Давайте да ви видя, колко ще сте активни когато не сте офф
Stivi написа:group® написа:..
....
Това ли са ти аргументите?
Ето моето мнение:
Меренето на разход е нещо изключително лично субективно. Толкова много неща му влияят, че е нелепо да се говори за някаква емпиричност. Само някои фактори - налягане в гуми, качество на гориво, климатик, старт-стоп (както споменава колегата), начин на замерване, температури, надморска височина и т.н. Аз лично се съмнявам във всяко едно мнение, което тръгне да сравнява разход. Просто няма как да знам, с каква прецизност е правено.
Отделно прибавям и фактор каране на колата първи километри и влизане в рутина - тук всеки е различен: едни внимават много в началото, а после натискат повече; други обратно; свикване със самата кола и изграждане на стил.
Да се ползва средна скорост за ориентир е направо нелепо. Замислете се?!
Ето защо всеки личен опит по въпроса е несериозен аргумент.
Сега да минем на аргументи:
Всичко описано от колегата е така. Триене, ала бала. Едно време разликите преди/след разработка бяха много големи. Сега са по-малки, но все още ги има. Причината е в много по-прецизната обработка на метала. Повишеното триене е не само в двигателя - всяка част от колата се напасва и сработва - скорости, диференциал/и, лагери и т.н. Де що се върти, се напасва.
Дали може да даде 2л. разлика, или е толкова несъществена, че да не се усети - няма никой тук, който да каже и да не сгреши.
За подобен тест е нужна писта, различни марки коли, двигатели, съобразяване на купища фактори и педантична точност във всеки аспект. Само тогава може да се каже колко е!