Въпрос за предимство

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Пон 20 мар 2017 10:17


Днес си входирах питането. Колежката каза "елате след месец за да си получите отговора".




Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот satansho » Чет 23 мар 2017 8:49


Браво!
Ще е интересно, какво ще отговорят или ще замажат. :)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Нед 09 апр 2017 11:51


Само да ви кажа за коментираното в последните страници кръгово... и да отговоря на много въпроси.
Всеки ден минавам през кръговото до Каварна.Принципно то се намира на международен път,който за Каварна се явява и околовръстен.Дълги години предимството беше на международния път,пък и самата дъга на кръговото за него път е най-малка,а посоката най-натоварена.Както и да е,сега предимството е за тези вътре.
Маркировката е като на дискутираното кръгово,стрелки,пунктирана линия,непрексната линия.И допълнение-като излизаш от кръговото ползвайки лява лента,има стрелки за прибиране в дясната...понеже все пак по-нататък пътя е двулентов.Това отговаря на въпроса от коя лента се излиза.
В отговор на друг въпрос-всеки ден виждам,как този,който ще върти в кръговото си дава мигач.Давам и аз.
За мен няма нищо сбъркано.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот satansho » Сря 12 апр 2017 6:49


Сбърканото е, че болшинството кръгови са толкова малки, че на практика се превръщаш в цвето музика докато преминеш през тях. В рамките на 100на метра се налага да включваш 3 пъти ралични мигачи. Това е пълната дивотия.
Другото е, че това не е регламентирано, ами е точно по начина в последния коментар - виждам че всички така правят или инструктора така ми беше казвал или така мисля че е добре.
Мислиш, ама другите не мислят така. И в ресюме повтарям :
МИГАЧ СЕ ПОДАВА ПРИ ВСЯКА ПРОМЯНА НА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ, ТРЪГВАНЕ ИЛИ СПИРАНЕ.
ТОЧКА!!!
Продължаване на движението във кръговото не зависимо къде ще излизаш, не се явява промяна на посоката на движение. Опасността се създава именно от разбрали и не доразбрали, интерпретирали по свой си начин правилниците които очакват някой изрично да ги уведоми за всяко свое движение или мисъл ( или щото в тяхното село така правят- имаше един олигофрен дето обясняваше че те така у тях си "давали предимство" като видят кола да излиза от малка улица) със единствената презумпция, че те са по прави и от най големият правилник.
Нещо което от десетина години се внушава дори на държавно и политическо ниво - нарича се мутризация. ;)


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1630
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот MMX » Сря 12 апр 2017 9:38


Като пуснеш мигач, че ще излизаш ей тук не мисля, че може да объркаш някого или че е излишно. Може и да не е задължително, но е като мигачи в огледалата - има някаква полза.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот satansho » Сря 12 апр 2017 11:47


MMX написа:Като пуснеш мигач, че ще излизаш ей тук не мисля, че може да объркаш някого или че е излишно. Може и да не е задължително, но е като мигачи в огледалата - има някаква полза.


Ти четеш ли или само картинки виждаш?


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1630
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот MMX » Сря 12 апр 2017 13:09


satansho написа:МИГАЧ СЕ ПОДАВА ПРИ ВСЯКА ПРОМЯНА НА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ

Когато има 2 варианта на посока на движение, единият може да се подразбира и да не иска мигач, НО трябва да вземеш под внимание какво може да мисли или да не мисли тоя зад теб. Затова понякога е по-добре да пуснеш излишен мигач, отколкото да ти изкривят вратите. Това, че не си виновен никак не те топли - застраховките не плащат изгубено време нито излишни ядове.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот satansho » Сря 12 апр 2017 14:18


MMX написа:
satansho написа:М... трябва да вземеш под внимание какво може да мисли или да не мисли тоя зад теб



:smile


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Сря 12 апр 2017 14:59


satansho написа: Продължаване на движението във кръговото не зависимо къде ще излизаш, не се явява промяна на посоката на движение.

Айде бе.Значи,докато въртиш ляв волан,завърташ десен и това не е промяна на посоката?Все си направо викаш.. желязна логика,а?
Като влизам съм в лява лента с ляв мигач,най-малкото този,който ще излиза направо му е ясно,че ще въртя и минава покрай мен в дясната лента.В противен случай може да го достраши да ме изпревари,или пък той да реши да върти,а аз да излизам...кво говориш?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Кайзен » Сря 12 апр 2017 16:29


Iezekil написа:този,който ще върти в кръговото си дава мигач.Давам и аз.
Ако правилно разбирам, ти въртиш в кръговото с ляв мигач.

Iezekil написа:Като влизам съм в лява лента с ляв мигач
Ако правилно разбирам, когато влизаш в кръгово - пак си с ляв мигач.
Ако видя някой да чака в лява лента при заход към кръгово с ляв мигач, и своевременно аз съм в кръговото, то ще си помисля че този с мигача иска да завие наляво и да дойде срещу мен.
Вече какви ли няма по улиците, случвало ми се е да видя и насрещно движещ се по магистрала.

А когато влизаш в дясна лента - с десен мигач ли го правиш?

Iezekil написа:За мен няма нищо сбъркано.
Аз се чувствам объркан.

Не разбирам какво не е ясно при преминаване през нормално кръгово кръстовище - http://www.spik-bg.org/doc/articles/rou ... c_man2.pdf


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Сря 12 апр 2017 18:27


И аз съм объркан....ти колко пъти си виждал някой да навлиза срещу движението в кръгово?Аз още не съм.
Този ляв мигач не е за тези вътре/те са си с предимство и не ги интересува за къде си/,а за тези след теб.
Хубави схемички си постнал,аналогията на левия мигач на входа е като лявата стрелка на входа.Разглеждай ги като едно и също нещо-движение на ляво но по посоката на движение.
Няма нищо сбъркано-визирах именно маркировката.
Повтарям-има стрелка за наляво-има мигач наляво.
Ти се движиш без мигач на където си поискаш,аз трябва да гадая ще въртиш ли или излизаш направо.Що?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Кайзен » Сря 12 апр 2017 20:02


Напротив, пускам мигач в следните два случая:
- когато сменям лента в кръговото
- с десен мигач излизам от кръговото

Всичко останало, според закона, не е необходимо.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Сря 12 апр 2017 21:28


Ми то не остана,кое всичко останало?
Според аналитичното ми мислене ползваме съвсем различни по геометрия кръгови.Всъщност правим едно и също-пускаме 1 мигач/аз според къде излизам стигам до 2/.
При мен,както отбелязах по-горе,геометрията на кръга е силно изнесена в ляво,реално ползвам съвсем малка дъга/бившия главен път/ и на практика,ако реша да продължа в кръга давам мигач и силно въртя геврека.Ако изляза на право,мигач не подавам,понеже всъщност си държа почти прав геврека през цялото време.
При теб явно се влиза срещу геометричния център на кръга и ситуацията е друга.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Кайзен » Сря 12 апр 2017 21:49


Еми ти правиш почти всичко грешно или не по описания в закона начин.
Влизаш в кргъгово с ляв мигач, а излизаш без мигач.

Няма значение къде се намира кръговото движение - от северна Норвегия, през Каварна, до южна Гърция - винаги трябва да се прави едно и също.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Чет 13 апр 2017 8:36


Другия път преди да ми цитираш закона и да слагаш етикети се постарай,да се аргументираш.

Тука викаш тея дето влизат с мигачи нарушават закона?
Чл. 78. ПЗДвП
1. ляв пътепоказател -.... завой наляво, завиване в обратна посока....
3. (2) Сигналът, подаван от водача със светлинен пътепоказател, се прекратява непосредствено след приключване на маневрата.
Няма да обяснявам кво,що.Кръговото си е кръстовище и важат същите закони при него.Дадох пример с Каварненското,понеже там ясно се усеща какво значи направо и какво в страни.На практика можеш да минеш със 100 направо,но за другите посоки/включвайки се в самия къг/и с 40 е опасно,поради малкия градус на завоя.А не можем да твърдим,че идвайки от север и отивайки на изток,караме направо или нямаме завой.Да,карам вътре с пуснат мигач,докато не реша да излизам.Тогава просто спирам мигача,понеже лентата те води към изхода.Да,може да се даде десен мигач,но на някоя определена отбивка,където няма да изглежда нелепо,както изглежда явно в твоите очи левият мигач.

Чл. 26. ЗдвП Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал.Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта