар на Тесла, в Европа трудно ще пробие, тъй като транспортните разходи и митата допълнително оскъпяват и без това скъпите му коли, а и тукашните гиганти не спят, до няколко години ще почнат да бълват приемливи електромоболи.
Не мога да се съглася, че ДВГ-то не се е развило, ако сравниш първите такива (от времето на Ото и малко след това - края на 19ти век), които са били едни нискоефективни, тропащи, гърмящи, тресящи се и бълващи сажди неща които от голям обем са вадели по няколко коня, със сегашните компютърно управляеми агрегати, разликата е огромна.
Може и да не ти се вярва, но при производството и експлоатацията на елкромобили всъщност се отделят повече вредности от колкото за същите неща при конвенционалните автомобили, тук не говоря само за СО, а за общият микс, основния проблем е производството на батериите и тяхното последващо третиране след изтичане на експлоатационният им период. Отделно, че производството на ел. енергия основно е от фосилни горива и ядрени централи.
Както споменах и подчертах, това е при сегашното ниво на технологии. Силно се надявам скоро технологии да се развият и променят в положителна (по-екологосъобразна насока), в противен случай доста бързо ще се окажем заровени в силно токсични отпадъци и проблемите със СО-то ще ни се видят приказка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Чет 17 авг 2017 15:27


Доколкото си спомням, желязно-никеловият акумулатор е изобретен от Едисон преди малко повече от 100 години. Той е искал да произвежда електроавтомобили. По онова време бензиновите и електрическите коли по улиците са били приблизително фифти-фифти и перспективите пред електричките не са били по-лоши отколкото пред бензиновите. И тогава електричките са имали по-малък пробег, но са били много по-надеждни. Едисон се е отказал от електроколите заради някакъв Ролс Ройс, който се продавал с гаранция от 10 000км, демек бил е с прилична надеждност и Едисон е разбрал, че няма да може да го конкурира. Така се прави бизнес, а не като днес с държавни протекции.
Иначе и аз съм привърженик на електроколите. Ако можех да си позволя да дам за кола 10 - 20 хиляди, щях да съм си направил електрическа. Една от причините да не мога да си позволя да дам толкова пари за транспорт е, че нашето правителство краде пари от мен за да ги дава на разни мошеници и в крайна сметка субсидиите са много важна причина за скромния процент на елколите по улиците.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: коли на водород

Мнениеот nikson85 » Чет 17 авг 2017 16:23


То водорада се получава пак от електричество.
На практика с водорода става по бързо зареждане от колите с батерия. Но вече има електромобили с едно зареждане минават и над 500км. За да се произведе водород с дадена енергия е нужно също толкова енергия от електричество. Така че работата е 50 на 50 горе долу.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Чет 17 авг 2017 17:22


не мога да разбера какво имате против Мъск, ама хайде ... нито е измамник нито лаладжия, скъпи му били колите ... ами технологията е нова, скъпи са, баварките са по-скъпи. Разни изследвания казват че до 2022 година цените ще се изравнят. В този момент някъде ще спрат и субсидиите сигурно, дали Мъск ще оцелее си е негов проблем. Само за модел 3 има 500 000 предварителни поръчки. Явно хората се кефат на продукта му.

също така защо сте против държавните субсидии ... без тях няма да има НАСА, ЦЕРН и тн ... не може всичко да е оставено в ръцете на потребителите, включително и разпределението на данъците ... аз не се сещам за такава държава. /предполагам не се влияете от политиките и практиките в бг, нас ни няма на тази карта така или иначе/
Пък и субсидията е за електро кола, а не за точно определена такава, и на конкурентен принцип това се разпределя между всички.


относно ДВГ, зависи какво разбираш под развитие, аз както казах гледам едно... КПД-то тогава е било 30-35% ... сега да е 40-45% ... за 100 години не ми изглежда голям прогрес. Дали колите са станали по-комфортни, мощни икономични и тн не е постижение на двигателя, а на всичко около него. Той все така губи едно 60% от генерираната енергия.

относно производството и екслопатацията ми е любопитно да разбера повече, аз не намирам такава информация ... даже обратното
Изображение


а за Едисон, това че ТОЙ е решил да не прави електро кола, дали е защото хората са го поискали, или това е неговия интерес? (тук пак лека препратка към субсидиите). Да не забравяме, че той е орязал живота на електрическата крушка съвсем умишлено.

Тези субсидии, индиректно стимулират производството и на зелена енергия от вятър, вода, ядрен синтез и ще ограничат зависимостта ни от фосилни изкопаеми, като единствен източник на енергия.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Чет 17 авг 2017 17:44


