LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Явно принципа е друг...моите пури са с 2 години гаранция,връзват се директно на 220 волта,светят 2 пъти по-силно от стандартната 36 ватова луминисцентна,харчат на половина...но:предполагам тръбата пак е пълна с газ,разпръскващ светлината от диодите,монтирани вътре в тръбата.Няма никакво греене и се поражда въпроса:за фар не е ли по-удачно да се измисли нещо подобно,крушка с балон/газ/,вътре диодите и т.н.?Виждал съм подобно изпълнение битови крушки,вярно светлината е несравнима,но може да се компенсира някак....
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Няма лед с газ. При газорарядните самият газ свети и популярните им наименования са според това, какъв точно газ използват.
Халогенните крушки са друга бира...Там температурата е много по-висока илипсата на кислород предотвратява бързото изгаряне. При ледовете има нагряване, но няма горене, като окислителен процес и затова не е необходимо кислородът да се замества с инертен газ.
Халогенните крушки са друга бира...Там температурата е много по-висока илипсата на кислород предотвратява бързото изгаряне. При ледовете има нагряване, но няма горене, като окислителен процес и затова не е необходимо кислородът да се замества с инертен газ.
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Скоро купих за гаража на Витек диодни пури 60 и 120 см. По късите са добри за направата на преносими лампи. Директно се сменят като се укъсява стартовият елемент с даден такъв в комплекта. Тези лампи вероятно са последователно навързани диодни ленти. Поради което работят разтоварено без понижаваща схема и за това не греят изобщо. Рекламации почти нямало. PN прехода е херметично затворен и в зависимост от кристала свети с определена цветна температура. При излъчената светлина се отделя и топлина от кристала, поради което е необнодимо да се поставя на радиатор. Поради по високите работни токове при 12 волта, отделената топлина е в пъти по голяма от на 220 волта. Поради което диодите работят на прегрев и евтините изгарят бързо.
При халогенките кислорода не се смесва с инертен газ, а се замества. Или се изтегля и става вакуум.
Ксенона си е по подобие на неоновите газ разрядни лампи. Стартер- биметална пластина първоначално затваря веригата и така се ионизира газта в лампата . Получената плазмата после затваря веригата. Но това на 220 волта. А на 12 е по сложно. При по ниско напрежение е необходимо да се вдигне тока в пъти за да се изкара пак търсената мощност......
При халогенките кислорода не се смесва с инертен газ, а се замества. Или се изтегля и става вакуум.
Ксенона си е по подобие на неоновите газ разрядни лампи. Стартер- биметална пластина първоначално затваря веригата и така се ионизира газта в лампата . Получената плазмата после затваря веригата. Но това на 220 волта. А на 12 е по сложно. При по ниско напрежение е необходимо да се вдигне тока в пъти за да се изкара пак търсената мощност......
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
atrt написа:Директно се сменят като се укъсява стартовият елемент с даден такъв в комплекта.
Явно са като моите,но да знаеш,че ако ги ползваш по този начин/с дросел/,консумираната мощност си остава 36 вата.Най-добре е да изкормиш всичко.
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Iezekil написа:atrt написа:Директно се сменят като се укъсява стартовият елемент с даден такъв в комплекта.
Явно са като моите,но да знаеш,че ако ги ползваш по този начин/с дросел/,консумираната мощност си остава 36 вата.Най-добре е да изкормиш всичко.
Бе и аз се замислих дали дросела който остава във веригата консумира нещо. Най лесно ще закача ампер-клещите и ще видя какво тече по веригата.
Но според мене не би трябвало дросела да идва като консуматор в подобна верига. Когато е закачен към неоновата лампа повишава напрежението до към 1000 волта и така поддържа тока през йонизираната тръба. При диодната пура идва като проводник и не повишава нищо. Така че едва ли и консумира. Просто така е вързан в схемата- последователно на нулата или фазата.
Ти мерил ли си консумацията след замяната или просто си чул че дросела консумира ? Не виждам логика. Но знам ли. Само с тест ще се види.
В момента само сменям стартера и пак съм с неонови пури. По функционално е така.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Аз се зачудих за какъв чеп е тоя стартер,след като ги връзвам директно и то само от едната страна/от към надписа/,а кто знаеш в стандартната схема тока минава през двата края.Та продавача звънна на "производителя" и така ми обясни-запазва се консумацията при стандартно свързване.
