Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Докато се занимаваме с това на кого му е по-ниска сметката за парното, една мега корпорация смуче милиарди от България и е платила по-малко данък печалба от мен през последните години.
Обаче хората толкова много са зациклили в злободневието си и не виждат по-далече от носа си. Изобщо не осъзнават, че България може да бъде една нормална европейска страна, стига да осъзнаем какво значи това.
Обаче хората толкова много са зациклили в злободневието си и не виждат по-далече от носа си. Изобщо не осъзнават, че България може да бъде една нормална европейска страна, стига да осъзнаем какво значи това.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
„Курица не птица, Болгария не заграница”
От "братската" прегръдка мноооого трудно ще се отървем!
От "братската" прегръдка мноооого трудно ще се отървем!
- ivailo.minkov
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 23 сеп 2016 22:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
.....
Та интересувам се от тези 1.05 лв кой колко си прибира и къде са големите маржове? За да се произведе този 1 литър нафта, колко нефт е необходим и каква себестойност има?
.....
до влад - най вероятно ако питаш специално за този случай с цена 1,05 лв - себестойността на готовото гориво като доставна цена ще е от порядъка на 13-5 цента или иначе казано между 26-30 стотинки
поздравления за готиния марж на продавачите в българия
Та интересувам се от тези 1.05 лв кой колко си прибира и къде са големите маржове? За да се произведе този 1 литър нафта, колко нефт е необходим и каква себестойност има?
.....
до влад - най вероятно ако питаш специално за този случай с цена 1,05 лв - себестойността на готовото гориво като доставна цена ще е от порядъка на 13-5 цента или иначе казано между 26-30 стотинки
поздравления за готиния марж на продавачите в българия
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Рафинерията в Бургас: 55 млрд. лв. приходи и НУЛА печалба за 8 г.
За последните 8 години рафинерията „Лукойл Нефтохим” в Бургас е отчела общо 55 милиарда лева приходи. А не е декларирана дори една стотинка печалба.
Веригата бензиностанции "Лукойл България" има 16 млрд. лв. приходи за последните 4 години и отново нито една отчетена стотинка печалба.
Шокиращите данни изнесоха на пресконференция днес експерти от гражданско сдружение "Справедливи цени на горивата".
"Сравнихме цените на горивата в Европа и в България. В определени моменти превишението на цената на бензина у нас достига 30%, а при дизела - 50%". Цената на петрола пада, а цените по бензиностанциите не се променят. И тази ситуация се повтаряше неколкократно", обяви юристът Георги Георгиев.
По думите му положението в България е следното - един монополист-производител държи 80% от данъчните складове за горива, а други 15% са при силно зависима от него фирма. Ако някой се опита да внесе по-евтино гориво, той е принуден да ползва складовете и да плати такса.
Държавата години наред създава умишлено високи прагове за лицензиране на нови данъчни складове, така че в момента няма как да се внесе по-евтино гориво и да се предложи на нормална за българите цена, поясни юристът.
"Изчислихме, че годишно между 750 млн. и 1 милиард лева губи българският потребител, хазната, само от тази свръхнадценка, която е организирана от монополиста и се обслужва от картела. Поредно правителство умишлено обслужва тези схеми за източване на България, на бюджета, на гражданите от руския енергиен империализъм", допълни Георгиев.
В началото на месеца Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обвинени в картел и незаконно договоряне на цените на горивата шест вериги бензиностанции - „Лукойл България“, „Еко България“, „Шел България“, „ОМВ България", „Нис Петрол“ (собственост на „Газпром“) и „Петрол".
Предстои дружествата да представят писмени възражения и да бъдат изслушани от комисията. След това ще се наложат санкции, които може да достигнат до 10% от годишния оборот (при търговията на дребно).
"Нашите институции не си вършат работата. Критиките ни са към към агенция "Митници", НАП и КЗК. Ниските данъци у нас позволяват на компаниите в сектора да извличат свръхпечалба. А в същото време рафинерията "Лукойл" от 10 г. няма грам печалба при смайващи обороти. Бая майсторство трябва. Затова предлагаме кесарят да вземе кесаровото", обяви енергийният експерт Илиян Василев, който е бивш посланик на България в Русия.
Конкретното предложение на сдружението е да се вдигне акцизът върху горивата. Според тях това няма да създаде никакво напрежение у потребителя и цената на дребно ще остане същата. Но ще позволи "да се вземе доход от тези компании, който да влезе в хазната". В Германия, Австрия и др. страни правителствата повишили акцизната ставка, без това да се е почувствало от потребителите.
"Ако акцизът на бензина се увеличи със 100 лв. на 1000 литра, това ще формира допълнителен приход в хазната от 300 млн. лв., който може да бъде целево насочен към пътен фонд - за строителство и ремонт на пътища. Теоретично дори винетките може да паднат при това положение", обясни Василев.
Енергийният експерт Васко Начев обясни защо няма опасност вдигането на акциза на горивата да рефлектира върху крайния потребител. Ако "Лукойл" си позволи да вдигне цената при новите ставки, никой няма да купува от тях и търговците ще си правят собствен внос, защото ще им бъде по-изгодно.
Начев призова за промяна в законодателството, свързано с данъчните складове за търговията с горива, защото моделът на независим внос в момента не работи.
"Опциите са две. Ако иска да направи внос от друга страна от ЕС, търговецът трябва да плати акциз в съответната държава. Но това не се случва, тъй като ставките в другите държави са по-високи, в Гърция са убийствени. Ако компания иска да внесе гориво от страна извън ЕС, трябва да ползва данъчен склад. Но тогава количеството ще бъде натоварено с допълнителен разход и това го прави безмислено", уточни Начев.
Взето от тук
За последните 8 години рафинерията „Лукойл Нефтохим” в Бургас е отчела общо 55 милиарда лева приходи. А не е декларирана дори една стотинка печалба.
Веригата бензиностанции "Лукойл България" има 16 млрд. лв. приходи за последните 4 години и отново нито една отчетена стотинка печалба.
Шокиращите данни изнесоха на пресконференция днес експерти от гражданско сдружение "Справедливи цени на горивата".
"Сравнихме цените на горивата в Европа и в България. В определени моменти превишението на цената на бензина у нас достига 30%, а при дизела - 50%". Цената на петрола пада, а цените по бензиностанциите не се променят. И тази ситуация се повтаряше неколкократно", обяви юристът Георги Георгиев.
По думите му положението в България е следното - един монополист-производител държи 80% от данъчните складове за горива, а други 15% са при силно зависима от него фирма. Ако някой се опита да внесе по-евтино гориво, той е принуден да ползва складовете и да плати такса.
Държавата години наред създава умишлено високи прагове за лицензиране на нови данъчни складове, така че в момента няма как да се внесе по-евтино гориво и да се предложи на нормална за българите цена, поясни юристът.
"Изчислихме, че годишно между 750 млн. и 1 милиард лева губи българският потребител, хазната, само от тази свръхнадценка, която е организирана от монополиста и се обслужва от картела. Поредно правителство умишлено обслужва тези схеми за източване на България, на бюджета, на гражданите от руския енергиен империализъм", допълни Георгиев.
В началото на месеца Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обвинени в картел и незаконно договоряне на цените на горивата шест вериги бензиностанции - „Лукойл България“, „Еко България“, „Шел България“, „ОМВ България", „Нис Петрол“ (собственост на „Газпром“) и „Петрол".
Предстои дружествата да представят писмени възражения и да бъдат изслушани от комисията. След това ще се наложат санкции, които може да достигнат до 10% от годишния оборот (при търговията на дребно).
"Нашите институции не си вършат работата. Критиките ни са към към агенция "Митници", НАП и КЗК. Ниските данъци у нас позволяват на компаниите в сектора да извличат свръхпечалба. А в същото време рафинерията "Лукойл" от 10 г. няма грам печалба при смайващи обороти. Бая майсторство трябва. Затова предлагаме кесарят да вземе кесаровото", обяви енергийният експерт Илиян Василев, който е бивш посланик на България в Русия.
Конкретното предложение на сдружението е да се вдигне акцизът върху горивата. Според тях това няма да създаде никакво напрежение у потребителя и цената на дребно ще остане същата. Но ще позволи "да се вземе доход от тези компании, който да влезе в хазната". В Германия, Австрия и др. страни правителствата повишили акцизната ставка, без това да се е почувствало от потребителите.
"Ако акцизът на бензина се увеличи със 100 лв. на 1000 литра, това ще формира допълнителен приход в хазната от 300 млн. лв., който може да бъде целево насочен към пътен фонд - за строителство и ремонт на пътища. Теоретично дори винетките може да паднат при това положение", обясни Василев.
Енергийният експерт Васко Начев обясни защо няма опасност вдигането на акциза на горивата да рефлектира върху крайния потребител. Ако "Лукойл" си позволи да вдигне цената при новите ставки, никой няма да купува от тях и търговците ще си правят собствен внос, защото ще им бъде по-изгодно.
Начев призова за промяна в законодателството, свързано с данъчните складове за търговията с горива, защото моделът на независим внос в момента не работи.
"Опциите са две. Ако иска да направи внос от друга страна от ЕС, търговецът трябва да плати акциз в съответната държава. Но това не се случва, тъй като ставките в другите държави са по-високи, в Гърция са убийствени. Ако компания иска да внесе гориво от страна извън ЕС, трябва да ползва данъчен склад. Но тогава количеството ще бъде натоварено с допълнителен разход и това го прави безмислено", уточни Начев.
Взето от тук
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- KOKO ГЕОРГИЕВ
- Мнения: 1110
- Регистриран на: Вто 25 яну 2005 15:38
- Автомобил: AUDI A8 4.2 Quattro + FORD Galaxy
- Двигател: AUW 2001
- Местоположение: София
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Червендалестият правешки "капиталист" Валентин Златев моментално отреагира на вестта за покачване на цените на петрола - вече днес на софийските златеви бензиностанции бензина е 2.08 лв.
Браво на КЗК!!
Добре се бори с картелите!
Златев сигурно си е рекъл "Ша ми п..днете на К..о".
Браво на КЗК!!
Добре се бори с картелите!
Златев сигурно си е рекъл "Ша ми п..днете на К..о".
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Точно Лукойл да повдига въпроса за плащането на данъци ми се струва върховна наглост.
Марешки и той не е цвете, ама много хляб има да яде, докато стигне мошеничествата на Златев.
Много се надявам партията на Марешки да влезе в парламента и да разбута малко сегашното блато.
Марешки и той не е цвете, ама много хляб има да яде, докато стигне мошеничествата на Златев.
Много се надявам партията на Марешки да влезе в парламента и да разбута малко сегашното блато.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
М-даа,интересна публикация..Интересно как един Марешки продава горива на дребно с по над 30 ст. /лтр по-евтино и в същото време Златев и компания едва ли не успяват почти да ни убедят че това е невъзмoжно. Няма да се учудя ако Картела "докаже с аргументи" че горивата на Марешки се "забъркват" в някой гараж и не отговарят на стандартите.Нали сме народ с овче мислене и поведение,и на това ще повярваме и пак ще мълчим ,ще висим на опашки в НАП за да си платим данъците,за разлика от Картелите и ..те така. Е нема такава държава,както се пее в една песен.
Цените на горивата в БГ се формират само с един тел. разговор м/у 5-6 самозабравили се олигарси.Това е според мен-пазарен принцип по български.
Цените на горивата в БГ се формират само с един тел. разговор м/у 5-6 самозабравили се олигарси.Това е според мен-пазарен принцип по български.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
gergeto написа:...Няма да се учудя ако Картела "докаже с аргументи" че горивата на Марешки се "забъркват" в някой гараж и не отговарят на стандартите...
Доколкото схванах теорията на правешкия шейх е, че варненският шейх купува горивото от Лукойл през верига от /кухи/фирми посредници, чрез които после си тегли ДДС- то. Такава схема наистина не би могла да работи без дебел гръб. Тимаджийски, например, гръб
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Абе не знам кой какъв гръб има ,но е факт ,че където присъства Марешки-цените в цялото нас.място са надолу.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Цената се определя чрез допитване до ''конкуренцията''. Жена ми поработи малко на ''лукойл'' и съм бил свидетел как се звъни по телефона на всички бензиностанции в радиус 3-5км. и спрямо техните цени формират своите.
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
keymaker написа:Цената се определя чрез допитване до ''конкуренцията''. Жена ми поработи малко на ''лукойл'' и съм бил свидетел как се звъни по телефона на всички бензиностанции в радиус 3-5км. и спрямо техните цени формират своите.
Малко не ми се вярва точно така да става,но що казваш.....по-скоро си звънят едни дооооста богати хора и решават каква ще е цената днес на няколко големи вериги ,а малките гледат от тях
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: Пон 09 дек 2013 20:57
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHW 2000
- Местоположение: София
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
Не бе,те работят само по законите на пазара.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Как се формират цените на горивата на бензиностанциите?
fighter-interceptor написа:Не бе,те работят само по законите на пазара.
Именно. Такива са ни пазарните закони към настоящия момент
Водния дух1 написа:Абе не знам кой какъв гръб има ,но е факт ,че където присъства Марешки-цените в цялото нас.място са надолу.
И това е истина. А ако нямаше гръб, отдавна да прави компания на Мишо Бирата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 236 госта