Субсидиите ограничават само съдържанието на джоба ми, явно партийците се притесняват да не се препълни и да ми се скъсат гащите, затова го изпразват своевременно с цел да не вляза в преразход с парите за нови гащи.
Какво лошо има в това, че Едисон си е гледал интереса, това е реална конкуренция и пазарен подбор. Намесата на държавата в нормалните пазарни отношения винаги е вредна.
Не вземай много сериозно конспирациите, като тази за животът на крушките. Нищо лошо няма в споразумението за 1000та часа живот. Това е просто стандартизиране. Така е по-лесно сравнението между различните марки.
При една и съща консумация на ток, животът на крушката е обратно пропорционален на количеството получена светлина. Сега на много места, примерно в Кауфланд, се продават крушки, на които пише, че са за светофари. Те имат 4 - 5000 часа живот, ама светят по-слабо от крушки с 1000 часа живот. Или така популярните крушки за фарове найтбрейкър и прочее измишльотини те светят по-силно, но имат по-кратък живот. Клиентът решава дали иска дълъг живот или силна светлина. Крушките нямат никаква връзка със световната еврейско-масонска конспирация.
Може да си купиш обикновена крушка и да я захраниш не с 230В, а със 150 волта. Крушката пак ще свети и вероятно ще изкара 100 години.
Коя технология на Мъск е нова :gruebel
Съзнаваш ли колко много пари ще изкара този, който знае точния момент на спиране на субсидиите за Мъск? А кой го знае този момент, а дали заслужава тези пари?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пет 18 авг 2017 11:07


Животът на крушките е реална история и пример за картел от учебниците по икономика, конспиративното е че е намесен Едисон.
Освен че ограничават живота им от 2400 на 1000 часа, ги правят и по-чупливи. Всичко това под формата на стандартизация от 1924г. Това споразумение между Филипс, ГЕ и Осрам продължава до втората световна. Също така е първи пример за т.нар. планирано изхабяване, което е залегнало във всичко днешно време купуваш-чупиш-хвърляш-купуваш.

За субсидиите предлагам да сложим край, можем да си говорим много, има всякакви разнополюсни мнения мнения, но няма държава, която да не ги прилага и икономика без държавна намеса ... кой колко пари ще изкара от тях също е странен спор, защото ... който може изкарва - пазарна икономика. (разбира се не говоря за нашата милародина)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: коли на водород

Мнениеот ktamen » Пет 18 авг 2017 14:20


VWGT написа:Животът на крушките е реална история и пример за картел от учебниците по икономика, конспиративното е че е намесен Едисон.

В учебниците по икономика могат да се прочетат и други глупости, 1000та часа си имат съвсем тривиално техническо издържано обяснение, в което няма нищо конспиративно.
VWGT написа:
субсидиите ....... пазарна икономика.

Пазарна икономика, дето се крепи на субсидии ми звучи също толкова логично, като дървен камък, телешки бекон и прочее абсурдни словосъчетания :gruebel
Вчера попаднах на това https://fakti.bg/avto/255086-nov-krosouvar-na-vodorod
Ама няма никакви подробности, някой знае ли как се съхранява водорода в тази джипка :rolleyes


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пет 18 авг 2017 14:51


щом почнахме да си вадим произволни думи от конктекста, предлагам да спрем, разговора е бизмислен... къде съм казал, че пазарната икономика се крепи на субсидии?!

също така ми е интересно техническото обяснение за 1000-те часа и защо са ги намалили?

/а IEEE пишат ли глупости? http://spectrum.ieee.org/tech-history/d ... onspiracy/

A за джипката използва горивна клетка за съхранение на водорода.
Това е текст конкретно за Хюндай-а

Fuel cell cars are powered by a battery pack, but unlike other electric vehicles the battery isn’t charged at a roadside outlet. Instead it is powered by electricity generated by a chemical reaction of hydrogen fuel within the cell itself.
The fuel is stored under very high pressure in liquid form in a tank on the vehicle and when the tank runs low you refill it at a specialist hydrogen fuel depot. Filling the tank takes the same amount of time as it would to fill it with petrol or diesel.

и какво е горивната клетка: http://www.explainthatstuff.com/fuelcells.html

Последна промяна от VWGT на Пет 18 авг 2017 15:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: коли на водород

Мнениеот Lupender » Пет 18 авг 2017 15:22


Това с електромобилите започна да прилича на някаква дирижирана истерия... Не мисля, че ДВГ ще се предаде лесно, особено при това равнище на технологии. По-разумно е да се търсят варианти за алтернативни горива, отколкото да се полагат тепърва основите на една нова индустрия, която не е ясно как ще се отрази на глобалната икономика и екология. Успоредно с това се натрапва едно зле прикрито лицемерие по отношение на прословутия дизел. Цяла Европа не прави нищо по въпроса с ограничаването на използването на товарни камиони за сметка на ЖП транспорт например, а се хванаха за леките коли. Един камион е в пъти (6 до 7 пъти с по-голям обем на ДВГ) по-голям замърсител от един лек автомобил.
В момента в някои страни се разработват (даже вече има готови прототипи) детонационни двигатели с вътрешно горене, които дават разход 4 до 5 пъти по-нисък от конвенционален ДВГ. Има разработка и на магнитно-опозитен ДВГ, както и роторен от ново поколение... за всички тези разработки са инвестирани доста пари и няма как така лесно да бъдат загърбени.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: коли на водород

Мнениеот VWGT » Пет 18 авг 2017 15:24


по правилно е да се каже алтернативни източници на енергия, а не горива.
електромотора е много по-универсален от тази гледна точна, защото му трябва просто енергия, а не енергия задължително от горива.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта