Баси лесното кръгово.2 ленти за влизане,2ленти за излизане.На практика двама могат да влязат,да си карат един до друг и да излязат от един изход без да си пречат.Камен може да излиза от дето си иска,въпроса е,че ако другия е решил да върти цялото кръгово по външния диаметър е в грешка.
Според закона при едновременно престрояване десния е с предимство..Ама ако Камен не напуска лентата си като излиза...кой е с п редимство?
Въпрос за предимство
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Точно така е, но цялото объркване идва от стрелките.
Re: Въпрос за предимство
goldy написа:ktamen е в грешка. Тези стрелки важат за кръстовището, след тях. Той излиза надясно от второто кр., а за него няма стрелки.
georgebonev написа: Той излиза направо, в лява лента! Има стрелки в кръговото - маркировка. Независимо кой изход ще ползва, ако е в лява лента, той се движи направо, към изхода. (виж "разгъвката", която опитах да начертая)
Тук движението по кръга е движение направо. Излизането от кръга е движение надясно. Стрелките забраняват завой надясно, после липсват, т.е може да завиеш, после ги има - не можеш, няма... има... няма.. Имаме осем кръстовища. В четири не можем да завием надясно (преди тях има стрелки, които указват посока/и на движение в кръстовището). Един вид вместо Знак Б1, който се забелязва след като започнеш завиването.
Преди излизане (завой надясно), трябва да си се престроил предварително, а не да го правиш от лявата лента, още повече без мигач.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство
В темата за кръговите мунс беше написал, че всички кръгови в една държава трябва да са еднаква организация и правила, щото хората си карат по навик. Разнообразните тълкувания на правилата в това кръгово показват, че е 100% прав.
Ти прочете ли, че аз спрях в моята лента заради колата зад мен, признавам си, че спрях не щото смятах, че съм без предимство, а за да избегна удар, но така или иначе съм му осигурил предимство. Той ако желаеше можеше да си продължи да обикаля.
Бай Иване, съфорумците ми цитират някви членове, дето не е много сигурно доколко важат в случая, щото аз не завивам на никъде, карам си в моята лента и не я напускам. С кой по-точно искаш да се съглася, като всеки си има собствена версия
Струва ми се, че най-близко до идеята на това кръгово е ето този колега:
Поне последното му изречение е 100% точно.
georgebonev написа:ktamen не е в грешка, че излиза в лява лента на изхода - това е неговата лента за направо.
Само е трябвало да осигури безпроблемно минаване на дясностоящия, който също си е карал "направо".
Една "светкавична" реакция за продължаване в ляво и пълен кръг на кръговото и нямаше да му свирят...
------
За завиването на дясно/ляво и избор на крайна дясна лента при излизането - за двупосочен път - да, но има право и да се избере лява лента, когато са указани с пътни знаци и/или маркировка.
Ти прочете ли, че аз спрях в моята лента заради колата зад мен, признавам си, че спрях не щото смятах, че съм без предимство, а за да избегна удар, но така или иначе съм му осигурил предимство. Той ако желаеше можеше да си продължи да обикаля.
Бай Иване, съфорумците ми цитират някви членове, дето не е много сигурно доколко важат в случая, щото аз не завивам на никъде, карам си в моята лента и не я напускам. С кой по-точно искаш да се съглася, като всеки си има собствена версия
Струва ми се, че най-близко до идеята на това кръгово е ето този колега:
ma_in написа:Това кръгово отдавна го мисля, след катастрофа с участието на приятел и дотук съм стигнал до извода, че някой е пропуснал част от маркировката или е нарисувана грешно. Факт е маркировката която показва, че движението при влизане е: отдясно (направо и надясно), отляво (направо и наляво). След това имаме маркировката вътре. Ако си влязъл във външната лента (дясната) - при първия изход ако не завиеш надясно то се пресича осева линия, което автоматично дава предимство на движещият се от другата страна на тази линия без значение всичко останало т.е. ако има някой отляво, не можеш да пресечеш осева линия, да му влезеш в лентата и да го удариш. Ако приемем, че идеята на човека от КАТ е тази, че движещият се във вътрешната лента след изхода може да избере и вътрешната и външната лента, защото и двете са продължение на вътрешната, то тук възниква въпроса, защо да не може да се завие надясно, след като маркировката го позволява. Тук смятам, че стрелките на влизане противоречат на маркировката вътре. Още нещо което прави впечатление е, че на входовете на кръговото има стрелки за три посоки(ляво, направо, дясно), а вътре след всеки изход има само за две (направо и ляво). Т.е. едната посока изчезна или се е трансформирало в правилото, че напрво е изход, а наляво е продължаване по кръговото. Във всеки случай правилата се променят два или три пъти за буквално 10 метра, което за мен е безумно и предразполага ПТП.
Поне последното му изречение е 100% точно.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
@ktamen
Прочетох, но признавам, малко се обърках сега... Даваш пример със "синя количка" и приех, че е твоята позиция...
Извинявам се, ако не е така...
Прочетох, но признавам, малко се обърках сега... Даваш пример със "синя количка" и приех, че е твоята позиция...
Извинявам се, ако не е така...
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство
Със синята количка илюстрирах въпроса си към анрус, тя не е никакъв пример не знам какво си разбрал. И не разбирам защо ми се извиняваш.
Ако искаш върни се пак на снимката, на която съм нарисувал синята количка и ми отговори, ако можеш.
ПП Май загрях Ти си решил, че и аз карам, като оня дебил със синьото комби и затова ме храниш. Не карам като него.
Ако искаш върни се пак на снимката, на която съм нарисувал синята количка и ми отговори, ако можеш.
ПП Май загрях Ти си решил, че и аз карам, като оня дебил със синьото комби и затова ме храниш. Не карам като него.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
ktamen написа:...Ти прочете ли, че аз спрях в моята лента заради колата зад мен, признавам си, че спрях не щото смятах, че съм без предимство, а за да избегна удар, но така или иначе съм му осигурил предимство. Той ако желаеше можеше да си продължи да обикаля...
Ето това ме обърква и за това се извиних. Това описание някак разменя местата ви.
От първото ти мнение с въпроса, разбрах, че влизаш, караш в кръговото и излизаш все в лява лента. Докато другия е влязъл от дясна и на първия или втория изход е поискал да продължи да обикаля. При което се получава конфликтната точка (в примера ми с опит на "разгъвка" - и двамата карате по маркировка "направо").
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
ktamen написа:Преди малко един тъпак ме освири там, а според мен точно той беше за освирване. И двамата влизаме откъм КАТ, аз в лявата, а той в дясната лента. Аз искам да отида към Цариградско, демек първата отбивка, а той искаше да си обикаля още. Наложи се да спра в кръговото, щото той не даваше признаци, че ще излиза, а не даваше и мигач. В крайна сметка ме изчака да завия пред него, но ме освири. Кой от двама ни беше прав
ktamen написа:Ти прочете ли, че аз спрях в моята лента заради колата зад мен, признавам си, че спрях не щото смятах, че съм без предимство...
Ами баш като синьото комби ти е маневрата.А правилно си спрял,щом другия не е дал мигач.Ама май смяташ,че си с предимство?Казуса е сложен,защото лентата завива от самосебе си,и защото тоя в дясно сщо мисли,че е с предимство.Един мигач би наредил нещата и за двама ви.Все пак неговото "направо"според снимката е малко "в ляво".Нали се сещаш,че он ако беше чукнал ляв мигач,ти трябваше да го изчакаш/щото си с десен/ и ти е все едно дали ще продлжи направо,или ще се престрои пред теб.Ама като няма мигач...