пп.края с надписа всъщност при стандартната схема трябва да е от към стартера.Не съм пробвал от другия край свързване,просто така ми обясниха.
пп.края с надписа всъщност при стандартната схема трябва да е от към стартера.Не съм пробвал от другия край свързване,просто така ми обясниха.
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Продавача не разбира нищо. На производителя трудно ще звънне веднага, понеже е в Китай. Най много да се е обадил на дистрибутора, който пак не разбира много.
От опит мога да ти кажа - както и да се завърти тръбата спрямо стартера пак ще свети. На диодната пура от едната страна има мостче на местото на отоплитеният електрод, а от другата стана се подава нулата и фазата. Като се замести биметалният стартер с укъсяващ елмент се затваря и другата част на веригата. Както и да се върти пурата винаги от едната страна се подават потенциалите, а от другата става замостване. Това го проследих специално, защото ме беше страх да не направя късо . Оказа се че няма такава опасност.
Така че на диодната лампа не и трябват 1000 волта и дросела не се товари. Това значи че не консумира и не бучи ако се заслушаш. А сигурно и не грее както при обикновен неон. Загряването е показателно.
Едно знам със сигурност - ако дросела е от тези модерните- полупроводниковите, той няма да бъде като проводник за диодна лампа и няма да може да работи с него със сигурност. Такъв се премахва задължително за да светен диодната пура.
Направи си експеримент ако ти е удобно - като поработят диодните пури -пипни дроселите и виж дали са загрели както с неоновите. Ако не са значи че не консумират.
Моите са на високо и трябва пак да им свалям прозрачните капаци за да го тествам това.
На тази снема ако се загледаш е укъсена "нулата". Както и да въртиш пурата е все едно.
От опит мога да ти кажа - както и да се завърти тръбата спрямо стартера пак ще свети. На диодната пура от едната страна има мостче на местото на отоплитеният електрод, а от другата стана се подава нулата и фазата. Като се замести биметалният стартер с укъсяващ елмент се затваря и другата част на веригата. Както и да се върти пурата винаги от едната страна се подават потенциалите, а от другата става замостване. Това го проследих специално, защото ме беше страх да не направя късо . Оказа се че няма такава опасност.
Така че на диодната лампа не и трябват 1000 волта и дросела не се товари. Това значи че не консумира и не бучи ако се заслушаш. А сигурно и не грее както при обикновен неон. Загряването е показателно.
Едно знам със сигурност - ако дросела е от тези модерните- полупроводниковите, той няма да бъде като проводник за диодна лампа и няма да може да работи с него със сигурност. Такъв се премахва задължително за да светен диодната пура.
Направи си експеримент ако ти е удобно - като поработят диодните пури -пипни дроселите и виж дали са загрели както с неоновите. Ако не са значи че не консумират.
Моите са на високо и трябва пак да им свалям прозрачните капаци за да го тествам това.
На тази снема ако се загледаш е укъсена "нулата". Както и да въртиш пурата е все едно.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Какво да пипам-не четеш ли?Аз съм изтърбушил всичко,подавам от едната страна фаза и 0 на двете крачета и толкова,другите са само за захващане.
А тоя дали разбира или не,аа освен с продажби се занимава и с ел.обзавеждане на производствени предприятия.Що да си измисля?
А тоя дали разбира или не,аа освен с продажби се занимава и с ел.обзавеждане на производствени предприятия.Що да си измисля?
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Споко. Не съм те разбрал. В такъв случай аз ще тествам.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
По твоята схема не виждам как ще стане,ако лед стартера окъси,както казваш ти,още повече,че при мен са от едната страна двете жици на захранването.Това би важало за стария модел,при който се запазваше въпросното сврзване от двете страни.При тоя по-нов модел,единия край на пурата е само за захващането.
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Като става дума за крушки - има ли някакви мощни ЛЕД или подобни крушки за светлини на заден ход? Не знам доколко стандартни еднакви се слагат на всички коли.
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:58
- Автомобил: VW Passat B4
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: София
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
има да с cree диодиMMX написа:Като става дума за крушки - има ли някакви мощни ЛЕД или подобни крушки за светлини на заден ход? Не знам доколко стандартни еднакви се слагат на всички коли.
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: LED крушки за фарове,някой пробвал ли ги е?
Някой пробвал ли е тези крушки?
http://www.autofamily.bg/bg/catalog/id/1183.html
http://www.autofamily.bg/bg/catalog/id/1183.html
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asuan, jordan17772, kamaza11 и 259 госта