Тоя знак а А1.goldy написа:. Имаме осем кръстовища. В четири не можем да завием надясно (преди тях има стрелки, които указват посока/и на движение в кръстовището). Един вид вместо Знак Б1, който се забелязва след като започнеш завиването.
Дясна лента сама завива в отбивкити,несериозно е да се твърди,че не може да се завие.Отделно,че е пунктирана линията,а не задължаващата непрекъсната,от което следва,че можеш да продължиш и направо,като това съвпада и със стрелките маркировка.Нищо сбъркано няма в маркировката,това е измислено яко.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
ktamen написа:Ако карам в кръговото до ТВ кулата в дясната лента, трябва ли да се движа с включен ляв мигач или не трябва?
Преди малко един тъпак ме освири там, а според мен точно той беше за освирване. И двамата влизаме откъм КАТ, аз в лявата, а той в дясната лента. Аз искам да отида към Цариградско, демек първата отбивка, а той искаше да си обикаля още. Наложи се да спра в кръговото, щото той не даваше признаци, че ще излиза, а не даваше и мигач. В крайна сметка ме изчака да завия пред него, но ме освири. Кой от двама ни беше прав
Моля тези, дето не са запознати с организацията на конкретното кръгово и маркировката му да не се опитват да гадаят.
......
Ти прочете ли, че аз спрях в моята лента заради колата зад мен, признавам си, че спрях не щото смятах, че съм без предимство...
На практика си постъпил правилно, със малка уговорка. :) Неговата позиция според мен дава право както да продължи да се върти, така и да излезе лесно от всеки изход. Няма причина да дава предимство, на тези зад него или до него, тъй като те променят посоката си на движение, не той. Правилото при престрояване- пропускате автомобилите движещи се във лентата в която искаш да заемеш и след това се престрояваш, като предимство има този който е от дясно. Така че правилно си спрял.
Друг е въпроса кога си взел решението да излезеш към цариградско, преди да приближиш кръговото, или когато си вече във него. Още по правилно би било да направиш един кръг, а не да се буташ от лявата лента във първият изход, Заради това предполагам са те освирили. Действието ти показва, че си знаел че си за цариградско но си се разсеял да се престроиш навреме :) В такива случаи вдигаш ръка за извинение и всеки си продължава по пътя. Освен ако не искате да ви дават по телевизията, де :)
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Интересна дискусия се заформи.
Един бърз и лесен въпрос към всички участници:
Кое е с по-голяма тежест в движението, знак или маркировка?
Един бърз и лесен въпрос към всички участници:
Кое е с по-голяма тежест в движението, знак или маркировка?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Я кажете кви знаци има в това кръгово освен тоя за предимство?От клипа с комбито не видях знаци указваи посоката за движение.Друг е впроса,защо тая дискусия не е в темата с кръговите,много ми е интересно?
пп.Всички пишем едно и също общо взето,какъв е казуса тогава?
пп.Всички пишем едно и също общо взето,какъв е казуса тогава?
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Бай Иван написа:Интересна дискусия се заформи.
Един бърз и лесен въпрос към всички участници:
Кое е с по-голяма тежест в движението, знак или маркировка?
Знак разбира се
Iezekil написа:Я кажете кви знаци има в това кръгово освен тоя за предимство?От клипа с комбито не видях знаци указваи посоката за движение.Друг е впроса,защо тая дискусия не е в темата с кръговите,много ми е интересно?
пп.Всички пишем едно и също общо взето,какъв е казуса тогава?
Казуса е, че се настроиха кръгови които са много малки и къси участъци, и на практика за 20 метра не успява човек в тарапаната да се ориентира.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Това конкретно кръгово ми се вижда огромно.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Iezekil написа:Това конкретно кръгово ми се вижда огромно.
От него по малки са само тези в Бамкя
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Тъйййй, тръгваме в правилната посока, но ще изчакам още малко отговори на въпроса, след което ще задам една задача за решаване, на която съм дал отговор в темата малко по-назад по страниците.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта